Mazda 3 BP akumulator i problemy z nim
Witam.
Zakładam nowy wątek dotyczący akumulatora Mazdy 3, 122 KM, 2019, BP.
Akumulator jest kwasowy, 65 Ah, oryginalny. Sprawdzono: Prąd spoczynku 30mA. Prąd ładowania 14,4.
Opis: samochód jest eksploatowany przez ostatnie 6 miesięcy w mieście, b. małe przebiegi średnio po ok.20-40 km tygodniowo w 1-2 turach. Stoi w garażu wydzielonym w budynku mieszkalnym, ogrzewanym.
Ponieważ są małe przebiegi i do tego miasto sprawdzam często napięcie akumulatora i w miarę potrzeby doładowuję prostownikiem automatycznym. Napięcie sprawdzam multimetrem i ładowarką. Podczas tych obserwacji zauważyłem, że napięcie akumulatora bardzo szybko spada. Potrafi spaść w ciągu 24 h o 0,5 V. Zauważyłem też, że gdybym nie doładował to po 4, 5 dniach spadnie do 11,8 V, czyli prawie 1 V. Niższego spadku nie dopuszczam wykonując doładowanie.
Ostatnio taka sytuacja.
Napięcie po zmierzeniu miało 12.2V. Podłączyłem ładowarkę i po 6 h odłączyła ładowanie. Następnego dnia podłączyłem ładowarkę ponownie (pokazywała napięcie 12.5V). Po 3h się wyłączyła . Kolejnego dnia sprawdziłem rano napięcie i było 12,8 V. Tego, samego dnia pojechałem do sklepu. Przejechałem ok. 18 km. Po powrocie, po 7h zmierzyłem napięcie akumulatora. Wynosiło 12.4 V. Było mniejsze niż przed wyjazdem. Rano następnego dnia pomiar wskazywał 12,2 V. Czy to prawidłowe zachowanie się akumulatora?
Problem ten ujawnił się przypadkowo. Samochód stał ok.3 tyg bez uruchamiania. Świadomy możliwości spadku napięcia, przed uruchomieniem, sprawdziłem napięcie. Wynosiło 10,9V. Odpalił bez problemu. Doładowałem akumulator. Późniejsze częste kontrole wykazały szybki spadek napięcia w akumulatorze z wartości pełnego naładowania. Po 4 dnia stania spadało do wartości 11,9 V. Akumulator został w ramach gwarancji wymieniony na nowy. Niestety, problem istnieje nadal. Nowy zachowuję się podobnie, choć w nieznacznie mniejszym stopniu.
Czy ktoś ma podobny problem? Co z tym zrobić? Podobno samochody z i-stopem i mild hybrydą powinny mieć akumulatory AGM. T jest zwykła kwasówka.
Pozdrawiam serdecznie Bpskipper
Zakładam nowy wątek dotyczący akumulatora Mazdy 3, 122 KM, 2019, BP.
Akumulator jest kwasowy, 65 Ah, oryginalny. Sprawdzono: Prąd spoczynku 30mA. Prąd ładowania 14,4.
Opis: samochód jest eksploatowany przez ostatnie 6 miesięcy w mieście, b. małe przebiegi średnio po ok.20-40 km tygodniowo w 1-2 turach. Stoi w garażu wydzielonym w budynku mieszkalnym, ogrzewanym.
Ponieważ są małe przebiegi i do tego miasto sprawdzam często napięcie akumulatora i w miarę potrzeby doładowuję prostownikiem automatycznym. Napięcie sprawdzam multimetrem i ładowarką. Podczas tych obserwacji zauważyłem, że napięcie akumulatora bardzo szybko spada. Potrafi spaść w ciągu 24 h o 0,5 V. Zauważyłem też, że gdybym nie doładował to po 4, 5 dniach spadnie do 11,8 V, czyli prawie 1 V. Niższego spadku nie dopuszczam wykonując doładowanie.
Ostatnio taka sytuacja.
Napięcie po zmierzeniu miało 12.2V. Podłączyłem ładowarkę i po 6 h odłączyła ładowanie. Następnego dnia podłączyłem ładowarkę ponownie (pokazywała napięcie 12.5V). Po 3h się wyłączyła . Kolejnego dnia sprawdziłem rano napięcie i było 12,8 V. Tego, samego dnia pojechałem do sklepu. Przejechałem ok. 18 km. Po powrocie, po 7h zmierzyłem napięcie akumulatora. Wynosiło 12.4 V. Było mniejsze niż przed wyjazdem. Rano następnego dnia pomiar wskazywał 12,2 V. Czy to prawidłowe zachowanie się akumulatora?
Problem ten ujawnił się przypadkowo. Samochód stał ok.3 tyg bez uruchamiania. Świadomy możliwości spadku napięcia, przed uruchomieniem, sprawdziłem napięcie. Wynosiło 10,9V. Odpalił bez problemu. Doładowałem akumulator. Późniejsze częste kontrole wykazały szybki spadek napięcia w akumulatorze z wartości pełnego naładowania. Po 4 dnia stania spadało do wartości 11,9 V. Akumulator został w ramach gwarancji wymieniony na nowy. Niestety, problem istnieje nadal. Nowy zachowuję się podobnie, choć w nieznacznie mniejszym stopniu.
Czy ktoś ma podobny problem? Co z tym zrobić? Podobno samochody z i-stopem i mild hybrydą powinny mieć akumulatory AGM. T jest zwykła kwasówka.
Pozdrawiam serdecznie Bpskipper
a tam nie jest akumulator EFB?
Właśnie wczoraj śmignąłem. Przy okazji wymiany lusterka, bo się zbiesiło. Zapytałem o aktualizację aku i ...pan łaskawie mnie poinformował, że i owszem. Jest taka akcja i może mi wgrać nowy soft. Zobaczymy teraz co z tego wyjdzie.
paweł_TBU napisał(a):W mhybrid Aku jest zwykle bo bateria systemu przejmuje jego działanie
Dowiedziałem się u importera, że jest to akumulator typu EFB. Mnie też ta informacja zdziwiła.
Może jest na nim jakieś oznaczenie, które na to jednoznacznie wskazuje, albo można to ustalić jakoś na stronie producenta, firmy Yuasa?
AdrianT napisał(a):Akumulator jest zwykły, dokładnie Yuasa 75D23L-MF
Dzięki za info. Specyfikacja tego aku różni się jednak od Yuasy OEM pod maską. Oryginalny ma, a przynajmniej tak wynika z etykiety na nim umieszczonej – 65 Ah i 520 A. Natomiast ten wskazany przez ciebie 70 Ah i 620 A. Różnice są też w wyglądzie, ale póki wymiary się zgadzają to akurat nieistotne.
Palmer napisał(a):AdrianT napisał(a):Akumulator jest zwykły, dokładnie Yuasa 75D23L-MF
Dzięki za info. Specyfikacja tego aku różni się jednak od Yuasy OEM pod maską. Oryginalny ma, a przynajmniej tak wynika z etykiety na nim umieszczonej – 65 Ah i 520 A. Natomiast ten wskazany przez ciebie 70 Ah i 620 A. Różnice są też w wyglądzie, ale póki wymiary się zgadzają to akurat nieistotne.
75D23L-MF ma 65Ah
Zamiennik od Exide
https://www.exidegroup.com/pl/pl/battery-finder/compare
Panowie poczytajcie sobie na temat akumulatora w linku poniżej , temat z działu CX-30. Myślę że nie powinno to mieć większego znaczenia bo są to bardzo podobne auta .
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=607&t=215784&start=20
To co zostało napisane powinno rozwiać wszelkie wątpliwości. Tak już na marginesie jaki problem jest wyjąć akumulator i go sprawdzić fizycznie.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=607&t=215784&start=20
To co zostało napisane powinno rozwiać wszelkie wątpliwości. Tak już na marginesie jaki problem jest wyjąć akumulator i go sprawdzić fizycznie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości