Irytujące rzeczy/usterki w BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez MM4zda » 11 paź 2020, 21:31

B4KuR napisał(a):https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10179081-0001.pdf

Jest TSB na to, przynajmniej w stanach.


Tam wywnioskowałem co napisali, że woda się gromadzi i jak zamarza to powoduje deformacje klapki i trzeba w plastikach powycinać kanaliki, być może prawda i stało się to zimą poprzednią, a tego nie zauważyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 335 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez child » 12 paź 2020, 18:46

G0rdon napisał(a):Takie pytanie dot.pedału hamulca przy wyłączonym silniku – w każdym dotychczasowym aucie kilkukrotne naciśnięcie powodowało,że pedał hamulca zrobił się twardy. Tymczasem w mojej BP mogę pompować nieskończoność a pedał dalej jest miękki....też tak macie?

Szukam przyczyny słabego hamowania (muszę naprawdę mocno deptać pedał hamulca) stąd wolę podpytać zanim kupie nowe tarcze i klocki...


Ja nie mam BP, ale hamulec zdecydowanie powinien robić się twardy przy pompowaniu. Zamiast kupować nowe tarcze/klocki zacznij od odpowietrzenia hamulców.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez G0rdon » 12 paź 2020, 20:06

child napisał(a):
G0rdon napisał(a):Takie pytanie dot.pedału hamulca przy wyłączonym silniku – w każdym dotychczasowym aucie kilkukrotne naciśnięcie powodowało,że pedał hamulca zrobił się twardy. Tymczasem w mojej BP mogę pompować nieskończoność a pedał dalej jest miękki....też tak macie?

Szukam przyczyny słabego hamowania (muszę naprawdę mocno deptać pedał hamulca) stąd wolę podpytać zanim kupie nowe tarcze i klocki...


Ja nie mam BP, ale hamulec zdecydowanie powinien robić się twardy przy pompowaniu. Zamiast kupować nowe tarcze/klocki zacznij od odpowietrzenia hamulców.


Dzięki za odpowiedź. No właśnie bardzo mnie to zaskoczyło,że pompuje pompuje a pedał dalej miękki...możliwe,że od stania u dilera na placu dłuższy czas się zapowietrzył?
Mógłby ktoś z kolegów jeszcze sprawdzić,czy u Was również pedał przy pompowaniu pedału hamulca (przy zgaszonym silniku) nie twardnieje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez Rabus » 12 paź 2020, 23:19

Śmieszna sprawa, bo ja to że robi sie twardy próbowałem zgłaszać na gwarancje, bardzo uprzejmie mi wytłumaczyli, że to normalne :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 12:19
Posty: 133 (13/7)

Postprzez G0rdon » 12 paź 2020, 23:47

Rabus napisał(a):Śmieszna sprawa, bo ja to że robi sie twardy próbowałem zgłaszać na gwarancje, bardzo uprzejmie mi wytłumaczyli, że to normalne :D


I ja rowniez takiego stanu rzeczy bym oczekiwał! :P
Ile razy musisz nacisnac pedal hamulca aby stwardniał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez worn » 13 paź 2020, 16:02

G0rdon napisał(a):Mógłby ktoś z kolegów jeszcze sprawdzić,czy u Was również pedał przy pompowaniu pedału hamulca (przy zgaszonym silniku) nie twardnieje?


Też kiedyś zauważyłem, że hamulec nie twardnieje i trochę mnie to zaskoczyło, ale z hamowaniem nie mam problemów, więc uznałem, że w tym modelu to jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 384 (32/56)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez G0rdon » 13 paź 2020, 17:10

worn napisał(a):
G0rdon napisał(a):Mógłby ktoś z kolegów jeszcze sprawdzić,czy u Was również pedał przy pompowaniu pedału hamulca (przy zgaszonym silniku) nie twardnieje?


Też kiedyś zauważyłem, że hamulec nie twardnieje i trochę mnie to zaskoczyło, ale z hamowaniem nie mam problemów, więc uznałem, że w tym modelu to jest OK.


Dzieki za sprawdzenie-czyli o dziwo w Mazdzie to...normalne...uklad hamulcowy sprawdzilem tez. Nie jest zapowietrzony,w zbiorniczku plyn tez ok...czyli obawiam sie,ze bedzie to kwestia tarcz i klockow od tego przestoju u dilera,przez co tarcze najpierw biły od korozji,i pomimo wyczyszczenia przez ASO (bicie ustało),może były na tyle skorodowane,ze beda dalej sie ślizgac (klocki po demontazu mialy taka dosc sliska warstwę,którą zeszlifowałem,ale niewiele to dało...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez kkk255 » 13 paź 2020, 22:35

Warto pamiętać że nowa trójka ma tzw brake by wire czyli że nie ma fizycznego połączenia pedału hamulca z pompą który może powodować to że pedał hamulca może zachowywać się innaczej niż zwykle
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez G0rdon » 14 paź 2020, 12:42

kkk255 napisał(a):Warto pamiętać że nowa trójka ma tzw brake by wire czyli że nie ma fizycznego połączenia pedału hamulca z pompą który może powodować to że pedał hamulca może zachowywać się innaczej niż zwykle


Szczerze to tego nie wiedziałem – to by tłumaczyło zatem czemu nie można dopompować pedału hamulca przy zgaszonym silniku. No to jak ASO nic nie poradzi to wymieniam te tarcze i klocki i koniec...

Z drugiej strony, jak ASO uzasadni,że tarcze u hamulce nie podlegają reklamacji jako elementy eksploatacyjne, to powołam się na to,że auto już mi wydano miesiąc temu (a jazdy próbnej nie mogłem wykonać) z niesprawnymi hamulcami (bo coś jest ewidentnie nie tak) i uważam,że Mazda powinna to wziąć na siebie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez worn » 14 paź 2020, 13:07

kkk255 napisał(a):Warto pamiętać że nowa trójka ma tzw brake by wire


To wszystko wyjaśnia. Jakoś nie skojarzyłem faktu, że mnie pedał hamulca "nie kopał" jak się załączał ABS :D

G0rdon napisał(a):Z drugiej strony, jak ASO uzasadni,że tarcze u hamulce nie podlegają reklamacji jako elementy eksploatacyjne, to powołam się na to,że auto już mi wydano miesiąc temu

Jeżeli auto rzeczywiście hamuje nie tak jak powinno w ciągu 1-2 msc i jest to wina tarcz lub hamulców, to IMO powinni to wziąć na siebie, nie zważając na to, że są to elementy eksploatacyjne. Przecież klocków/tarcz nie wymienia się co miesiąc, a skoro auto masz od miesiąca, to nie powinni robić problemów – choć wiadomo, że mogą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 384 (32/56)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez darrecki » 14 paź 2020, 13:51

No sorry, ale jak ASO po miesiącu twierdzi, że hamulce nie podlegają gwarancji to pozostaje zgłosić sprawę do Mazda PL i zmienić serwis. "Normalny" serwis nie krzywi się na powyginane tarcze po roku, po miesiącu to powinni to zbadać z pocałowaniem ręki.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3135 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez G0rdon » 14 paź 2020, 14:06

darrecki napisał(a):No sorry, ale jak ASO po miesiącu twierdzi, że hamulce nie podlegają gwarancji to pozostaje zgłosić sprawę do Mazda PL i zmienić serwis. "Normalny" serwis nie krzywi się na powyginane tarcze po roku, po miesiącu to powinni to zbadać z pocałowaniem ręki.


No we wtorek jadę tym razem do Gdyni na serwis (w Gdańsku brak terminów),a do Słupska wolę już nie jechać....) i dam Wam znać jak się sprawa potoczy (czy Mazda pokaże klasę czy raczej będą mnie zbywać)...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez corky1 » 14 paź 2020, 14:16

Fajfek napisał(a):Jakiś czas temu – około miesiąca – znalazłem tutaj wpis jednego forumowicza który pisał, że przedstawiając swojemu dilerowi niemiecki tekst TSB, dotyczący wymiany mocowań chłodnicy i aktualizacji oprogramowania PCM w celu poprawienia pracy silnika i gładszego przechodzenia z pracy 2 cyl na 4 cyl, uzyskał od serwisu obietnicę zamówienia nowych/poprawionych części i wykonania takiej "naprawy". Obserwuję też zagraniczne forum mazda3revolution i kilka osób które wykonały takie naprawy w serwisie nie są zadowolone, narzekają nawet na większe wibracje. Czy ktoś coś wie, lub ta osoba mogła by się wypowiedzieć, czy ta "naprawa" coś poprawiła? Może nie warto się o to "upominać" u dilera żeby nie było gorzej?

No więc miałem zrobioną wymianę mocowań chłodnicy razem ze zmianą oprogramowania (Mazda PL przygotowała tłumaczenie TBS na polski – ASO powinny mieć do niego dostęp). Na razie jeżdzę jedynie po mieście, ale mogę stwierdzić, że przy obrotach 1500 (60 km/h na 5 biegu, 50 km/h na 4) jest istotna różnica, a przy obrotach 1750 wibracje są praktycznie niezauważalne (wczesniej trzeba było kręcić powyżej 2000, aby osiągnąć taki efekt). Reasumując, na chwilę obecną wyraźna poprawa jest, zobaczę jak się będzie sprawować w trasie.

P.S. Uprzedzając ewentualne uwagi, zejście do 1500 obrotów miało na celu jedynie sprawdzenie czy jest zmiana. Normalnie na takich obrotach nie jeżdżę, staram się nie schodzić poniżej 1800-2000.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez MM4zda » 14 paź 2020, 18:36

U mnie tarcze biły przy 6tys km, wymienili bez zająknięcia na gwarancji tarcze i klocki nowe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 335 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez G0rdon » 14 paź 2020, 19:07

MM4zda napisał(a):U mnie tarcze biły przy 6tys km, wymienili bez zająknięcia na gwarancji tarcze i klocki nowe :)


Wymienili od ręki czy musiałeś czekać na decyzje centrali? Bo mi w serwisie w Słupsku powiedzieli,że oni ślą informacje o stanie tarcz do centrali i dopiero ona decyduje,czy kwalifikują się do wymiany...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez kkk255 » 15 paź 2020, 00:27

Co do hamulców...u was też podczas hamowania słychać delikatny odgłos tarcia?
To akurat nie jest tak denerwujace jak to skrzypienie przy zatrzymaniu oraz przy puszczaniu hamulca gdy chcemy ruszyć
To skrzpienie zgłoszę do Aso...może Poprostu wystarczy wyczyścić z syfu
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez ogluch » 15 paź 2020, 07:48

Ja zgłosiłem wibracje podczas hamowania przy 12 tyś km i tarcze wraz z klockami zostały wymienione na nowe w ramach gwarancji. Usłyszałem wtedy, że Mazda Polska uznaje taką sytuację bez zająknięcia się do przebiegu 20 tyś km. Są już nauczenia na mazdach 6 gdzie ponoć dopiero po lifcie wzmocniono układ hamulcowy bo wcześniej były z tym bardzo duże problemy.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2019, 10:09
Posty: 49 (0/5)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM AT Hikari Soul Red Crystal 2019

Postprzez MM4zda » 15 paź 2020, 09:53

Pewnie czekali na decyzję, ale potwierdzam wymieniają jak będą wibracje na kiery. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 335 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez sznaper » 16 paź 2020, 11:25

G0rdon napisał(a):
darrecki napisał(a):No sorry, ale jak ASO po miesiącu twierdzi, że hamulce nie podlegają gwarancji to pozostaje zgłosić sprawę do Mazda PL i zmienić serwis. "Normalny" serwis nie krzywi się na powyginane tarcze po roku, po miesiącu to powinni to zbadać z pocałowaniem ręki.


No we wtorek jadę tym razem do Gdyni na serwis (w Gdańsku brak terminów),a do Słupska wolę już nie jechać....) i dam Wam znać jak się sprawa potoczy (czy Mazda pokaże klasę czy raczej będą mnie zbywać)...



Nie chce być pesymistą ale z mojego doświadczenia (kilka dobrych wizyt). ASO Słupsk ma o niebo lepszą obsługe niż Gdynia :p W Gdyni nie poprawili mi dosłownie niczego co zgłaszałem. W Słupsku o wiele wiecej pomogli.
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2019, 20:17
Posty: 57 (19/2)
Auto: BP, 2.0 122 KM, sedan, AT

Postprzez Rabus » 18 paź 2020, 10:02

Kurde, przekroczyłem 20k a dopiero teraz czytam o tym problemie. Rozumiem że już po ptakach? :(
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 12:19
Posty: 133 (13/7)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323