Wyciek z przewodu klimatyzacji.
Strona 1 z 1
Witam. Klima nabita około 2 miesiące temu. Po tym czasie zauważalny spadek wydajności, szczególnie od strony kierowcy. Na przewodzie klimatyzacji, na czarnej gumie pod którą łączy się przewód aluminiowy z gumowym (tak na moje kobiece oko) widoczny wyciek. Czy należy wymienić ten przewód? Załączam zdjęcia. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
- Od: 27 lip 2021, 08:54
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6, 2007, 147 KM, 2.0 benzyna
to co pokazałaś, to raczej nie jest przewód od klimatyzacji.
Prędzej to przewód od wspomagania – patrz na rodzaj zacisku w miejscu łączenia gumy z aluminium.
Przewody klimatyzacji są zaprasowywane.
Prędzej to przewód od wspomagania – patrz na rodzaj zacisku w miejscu łączenia gumy z aluminium.
Przewody klimatyzacji są zaprasowywane.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
ania_ania napisał(a):nie tylko ona ma wyciek, ale również drugi, dłuższyszy, który idzie do kabiny...
ten bardziej po prawej na zdjęciu, czy po lewej ?
Myślę, że się nie rozumiemy w 100%
Ja napisałem o tym wężu – moim zdaniem, nie jest od od klimatyzacji
Dopisano 29 lip 2021 13:04:
Czy mogłabyś podobnie jak ja na wstawionym przez siebie zdjęciu wskazać o który przewód, lub o które miejsce Ci chodzi?
Jeśli nawet faktycznie masz wyciek czynnika z układu klimatyzacji, to najpierw powinnaś dowiedzieć się dokładnie w jakim miejscu ucieka czynnik.
Tak "na oko" to zazwyczaj wychodzi zawsze drożej
Napisałaś, że 2 m-ce temu miałaś uzupełnioną instalację, tzn że wcześniej nie było czynnika.
Myślę, że "wymiana" odbyła się standardowo: auto zostało podłączone do supermaszyny wszystkorobiącej a po 10min miałaś już układ "sprawny"..
Jeśli tak to się odbyło, to warsztat w którym nabijano Ci klimę nie przyłożył się do roboty bo wiedząc, że miałaś pusty układ powinien najpierw znaleźć miejsce wycieku.
Trzeba znaleźć uszkodzenie, naprawić a później po kontroli uzupełnić.
Proponowałbym, abyś najpierw podjechała do warsztatu i poprosiła o nabicie układu azotem(dużo tańsza alternatywa) (nie wolno uruchamiać klimatyzacji gdy w układzie jest azot).
Przy napełnieniu azotem duże uszkodzenia wyjdą od razu.
Jeśli nie będzie efektu od razu, to z azotem będziesz jeździła kilka dni a po tym czasie podjedziesz sprawdzić ciśnienie azotu w układzie.
Jeśli azot uciekł, to i czynnik klimatyzacji ucieknie.
Skoro azotu nie będzie (lub znacznie nisze ciśnienie niż podczas nabijania azotu) to należy szukać wycieku.
Na pierwszy ogień – skraplacz klimatyzacji przy chłodnicy (taka cienka chłodnica przed chłodnicą samochodową) narażona jest na uderzenia kamieni i korozję – jest najczęstszą przyczyną problemów.
Dalej połączenia przewodów, i na końcu same przewody.
Po wyeliminowaniu przyczyny można "zrobić próżnię" upewniając się, że układ szczelny i dopiero uzupełniać czynnikiem.
Ja napisałem o tym wężu – moim zdaniem, nie jest od od klimatyzacji
Dopisano 29 lip 2021 13:04:
ania_ania napisał(a):Na przewodzie klimatyzacji, na czarnej gumie pod którą łączy się przewód aluminiowy z gumowym (tak na moje kobiece oko) widoczny wyciek
Czy mogłabyś podobnie jak ja na wstawionym przez siebie zdjęciu wskazać o który przewód, lub o które miejsce Ci chodzi?
Jeśli nawet faktycznie masz wyciek czynnika z układu klimatyzacji, to najpierw powinnaś dowiedzieć się dokładnie w jakim miejscu ucieka czynnik.
Tak "na oko" to zazwyczaj wychodzi zawsze drożej
Napisałaś, że 2 m-ce temu miałaś uzupełnioną instalację, tzn że wcześniej nie było czynnika.
Myślę, że "wymiana" odbyła się standardowo: auto zostało podłączone do supermaszyny wszystkorobiącej a po 10min miałaś już układ "sprawny"..
Jeśli tak to się odbyło, to warsztat w którym nabijano Ci klimę nie przyłożył się do roboty bo wiedząc, że miałaś pusty układ powinien najpierw znaleźć miejsce wycieku.
Trzeba znaleźć uszkodzenie, naprawić a później po kontroli uzupełnić.
Proponowałbym, abyś najpierw podjechała do warsztatu i poprosiła o nabicie układu azotem(dużo tańsza alternatywa) (nie wolno uruchamiać klimatyzacji gdy w układzie jest azot).
Przy napełnieniu azotem duże uszkodzenia wyjdą od razu.
Jeśli nie będzie efektu od razu, to z azotem będziesz jeździła kilka dni a po tym czasie podjedziesz sprawdzić ciśnienie azotu w układzie.
Jeśli azot uciekł, to i czynnik klimatyzacji ucieknie.
Skoro azotu nie będzie (lub znacznie nisze ciśnienie niż podczas nabijania azotu) to należy szukać wycieku.
Na pierwszy ogień – skraplacz klimatyzacji przy chłodnicy (taka cienka chłodnica przed chłodnicą samochodową) narażona jest na uderzenia kamieni i korozję – jest najczęstszą przyczyną problemów.
Dalej połączenia przewodów, i na końcu same przewody.
Po wyeliminowaniu przyczyny można "zrobić próżnię" upewniając się, że układ szczelny i dopiero uzupełniać czynnikiem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
W razie czego posiadam przewód zaznaczony na czerwono ( nowy, nie montowany – tanio oddam ) -przed wymianą koniecznie sprawdzić jak wygląda końcówka, która wchodzi do kabiny, potrafiły się różnić pomimo, że katalogi twierdzą że będzie pasowała.
Na zielono natomiast zaznaczyłem częste miejsce wycieku czynnika – jest to w miejscu uchwytu na rurce.
I ostatnia sprawa – wyciek na zdjęciach nie jest z przewodów klimatyzacji, tak jak wspomniał kolega powyżej. Na załączonych zdjęciach widać dobrze przewody od klimy, które są odpowiednio w prawym górnym i lewym dolnym rogu zdjęcia.
Na zielono natomiast zaznaczyłem częste miejsce wycieku czynnika – jest to w miejscu uchwytu na rurce.
I ostatnia sprawa – wyciek na zdjęciach nie jest z przewodów klimatyzacji, tak jak wspomniał kolega powyżej. Na załączonych zdjęciach widać dobrze przewody od klimy, które są odpowiednio w prawym górnym i lewym dolnym rogu zdjęcia.
Zaznaczyłam wyciek na zdjęciu.
Dopisano 30 lip 2021, 16:29:
Generalnie auto widziało dwóch mechaników. Drugi obejrzał je trochę dokładniej, stwierdzając wyciek nie tylko w miejscu, które widać na zdjęciu. Cieknie również na drugim przewodzie, który biegnie chyba od sprężarki do kabiny, w okolicach koła od strony pasażera, ciężko zrobić zdjęcie. Największy mój problem jest w tym, że nikt nie ma czasu, żeby się tym zająć, a za tydzień czeka nas podróż nad morze ponad 500 km w jedną stronę....
Dopisano 30 lip 2021, 16:29:
Generalnie auto widziało dwóch mechaników. Drugi obejrzał je trochę dokładniej, stwierdzając wyciek nie tylko w miejscu, które widać na zdjęciu. Cieknie również na drugim przewodzie, który biegnie chyba od sprężarki do kabiny, w okolicach koła od strony pasażera, ciężko zrobić zdjęcie. Największy mój problem jest w tym, że nikt nie ma czasu, żeby się tym zająć, a za tydzień czeka nas podróż nad morze ponad 500 km w jedną stronę....
- Od: 27 lip 2021, 08:54
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6, 2007, 147 KM, 2.0 benzyna
ania_ania napisał(a):Czy należy wymienić ten przewód
Cóż można poradzić?
Jeśli ktoś wskazał, że przewód (jeden czy drugi) jest uszkodzony, to nie ma wyjścia i trzeba go wymienić.
Niestety, nawet nie wiemy gdzie szukasz pomocy – bo Twoje dane są niepełne.
Może w Rzeszowie a może w Szczecinie..
Już wpisałem w jaki sposób upewnić się czy faktycznie jest wyciek i uszkodzenie w instalacji – azot nie kłamie.
Sugeruję tak naprawę (wymianę uszkodzonych przewodów) jak i uruchomienie instalacji wraz z uzupełnieniem czynnika wykonać u tego samego mechanika aby za całość prac wziął odpowiedzialność – inaczej uzupełniacz zwali ewentualną winę na naprawcę itp..
Wiadomo kogo to najbardziej zaboli po kieszeni.. przecież nie ich..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6