

Po sprzedaży poprzedniej Foki MK3 ST-line 1.5 Ecoboost 182Km założenia na nowe auto były dość proste: hatchback, 4 cylindry, benzyna, mocniejsze, w automacie, czerwone
Poszukiwania również nie były skomplikowane – grudzień 2020 i w Polsce 3 Stki dostępne od ręki w automacie – niebieski z Gdańska, pomarańczowy i czerwony z Poznania, tak że ten...
SILNIK
2.3l EcoBoost 280km 420Nm
KOLOR
Race Red
WYPOSAŻENIE
Wersja ST X + dodatki:
Generalnie wszystko co może mieć Focus, bez head-upa i panoramicznego dachu – jedno i drugie u mnie w konfiguratorze się nie znalazło. Po pierwsze head-up wyświetlany na plexi (nie na szybie) moim zdaniem wygląda słabo, a panorama to + 6200PLN, dodatkowe kilogramy i ograniczone miejsca nad głową, a mam 189cm wzrostu.
Ciekawsze pakiety i dodatki:
Pakiet Parking:
– Blind Spot Information z Cross Traffic Alert, tzw. BLIS
– Door Edge Protector (aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi) – to powinno być w każdym aucie
– Active Park Assist 2 – sam parkuje, raz sprawdzałem – działa

– kamera cofania – z szerokim polem widzenia
Pakiet Performance:
– Rev Match i Launch Control – brak, bo automat
– Zawieszenie adaptacyjne
– Torowy tryb jazdy – bardziej agresywne dostrojenie układu kierowniczego w porównaniu do trybu Sport, zmiany w kalibracji silnika – szybsza reakcja silnika po naciśnięciu gazu
– Multi Colour Ambient Light – nie mam pojęcia czemu to jest w pakiecie Performance

– Zaciski hamulców lakierowane w kolorze czerwonym
Pakiet Technology:
– Traffic Sign Recognition,
– Driver Alert,
– Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi,
– Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu,
– Adaptive Cruise Control z Lane Centring Assist i Stop & Go – adaptacyjny tempomat z utrzymaniem pasa ruchu, dostosowuje prędkość do zadanej lub do znaków drogowych, sam skręca, zwalnia, przyspiesza, hamuje i rusza – działa to rewelacyjnie
Pakiet Winter:
– przednia szyba podgrzewana (Quickclear),
– podgrzewane przednie fotele,
– podgrzewana kierownica
Reflektory FullLED – adaptacyjne
Przednie fotele Recaro – z tapicerką częściowo skórzaną Performance (Alcantara i skóra)
System inforozrywki SYNC 3 – wyświetlacz 8", DAB+, nawigacja satelitarna, Applink 3.0, Apple CarPlay,
Android Auto, FordPass, zestaw głośnomówiący z Bluetooth i funkcją sterowania głosem w języku polskim
Nagłośnienie B&O – wzmacniacz 675 W, 9 głośników + subwoofer
Deska digital – cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów 12.3" kolorowy
Ładowanie indukcyjne smartfona, KeyLess, zdalny rozruch przez apkę na Androida – fajny gadżet, zwłaszcza zimą
Dokupiłem komplet oryginalnych gumowych dywaników + mata do bagażnika i opony zimowe Michelin Pilot Alpin PA4 235/35/19
WRAŻENIA Z JAZDY
Zanim posypią się gorzkie hejty – ale jak to STek w automacie? Jak tak można? Toż to zło! Prawdziwy HotHatch tylko w manualu! I jeszcze to pokrętło do zmiany biegów – masakra!



Poniżej kilka fot Stka (tak wiem powinien być pomarańczowy i w manualu
