Irytujące rzeczy/usterki w BP
kładź ceramikę i nie czekaj, skoro masz już słoneczka to już przegiąłeś z czasem. Ja ceramikę położyłem po niecałym miesiącu, lakier jak nowy. Za miesiąc wybieram się na odświeżenie jej.paweł_TBU napisał(a):Czy Wasz lakier rysuje się od patrzenia?? auto 2 miesiące a już sporo słoneczek...
Ja od razu po wyjechaniu z salonu zawiozłem auto na oklejenie folią bezbarwną przodu (zderzak, maska, światła, lusterka, słupki B, tylny spoiler) i położenie ceramiki na całym aucie. Jeżeli ktoś ma zwyczaj dbać o samochód to jest to dla niego genialne rozwiązanie. Co tydzień myjnia bezdotykowa we własnym zakresie a raz w miesiącu profesjonalne mycie u detailerów powoduje że auto cały czas świeci się jak psu .....
Bajeczne rozwiązanie.
ogluch napisał(a):Ja od razu po wyjechaniu z salonu zawiozłem auto na oklejenie folią bezbarwną przodu (zderzak, maska, światła, lusterka, słupki B, tylny spoiler) i położenie ceramiki na całym aucie. Jeżeli ktoś ma zwyczaj dbać o samochód to jest to dla niego genialne rozwiązanie. Co tydzień myjnia bezdotykowa we własnym zakresie a raz w miesiącu profesjonalne mycie u detailerów powoduje że auto cały czas świeci się jak psu .....Bajeczne rozwiązanie.
Ile kosztowało Cię oklejanie folią
Mati_WZL napisał(a):Ja nie grzebałem bo chyba po prostu tak jest że po samym BT nie pobiera skórek albumów, swoją drogą czy to robi Ci jakąkolwiek różnicę ?
Gdyby nie robiło to bym o tym nie pisał
Edit: Sparowałem iPhona i wszystko się wyświetla. Widocznie android lub oxygenOS jest mało kompatybilny.
Edit 2: Po zakualizowaniu androida do wersji 10 wszystko działa
[quote="Arek_4k"]Ostatnio zauważyłem, że jadąc z prędkością ok. 100km/h lub większą, słyszę szumy wiatru z okolic tylnych drzwi za fotelem pasażera. Sprawdziłem uszczelki, ale nic podejrzanego nie rzuciło mi się w oczy.
Chyba szykuje się kolejna wizyta w aso.[/quote
Już wcześniej o tym pisałem
! Byłem w ASO wszystko ok (ale jak będzie więcej takich zgłoszeń to sie bardziej zainteresują
) ale i taj nie odpuszczę
Chyba szykuje się kolejna wizyta w aso.[/quote
Już wcześniej o tym pisałem


Czy to jest ten słynny EUS (efekt uchylonej szyby), który był w poprzednich modelach i sprawę załatwiała poprawa uszczelek? Jeśli tak, to słabo, że powielają ten sam błąd.
U mnie w sedanie tego nie słyszę, ale jak pojadę w trasę zwrócę na to uwagę.
U mnie w sedanie tego nie słyszę, ale jak pojadę w trasę zwrócę na to uwagę.
Czy szum wiatru słyszysz jak jedziesz jako kierowca czy jako pasażer z przodu/z tyłu?
Ostatnio edytowano 21 paź 2019, 11:52 przez lelo28, łącznie edytowano 1 raz
kamil_franiu napisał(a):ogluch napisał(a):Ja od razu po wyjechaniu z salonu zawiozłem auto na oklejenie folią bezbarwną przodu (zderzak, maska, światła, lusterka, słupki B, tylny spoiler) i położenie ceramiki na całym aucie. Jeżeli ktoś ma zwyczaj dbać o samochód to jest to dla niego genialne rozwiązanie. Co tydzień myjnia bezdotykowa we własnym zakresie a raz w miesiącu profesjonalne mycie u detailerów powoduje że auto cały czas świeci się jak psu .....Bajeczne rozwiązanie.
Ile kosztowało Cię oklejanie folią
Folia w zakresie jak opisałem 2900 netto
U mnie jest problem z wyświetlaniem znaków drogowych w trakcie korzystania z nawigacji Google Maps przez Android Auto. A konkretnie polega to na tym, że w momencie, gdy aktywny jest tryb nawigowania, auto nie pokazuje rozpoznanych znaków ani na zegarach, ani na head-up display. W momencie, gdy wyłączę nawigowanie, ostatnio rozpoznany znak od razu jest widoczny, nawet jeśli sama aplikacja Google Maps pozostaje włączona.
Czy u Was też jest ten problem? Zgłaszałem to w ASO, powiedziano mi że Mazda jest świadoma problemu i pracują nad aktualizacją oprogramowania.
Co do działania klimatyzacji, to mam automatyczną i robiłem pomiary. Przy 26 stopniach na zewnątrz nie byłem w stanie osiągnąć temp. niższej niż 9-10 stopni na wylocie nawiewów, niezależnie od ustawień. Szału nie ma, ale zastanawia mnie jak to będzie wyglądało w upały. Być może sterowanie klimatyzacją jest w tym aucie bardziej złożone i jest powiązane z temperaturą zewnętrzną, tak że w trakcie upałów temperatura na wylocie z kratek będzie niższa niż te zmierzone przeze mnie 9-10 stopni? Taką mam nadzieję, bo przy temperaturze zewnętrznej >30 stopni, jeśli klima w najlepszym wypadku puści do kabiny 10 stopni, to raczej nie ma co liczyć na efektywne chłodzenie
.
Czy u Was też jest ten problem? Zgłaszałem to w ASO, powiedziano mi że Mazda jest świadoma problemu i pracują nad aktualizacją oprogramowania.
Co do działania klimatyzacji, to mam automatyczną i robiłem pomiary. Przy 26 stopniach na zewnątrz nie byłem w stanie osiągnąć temp. niższej niż 9-10 stopni na wylocie nawiewów, niezależnie od ustawień. Szału nie ma, ale zastanawia mnie jak to będzie wyglądało w upały. Być może sterowanie klimatyzacją jest w tym aucie bardziej złożone i jest powiązane z temperaturą zewnętrzną, tak że w trakcie upałów temperatura na wylocie z kratek będzie niższa niż te zmierzone przeze mnie 9-10 stopni? Taką mam nadzieję, bo przy temperaturze zewnętrznej >30 stopni, jeśli klima w najlepszym wypadku puści do kabiny 10 stopni, to raczej nie ma co liczyć na efektywne chłodzenie
-
dzonn
dzonn napisał(a):Co do działania klimatyzacji, to mam automatyczną i robiłem pomiary. Przy 26 stopniach na zewnątrz nie byłem w stanie osiągnąć temp. niższej niż 9-10 stopni na wylocie nawiewów, niezależnie od ustawień. Szału nie ma, ale zastanawia mnie jak to będzie wyglądało w upały. Być może sterowanie klimatyzacją jest w tym aucie bardziej złożone i jest powiązane z temperaturą zewnętrzną, tak że w trakcie upałów temperatura na wylocie z kratek będzie niższa niż te zmierzone przeze mnie 9-10 stopni? Taką mam nadzieję, bo przy temperaturze zewnętrznej >30 stopni, jeśli klima w najlepszym wypadku puści do kabiny 10 stopni, to raczej nie ma co liczyć na efektywne chłodzenie.
Niepotrzebnie się martwisz na zapas, klima działa prawidłowo nawet przy 38 stopniach (najwyższa temperatura przy jakiej jechałem). Poza tym klima, o ile dobrze pamiętam ma minimalną temp. 15 stopni.
Ten mit z wydajnością klimy chyba rozrósł się na dobre
dzonn napisał(a):U mnie jest problem z wyświetlaniem znaków drogowych w trakcie korzystania z nawigacji Google Maps przez Android Auto. .
U każdego tak jest
Zauważyłem dzisiaj kolejny "kwiatek": komputer żle odczytuje temperaturę na zewnątrz – teraz na zewnątrz jest ok. 23 stopnie, a komputer pokazuje 14.
Edit: Pojeżdziłem trochę i powoli termometr wrócił do prawidłowego wskazania.
Edit: Pojeżdziłem trochę i powoli termometr wrócił do prawidłowego wskazania.
Ostatnio edytowano 21 paź 2019, 19:10 przez Arek_4k, łącznie edytowano 2 razy
lelo28 napisał(a):Niepotrzebnie się martwisz na zapas, klima działa prawidłowo nawet przy 38 stopniach (najwyższa temperatura przy jakiej jechałem). Poza tym klima, o ile dobrze pamiętam ma minimalną temp. 15 stopni.
Ten mit z wydajnością klimy chyba rozrósł się na dobre![]()
Oby było tak jak mówisz. Dla jasności dodam jednak, że mi nie chodzi o temperaturę widoczną na sterowniku, lecz zmierzoną przeze mnie termometrem tuż przy wylocie z kratek. Wiadomo przecież, że aby w upalny dzień w kabinie osiągnąć temperaturę powiedzmy 20 stopni, to powietrze na wylocie z kratek musi być znacznie zimniejsze, niż te 20 stopni.
Normalnie zakładałbym, że niezależnie od temperatury zewnętrznej, jeśli ustawię klimę na LO, to auto puści mi z kratek najchłodniejsze powietrze, jakie jest w stanie wygenerować. W innych autach normą jest 2-6 stopni i wtedy faktycznie odczuwa się, że klima pracuje bardzo sprawnie.
Natomiast tutaj przy 26 stopniach na zewnątrz i klimie ustawionej na LO z kratek leciało mi 9-10 stopni, niezależnie czy na postoju czy w trakcie jazdy, czy z obiegiem zewnętrznym czy wewnętrznym. Powiedzmy sobie uczciwie – to słaby wynik, a jeśli to już teraz był szczyt wydajności układu, to przy 35+ na zewnątrz temperatura na wylocie z kratek będzie jeszcze wyższa, niż te 9-10 stopni. W poprzednim aucie przy 35+ stopniach na zewnątrz z kratek leciało mi ok. 10-11 stopni i jeździłem spocony.
Dlatego mam cichą nadzieję, że w tym aucie działa to inaczej niż zakładam i gdy przyjdą upały, Mazda będzie w stanie z kratek wydobyć coś znacznie chłodniejszego niż 10 stopni, a jedynie na ten moment tego nie robi, bo nie ma takiej potrzeby. Innymi słowy mam nadzieję, że pomimo ustawienia "LO" auto ogranicza chłodzenie z uwagi na to, że temperatura zewnętrzna nie jest wysoka i nie chce dopuścić do nadmiernego wychłodzenia kabiny.
lelo28 napisał(a):U każdego tak jest
Dzięki za potwierdzenie.
-
dzonn
Dziś miałem telefon z ASO Mazdy, że rzeczywiście coś jest nie tak z tą temperaturą chłodzonego powietrza przy najniższych ustawieniach temperatury klimy, tzn jest za wysoka. Mają mi zainstalować jakąś poprawkę do oprogramowania, która ma to naprawić. W ASO nie byli w stanie powiedzieć, czy będzie się szykować jakaś akcja serwisowa, ale prawdopodobnie będą też instalować tę poprawkę do innych nowych samochodów, które mają.
Serio, poprawka programowa do kiepsko chłodzącej klimy? To pewnie na świsty w tylnych drzwiach również poprawkę wgrają. Ależ oni ściemę walą...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3144 (49/163)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Czasami podczas jazdy słyszę z podwozia taki metaliczny, rezonansujący dżwięk (szczególnie podczas przyśpieszania). Dzisiaj wjechałem na kanał by to sprawdzić i chyba znalazłem żródło tego odgłosu: to metalowa blacha przy układzie wydechowym. Gdy w nią stukam palcami to wydaje dżwięk podobny do tego jaki słyszę podczas jazdy.
https://imgur.com/a/OmgBoeV
(dżwięk w linku trzeba włączyć u spodu)
Teraz zastanawiam się czy coś z tym zrobić (np. zakonserwować) czy poczekać aż podwozie z biegiem czasu samo nabierze brudu, który być może spowoduje że ta blacha przestanie rezonansować.
https://imgur.com/a/OmgBoeV
(dżwięk w linku trzeba włączyć u spodu)
Teraz zastanawiam się czy coś z tym zrobić (np. zakonserwować) czy poczekać aż podwozie z biegiem czasu samo nabierze brudu, który być może spowoduje że ta blacha przestanie rezonansować.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości