Typowe usterki zgłaszane do ASO

Mazda3 BP 2019–

Postprzez rm88 » 20 gru 2019, 13:31

Proponuję założyć zbiorczy wątek dotyczący typowych usterek zgłaszanych do ASO przez użytkowników i podejścia serwisu do tych zgłoszeń. W różnych wątkach działu użytkownicy Mazdy BP informują o szeregu typowych usterek występujących w tym modelu, do których poszczególne ASO Mazda różnie podchodzą. Może dobrze jakby to wszystko było w jednym miejscu aby umawiać się na serwis z jak największą ilością usterek, tym bardziej, że każda wizyta to pół dnia straconego.

Ja byłem na razie z niewydolną klimatyzacją. Usterkę uznano, zrobiono aktualizację oprogramowania, ale nie zauważyłem szczerze mówiąc żadnej różnicy. Zobaczymy jak się zrobi ciepło.

Planuję jeszcze udać się z czujnikami parkowania, które działają jak chcą, szumem powietrza dobiegającym przy większych prędkościach z uszczelek tylnych drzwi oraz trzeszczeniem plastików przy niskich obrotach silnika.

Co tam przy okazji można jeszcze dorzucić, żeby nie jechać dwa razy? :)
Początkujący
 
Od: 6 paź 2019, 16:33
Posty: 14 (0/1)
Auto: Mazda 3 BP 2019 Kai Sedan 2.0 122 KM

Postprzez dzonn » 20 gru 2019, 13:42

Na podstawie własnych doświadczeń i przeglądając fora do głowy przychodzi mi:

– działanie układu klimatyzacji/ogrzewania (słabe chłodzenie latem i/lub nadmierne ogrzewanie poza okresem letnim)
– trzeszczenie/grzechotanie czy też inne odgłosy z różnych elementów (konsola środkowa, drzwi – najczęściej problem jest w okolicach schowka pasażera)
– szum z tyłu przy dużych prędkościach
– wibracje przy jeździe na dwóch cylindrach

Ja zmagam się z pierwszymi trzema problemami, czwarty u mnie nie występuje.
dzonn
 

Postprzez corky1 » 20 gru 2019, 14:35

dzonn napisał(a):Na podstawie własnych doświadczeń i przeglądając fora do głowy przychodzi mi:

– działanie układu klimatyzacji/ogrzewania (słabe chłodzenie latem i/lub nadmierne ogrzewanie poza okresem letnim)
– trzeszczenie/grzechotanie czy też inne odgłosy z różnych elementów (konsola środkowa, drzwi – najczęściej problem jest w okolicach schowka pasażera)
– szum z tyłu przy dużych prędkościach
– wibracje przy jeździe na dwóch cylindrach

Ja zmagam się z pierwszymi trzema problemami, czwarty u mnie nie występuje.

U mnie z kolei nie wystepuje trzeci problem, a na pierwszy i czwarty wydaje sie, ze podzialala zmiana oprogramowania, przynajmniej na razie.

Na zagranicznym forum wyczytalem, ze jest tez nota serwisowa dotyczaca wersji HB w kwestii zablokowania drzwi, gdy kluczyk jest w srodku, ale przyznam, ze nie wchodzilem w szczegoly, bo mam SD.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 597 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez lelo28 » 20 gru 2019, 14:41

corky1 napisał(a):Na zagranicznym forum wyczytalem, ze jest tez nota serwisowa dotyczaca wersji HB w kwestii zablokowania drzwi, gdy kluczyk jest w srodku, ale przyznam, ze nie wchodzilem w szczegoly, bo mam SD.

Mi się to przydarzyło, syn wchodził przez bagażnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez G0rdon » 28 lut 2021, 13:15

"– działanie układu klimatyzacji/ogrzewania (słabe chłodzenie latem i/lub nadmierne ogrzewanie poza okresem letnim)"

Ostatnio w ciepły dzień uruchomiłem klimatyzację, ustawiłem na 16-17C i muszę przyznać,że działała ona bardzo słabo. W drugim samochodzie (Laguna III) klima ustawiona na 16C dosłownie zamraża rękę, w Maździe to raptem letnie powietrze. Czy wasze doświadczenia są podobne? Zgłaszaliście to pod akcję serwisową czy zwykłą usterkę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez Ktostam » 28 lut 2021, 14:13

Proponuje nacisnąć przycisk AUTO w KLIMATYZACJI

Też mi się wydawało kiedyś, że w tym samochodzie klimatyzacja słabo chłodzi latem.

Klima to nie kaloryfer. Nie da się schłodzić samochodu bez silnego nawiewu.
Musi być wymiana powietrza.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 114 (0/8)

Postprzez zadra » 28 lut 2021, 14:59

Ktostam napisał(a):Proponuje nacisnąć przycisk AUTO w KLIMATYZACJI

Też mi się wydawało kiedyś, że w tym samochodzie klimatyzacja słabo chłodzi latem.

Klima to nie kaloryfer. Nie da się schłodzić samochodu bez silnego nawiewu.
Musi być wymiana powietrza.


Klima działa właśnie w identyczny sposób jak kaloryfer, tylko miast grzać chłodzi.
Odbiór ciepła(chłodu) wymaga strumienia medium odbierającego to ciepło(chłód) a zależny jest tak od szybkości przepływu medium, jak i od kierunku jego przepływu oraz rodzaju tego "medium".
Inaczej odbywa się między cieczami jeszcze inaczej między gazami a jeszcze inaczej przy ośrodkach mieszanych.

Tak samo trudno wychłodzić nagrzane wnętrze w gorący dzień na słońcu jak i ugrzać to wnętrze w ciemną zimową noc.
Powiedziałbym nawet, że gdyby moce cieplne urządzeń chłodzenia i grzania wnętrza były takie same, to trudniej byłoby wnętrze nagrzać do temp komfortu niż wychłodzić.

No nic, to i tak mazdy nie dotyczy, bo czytając wpisy mam wrażenie, że tu jakiś bubel powstał. <oczy>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3212 (38/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Ktostam » 28 lut 2021, 15:58

Bez urazy.

Lubię takie chłopskie filozofowanie ;)
Ogrzewanie to zupełnie coś innego niż chłodzenie.

Ciepło przenosi się 3 sposobami
– przewodzenie
– unoszenie (konwekcja)
– promieniowanie (radiacja)

A zimno niestety nie jest przeciwieństwem ciepła tylko jego brakiem :)

No ale wracając do klimy, chcecie mieć szybko zimno to nawiew musi być na maksa.
Spróbujcie sami :)
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 114 (0/8)

Postprzez G0rdon » 1 mar 2021, 20:17

No właśnie z tym maksymalnym nawiewiem się nie zgodzę, bo mam jednak porównanie do Laguny III (lub Mercedesa GLA ojca), gdzie na minimalnym nawiewie rękę mrozi. Ale żeby nie było,że tuz z czymś innym porównujemy, sprawdziłem u znajomych w Maździe CX-7 oraz w Mazdzie 6 (2015) i tam jest tak samo – przy ustawieniu 16C i 1/4 siły nawiewu także mrozi rękę.

Ok, wiem,że nowe czynniki HFO-1234uf (a taki mamy fabrycznie nabity) nie są tak wydajne,jak R134a (który prawdopodobnie nabiję na lato), ale nie chce mi się wierzyć,żeby aż taka różnica była. Niemniej jak powtórzy się słoneczny dzień, zobaczę czy tryb AUTO coś zmieni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez child » 2 mar 2021, 17:12

G0rdon napisał(a):No właśnie z tym maksymalnym nawiewiem się nie zgodzę, bo mam jednak porównanie do Laguny III (lub Mercedesa GLA ojca), gdzie na minimalnym nawiewie rękę mrozi. Ale żeby nie było,że tuz z czymś innym porównujemy, sprawdziłem u znajomych w Maździe CX-7 oraz w Mazdzie 6 (2015) i tam jest tak samo – przy ustawieniu 16C i 1/4 siły nawiewu także mrozi rękę.


Ja się też nie zgodzę z "teorią maksymalnego nawiewu", czyli zgodzę się z tobą :) W Mazdzie 3 BM, zwłaszcza na początku, kiedy klima chodziła idealnie też było czuć to "mrożenie" nawet na niewielkim nadmuchu. Oczywiście ustawienie większego nadmuchu spowodowałoby szybsze rozchodzenie się zimnego powietrza po kabinie, ale i bez tego świetnie było czuć działanie klimy.

Ok, wiem,że nowe czynniki HFO-1234uf (a taki mamy fabrycznie nabity) nie są tak wydajne,jak R134a (który prawdopodobnie nabiję na lato), ale nie chce mi się wierzyć,żeby aż taka różnica była.


