Mazda3 BM Skyactiv-G '16 180KM DiSi-tuned Soul Red [RIP]
BM zuużywa tarcze szybko i klocki.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
twardy103 napisał(a):Ciekawe jestem jak to wygląda w innych 3 BM
U mnie to samo. Samochód przy zakupie miał 26 tys km i na tarczach widoczne ślady zużycia. Poprosiłem o wymianę klocków i mi wymienili w ASO przy sprzedaży. Nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel, ale ja dużo jeżdżę po autostradach i hamuję dużo silnikiem, więc jeszcze trochę posłużą

- Od: 24 mar 2013, 20:11
- Posty: 245
- Skąd: Salzburg/ Nowy Sącz
- Auto: Mazda3/G120/Revolution (2015)
Bardzo dawno nic nie pisałem, bo w sumie nie było o czym – Mazda spokojnie i bezawaryjnie pokonywała kolejne kilometry (poza tym jestem człowiekiem czynu, a nie słowa, no ale o tym w dalszej części programu). Razem przejechaliśmy już ponad 50k km i mogę tylko powiedzieć jedno że zakup 3 to jeden z lepszych zakupów w moim życiu. Ale do rzeczy, nie ukrywam że powoli dopadała mnie jakaś monotonia, czegoś zaczęło brakować – stwierdziłem że czas na zmiany i tak oto pewnego pięknego marcowego dnia został opracowany plan na obecny sezon, który to na chwilę obecną w 99% procentach został osiągnięty.
Plan pod tytułem: gleba , felga, hamulce. Plan dość podstawowy, lecz całościowo przyniósł znakomity efekt.
Elementy składowe projektu:
Gleba – klasyka gatunku EIBACH PRO KIT -30mm stwierdziłem że na gwint za wcześnie, więc sprężyna niższa do seryjnego amorka póki co wystarczy:
Efekt to na dzień dobry po montażu -20mm, obecnie siadło do -27 z przodu, z tyłu -25. Podczas pierwszej jazdy z nowymi sprężynami banan na gębie cały czas – w zakrętach to zupełnie inny samochód. Zmiana więc jak najbardziej na plus
Felga – jakby ładna nie była srebrna OEM 18" z BM, to już mi się trochę opatrzyła. Postanowiłem pójść nie w aftermarketowe koła tylko postawić na OEM. A jeśli mowa o OEM i stylowych 18" to tylko jedno w głowie mam
– MPS
Zacząłem poszukiwania i dość szybko udało się w dobrej kasie kupić, uwaga PROSTE felgi z 3 BL MPS.
Wymagały oczywiście kompletnej renowacji, ale z tym liczyłem się od początku.
Przed (fronty całkiem spoko wyglądały ale od środka mocno skorodowane już były i lakier odpadał płatami)
Felgi poszły oczywiście w piaskowanie i proszek – kolor chciałem jak najbardziej zbliżony do oryginału z dodatkiem grubego ziarna – efekt chyba został osiągnięty
Hamulce – Nic mnie tak nie denerwowało jak podczas zmian kół oglądanie, drapanie i zamalowywanie rdzy na zaciskach i jarzmach. Decyzja mogła być tylko jedna – zostajemy w OEM, ale idziemy w proszek.
Na popularnym portalu aukcyjnym kupiłem w dobrej kasie używane zaciski + oczywiście komplet gumek, blaszek, trzpieni i pozostałego osprzętu do pełnej regeneracji zacisków. Zaciski przed:
Potem został tylko żmudne rozbieranie, pilnikiem zjechałem wszystkie niedoskonałości po odlewach i zabezpieczyłem wszystkie obrabiane powierzchnie i gwinty przed piaskowaniem i malowaniem
Jakby ktoś chciał wiedzieć to tylne zaciski są aluminiowe
Felgi i zaciski wrzuciłem za jednym zamachem do zakładu malowania proszkowego i po ok 3 tygodniach oczom ujrzał się skarb
:
Tu już po kompletnej, bardzo procochłonnej odbudowie:
No ja nie mam pytań
Po skompletowaniu wszystkich składowych czas na montaż. Najpierw wpadły sprężyny. Z przodu ściągacze potrzebne były tylko do ściągnięcia oryginalnych sprężyn – nowe wystarczyło ścisnąć ręką żeby górną poduszkę załapać śrubą na trzpieniu tłoczyska, więc robota poszła jak z płatka. Z tyłu jeszcze prościej, bo wystarczyło odkręcić śrubę mocującą wahacz poprzeczny do piasty i lewarkiem opuszczać całość aż sprężyna się swobodnie rozciągnie. Cały tył do ogarnięcia w godzinkę.
Kolejny etap to zaciski – zaciski musiałem montować na raty, bo z nimi było paradoksalnie dużo więcej roboty. W sumie tej roboty sam sobie narobiłem, ale zakładać pordzewiałe i zapylone blaszki i klocki na nowiusieńki zacisk to bym spać w nocy nie mógł. Wszystko więc zostało odszczurzone, wyczyszczone, klocki i blaszki pomalowane na czarno, wszystko nasmarowane i najgorsze tylko przede mną – odpowietrzanie, po przelaniu chyba pół litra płynu dalej bąbelki
. Pomogła dopiero pompka podciśnieniowa podpinana pod odpowietrznik i elegancko do zbiorniczka odciąga płyn i wysysa resztki powietrza z układu – ja polecam, bo samemu nie ma chyba lepszej metody na odpowietrzanie. Zestaw kupiłem dokladnie taki: https://yato.com/products/5/YT-0673
Z tyłu wyniknął drobny problem bo po rozebraniu tarcz i klocków okazało się że to totalny zardzewiały śmietnik. Konieczne było kupno kompletu tarcz i klocków, ale o tym już pisałem w wątku z hamulcami.
Out with the old, in with the new
Efekt końcowy jak na fotkach poniżej, jak dla mnie efekt przeszedł moje oczekiwania.
Tyle z mojej strony – pytania, hejty, owacje na stojąco – co kto lubi, wszystko przyjmuję na klatę. Chciałbym napisać że Stage 1 zakończony, ale jakbym dorwał w dobrych pieniądzach ORI komplet dokładek zderzaków i progów to bym był w 100% zadowolony. Więc jeśli jakaś dobra duszyczka ma na zbyciu lub wie kto ma to byłbym wdzięczny za info – jak coś mam nadal komplet ori felg 18" do sprzedania lub ZAMIANY
Pozdro 
Plan pod tytułem: gleba , felga, hamulce. Plan dość podstawowy, lecz całościowo przyniósł znakomity efekt.
Elementy składowe projektu:
Gleba – klasyka gatunku EIBACH PRO KIT -30mm stwierdziłem że na gwint za wcześnie, więc sprężyna niższa do seryjnego amorka póki co wystarczy:
Efekt to na dzień dobry po montażu -20mm, obecnie siadło do -27 z przodu, z tyłu -25. Podczas pierwszej jazdy z nowymi sprężynami banan na gębie cały czas – w zakrętach to zupełnie inny samochód. Zmiana więc jak najbardziej na plus

Felga – jakby ładna nie była srebrna OEM 18" z BM, to już mi się trochę opatrzyła. Postanowiłem pójść nie w aftermarketowe koła tylko postawić na OEM. A jeśli mowa o OEM i stylowych 18" to tylko jedno w głowie mam

Zacząłem poszukiwania i dość szybko udało się w dobrej kasie kupić, uwaga PROSTE felgi z 3 BL MPS.
Wymagały oczywiście kompletnej renowacji, ale z tym liczyłem się od początku.
Przed (fronty całkiem spoko wyglądały ale od środka mocno skorodowane już były i lakier odpadał płatami)
Felgi poszły oczywiście w piaskowanie i proszek – kolor chciałem jak najbardziej zbliżony do oryginału z dodatkiem grubego ziarna – efekt chyba został osiągnięty
Hamulce – Nic mnie tak nie denerwowało jak podczas zmian kół oglądanie, drapanie i zamalowywanie rdzy na zaciskach i jarzmach. Decyzja mogła być tylko jedna – zostajemy w OEM, ale idziemy w proszek.
Na popularnym portalu aukcyjnym kupiłem w dobrej kasie używane zaciski + oczywiście komplet gumek, blaszek, trzpieni i pozostałego osprzętu do pełnej regeneracji zacisków. Zaciski przed:
Potem został tylko żmudne rozbieranie, pilnikiem zjechałem wszystkie niedoskonałości po odlewach i zabezpieczyłem wszystkie obrabiane powierzchnie i gwinty przed piaskowaniem i malowaniem
Jakby ktoś chciał wiedzieć to tylne zaciski są aluminiowe
Felgi i zaciski wrzuciłem za jednym zamachem do zakładu malowania proszkowego i po ok 3 tygodniach oczom ujrzał się skarb
Tu już po kompletnej, bardzo procochłonnej odbudowie:
No ja nie mam pytań

Po skompletowaniu wszystkich składowych czas na montaż. Najpierw wpadły sprężyny. Z przodu ściągacze potrzebne były tylko do ściągnięcia oryginalnych sprężyn – nowe wystarczyło ścisnąć ręką żeby górną poduszkę załapać śrubą na trzpieniu tłoczyska, więc robota poszła jak z płatka. Z tyłu jeszcze prościej, bo wystarczyło odkręcić śrubę mocującą wahacz poprzeczny do piasty i lewarkiem opuszczać całość aż sprężyna się swobodnie rozciągnie. Cały tył do ogarnięcia w godzinkę.
Kolejny etap to zaciski – zaciski musiałem montować na raty, bo z nimi było paradoksalnie dużo więcej roboty. W sumie tej roboty sam sobie narobiłem, ale zakładać pordzewiałe i zapylone blaszki i klocki na nowiusieńki zacisk to bym spać w nocy nie mógł. Wszystko więc zostało odszczurzone, wyczyszczone, klocki i blaszki pomalowane na czarno, wszystko nasmarowane i najgorsze tylko przede mną – odpowietrzanie, po przelaniu chyba pół litra płynu dalej bąbelki
Z tyłu wyniknął drobny problem bo po rozebraniu tarcz i klocków okazało się że to totalny zardzewiały śmietnik. Konieczne było kupno kompletu tarcz i klocków, ale o tym już pisałem w wątku z hamulcami.
Out with the old, in with the new
Efekt końcowy jak na fotkach poniżej, jak dla mnie efekt przeszedł moje oczekiwania.
Tyle z mojej strony – pytania, hejty, owacje na stojąco – co kto lubi, wszystko przyjmuję na klatę. Chciałbym napisać że Stage 1 zakończony, ale jakbym dorwał w dobrych pieniądzach ORI komplet dokładek zderzaków i progów to bym był w 100% zadowolony. Więc jeśli jakaś dobra duszyczka ma na zbyciu lub wie kto ma to byłbym wdzięczny za info – jak coś mam nadal komplet ori felg 18" do sprzedania lub ZAMIANY
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0

No i pięknie Panie. 

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Felgi od BL mps są zarąbiste
szkoda że bl bez obniżenia na nich wygląda jak koza bo też bym je założył.

Kolejne mody wlatują na pokład Mazdolota
Od Pana Chińczyka przyszedł moduł do domykania szyb i składania lusterek:
https://www.aliexpress.com/item/32815777913.html?spm=a2g0o.order_detail.0.0.6fcdf19ctKYOef
Instrukcja montażu bezużyteczna, ale montaż intuicyjny – wypinamy wtyczki z panelu przycisków kierowcy i wtyczkę do zamka drzwi:
Teraz tylko trzeba tak schludnie jak się da poowijać kabelki izolacją i poukładać tak by nic się nie tłukło w drzwiach:
Funkcjonalności wszystkie działają, jedynie funkcja uchylania szyb trochę za mało je uchyla ledwo mała szparka 2 cm może, ale by przewietrzyć auto śmiało można używać opcji otwarcia wszystkich szyb i przerwać w dowolnym momencie, np w połowie szyby. Na filmiku pokaz możliwości: https://youtu.be/aXA-Egp8jNA
Od Pana Chińczyka przyszedł moduł do domykania szyb i składania lusterek:
https://www.aliexpress.com/item/32815777913.html?spm=a2g0o.order_detail.0.0.6fcdf19ctKYOef
Instrukcja montażu bezużyteczna, ale montaż intuicyjny – wypinamy wtyczki z panelu przycisków kierowcy i wtyczkę do zamka drzwi:
Teraz tylko trzeba tak schludnie jak się da poowijać kabelki izolacją i poukładać tak by nic się nie tłukło w drzwiach:
Funkcjonalności wszystkie działają, jedynie funkcja uchylania szyb trochę za mało je uchyla ledwo mała szparka 2 cm może, ale by przewietrzyć auto śmiało można używać opcji otwarcia wszystkich szyb i przerwać w dowolnym momencie, np w połowie szyby. Na filmiku pokaz możliwości: https://youtu.be/aXA-Egp8jNA
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
yyy serio? takie coś miałem w Oplu Signum z 2006r i to w standardzie... 
Neonixos666 napisał(a):yyy serio? takie coś miałem w Oplu Signum z 2006r i to w standardzie...
A, no to super!
Drobny modzik, a jak wiele zmienia
Jak tylko pogoda jeszcze trochę lepsza dopisze to lecę wszystkie chromy na czarny mat
Jak tylko pogoda jeszcze trochę lepsza dopisze to lecę wszystkie chromy na czarny mat
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Czy każda trójka nie ma fabrycznie opcji domykania szyb i lusterek z kluczyka ?
Czołem,
Domykania szyb nie było w BM/BN w żadnej opcji, natomiast do składanych lusterek można było dokupić akcesoryjny moduł od Mazdy:
https://allegro.pl/oferta/modul-skladan ... 2378815940
Domykania szyb nie było w BM/BN w żadnej opcji, natomiast do składanych lusterek można było dokupić akcesoryjny moduł od Mazdy:

- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Dzięki skyblue – taki dokładnie był mój plan żeby zestaw robił robotę tak by było coś innego – delikatnie z pazurem i w 100% jestem zadowolony z efektu.
Tymczasem w ciągu paru zeszłych tygodni z okazji urlopu i ładnej pogody dokończyłem proces czernienia wszystkich chromów (i nie tylko) gumą w spraju. Oto efekty.
Znaczki i spoiler:
Listwy drzwi:
Przód:
Bok:
I tak oto wygląda efekt finalny na zakończenie sezonu letniego 2022:
Tymczasem na swoją kolejkę czeka kilka fantów na sezon zimowy:
Koła zimowe – OEM 18" pomalowane gumą w sprayu kolor złota miedź:
Dywaniki gumowe – Nówki sztuki OEM – jakość 1klasa – idealne dopasowanie, nie cuchną chamsko taką gumą, można powiedzieć że pachną nawet – jestem zadowolony
Plany na przyszły sezon? Muszę kupić nowe letnie opony i teraz staję przed dylematem, bo kusi oj kusi 19" felgi wrzucić i kupić cały nowy setup, ale szkoda tych MPSów 18" trochę bo robią mega robotę w 3BM – chyba że ktoś mi pomoże się zdecydować i jakąś dobrą cenę zaproponuje za te kółka
Poza tym ciągle poluję na jakiś zestaw OEM dokładek zderzaka i progów – to główny cel na przyszły rok.
Planuję też odwiedzić jakiegoś magika od odblokowania elektroniki pełnej mocy silnika, a kto wie może i coś więcej... Stay tuned
Tymczasem w ciągu paru zeszłych tygodni z okazji urlopu i ładnej pogody dokończyłem proces czernienia wszystkich chromów (i nie tylko) gumą w spraju. Oto efekty.
Znaczki i spoiler:
Listwy drzwi:
Przód:
Bok:
I tak oto wygląda efekt finalny na zakończenie sezonu letniego 2022:
Tymczasem na swoją kolejkę czeka kilka fantów na sezon zimowy:
Koła zimowe – OEM 18" pomalowane gumą w sprayu kolor złota miedź:
Dywaniki gumowe – Nówki sztuki OEM – jakość 1klasa – idealne dopasowanie, nie cuchną chamsko taką gumą, można powiedzieć że pachną nawet – jestem zadowolony
Plany na przyszły sezon? Muszę kupić nowe letnie opony i teraz staję przed dylematem, bo kusi oj kusi 19" felgi wrzucić i kupić cały nowy setup, ale szkoda tych MPSów 18" trochę bo robią mega robotę w 3BM – chyba że ktoś mi pomoże się zdecydować i jakąś dobrą cenę zaproponuje za te kółka
Poza tym ciągle poluję na jakiś zestaw OEM dokładek zderzaka i progów – to główny cel na przyszły rok.
Planuję też odwiedzić jakiegoś magika od odblokowania elektroniki pełnej mocy silnika, a kto wie może i coś więcej... Stay tuned
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Dzisiaj mały serwis zimowy – koła, smarowanie uszczelek, płyn zimowy do spryskiwaczy. Do bagażnika wrzucone zimowe zabawki – mata na szybę, odmrażacz, miotełka. Dodatkowo zrobiłem przegląd i czyszczenie i smarowanie hamulców – wszystko w jak najlepszym porządku od wiosennej wymiany zacisków. W tym roku jeszcze jeden modzik wpadnie, ale to się pochwalę jak będzie po wszystkim
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Dzięki, chciałem coś w macie, ale dałem szansę tej i się nie zawiodłem
Folia w sprayu dokładnie taka:
https://allegro.pl/oferta/superwrap-fol ... 1538524483
Kupiłem 3 puszki i to było tak akurat na komplet cały 4x18". Sama folia to w zasadzie był lakier bezbarwny z drobinkami takimi metalicznymi brązowymi i faktycznie dopiero 5-6 cienkich warstw daje ładny kolor. Efekt u mnie byłby jaśniejszy (jak poglądowe foto na puszce), ale zamiast podkładu koloru szarego dałem kilka warstw czarnego matu – takiego jak malowałem wszystkie chromy. Póki co w zimowych warunkach folia trzyma się bez problemu, myjka ciśnieniowa również jej niestraszna.
A przy okazji to ostatni modzik w tym roku poniżej. Kto pozna co było robione?
Sorry za uwalone auto, ale taki mamy klimat... Następny raz będzie czyste w kwietniu dopiero...

Folia w sprayu dokładnie taka:

Kupiłem 3 puszki i to było tak akurat na komplet cały 4x18". Sama folia to w zasadzie był lakier bezbarwny z drobinkami takimi metalicznymi brązowymi i faktycznie dopiero 5-6 cienkich warstw daje ładny kolor. Efekt u mnie byłby jaśniejszy (jak poglądowe foto na puszce), ale zamiast podkładu koloru szarego dałem kilka warstw czarnego matu – takiego jak malowałem wszystkie chromy. Póki co w zimowych warunkach folia trzyma się bez problemu, myjka ciśnieniowa również jej niestraszna.
A przy okazji to ostatni modzik w tym roku poniżej. Kto pozna co było robione?
Sorry za uwalone auto, ale taki mamy klimat... Następny raz będzie czyste w kwietniu dopiero...
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Dzięki, na wiosnę jeszcze plan jest tylne lampy okleić ale nieco delikatniej tak żeby lekko przyciemniony matowy efekt uzyskać.
Do pełni szczęścia w tych detalach brakuje mi tylko kompletu dokładek, ale w tym temacie okrutnie ciężko znaleźć jakiś komplet używek. Ciągle też biję się z myślami o nowych felgach na lato czy uderzać w jakieś 19"...

Do pełni szczęścia w tych detalach brakuje mi tylko kompletu dokładek, ale w tym temacie okrutnie ciężko znaleźć jakiś komplet używek. Ciągle też biję się z myślami o nowych felgach na lato czy uderzać w jakieś 19"...
walec7_7 – do zobaczenia, to moje rejony również chociaż teraz częściej się poruszam w okolicach BielskaSkąd:Oświęcim
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości