Uratowana od złomowania ....
Od chyba 20 lat zajmuję się instalacjami gazowymi do samochodów , a od paru lat mam swój warsztat.
Jakieś dwa i pół roku temu przyczłapał klient ledwie jeżdżącą MX-3-ką . Powiedział żeby zdemontować instalację gazową i założyć ją do innego auta bo chce ją zezłomować ( była naprawdę w opłakanym stanie ) . Mówię , nie ma sprawy ...
Ale otwieram maskę a tam 1.8 V6 .
Powiedziałem klientowi że założę mu instalację , a mazdę mi zostawi ...
I tak zostałem jej posiadaczem .
Była naprawdę w opłakanym stanie . Nie działało dosłownie nic .
Łącznie z tym że nie chciała jeździć . Silnik odpalał i pracował ładnie , na biegu jałowym .
Jako że z ubogiego systemu diagnostycznego nic nie dało się wywnioskować zacząłem sprawdzać wszystko po kolei i tylko w wolnym czasie .
fakt że nie poświęcałem jej za dużo czasu trwało to chyba z rok , ale za to po znalezieniu usterki chodzi jak torpeda :–) wydałem na to 30 zł !
Kiedy zaczęła już jeździć poszła w ruch blacharka , tapicerka , elektryka , zawieszenie , no i wszystkie dodatki które występowały w tym modelu . niektóre z tych rzeczy naprawdę trudno dostać .
Zaznaczam że zawsze podobała mi się w orginale i do tego stanu ją doprowadzam . na dzień dzisiejszy został do zrobienia tylko hamulec ręczny .
Niestety nie mam zdjęć jak wyglądała . Ani z poszczególnych etapów .
Za późno zdecydowałem się na wejście w wasze szeregi .
audio też jest dość potężne , ale wydech jest dopasowany z mondeo 2.5 V6 i już sam nie wiem czego słuchać , czy radia czy auta :–)
Mazda MX-3 EC K8 '92
Strona 1 z 1
Będzie ładna jak zmienisz gałkę na normalną bo teraz to masakra, psuje wnętrze auta, mixem jeździł jakiś młodzian co tylko pupę woził a o auto nie dbał i ty miałeś tyle roboty żeby jeździła. Tak przeważnie jest, młodziki kupują auto, (zazwyczaj mamusia z tatusiem się składa) a potem nie maja na naprawy
. Beka
-
malina323c
Najbardziej mi się podobają te siedzenia. Robią robotę.
przytuliłabym takie do swojej cetki Btw. Od razu wiedziałam że ktoś młody jeździł po gałce i przyciemnionej szybie, starsza osoba by się w to nie bawiła.
Jak planujesz ją zrobić jak oryginał to zmień kierownice, kiera jest z 323 BA, ta sportowa jakby za duża się wydaje, warto zrobić na ori bo to ładne auto z agresywną sylwetką. Dużo mx3 nie jeździ już po drodze w zadbanym stanie.

-
malina323c
Kolejny mx3 na forum
warto zajrzeć pod nakładki progowe kielichy tył, okolice łapy silnika czy nie ma rudej no i zająć sie ta na łaczenir lewego progu z błotnikiem
Straszna z niej koza – do tej pory myśłałem że moja tylko tak wysoko stała
Dbaj o nią bo to gatunek na wymarciu 