A pewny jesteś, że można ot tak zmienić na stary czynnik?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez G0rdon » 2 mar 2021, 18:43

child napisał(a):
G0rdon napisał(a):No właśnie z tym maksymalnym nawiewiem się nie zgodzę, bo mam jednak porównanie do Laguny III (lub Mercedesa GLA ojca), gdzie na minimalnym nawiewie rękę mrozi. Ale żeby nie było,że tuz z czymś innym porównujemy, sprawdziłem u znajomych w Maździe CX-7 oraz w Mazdzie 6 (2015) i tam jest tak samo – przy ustawieniu 16C i 1/4 siły nawiewu także mrozi rękę.


Ja się też nie zgodzę z "teorią maksymalnego nawiewu", czyli zgodzę się z tobą :) W Mazdzie 3 BM, zwłaszcza na początku, kiedy klima chodziła idealnie też było czuć to "mrożenie" nawet na niewielkim nadmuchu. Oczywiście ustawienie większego nadmuchu spowodowałoby szybsze rozchodzenie się zimnego powietrza po kabinie, ale i bez tego świetnie było czuć działanie klimy.

Ok, wiem,że nowe czynniki HFO-1234uf (a taki mamy fabrycznie nabity) nie są tak wydajne,jak R134a (który prawdopodobnie nabiję na lato), ale nie chce mi się wierzyć,żeby aż taka różnica była.


A pewny jesteś, że można ot tak zmienić na stary czynnik?


Dokładnie,tak jak piszesz. Jakbyśmy może nie mieli porównania,to pewnie byśmy się zadowolili tym co fabryka daje...
Co do zmiany czynnika upewniłem się na wszystkie sposoby – można zamieniać bez konsekwencji. Szczególnie, że wiele sprężarek jest przystosowana do obu typów czynnika, jak na poniższym zdjęciu.
Producent oczywiście powie" no jak,tylko 1234yf, z r134a zarobek już nie te sam ;P ".

Większym problemem są maszyny – nowsze maszyny ( i układy klimatyzacji) mają inne złącza pod 1234yf,ale wystarczy adapter i po problemie (konsultowałem wszystko z mechanikiem – okazuje się,że wielu ludzi wraca do....R134a).
Załączniki
sprezarka.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez Konrad947 » 5 maja 2021, 17:56

Witam szanowne grono.
U mnie m3 z października 2020 SD 150G w AT.aktualnie 25k przebiegu z czego 20k to autostrada.
I teraz tak. Mam kilka problemów które staram się rozwiązać w aso , jednak bezskutecznie.
1. Stuki na dołkach i wybojach w okolicy słupka kierowcy przy pasie bezpieczeństwa. 4 wizyty , niby "zamówione części z Japonii " po miesiącu sam zadzwoniłem bo nikt nie dał znać że są na miejscu i rzekomo naprawione wszystko , działa nie tłucze. Wyjechałem z parkingu i co , tłucze dalej.
2. Szum a nawet wianie z uszczelek przy drzwiach. W aso powiedzieli , że wyregulowali drzwi i przejechali i wszystko ok. Dziś 140 śmigam do domu autostrada i jest katastrofa. Wydaje mi się, że na początku tak nie było, było cicho , fajnie. Teraz , no jest tragedia. Wymiana uszczelek ?
3. Szarpanie w korku czy przy delikatnej jeździe. Mowa o dodawaniu i odejmowaniu gazu. Mam cx5 z 2019 i nie ma tego , jeździ się tym wręcz krystaliczne,. A tu taka niespodzianka. Na jazdach próbnych dodam, że nie miałem tego w żadnym z 3 egzemplarzy. Aso rozkłada ręce mówiąc, że po podpięciu do kompa nie ma błędów. Unikają wręcz tematu.
4. Stuki podczas skręcania przy wolnych prędkościach lub na postoju w miejscu. Stuk występuje przy delikatym szarpnieciu kierownica bądź skręceniu kołami niemal na maxa w prawo lub w lewo. Na początku tego nie było. Aso twierdzi że układ wspomagania kierownicy jest elektryczny i wszystko jest jak trzeba I żeby wrócić jak bardziej zacznie bo oni jak zwykle nic nie słyszą.
5. Drgania podczas dezaktywacji cylindrów, raz mi auto drga a raz nie. Oczywiście podczas jazdy "mistrza " z aso nic nie drga i temat zamieciony pod dywan.

To nie tak , że tylko żale się na aso ale jedyne co im się udało zrobić to dobrze wymienić mi koła z zimówek na letnie... Nie wiem czy aso rzeszow tak podchodzi do tematu czy ta mazda jest tak kiepska no ale kurcze coś tu jest ewidentnie nie tak. Starał się ktoś rozwiązać którykolwiek z moich powyższych problemów ? Dajcie znać co o tym myślicie..
Początkujący
 
Od: 20 lis 2020, 10:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT

Postprzez emilek » 5 maja 2021, 19:41

Jedź do innego ASO bo tak nie powinno być. W innych temat polecają ASO w Kielcach.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 22:46
Posty: 23 (0/1)
Auto: Mazda 3 BK 1.6PB 2005 r.

Postprzez MM4zda » 5 maja 2021, 21:21

Zadzwoń do Kielc, powiedz to wszystko przez tel, umówią Cię pewnie pierw na diagnostykę w celu sprawdzenia tych problemów, a potem pewnie będzie druga wizyta w celu naprawy i raczej dadzą zastępcze <spoko>
Jak nie ma notki serwisowej dot. uszczelek w sedanach to nie za wiele można tam zdziałać, jedynie regulacja dzwi lub wymiana na to samo co nie rozwiązuje nadal problemu, zobacz czy tam nie ma tego co w HB że ściska uszczelkę u góry, jedynie im więcej osób zgłosi problemem to pewnie wyjdzie notka serwisowa naprawy.

Co do stuków to ja np. miałem stuki przy skręcaniu w starej M3 jak okazało się, że śruba w kole złapała luzy jak zmieniali zima/lato to przy skręcaniu w prawo było słychać stukanie (niekoniecznie to musi być u Ciebie ten problem)
Inny kolega tu z forum miał metaliczny odgłos przy ruszaniu to napisał, że została uszkodzona osłona termiczna. "Wyprostowanie" jej usunęło problem.
Jedz do innego ASO, niech patrzą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 324 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez krabdul » 5 maja 2021, 21:36

Konrad947 napisał(a):To nie tak , że tylko żale się na aso ale jedyne co im się udało zrobić to dobrze wymienić mi koła z zimówek na letnie...

Gratuluję. Ja odbierałem auto na zimówkach a pewnie przyjechało do Polski na letnich i na nowych felgach miałem 3 rodzaje ciężarków, w tym niektóre nabijane. Nawet im się nie chciało starych zdjąć, nie komentując już nabijania na nowe alusy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez G0rdon » 21 maja 2021, 23:31

Może i nie jest to typowa usterka,ale...na drugim przeglądzie zgłosiłem sporą jak na mój przebieg (14 tys) liczbę odprysków – Pan z serwisu powiedział,że zrobili dokumentacje i skonsultują to z importerem. Dziś dostałem telefon,że Mazda uznała moje roszczenia i polakierują mi ponownie maskę,zderzak przedni i dach. Musze przyznac,ze zaskoczyli mnie. Podobno po tym lakierowaniu,problem odpryskow zostanie rozwiazany...coz,zdam Wam relacje po lakierowaniu. Ale poki co sama obsluga Mazdy u mnie plusuje :] .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez paweł_TBU » 22 maja 2021, 09:18

Zweryfikuj jakość pracy lakierni w twoim ASO żebys potem nie płakał. Widziałem kiedyś na grupie na FB co zrobili z jedną bp to masakra. Ja polecam Kielce. Lakiernik zna się na robocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 723 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez G0rdon » 22 maja 2021, 12:53

No właśnie akurat lakiernia BMG w Gdyni ma bardzo dobre opinie,co dobrze wróży...miernik lakieru też mam,to sprawdzę po lakierowaniu jak tam sytuacja po kolejnej warstwie będzie wyglądać.
Mam nadzieję,że nie będzie różnicy w odcieniach Soul Reda...
Bardziej liczę na to,że faktycznie ten nowy lakier bezbarwny nie będzie już taki wrażliwy na każdy kamień (bo do tej pory każdy kamień = gwarantowany odprysk).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez paweł_TBU » 22 maja 2021, 14:32

Żeby ci tylko fragmentów elementów nie malowali, soul jest mega trudnym lakierem i boję się coś tam jednak będzie widać. Oby jak najmniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 723 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez czarmi » 22 maja 2021, 14:36

G0rdon napisał(a):co dobrze wróży...miernik lakieru też mam, to sprawdzę po lakierowaniu jak tam sytuacja po kolejnej warstwie będzie wyglądać.

Nie łudź się, że po powtórnym malowaniu grubość lakieru będzie choć zbliżona do fabrycznej.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323