Mazda CX-5 z USA
Ciekawostka – na korku wlewu paliwa (CX5) jest informacja że przy nie zamkniętym korku może wyskoczyć komunikat check engine. Właśnie coś takiego mnie spotkało ,wyskoczył błąd dotyczący oparów paliwa.Po dokręceniu korka i skasowaniu błędu wszystko ok.
kapete napisał(a):Wdaliście się Panowie w spór na temat wyższości świąt ... a nikt nie odpowiedział "Klimatorowi"
Hej wszystkim, stałem się posiadaczem CX-5 wersja USA i mam kilka pytań
1. Da się przerobić radio aby wyszukiwało co 0.1 ? jezeli tak to co trzeba wymienić
Przerobić się chyba nie da – trzeba kupić tuner europejski...
...[/u]
Mam pytanie dot. wymiany tunera FM z wersji USA/Canada na EU.
Czy sama zmiana tunera na zasadzie podmiany załatwia temat strojenia co 0,1, czy trzeba zmienić soft w MZD connect z wersji amerykańskiej na europejską?
Obecnie mam wersję: 55.00.753 NA N, która mi odpowiada ze względu na obsługę świateł dziennych w długich. Czy wersja na Europę posiada taką możliwość?
Czy fakt posiadania wersji amerykańskiej w MZD connect może powodować to, że nie daje się zaprogramować tylnych świateł przeciwmgłowych, czy nie ma to kompletnie znaczenia?
Opis problemu w wątku:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6#p3396736
Witam serdecznie
Jestem nowym forumowiczem jak i nowym posiadaczem cx5 z usa, auto 2015 rok przed lift radio bose chyba nb1 i problem z polskimi częstotliwościami.
Studiując forum już wiem, ze podobno wystarczy zmienić moduł/tuner radia na odpowiedni, ktory znajduję sie na prawym slupku oobok schowka. Tylko, że u mnie jest jakiś inny ten modul tylko sirius(radia usa sstelitarne). Czym go zastąpić by działało wszystko?
Załączam 2 zdjecia
Jestem nowym forumowiczem jak i nowym posiadaczem cx5 z usa, auto 2015 rok przed lift radio bose chyba nb1 i problem z polskimi częstotliwościami.
Studiując forum już wiem, ze podobno wystarczy zmienić moduł/tuner radia na odpowiedni, ktory znajduję sie na prawym slupku oobok schowka. Tylko, że u mnie jest jakiś inny ten modul tylko sirius(radia usa sstelitarne). Czym go zastąpić by działało wszystko?
Załączam 2 zdjecia
- Od: 2 gru 2019, 22:52
- Posty: 1
- Auto: Mazda cx-5 2.5l benzyna 2015r USA
Witam czy możecie powiedzieć jak zmienić mile na km i temp
Mazda cx5 USA 2013
Witam,
W Głównych zegarach tam gdzie masz komputer podkładowy itd. Wchodzisz w settings, szukasz opcji Units. Po wejściu sa tam dwie opcje od temperatury i druga od mil i km.
Pozdrawiam,
Marcin
W Głównych zegarach tam gdzie masz komputer podkładowy itd. Wchodzisz w settings, szukasz opcji Units. Po wejściu sa tam dwie opcje od temperatury i druga od mil i km.
Pozdrawiam,
Marcin
aRb napisał(a):Chyba nie bardzo , kolega ma auto z 2013 roku
Moja cx5 jest z końca 2012. I możesz zmienić stopnie na F i jednostkę prędkości na Miłe. Oczywiście wskazówki pozostają w kilometrach heh.
Witam wszystkich,
Czy ktoś z forumowiczów może się podzielić informacją czy w nowej Cx-5 reflektory full led przejdą polskie badanie techniczne?
Z góry dziękuję.
Czy ktoś z forumowiczów może się podzielić informacją czy w nowej Cx-5 reflektory full led przejdą polskie badanie techniczne?
Z góry dziękuję.
Dziękuje Ci bardzo Rafik85,
Pytanie uznałem za zasadne ponieważ mam auto z USA i reflektory full led sa trochę uszkodzone, dlatego zastanawiam się czy je spróbować naprawić czy też może zmienić na EU, ale wiem że chyba wtyczki które mam 14pin nie będą pasowały do lamp EU. Czy wystarczy zmienić wtyczki? Czy też całe wiąchy i przeprogramować?
Pytanie uznałem za zasadne ponieważ mam auto z USA i reflektory full led sa trochę uszkodzone, dlatego zastanawiam się czy je spróbować naprawić czy też może zmienić na EU, ale wiem że chyba wtyczki które mam 14pin nie będą pasowały do lamp EU. Czy wystarczy zmienić wtyczki? Czy też całe wiąchy i przeprogramować?
Jak masz połamane to wyrzuć je na śmieci. W takim aucie naprawa lamp, gdzie taka rzeźba
A teraz rada. Kup lampy europejskie z taką samą wiązka i koniecznie do nich moduł. Moduł musi być dokładnie od tych lamp co będziesz kupować, więc poproś sprzedawcę o to. Inaczej na desce będą błędy.
Jeśli będziesz miał nowe lampy i moduł od nich, to Później kodowanie i zero błędów na desce.
Pozdr
Zdjęcie poglądowe modułu


A teraz rada. Kup lampy europejskie z taką samą wiązka i koniecznie do nich moduł. Moduł musi być dokładnie od tych lamp co będziesz kupować, więc poproś sprzedawcę o to. Inaczej na desce będą błędy.
Jeśli będziesz miał nowe lampy i moduł od nich, to Później kodowanie i zero błędów na desce.
Pozdr
Zdjęcie poglądowe modułu

- Od: 17 maja 2010, 19:16
- Posty: 54
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 6 2.5 2016r.
BMW 430i 2018r
Witam serdecznie,
Mam kilka pytań odnośnie oświetlenia na które nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.
Posiadam mazdę cx5 z USA 2018r 2,5l wersja GT, wyposażona oryginalnie jest w lampy ksenonowe ( chyba ale o tym dalej ) ale bez samo poziomowania ( jest tylko regulacja ręczna po otwarciu maski ) i spryskiwaczy reflektorów. Posiadam już przednie i tylne światło przeciwmgielne. Natomiast brakuje mi świateł pozycyjnych z przodu. i teraz po kolei do pytań:
1) Czy te ksenony ( ledy ? ) przejdą ? bo jeżeli musiałbym dokładać samo poziomowanie i spryskiwacze to i zderzak od razu musiałbym cały wymienić bo nie ma miejsca tam na spryskiwacze, chyba że robić jakieś dziury w zderzaku samemu ? :O. Czytałem, że są żarówki ksenonowe o niższej mocy do których nie potrzeba samo poziomowania i spryskiwaczy ale nie wiem czy to prawda i czy w ogóle w Maździe jest do zrobienia ?
2) Co do pozycyjnych jak włączam uruchamiają się tylne światła i takie małe obrysówki pomarańczowe z przodu na lampach. Czy i jak można dołożyć pozycyjne aby były zgodne z naszym polskim prawem? Czytałem gdzieś, że można wywalić przednie przeciwmgielne ( które są dziwnie na żarówce ledowej ) i zamiast tego zrobić pozycyjne w tych miejscach ? Z tego co się orientuje w Polsce obowiązkowe jest tylko tylne światło przeciwmgielne. Ale czy to prawnie ma sens i będzie bardziej opłacalne niż zrobienie jakieś przeróbki / doróbki w światłach ?
Wrócę teraz do początku postu gdzie napisałem, że chyba w mojej maździe są ksenony. Otóż po wpisaniu kodu lampy "kl2j 51 030" wyskakuje w opisie, że jest to lampa typu LED więc sam już nie wiem ?
Pozdrawiam.
Mam kilka pytań odnośnie oświetlenia na które nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.
Posiadam mazdę cx5 z USA 2018r 2,5l wersja GT, wyposażona oryginalnie jest w lampy ksenonowe ( chyba ale o tym dalej ) ale bez samo poziomowania ( jest tylko regulacja ręczna po otwarciu maski ) i spryskiwaczy reflektorów. Posiadam już przednie i tylne światło przeciwmgielne. Natomiast brakuje mi świateł pozycyjnych z przodu. i teraz po kolei do pytań:
1) Czy te ksenony ( ledy ? ) przejdą ? bo jeżeli musiałbym dokładać samo poziomowanie i spryskiwacze to i zderzak od razu musiałbym cały wymienić bo nie ma miejsca tam na spryskiwacze, chyba że robić jakieś dziury w zderzaku samemu ? :O. Czytałem, że są żarówki ksenonowe o niższej mocy do których nie potrzeba samo poziomowania i spryskiwaczy ale nie wiem czy to prawda i czy w ogóle w Maździe jest do zrobienia ?
2) Co do pozycyjnych jak włączam uruchamiają się tylne światła i takie małe obrysówki pomarańczowe z przodu na lampach. Czy i jak można dołożyć pozycyjne aby były zgodne z naszym polskim prawem? Czytałem gdzieś, że można wywalić przednie przeciwmgielne ( które są dziwnie na żarówce ledowej ) i zamiast tego zrobić pozycyjne w tych miejscach ? Z tego co się orientuje w Polsce obowiązkowe jest tylko tylne światło przeciwmgielne. Ale czy to prawnie ma sens i będzie bardziej opłacalne niż zrobienie jakieś przeróbki / doróbki w światłach ?
Wrócę teraz do początku postu gdzie napisałem, że chyba w mojej maździe są ksenony. Otóż po wpisaniu kodu lampy "kl2j 51 030" wyskakuje w opisie, że jest to lampa typu LED więc sam już nie wiem ?
Pozdrawiam.
- Od: 8 sty 2020, 15:51
- Posty: 4
- Auto: Mazda CX-5 2,5l GT 2018r
Masz lampy zwykłe soczewkowe w technologii led, tzn soczewka jest zasilana przez led a nie żarówkę. To najbiedniejsza wersja lampy i dziwne że masz takie w GT 18r, w tym roku w Hameryce wkładali już full ledy do GT. Musisz kupić dwuwłóknowe żarówki led z tranzystorami i zamontować w miejsce obecnych postojówko-kierunków, teraz kierunek masz na jednej żarówce z postojówką i oba są na pomarańczowo. Wtedy będziesz miał biały led na pozycji i pomarańczowy led na kierunku. Obrysówkę olej.
Nie potrzebujesz żadnych spryskiwaczy, to wymysł europejski, już tak chyba z przyzwyczajenia dają też do ledów
Nie potrzebujesz żadnych spryskiwaczy, to wymysł europejski, już tak chyba z przyzwyczajenia dają też do ledów
531-640-670
rafik85 dzięki za odpowiedź
Czyli jak dobrze rozumiem to dlatego że pozycja i kierunki są podłączone na jednej żarówce to w momencie gdy włączam światła pozycyjne to nic się nie zapala w reflektorach oprócz obrysówek? ( które włączone są tak naprawdę cały czas ) i dlatego tylko działają kierunki ?. To teraz wystarczy tylko kupić dobrą żarówkę czy coś jeszcze trzeba w instalacji zmienić żeby jeden kolor był dla kierunku drugi dla pozycji ?
A jeszcze apropo obrysówek, zostawić je razem z pozycją czy lepiej je odłączyć ?
Czy taka żarówka / zestaw będzie ok ? https://www.sklepledowy.pl/pl/p/Mazda-C ... rowki/3579
Z góry przepraszam jeśli nie można wstawiać linku do stron.
Czyli jak dobrze rozumiem to dlatego że pozycja i kierunki są podłączone na jednej żarówce to w momencie gdy włączam światła pozycyjne to nic się nie zapala w reflektorach oprócz obrysówek? ( które włączone są tak naprawdę cały czas ) i dlatego tylko działają kierunki ?. To teraz wystarczy tylko kupić dobrą żarówkę czy coś jeszcze trzeba w instalacji zmienić żeby jeden kolor był dla kierunku drugi dla pozycji ?
A jeszcze apropo obrysówek, zostawić je razem z pozycją czy lepiej je odłączyć ?
Czy taka żarówka / zestaw będzie ok ? https://www.sklepledowy.pl/pl/p/Mazda-C ... rowki/3579
Z góry przepraszam jeśli nie można wstawiać linku do stron.
- Od: 8 sty 2020, 15:51
- Posty: 4
- Auto: Mazda CX-5 2,5l GT 2018r
Witam.
Garść informacji, min. jak zrobić światło przeciwmgielne.
Na wstępie chciałem zaznaczyć iż opierałem się na opisie z wątku w M3 BN @fabiomaster, Forscan dzięki opisom @Darrecki, oraz pomocy @rafik85. Plik Excel i wskazówki otrzymałem od kolegi @Zbyszek7 z forum Mazdy 6.
Kilka informacji, może komuś się przyda. Obecnie przystosowuję Mazdę CX-5 2018 2,5L z USA do przeglądu i rejestracji. Przypłynęła z lekko rozbitym lewym przodem. Nie było problemów z dostępnością części (tych które akurat my potrzebowaliśmy). Wahacz nowy, łącznik stabilizatora nowy, błotnik zamiennik nowy. Wszystko pasuje bez problemu. Żarówka wymieniona w poście wyżej świetnie pasuje.
Zamieszczę krótką relację z zakładania światła przeciwmgielnego. Zakupiona nowa lampa przeciwmgielna w miejsce odblasku lewego (idealnie pasuje), manetka UE. Nie wymienialiśmy na razie licznika, także brak kontrolki.
Wymiana manetki prosta, obudowa kierownicy na dwóch śrubach, reszta to zatrzaski. Sama manetka wymaga zwolnienia jednego zatrzasku.
Programownia Forscanem, to odsyłam do
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=220 , oraz dobrze opisuje to @darrecki. Aktywowałem tylko światło w RBCM
Nowa lampa przeciwmgielna (zamiennik) idealnie pasuje w miejsce odblasku.
W module RBCM zaskoczyła mnie jedna rzecz. Spodziewałem się że skoro Mazda z USA nie ma przeciwmgielnego tylnego, piny 4Q i 2K będą nieużywane. Po informacji od @rafik85, okazuje się iż bywa różnie. U mnie instalacja jest częściowo przygotowana. Pin 4Q był wyprowadzony na kolejna kostkę, pin 2K był zasilany stałym 12V zgodnie ze schematem.
Inaczej należy zasilanie +12V do lampy wyprowadzić właśnie z pinu 4Q, zero dowolnie, do pinu 2K należy doprowadzić stałe +12V.
Zlokalizowałem w kolejnej kostce pin 4Q i wypiąłem z kostki konektor, masę wpiąłem do oryginalnej kostki.
Pozdrawiam
Garść informacji, min. jak zrobić światło przeciwmgielne.
Na wstępie chciałem zaznaczyć iż opierałem się na opisie z wątku w M3 BN @fabiomaster, Forscan dzięki opisom @Darrecki, oraz pomocy @rafik85. Plik Excel i wskazówki otrzymałem od kolegi @Zbyszek7 z forum Mazdy 6.
Kilka informacji, może komuś się przyda. Obecnie przystosowuję Mazdę CX-5 2018 2,5L z USA do przeglądu i rejestracji. Przypłynęła z lekko rozbitym lewym przodem. Nie było problemów z dostępnością części (tych które akurat my potrzebowaliśmy). Wahacz nowy, łącznik stabilizatora nowy, błotnik zamiennik nowy. Wszystko pasuje bez problemu. Żarówka wymieniona w poście wyżej świetnie pasuje.
Zamieszczę krótką relację z zakładania światła przeciwmgielnego. Zakupiona nowa lampa przeciwmgielna w miejsce odblasku lewego (idealnie pasuje), manetka UE. Nie wymienialiśmy na razie licznika, także brak kontrolki.
Wymiana manetki prosta, obudowa kierownicy na dwóch śrubach, reszta to zatrzaski. Sama manetka wymaga zwolnienia jednego zatrzasku.
Programownia Forscanem, to odsyłam do
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=220 , oraz dobrze opisuje to @darrecki. Aktywowałem tylko światło w RBCM
Nowa lampa przeciwmgielna (zamiennik) idealnie pasuje w miejsce odblasku.
W module RBCM zaskoczyła mnie jedna rzecz. Spodziewałem się że skoro Mazda z USA nie ma przeciwmgielnego tylnego, piny 4Q i 2K będą nieużywane. Po informacji od @rafik85, okazuje się iż bywa różnie. U mnie instalacja jest częściowo przygotowana. Pin 4Q był wyprowadzony na kolejna kostkę, pin 2K był zasilany stałym 12V zgodnie ze schematem.
Inaczej należy zasilanie +12V do lampy wyprowadzić właśnie z pinu 4Q, zero dowolnie, do pinu 2K należy doprowadzić stałe +12V.
Zlokalizowałem w kolejnej kostce pin 4Q i wypiąłem z kostki konektor, masę wpiąłem do oryginalnej kostki.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2 maja 2020, 09:59 przez TOM3kkk, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 29 lis 2011, 09:21
- Posty: 4
- Skąd: małopolskie
- Auto: M6 GG 2005 LF 2.0 147
M6 GH 2010 MZR 2.0 Pb
U mnie również sie udało, podziękowania dla TOM3kkk za pomoc. Tak jak u niego, również u mnie instalacja z tyłu była częściowo gotowa. Chyba tak jest, jak ktoś ma przednie halogeny.
Aktualnie mam inny problem, może ktoś pomoże.
Nie świecą mi się światła do jazdy dziennej w pozycji manetki AUTO, z tego co wyczytałem to powinny sie zapalać z automatu gdy nie jest zaciągnięty ręczny i auto jedzie. Znalazłem w internecie procedure jak właczyc/wyłączyć DRL, ale mimo kilkunastu prób dalej nie działa.
Jakieś pomysły?
Mazda CX-5 2017 KF – lampy full led afs (kostka 14pin)
Aktualnie mam inny problem, może ktoś pomoże.
Nie świecą mi się światła do jazdy dziennej w pozycji manetki AUTO, z tego co wyczytałem to powinny sie zapalać z automatu gdy nie jest zaciągnięty ręczny i auto jedzie. Znalazłem w internecie procedure jak właczyc/wyłączyć DRL, ale mimo kilkunastu prób dalej nie działa.
Jakieś pomysły?
Mazda CX-5 2017 KF – lampy full led afs (kostka 14pin)
Udało sie ogarnąć powyższy problem, procedura znaleziona w internecie zadziałała za jakimś 15 razem. Światła do jazdy dziennej świecą w dzień w pozycji auto.
Mam jeszcze pytania odnośnie doposażenia auta, żeby był komplet europejski.
Licznik – żeby pojawiały się ikonki świateł przeciwmgielnych przód/tyl. W wersji USA nie świecą ani jedne (podobno są zaślepione). Czy poza zmianą regionu forscanem w sekcji IC trzeba coś przekodować więcej, żeby licznik działał i żeby nie było innych błedów?
Tuner – wiadomo, że w wersji USA nie ma parzystych częstotliwości, wiec konieczna wymiana tunera na EU
Oprogramowanie – udało mi sie zaktualizować MZD do najnowszej wersji 70.00.352b NA i zainstalować moduł android auto/apple car play. Wszystko śmiga. Czy po zmianie licznika i tunera warto przeinstalować wersje MZD z NA na EU? Czy lepiej zostawić jak jest? Z tego co czytałem w internecie są różne opinie na ten temat. Jedni mówią, że powinna zostać wersja NA, inni, że można przeskoczyć na EU. Szczerze na języku polskim jakoś mi strasznie nie zależy, wiec nie wiem czy jest sens sie w to bawić?
Mam jeszcze pytania odnośnie doposażenia auta, żeby był komplet europejski.
Licznik – żeby pojawiały się ikonki świateł przeciwmgielnych przód/tyl. W wersji USA nie świecą ani jedne (podobno są zaślepione). Czy poza zmianą regionu forscanem w sekcji IC trzeba coś przekodować więcej, żeby licznik działał i żeby nie było innych błedów?
Tuner – wiadomo, że w wersji USA nie ma parzystych częstotliwości, wiec konieczna wymiana tunera na EU
Oprogramowanie – udało mi sie zaktualizować MZD do najnowszej wersji 70.00.352b NA i zainstalować moduł android auto/apple car play. Wszystko śmiga. Czy po zmianie licznika i tunera warto przeinstalować wersje MZD z NA na EU? Czy lepiej zostawić jak jest? Z tego co czytałem w internecie są różne opinie na ten temat. Jedni mówią, że powinna zostać wersja NA, inni, że można przeskoczyć na EU. Szczerze na języku polskim jakoś mi strasznie nie zależy, wiec nie wiem czy jest sens sie w to bawić?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Rob-ert i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9