- Od: 3 paź 2010, 12:14
- Posty: 276 (58/2)
- Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
- Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"
Bardzo fajna historia samochodu .
Jak juz jest taka ładna i naprawiona to co dalej , jakies plany ?
Mx 3 to powoli gatunek na wyginięciu ...
Jak juz jest taka ładna i naprawiona to co dalej , jakies plany ?
Mx 3 to powoli gatunek na wyginięciu ...
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
co do blacharki .
płyta podłogowa była w dobrym stanie , natomiast robiłem od nowa mocowania tylnych wahaczy , łącznie z wymianą tych wahaczy bo tamte były robione z profila .
nakładek progowych nie było ( ogólnie nic nie było ).
tył progi były ok.
były dziury w nadkolach .
cały tył blacharsko już jest zrobiony .
natomiast faktycznie został jeszcze przód .
tam muszę jeszcze wyciąć progi i zacząć od wzmocnień .
Z jej historii to jeszcze ktoś wstawił cały tylny lewy błotnik , ale było to źle zrobione i nie dość że pękało łączenie to było malowane wałkiem i ścięty lakier .
zdarłem wszystko , a łączenie poprawione i zalane mosiądzem .
najważniejsze i co aż niesamowite nie była bita !
co do kierownicy .
Ciężko jest znaleźć w naprawdę dobrym stanie , oczywiście można obszywać i coś z tym robić ale wtedy już tak nie leży w dłoni .
będąc szczerym ta jest lekko wysunięta do przodu i wbrew pozorom rewelacyjnie się nią prowadzi .
ma ciut mniejszą średnicę od fabrycznej .
fotele składałem z kilku sztuk , a znajoma szyła tapicerkę .
W innym aucie też mi obszywała , szkoda że już kończy z tym :–(
Wbrew pozorom bardzo dużo pracy , ale jakiś dużych nakładów finansowych nie potrzebowała .
jako ciekawostkę dołączam zdjęcia tapicerki którą robiła w innym moim aucie .
Dopisano 21 maja 2020, 07:50:
obniżana nie będzie bo koła i linia nadkoli są prawie takie same .
i tak jest sztywna .
i jako dodatkowa ciekawostka .
tapicerka boczna była zniszczona , ale nie dziurawa .
jest polakierowana sprejem akrylowym i zakonserwowana sprejem do zamszu .
nie eksperymentowałem na niej bo już dawno temu zrobiłem to w innym aucie .
wygląda jak nowa i jest to trwałe rozwiązanie . w dotyku też jest normalna .
i najważniejsze nie odkleja się , a wręcz się wzmocniła .
płyta podłogowa była w dobrym stanie , natomiast robiłem od nowa mocowania tylnych wahaczy , łącznie z wymianą tych wahaczy bo tamte były robione z profila .
nakładek progowych nie było ( ogólnie nic nie było ).
tył progi były ok.
były dziury w nadkolach .
cały tył blacharsko już jest zrobiony .
natomiast faktycznie został jeszcze przód .
tam muszę jeszcze wyciąć progi i zacząć od wzmocnień .
Z jej historii to jeszcze ktoś wstawił cały tylny lewy błotnik , ale było to źle zrobione i nie dość że pękało łączenie to było malowane wałkiem i ścięty lakier .
zdarłem wszystko , a łączenie poprawione i zalane mosiądzem .
najważniejsze i co aż niesamowite nie była bita !
co do kierownicy .
Ciężko jest znaleźć w naprawdę dobrym stanie , oczywiście można obszywać i coś z tym robić ale wtedy już tak nie leży w dłoni .
będąc szczerym ta jest lekko wysunięta do przodu i wbrew pozorom rewelacyjnie się nią prowadzi .
ma ciut mniejszą średnicę od fabrycznej .
fotele składałem z kilku sztuk , a znajoma szyła tapicerkę .
W innym aucie też mi obszywała , szkoda że już kończy z tym :–(
Wbrew pozorom bardzo dużo pracy , ale jakiś dużych nakładów finansowych nie potrzebowała .
jako ciekawostkę dołączam zdjęcia tapicerki którą robiła w innym moim aucie .
Dopisano 21 maja 2020, 07:50:
obniżana nie będzie bo koła i linia nadkoli są prawie takie same .
i tak jest sztywna .
i jako dodatkowa ciekawostka .
tapicerka boczna była zniszczona , ale nie dziurawa .
jest polakierowana sprejem akrylowym i zakonserwowana sprejem do zamszu .
nie eksperymentowałem na niej bo już dawno temu zrobiłem to w innym aucie .
wygląda jak nowa i jest to trwałe rozwiązanie . w dotyku też jest normalna .
i najważniejsze nie odkleja się , a wręcz się wzmocniła .
- Od: 6 maja 2020, 07:56
- Posty: 4
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda Mx3 1.8 V6 1992
jakub_3d napisał(a):Fajne auto i trudno już o takie w takim stanie. Ja bym jeszcze pomyślał o zmianie świateł z tyłu na oryginalne i oryginalnymi znaczkami na klapie tył. Powinno wtedy wyglądać jeszcze lepiej
O to to
te fotele są [tiiit]

-
malina323c
kierunki to jeszcze spoko ale te lampy to dałbym oryginalne skoro masz je na stanie a jak czerwień Cię razi to przyciemnij folią lub sprayem 
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości