Dzień dobry wszystkim,
chciałem poprosić o poradę i krótko przedstawić problem dotyczący Mazdy 3 BL rocznik 2010. Benzyna 77kW,1598cm^2.
Jakiś czas temu przy szybszym wyprzedzaniu (co raczej nie ma związku) włączyła mi się żółta kontrolka oznaczająca błąd silnika. Długo się nie zastanawiając podjechałem do pobliskiego mechanika, mechanik podpiął komputer Boscha, skasował 50zł i powiedział że błędu się nie da usunąć i ciężko powiedzieć co to jest, zdiagnozował, jedynie że ma to związek z układem sterowania i polecił pojechać do serwisu. Nie mając zbytnio wyboru pojechałem do serwisu Mazdy na diagnostykę, która wykazała błąd P2088, tak jak na załączonym obrazku. Jest tam więcej szczegółów usterki. Serwis nie był w stanie jednoznacznie stwierdzić co jest do naprawy, a koszt sprawdzania kabelek po kabelku przez serwis wszystkich przewodów by wyniósł pewnie połowę wartości samochodu.
Mam w planie pojechać do jakiegoś elektryka samochodowego, co prawda nie znam nikogo takiego w Warszawie i w ogóle mam wątpliwości czy ktokolwiek będzie chciał się podjąć takiej syzyfowej diagnostyki. Ma ktoś pomysł co konkretnie szwankuje i co trzeba wymienić?
Mazda 3BL błąd silnika w układzie sterowania
Strona 1 z 1
Dlaczego wybierasz się do elektryka? Poszukaj w sieci, jest sporo o tym kodzie błędu. Np. to:
Przyczyny kodu P2088 mogą obejmować:
Przyczyny kodu P2088 mogą obejmować:
- Zużyty pasek lub łańcuch rozrządu
Uszkodzony elektromagnes zmiennego rozrządu wałka rozrządu
Uszkodzony siłownik zmiennych faz rozrządu
Poziom oleju silnikowego jest za niski
Przepalony bezpiecznik lub wkładka topikowa (jeśli dotyczy)
Niewspółosiowość elementów rozrządu
Skorodowane lub uszkodzone złącze Wadliwe lub uszkodzone okablowanie
Wadliwy ECU
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Cześć. A ile tak z ciekawości skasował cię serwis za ta diagnozę komputerową?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości