Aktualizacje Mazda Connect
Ja robiłem na włączonym zapłonie (dwa razy wciśnięcie przycisku START bez wciskania pedału hamulca). Wystarczy jednak jednokrotne wciśnięcie przycisku START. Wg PDFa obie opcje są OK.
-
dzonn
Dodam jeszcze, że w trakcie aktualizacji, chyba na poziomie 3/6, na liczniku pojawiają się komunikaty z błędami, ale należy je zignorować i w żadnym wypadku nie przerywać procesu. Już chwilę później, zanim jeszcze aktualizacja się skończy, wszystko wraca do normy.
-
dzonn
A ja zauważylem ciekawą rzecz. Po aktualizacji nie włącza aię system odłączania cylindrów. Poszperałem w necie i podobno taki efekt jest po odłączeniu akumulatora, ale nie znalazłem w instrukcji. Ciekawe, czy załączy się po jakimś czasie, jak to było w przypadku akcji serwisowej. Jeśli chodzi o mnie, wolałbym, aby tak już zostało 

Brzmi kusząco, ale mało praktycznie
Poczekam, aż jakiś magik znajdzie sposób na stałe wyłączenie, bo napewno jest to możliwe w systemie. Szkoda, że producent na to nie pozwala, ale pewnie chodzi o normy emisji i inne rzeczy...
Poczekam, aż jakiś magik znajdzie sposób na stałe wyłączenie, bo napewno jest to możliwe w systemie. Szkoda, że producent na to nie pozwala, ale pewnie chodzi o normy emisji i inne rzeczy...
Po pewnym czasie da się z nim żyć, ale trzeba utrzymywać obroty ok. 2000, aby nie było za dużych wibracji. Natomiast trzeba przyznać, ze oszczędność na paliwie jest odczuwalna, zwłaszcza w trasie (wg moich obserwacji ok. 1l).
Ja mam automat i czuję kiedy silnik przełącza się na dwa cylindry. Natomiast uznaję to jako cechę a nie jako wadę. Umiem też tym "sterować" za pomocą pedału gazu. Ciekawe jak to wygląda u innych producentów bo już gdzieś obiło mi się o uszy, że mają system, który też odłącza dwa z czterech cylindrów.
VW tez ma ten system, i tam podobno wyraźnie czuć dwa cylindry, ale nie testowałem.
Od kiedy stosuję się do zaleceń kolegi lelo28 i utrzymuję obroty 1.900-2.100, to prawie w ogóle nie jest to odczuwalne. Ale przy 1500-1600 juz czuć.
Od kiedy stosuję się do zaleceń kolegi lelo28 i utrzymuję obroty 1.900-2.100, to prawie w ogóle nie jest to odczuwalne. Ale przy 1500-1600 juz czuć.
Z manualną skrzynią to łatwiejsze. Ale z automatem np. przy włączonym tempomacie jesteś zdany na komputer, który sam steruje przepustnicą a przede wszystkim wybiera odpowiedni dla siebie bieg.
Czy tego typu aktualizacje mogą naprawić np. Działanie czujnika deszczu w nowej trójce który słabo działa?Lub inne użyteczne bajery?Czytałem że komuś po aktualizacji MZD pojawiła się funkcja uruchomienia świateł mijania w trakcie gdy wycieraczki zaczną działać.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość