Po ponad dwóch miesiącach od sprzedaży czterech kółek (dosłownie i w przenośni ) po długich bojach w końcu w garażu pojawiła się kolejna zabawka Założenia dla następcy A6 były teoretycznie proste – coś młodszego z segmentu niżej, co przejeździ bezproblemowo jakieś 3 lata, koniecznie w wersji benzynowej/hybrydowej, bezwzględnie bezwypadkowego, najchętniej z automatyczną skrzynią biegów. Wydawało się, że sprawa będzie prosta – tak sam zresztą zakładałem, w segmencie D coś dobrze wyposażonego wybierzemy i po temacie, budżet wystarczający, poziom nowinek/wyposażenia w nowszych modelach fajny (światła LED, asystenty, Android Auto itp.). W jakim byłem błędzie... Nie przeciągając i rozpisując się na poszczególne modele – pod odrzuceniu wszystkiego co ma do zaoferowania segment D (a bo wykonanie czy wyciszenie słabe, bo widoczność i pozycja za kierownicą dla małżonki niewygodna albo samo prowadzenie jałowe). Okazało się, że od gadżetów bardziej cenimy szeroko pojęty komfort jaki zapewniało Audi, naturalną koleją rzeczy był więc przegląd półkę wyżej – wśród “małych” przedstawicieli klasy premium. Tu po odrzuceniu BMW serii 3 i 4 F3x (ze względu na wyciszenie oraz jakość wykonania i materiałów), Alfy Giulii (jakość spasowania/wyciszenie i MultiAir nas odrzuciły choć dynamika i prowadzenie fantastyczne) oraz Jaguara XE i Mercedesa C (małżonka odrzuciła ze względu na widoczność) wydawało się, że na placu boju zostało Audi A4 B9 (w wersji 2.0 TFSI Ultra a więc FWD 190KM, bo na tyle puszczał budżet). Do momentu aż nie wsiedliśmy a następnie przejechaliśmy się Lexusem IS. Choć B9 kusiło wyposażeniem (multimedia, Android Auto, cyfrowe zegary itp.) oraz praktycznością (Avant) to serce nie tylko moje skradł ten drugi. Tak, auto ze startu zatrzymanego nie może się równać z konkurentami o podobnej mocy a pod względem wyposażenia i multimediów bardziej przypomina starsze konstrukcje, ale komfort, pozycja za kierownicą, spasowanie wnętrza i samo prowadzenie (oraz po części pochodzenie i opinie w kwestii niezawodności) sprawiły, że to właśnie IS został dość nieoczywistym wyborem. Czas pokaże, czy słusznym.
Po długich poszukiwaniach godnego egzemplarza finalnie do garażu trafił on – Lexus IS 200t z końca 2016 roku (jeden z ostatnich przedliftowych egzemplarzy – produkcja 09.2016). Egzemplarz krajowy, bezwypadkowy i co również dla nas istotne – a zarazem z tego co oglądaliśmy nie tak oczywiste niestety – bardzo zadbany. Bez rys, obtarć, obić czy wgniotek. Auto napędzane jest przez silnik 8AR-FTS – czterocylindrową uturbioną dwulitrówkę legitymującą sią katalogowo maksymalną mocą 245KM i momentem na poziomie 350Nm. Napęd 8-biegowa hydrokinetyczna skrzynia automatyczna Sport Direct Shift przenosi na tylną oś. Przebieg w dniu zakupu to 65400 kilometrów. Kolor – kwarcowa biel (perła).
Wyposażenie jak na dzisiejsze czasy skromne. Brak tu wyświetlaczy, asystentów, czterostrefowej klimatyzacji czy LED'ów. Jest to co do wygodnej jazdy było nam niezbędne. A do tego ładne klasyczne zegary, wygodne fotele, bardzo fajna kierownica i świetna pozycja za nią oraz naprawdę zadziwiająco dobre podstawowe audio. Do tego wybitnie dobre ksenony a reszta to już standard jak czujnik światła, tempomat, czujniki parkowania z kamerą cofania, podgrzewane fotele przednie, dwustrefowa klimatyzacja czy elektryczne lusterka. Całość przede wszystkim jest bardzo solidnie złożona i dobrze wyciszona.
...i wymiany/naprawy/zakupy:
- 06.2021 – wymiana oleju silnikowego przy przebiegu 67500 km – Amsoil Signature Series 5W30
- 06.2021 – wymiana oleju w dyferencjalne przy przebiegu 67500 km – Ravenol DG 75W-85 LS
- 06.2021 – wymiana filtra kabinowego – MANN
- 06.2021 – wymiana zaworu podciśnieniowego turbosprężarki – OE Toyota
- 08.2021 – wymiana żarników ksenonowych – Osram Night Braker Laser Xenarc D4S
- 09.2021 – wymiana akumulatora – Yuasa YBX 7030 80AH 760A
- 10.2021 – wymiana wycieraczek – Denso
- 02.2022 – wymiana oleju silnikowego przy przebiegu 78000 km – Amsoil Signature Series 0W20
- 02.2022 – wymiana świec przy przebiegu 78000 km – Denso Iridium Tough VDKH22F
- 04.2022 – nowy komplet felg na lato – Enkei FC01 19x8.5" (Shogun FlowForming)
- 04.2022 – nowy komplet opon na lato – Falken Azenis FK520 235/35R19
- 05.2022 – obniżenie auta – wymiana sprężyn na Tein High.Tech Luxury Master
- 06.2022 – wymiana elementów tunelu środkowego na skórzane z wersji F-Sport
- 10.2022 – dechroming grilla (HyperDip Piano Black)
- 10.2022 – wymiana czujnika ciśnienia klimatyzacji oraz serwis klimatyzacji
- 11.2022 – wymiana oleju silnikowego przy przebiegu 89000 km – Amsoil Signature Series 0W20
- 12.2022 – wymiana oświetlenia wewnętrznego na LED 6000K, wymiana żarówki światła cofania na LED
- 01.2023 – nowy komplet felg na zimę – Alutec Monstr 19x8,5" ET40
- 01.2023 – nowy komplet opon na zimę – Yokohama Blue Earth Winter V905 235/35R19
- 06.2023 – dodatkowe wygłuszenie przednich nadkoli matami STP Gold i pianką STP Aeroflex
- 06.2023 – montaż stacji 10,25" 1920x720 na Androidzie z bezprzewodową obsługą AndroidAuto i CarPlay
- 09.2023 – wymiana oleju silnikowego przy przebiegu 100 000 km – Amsoil Signature Series 0W20
- 09.2023 – wymiana oleju w dyferencjalne przy przebiegu 100 000 km – Ravenol MTF1 75W-85
- 04.2024 – wymiana tarcz i klocków na tylnej osi (Textar Pro+ / Textar)
Plany? Lać benzynę i cieszyć się jazdą A co więcej – czas pokaże. Na pewno wpadnie inne koło, być może coś usprawnimy w kwestii multimediów i dorzucimy jakieś drobne akcenty wizualne
Kilka zdjęć prosto po zakupie, auto nie umyte a jedynie opłukane na bezdotyku po trasie do domu.
Nowy komplet felg na lato – Enkei FC01 19x8.5" (Shogun FlowForming)
Po montażu sprężyn obniżających Tein High.Tech Luxury Master[/b]
Wymiana plastikowych podpórek na kolana na tapicerowane skórzane z wersji F-Sport
Nowy komplet felg na zimę – Alutec Monstr 19x8,5" ET40
Stacja multimedialna 10,25" 1920x720 z bezprzewodową obsługa Android Auto i Car Play w miejscu fabrycznego ekranu 7"
c.d.n.