Mazda3 BN PE '17 2.0 Skypassion/ dobrzyn22
1, 2
Czas przedstawić nowy nabytek :
Przesiadka z M6 GY (2.0 mzrcd) – w planach był zakup Kia Xceed, jednak ..po porównaniu na żywo, Mazda wygrała
kolor jaki jest, każdy widzi <soul red > , fabrycznie 120 koni. Wersja wyposażenia max, czyli Skypassion, jedynie bez pakietu safety, dołożony Android Auto. Na razie przebieg znikomy, około 40 tys. km
Kilka zmian i akcentów na początek:
oklejenie piano black ( konsola centralna + drzwi ), nakładki na przyciski:
nakładki na progi z nierdzewki:
kierownica:
pomalowanie zacisków hamulcowych:
dołożony hak:
nakładki na pedały:
– wymiana wszystkich żarówek wnętrza + tablicy rej. na LED
na zdjęciu LED od wstecznego:
– nałożenie ceramiki K2 GRAVON na nadwozie oraz felgi
Wygłuszenie drzwi, bagażnika i nadkoli ( 2x mata butylowa + pianka kauczukowa 10 mm):
Przesiadka z M6 GY (2.0 mzrcd) – w planach był zakup Kia Xceed, jednak ..po porównaniu na żywo, Mazda wygrała
kolor jaki jest, każdy widzi <soul red > , fabrycznie 120 koni. Wersja wyposażenia max, czyli Skypassion, jedynie bez pakietu safety, dołożony Android Auto. Na razie przebieg znikomy, około 40 tys. km
Kilka zmian i akcentów na początek:
oklejenie piano black ( konsola centralna + drzwi ), nakładki na przyciski:
nakładki na progi z nierdzewki:
kierownica:
pomalowanie zacisków hamulcowych:
dołożony hak:
nakładki na pedały:
– wymiana wszystkich żarówek wnętrza + tablicy rej. na LED
na zdjęciu LED od wstecznego:
– nałożenie ceramiki K2 GRAVON na nadwozie oraz felgi
Wygłuszenie drzwi, bagażnika i nadkoli ( 2x mata butylowa + pianka kauczukowa 10 mm):
Ostatnio edytowano 5 lip 2021, 10:37 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 5 razy
pamiętajmy, że auta dzieli dekada – to dość sporo w technice/motoryzacji itd.
Więc tak:
Porównanie silnika –
GY 121, BN 120 koni. Niby identycznie...na papierze BN ma ponad sekundę lepsze przyspieszenie do setki ...więc albo perfekcyjnie się nauczyłem jeździć tą GY, albo to złudne wrażenie, albo po prostu diesel z turbiną mi lepiej osobiście przypasował ( wrażenie że lepiej przyspieszał ).
Ogólnie dość ciekawy silnik – pierwsze wrażenie było takie, że jest podobny do diesla ( naprawdę trzeba się postarać, żeby zgasł przy ruszaniu ).
Spalanie w GY w cyklu mieszanym miałem ok. 7,6-7,8 – w BN jest ok. 8,2-8,5
Pamiętajmy, że BN ( porównując z GY ) nie ma koła dwumasowego, DPFa i turbiny ( ale też 2 strona medalu – w GY przez 14 lat właściwie tylko DPF był do wywalenia, reszta jest w dobrej kondycji do dziś ! ).
Lakier, pomimo swoich niezaprzeczalnych atutów estetycznych jest po prostu mega podatny na zarysowania ( wystarczy przetrzeć 2-3 razy ręcznikiem kuchennym, żeby zostawały tzw. "duszki" ).
Zabezpieczenie antykorozyjne na mega plus dla BN – dużo osłon od spodu + zabezpieczenie powłoką od nowości. po 4 latach ZERO ognisk rdzy, nawet najmniejszego nalotu.
Kurde rozpisałem się, a pytałeś o wrażenia z jazdy
BN dużo bardziej zwrotne (to oczywiste ), dużo lepsza przyczepność ( szersze opony + niżej środek ciężkości, prowadzenie podobne ( co dobrze świadczy o wielowahaczowym zawieszeniu GY )
Więc tak:
Porównanie silnika –
GY 121, BN 120 koni. Niby identycznie...na papierze BN ma ponad sekundę lepsze przyspieszenie do setki ...więc albo perfekcyjnie się nauczyłem jeździć tą GY, albo to złudne wrażenie, albo po prostu diesel z turbiną mi lepiej osobiście przypasował ( wrażenie że lepiej przyspieszał ).
