Porównanie felg 16 i 18
Strona 1 z 1
Cześć. Czy ktoś z Was porównywał naszą Mazdę na felgach 16 kontra 18 calowych? Chodzi mi głównie o komfort, resorowanie, trzymanie w zakrętach, głośność. Z samochodem dostałem felgi 16, zastanawiam się nad zostawieniem ich na zimę, sprzedaniem opon 16 letnich i zakup felg i opon 18 na lato.
Tutaj masz moje wrażenia po takiej zmianie w BM – myślę, że w BP powinno być podobnie:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 8#p3422598
Ponad rok później mogę tylko dodać, że na okolicznych dziurawych drogach nie miałem problemu z trwałością opon/felg, ale też w żadne potworne dziurzysko nie wjechałem.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 8#p3422598
Ponad rok później mogę tylko dodać, że na okolicznych dziurawych drogach nie miałem problemu z trwałością opon/felg, ale też w żadne potworne dziurzysko nie wjechałem.
max441 napisał(a):Ja mam 16 na zimę i 18 na lato (dokupywałem 16 na zimę). Wrażenia w sumie takie same jak to opisał kolega child.
Hałas też jest dużo większy niż na 16 w BP? Z racji, że BP jest lepiej wyciszona, niż poprzednicy zastanawiam się, czy tutaj też to występuje.
Hałas też jest dużo większy niż na 16 w BP? Z racji, że BP jest lepiej wyciszona, niż poprzednicy zastanawiam się, czy tutaj też to występuje.
Jeśli chodzi o hałas, to faktycznie raczej bym powiedział, że trochę a nie dużo większy. Ale to też zależy od samych opon. W każdym bądź razie nie stanowi to dla mnie żadnego problemu i poza krótkim czasem zaraz po zmianie kół nie zwracam na to uwagi.
Mnie na 18-kach irytuje podskakiwanie zwłaszcza tylnego zawieszenia na większych poprzecznych nierównościach( tu w BM było jednak sporo lepiej).Na zimę planuje zakup 16-ek z nastawieniem że coś w tej kwestii podskakiwania pomoże...
A pomoże ?
A pomoże ?
worn napisał(a):Pewien jesteś? Patrzyłeś w papiery od homologacji?
Pytałem w salonie, na stronie mazdy z częściami też nie kupisz solo 18" bez komunikatu, że jeśli auto wyszło na 16 to są ograniczenia homologacyjne. Nie wiem co ma piernik do wiatraka bo to identyczne auta niezależnie czy mam KAI czy ktoś KANJO, ale jest jak jest.
Mnie w salonie powiedzieli, że nie ma problemu, żeby wrzucić 18 do KANJO. Ale pewnie, żeby sprzedać, to wszystko powiedzą. Tak naprawdę jest tutaj kwestia jak podejdzie do tego ubezpieczyciel w razie jakiejś szkody. I pewnie nie ma tutaj uniwersalnej odpowiedzi, tylko zależy od sytuacji i ubezpieczyciela.
BM kupiłem na 16", potem w ASO dokupiłem 18" nie było żadnych problemów, nawet przy szkodzie która wystąpiła.
18" calowe felgi dają mega do wyglądu, kosztem komfortu, bardziej czuć nierówności, nie zauważam innych dolegliwości, normalnie trzymają w zakrętach.
Zimowe mam całe koła 18" i letnie 18", nie zauważam nic złego jeździć na 18" w zimę.
18" calowe felgi dają mega do wyglądu, kosztem komfortu, bardziej czuć nierówności, nie zauważam innych dolegliwości, normalnie trzymają w zakrętach.
Zimowe mam całe koła 18" i letnie 18", nie zauważam nic złego jeździć na 18" w zimę.
czik3n napisał(a):Pytałem w salonie, na stronie mazdy z częściami też nie kupisz solo 18" bez komunikatu, że jeśli auto wyszło na 16 to są ograniczenia homologacyjne. Nie wiem co ma piernik do wiatraka bo to identyczne auta niezależnie czy mam KAI czy ktoś KANJO, ale jest jak jest.
Nie pytam co mówią w salonie.
Pytam czy patrzyłeś w kwit dotyczący homologacji, który powinieneś dostać przy kupnie auta (ja taki dostałem). Tam jest zawarta informacja jakie są dozwolone wymiary opon, a tym samym kół. Mój wyjechał na 18" i są podane 16" i 18". Nie oznacza to jednak, że u Ciebie będzie podobnie, ponieważ Twój wyjechał na 16". Uważam jednak, że to właśnie kwit dotyczący homologacji powinien być wyznacznikiem, a nie to co mówią w salonie/serwisie.
Ojciec kupował w zeszłym roku Kia i też twierdzili, że nie może założyć... chyba 16" jak dobrze pamiętam. A z papierów dotyczących homologacji wynika, że jednak może.
Co do ubezpieczenia i kwestii homologacji – nie zdarzyło mi się nigdy przy żadnym dzwonie, żeby ubezpieczyciel w ogóle sprawdzał stan opon, nie wspominając o czymkolwiek bardziej zaawansowanym. Więc nie demonizujmy – wydaje mi się, że taka argumentacja (brak homologacji) nie utrzymałaby się przed żadnym sądem.
Też kojarzę z cennika Mazdy, że 18' nie mogą być montowane w samochodach wyjeżdżających fabrycznie na 16'.
Czy przypadkiem nie jest obecnie tak, że producenci muszą homologować samochody z wszystkimi wersjami wyposażenia niezależnie od siebie? Coś mi się obiło o uszy, że np. taki VW miał duży problem, bo mnogość konfiguracji u poszczególnych modeli jest u nich ogromna.
Jeśli tak jest to homologacja Mazdy może być z oszczędności okrojona do minimum czyli wyłącznie do fabrycznych konfiguracji.
Czy przypadkiem nie jest obecnie tak, że producenci muszą homologować samochody z wszystkimi wersjami wyposażenia niezależnie od siebie? Coś mi się obiło o uszy, że np. taki VW miał duży problem, bo mnogość konfiguracji u poszczególnych modeli jest u nich ogromna.
Jeśli tak jest to homologacja Mazdy może być z oszczędności okrojona do minimum czyli wyłącznie do fabrycznych konfiguracji.
CX 3 była do kupienia na 16 lub 18 w zależności od wersji , w homologacji są ujęte oba rozmiary.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość