zamek klapy bagażnika...

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mitsuga » 8 lis 2021, 08:46

Właśnie wtyczkę wskazaną zieloną strzałką sprawdziłem wczoraj,bez efektu.
Zdemontować zamek i podpiąć D i B np.do akumulatora ?
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez worn » 8 lis 2021, 10:41

mitsuga napisał(a):Zdemontować zamek i podpiąć D i B np.do akumulatora ?

Tak, dokładnie tak jak opisałem w poprzednim poście. Tylko nie pomyl polaryzacji, + ma iść na D, a – na B
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 344 (30/50)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez mitsuga » 8 lis 2021, 20:28

Podłączenie otworzyło zamek .Przy okazji sprawdziłem przycisk i wygląda ,ze też jest OK.
Nie wiem czy tak było od zawsze ale właśnie zauważyłem,że lampka sygnalizacyjna systemów zabezpieczania przed kradzieżą miga co dwie sekundy przy zapłonie na OFF
Jakieś sugestie ?
Ostatnio edytowano 8 lis 2021, 21:21 przez mitsuga, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez worn » 8 lis 2021, 21:19

Skoro zamek jest sprawny a zwarcie przewodów, do których podłączony jest przycisk, nie otwiera zamka, to sprawa się nieco komplikuje, bo przyczyna musi leżeć gdzieś w instalacji elektrycznej auta.
Możliwości jest wiele...
1. Kiepskie połączenie do masy.
2. Przerwany jest któryś z przewodów, który idzie do kostki przycisku albo do kostki zamka.
3. Uszkodzony jest moduł sterujący BCM albo ESU. <– myślę jednak, że to mało prawdopodobne.

W pierwszej kolejności najbardziej prawdopodobna przyczyna, to pkt. 1., którą teoretycznie możesz wykluczyć bez użycia dodatkowych narzędzi.
Jeżeli w klapie bagażnika masz przycisk do zamykania auta, to sprawdź czy działa i zamyka auto. Jest on podłączony do tego samego punktu masowego co zamek i przycisk otwarcia bagażnika. Jeżeli działa, to znaczy, że odpada nam pkt. 1. i połączenie do masy jest OK. Jeżeli nie działa, to nic nam to nie daje i jesteśmy w punkcie wyjścia.

Jeżeli masz miernik (ewentualnie żarówkę na 12V), to możesz jeszcze sam zdiagnozować pkt. 2.
Np. czy na pinie D po stronie wiązki w samochodzie pojawia się napięcie 12V, po naciśnięciu przycisku albo zwarciu przewodów, do których ten przycisk jest podpięty. Choć w tym wypadku zakładam, że się nie pojawia, bo zamek działa a jak był tam podłączony, to mimo wszystko się nie otwierał.

Żadne inne pomysły mi do głowy już nie przychodzą, a nie chcę też dawać rad w ciemno żebyś sobie przeze mnie czegoś innego nie uszkodził.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 344 (30/50)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez mitsuga » 8 lis 2021, 21:27

przycisk w klapie do zamykania działa,ten pin D tez już sprawdziłem żarówką 12 V.
Zastanawia mnie ta migająca lampka sygnalizacyjna ...
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez worn » 8 lis 2021, 22:16

mitsuga napisał(a):pin D tez już sprawdziłem żarówką 12 V

I świeci się żarówka? Jeżeli tak, to zamek powinien przecież normalnie działać.

mitsuga napisał(a):Zastanawia mnie ta migająca lampka sygnalizacyjna

Jaka lampka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 344 (30/50)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez mitsuga » 8 lis 2021, 22:32

żarówka nie świeci, ale sprawdzałem tylko wtyczkę bez przycisku lub zwarcia
a propo lampki pisałem nieco wcześniej:
"Nie wiem czy tak było od zawsze ale właśnie zauważyłem,że lampka sygnalizacyjna systemów zabezpieczania przed kradzieżą miga co dwie sekundy przy zapłonie na OFF "

Dopisano 9 lis 2021, 19:01:

I po problemie .Rozwiązanie okazało się ...banalne a mianowicie bezpiecznik odpowiedzialny za ten obwód był w innym gnieździe,nieco przypadkowo. Dziękuję wszystkim zaangażowanym a szczególnie koledze worn
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez perot » 9 lis 2021, 22:38

Jednak bezpiecznik ;) , i całe szczęście że tylko . Swoją drogą to post bardzo dobry, w razie problemów będzie wiadomo jak podchodzić do tematu :) .
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 332 (3/35)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez RobertPi » 12 lis 2021, 13:05

Ja bym jednak tak bardzo się nie cieszył. Bezpieczniki same się raczej nie palą. Coś musiało być przyczyną.
Oby się problem w niedługi czasie nie powtórzył.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1103 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez worn » 12 lis 2021, 13:43

mitsuga napisał(a):banalne a mianowicie bezpiecznik odpowiedzialny za ten obwód był w innym gnieździe,nieco przypadkowo

Ale przecież kolega napisał, że bezpiecznik był wsadzony w inne gniazdo, a nie, że się przepalił ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 344 (30/50)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez RobertPi » 13 lis 2021, 20:15

Czyli co? Zamek nie działał więc wyjął bezpiecznik, potem włożył w nieprawidłowe gniazdo i jak to odkrył to bezpiecznik przełożył w prawidłowe gniazdo i wszystko jest OK?
Jakieś to naciągane.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1103 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez MichalM86 » 13 gru 2021, 13:21

Witam, pozwolę podpiąć sie pod ten temat ponieważ mam problem z zamkiem w klapie Mazda cx3. Zamek dostaje zwarcia z modulu BCM, na to wychodzi po sprawdzeniu miernikiem oraz ostatecznie odlaczeniu wtyczki od Bcm wychodzącej z niego.

Moje pytanie: Czy jak wymienię ten modul na taki o takich samych numerach to muszę go dopisywac, programować z autem? Czy wystarczy wpiąć drugi?

W klapie zostal sprawdzony zamek, wlacznik w klapie, wiazka. Objawy sa taki, ze na wtyczce do zamka w stanie spoczynku jest napiecie około 5v, a po wciśnięciu przycisku otwarcia w klapie pokazuje się 9,4v. I raz jest, a raz nie zwarcie wiazki zamka ze wszystkimi przewodami wiązki klapy. Po odlaczeniu wtyczki wychodzącej z BCM w stronę klapy zwarcie zanika.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2021, 13:04
Posty: 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323