Ogólnie dość ciekawy silnik – pierwsze wrażenie było takie, że jest podobny do diesla ( naprawdę trzeba się postarać, żeby zgasł przy ruszaniu ).
Spalanie w GY w cyklu mieszanym miałem ok. 7,6-7,8 – w BN jest ok. 8,2-8,5
Pamiętajmy, że BN ( porównując z GY ) nie ma koła dwumasowego, DPFa i turbiny ( ale też 2 strona medalu – w GY przez 14 lat właściwie tylko DPF był do wywalenia, reszta jest w dobrej kondycji do dziś ! ).
Lakier, pomimo swoich niezaprzeczalnych atutów estetycznych jest po prostu mega podatny na zarysowania ( wystarczy przetrzeć 2-3 razy ręcznikiem kuchennym, żeby zostawały tzw. "duszki" ).
Zabezpieczenie antykorozyjne na mega plus dla BN – dużo osłon od spodu + zabezpieczenie powłoką od nowości. po 4 latach ZERO ognisk rdzy, nawet najmniejszego nalotu.
Kurde rozpisałem się, a pytałeś o wrażenia z jazdy
BN dużo bardziej zwrotne (to oczywiste ), dużo lepsza przyczepność ( szersze opony + niżej środek ciężkości, prowadzenie podobne ( co dobrze świadczy o wielowahaczowym zawieszeniu GY )
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ,
Myślę że wrażenie co do przyspieszenia masz trafną ponieważ Nm robią robotę.
Bo jak dieslem umiesz jeździć to nie popsujesz go .
Nie zmienia to faktu że BN to klasa w sobie. Niech Ci długo i bezawaryjnie służy.
Myślę że wrażenie co do przyspieszenia masz trafną ponieważ Nm robią robotę.
Bo jak dieslem umiesz jeździć to nie popsujesz go .
Nie zmienia to faktu że BN to klasa w sobie. Niech Ci długo i bezawaryjnie służy.
Super autko i super zmiany już od początku Niech Ci służy jak najlepiej A moc będziesz podnosić ?
dobrzyn22 napisał(a):Jest taki plan, ale trudno w Trójmieście o solidnego tunera, który by się tym zajął. Większość działa na zasadzie "kopiuj/wklej"
Bierz dzień urlopu i leć do Michała do Piaseczna, bardzo warto, będzie Pan zadowolony
Na tym pierwszym wykresie wygląda jakby ktoś do końca gazu nie naciskał.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
No to kolejny mały mod – obniżenie zawieszenia, klasycznie Eibach -30mm
Oczywiście po wszystkim kontrola geometrii zawieszenia ( tył był w normie, natomiast przód do regulacji )
wymiana z tyłu bardzo prosta -pół godz. roboty, natomiast z przodem już zeszło 1,5 h( trzeba zdemontować całe amory )
Pierwsze wrażenia – minimalna różnica w twardości przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające, cała reszta na PLUS
W planach jeszcze dołożenie spojlerów na progi + pod przedni zderzak ( niestety wydaje mi się, że to się "gryzie" z przeniesionym na dół mocowaniem tablicy :/ )
Oczywiście po wszystkim kontrola geometrii zawieszenia ( tył był w normie, natomiast przód do regulacji )
wymiana z tyłu bardzo prosta -pół godz. roboty, natomiast z przodem już zeszło 1,5 h( trzeba zdemontować całe amory )
Pierwsze wrażenia – minimalna różnica w twardości przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające, cała reszta na PLUS
W planach jeszcze dołożenie spojlerów na progi + pod przedni zderzak ( niestety wydaje mi się, że to się "gryzie" z przeniesionym na dół mocowaniem tablicy :/ )
Wygląda to zacnie, co do splitera na przód, to raczej go nie założysz przy tak zamontowanej tablicy.
Piękna też GY zamieniłem na BM
Niech się dobrze sprawuje!
Niech się dobrze sprawuje!
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1521 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości