Właśnie wtyczkę wskazaną zieloną strzałką sprawdziłem wczoraj,bez efektu.
Zdemontować zamek i podpiąć D i B np.do akumulatora ?
zamek klapy bagażnika...
1, 2
Podłączenie otworzyło zamek .Przy okazji sprawdziłem przycisk i wygląda ,ze też jest OK.
Nie wiem czy tak było od zawsze ale właśnie zauważyłem,że lampka sygnalizacyjna systemów zabezpieczania przed kradzieżą miga co dwie sekundy przy zapłonie na OFF
Jakieś sugestie ?
Nie wiem czy tak było od zawsze ale właśnie zauważyłem,że lampka sygnalizacyjna systemów zabezpieczania przed kradzieżą miga co dwie sekundy przy zapłonie na OFF
Jakieś sugestie ?
Ostatnio edytowano 8 lis 2021, 21:21 przez mitsuga, łącznie edytowano 1 raz
Skoro zamek jest sprawny a zwarcie przewodów, do których podłączony jest przycisk, nie otwiera zamka, to sprawa się nieco komplikuje, bo przyczyna musi leżeć gdzieś w instalacji elektrycznej auta.
Możliwości jest wiele...
1. Kiepskie połączenie do masy.
2. Przerwany jest któryś z przewodów, który idzie do kostki przycisku albo do kostki zamka.
3. Uszkodzony jest moduł sterujący BCM albo ESU. <– myślę jednak, że to mało prawdopodobne.
W pierwszej kolejności najbardziej prawdopodobna przyczyna, to pkt. 1., którą teoretycznie możesz wykluczyć bez użycia dodatkowych narzędzi.
Jeżeli w klapie bagażnika masz przycisk do zamykania auta, to sprawdź czy działa i zamyka auto. Jest on podłączony do tego samego punktu masowego co zamek i przycisk otwarcia bagażnika. Jeżeli działa, to znaczy, że odpada nam pkt. 1. i połączenie do masy jest OK. Jeżeli nie działa, to nic nam to nie daje i jesteśmy w punkcie wyjścia.
Jeżeli masz miernik (ewentualnie żarówkę na 12V), to możesz jeszcze sam zdiagnozować pkt. 2.
Np. czy na pinie D po stronie wiązki w samochodzie pojawia się napięcie 12V, po naciśnięciu przycisku albo zwarciu przewodów, do których ten przycisk jest podpięty. Choć w tym wypadku zakładam, że się nie pojawia, bo zamek działa a jak był tam podłączony, to mimo wszystko się nie otwierał.
Żadne inne pomysły mi do głowy już nie przychodzą, a nie chcę też dawać rad w ciemno żebyś sobie przeze mnie czegoś innego nie uszkodził.
Możliwości jest wiele...
1. Kiepskie połączenie do masy.
2. Przerwany jest któryś z przewodów, który idzie do kostki przycisku albo do kostki zamka.
3. Uszkodzony jest moduł sterujący BCM albo ESU. <– myślę jednak, że to mało prawdopodobne.
W pierwszej kolejności najbardziej prawdopodobna przyczyna, to pkt. 1., którą teoretycznie możesz wykluczyć bez użycia dodatkowych narzędzi.
Jeżeli w klapie bagażnika masz przycisk do zamykania auta, to sprawdź czy działa i zamyka auto. Jest on podłączony do tego samego punktu masowego co zamek i przycisk otwarcia bagażnika. Jeżeli działa, to znaczy, że odpada nam pkt. 1. i połączenie do masy jest OK. Jeżeli nie działa, to nic nam to nie daje i jesteśmy w punkcie wyjścia.
Jeżeli masz miernik (ewentualnie żarówkę na 12V), to możesz jeszcze sam zdiagnozować pkt. 2.
Np. czy na pinie D po stronie wiązki w samochodzie pojawia się napięcie 12V, po naciśnięciu przycisku albo zwarciu przewodów, do których ten przycisk jest podpięty. Choć w tym wypadku zakładam, że się nie pojawia, bo zamek działa a jak był tam podłączony, to mimo wszystko się nie otwierał.
Żadne inne pomysły mi do głowy już nie przychodzą, a nie chcę też dawać rad w ciemno żebyś sobie przeze mnie czegoś innego nie uszkodził.
mitsuga napisał(a):pin D tez już sprawdziłem żarówką 12 V
I świeci się żarówka? Jeżeli tak, to zamek powinien przecież normalnie działać.
mitsuga napisał(a):Zastanawia mnie ta migająca lampka sygnalizacyjna
Jaka lampka?
żarówka nie świeci, ale sprawdzałem tylko wtyczkę bez przycisku lub zwarcia
a propo lampki pisałem nieco wcześniej:
"Nie wiem czy tak było od zawsze ale właśnie zauważyłem,że lampka sygnalizacyjna systemów zabezpieczania przed kradzieżą miga co dwie sekundy przy zapłonie na OFF "
Dopisano 9 lis 2021, 19:01:
I po problemie .Rozwiązanie okazało się ...banalne a mianowicie bezpiecznik odpowiedzialny za ten obwód był w innym gnieździe,nieco przypadkowo. Dziękuję wszystkim zaangażowanym a szczególnie koledze worn
a propo lampki pisałem nieco wcześniej:
"Nie wiem czy tak było od zawsze ale właśnie zauważyłem,że lampka sygnalizacyjna systemów zabezpieczania przed kradzieżą miga co dwie sekundy przy zapłonie na OFF "
Dopisano 9 lis 2021, 19:01:
I po problemie .Rozwiązanie okazało się ...banalne a mianowicie bezpiecznik odpowiedzialny za ten obwód był w innym gnieździe,nieco przypadkowo. Dziękuję wszystkim zaangażowanym a szczególnie koledze worn
Ja bym jednak tak bardzo się nie cieszył. Bezpieczniki same się raczej nie palą. Coś musiało być przyczyną.
Oby się problem w niedługi czasie nie powtórzył.
Oby się problem w niedługi czasie nie powtórzył.
mitsuga napisał(a):banalne a mianowicie bezpiecznik odpowiedzialny za ten obwód był w innym gnieździe,nieco przypadkowo
Ale przecież kolega napisał, że bezpiecznik był wsadzony w inne gniazdo, a nie, że się przepalił
Czyli co? Zamek nie działał więc wyjął bezpiecznik, potem włożył w nieprawidłowe gniazdo i jak to odkrył to bezpiecznik przełożył w prawidłowe gniazdo i wszystko jest OK?
Jakieś to naciągane.
Jakieś to naciągane.
Witam, pozwolę podpiąć sie pod ten temat ponieważ mam problem z zamkiem w klapie Mazda cx3. Zamek dostaje zwarcia z modulu BCM, na to wychodzi po sprawdzeniu miernikiem oraz ostatecznie odlaczeniu wtyczki od Bcm wychodzącej z niego.
Moje pytanie: Czy jak wymienię ten modul na taki o takich samych numerach to muszę go dopisywac, programować z autem? Czy wystarczy wpiąć drugi?
W klapie zostal sprawdzony zamek, wlacznik w klapie, wiazka. Objawy sa taki, ze na wtyczce do zamka w stanie spoczynku jest napiecie około 5v, a po wciśnięciu przycisku otwarcia w klapie pokazuje się 9,4v. I raz jest, a raz nie zwarcie wiazki zamka ze wszystkimi przewodami wiązki klapy. Po odlaczeniu wtyczki wychodzącej z BCM w stronę klapy zwarcie zanika.
Moje pytanie: Czy jak wymienię ten modul na taki o takich samych numerach to muszę go dopisywac, programować z autem? Czy wystarczy wpiąć drugi?
W klapie zostal sprawdzony zamek, wlacznik w klapie, wiazka. Objawy sa taki, ze na wtyczce do zamka w stanie spoczynku jest napiecie około 5v, a po wciśnięciu przycisku otwarcia w klapie pokazuje się 9,4v. I raz jest, a raz nie zwarcie wiazki zamka ze wszystkimi przewodami wiązki klapy. Po odlaczeniu wtyczki wychodzącej z BCM w stronę klapy zwarcie zanika.
- Od: 13 gru 2021, 13:04
- Posty: 1
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości