Jak przerobić komputer?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez andrew1982 » 14 lip 2006, 21:37

Oddałem auto do mechaniorów. Mieli przerobić autko z automatu na manual. Wszystko już niby jest zrobione ale ....właśnie jest jedno ALE. Obawiam się że mają problem z elektroniką. Podobno komputer od europejskiej wersji KL manual nie pasuje do wersji USA. Włażyli ponoć kompa od Probe 200 KM w manualu, ale auto jedzie do 4000 obr, gorzej niż polonez, po przekroczeniu ich rwie się do jazdy.
Dowiedziałem sie od nich ze "zestroją" silnik do komputera, lub jakoś przerobią komputer.
Poszukuję wszelkich info na ten temat żeby być trochę mądrze jszym przy rozmowie z nimi. Boję sie także że po takim "dostrojeniu" auto będzie paliło 30l/100km.
Co radzicie zrobić w tej sytuacji?
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 18:49
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6

Postprzez xANDy » 14 lip 2006, 21:42

Szukać komputera od zwykłego KL'a manuala... na szrocie oczywiście.
np. www.mht.pl
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tadziol » 14 lip 2006, 21:44

przecież w KL do AT jest osobny komp,więc o co chodzi? :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez andrew1982 » 14 lip 2006, 22:17

Szukać komputera od zwykłego KL'a manuala... na szrocie oczywiście.
np. www.mht.pl

Właśnie do nich oddałem swoją maździnę na przeróbkę. Podobno musi być komp od mazdy Cronos, w wersji manualnej. Układ jest podobno fordowski.


Osobny komp może i jest, nie znam sie.Ponoć jest problem ze sterowaniem silnikiem.

Wszystko miało być gotowe w 1 tydzień a mija miesiąc i tydzień a auto jest nie sprawne. przed wczoraj otrzymałem telefon że auto jest gotowe. Pełna radość. Dojechałem (z łodzi do kórnika) a tu okazuje sie że auto ma mały defekt...nie ciągnie do 4000 tys obr. Myślałem ze szlag mnie trafi.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 18:49
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6

Postprzez tadziol » 14 lip 2006, 22:26

andrew1982 Twój problem polega na tym,że po usunięciu AT komp silnika nie "widzi" sygnału mówiącego o obciążeniu silnika tj. D-range,w manualu info pochodzi a czujnika skrzyni NEUTRAL SWITCH i czujnika sprzęgła CLUTCH SWITCH,dlatego autko nie chce jeździć.
Po założeniu kompa z MT i tak sygnały CLUTCH SWITCH i NEUTRAL SWITCH trzeba podać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez andrew1982 » 14 lip 2006, 22:55

Ok, ale mechanicy mówią że komp od wersji euro jest inny niż do wersji USA. Że podobno konieczny jest komp od KL w wersji manual ale musi pochodzić od auta z USA, podobno jest tam elektronika forda.
Czy ich twierdzenia są prawdziwe? Czy można jakoś przerobić kompa żeby chodził z moim silnikiem. Mówią że sie da, ale nie wiem czy nie gadają głupot.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 18:49
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6

Postprzez andrew1982 » 16 lip 2006, 23:37

Tadziol (lub ktoś inny) czy mógłbyś mi przybliżyć cierpliwie co w moim przypadku należałoby zrobić w 2 przypadkach:
1. Nie mamy orginalnego kompa od 626 GE KL Cronos MT (czy da się coś kombinować z innymi kompami np od probe 200KM MT?0
2. Mamy potrzebny komp, co trzeba przerobić oprócz wymiany komputera
A przy okazji gdzie jest komputer sterujący silnikiem w mojej maździe?
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 18:49
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6

Postprzez Paweł » 18 lip 2006, 13:10

andrew1982 napisał(a):Podobno musi być komp od mazdy Cronos, w wersji manualnej. Układ jest podobno fordowski.

andrew1982 napisał(a):Ok, ale mechanicy mówią że komp od wersji euro jest inny niż do wersji USA. Że podobno konieczny jest komp od KL w wersji manual ale musi pochodzić od auta z USA, podobno jest tam elektronika forda.

Cos panowie chyba sie miotaja, bo dotyczy to Cronosa z silnikiem FS. W KL jest system MECS.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez andrew1982 » 18 lip 2006, 20:26

MECS jakiś system sterowania? A mozesz rozwinąć dokładniej?
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 18:49
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6

Postprzez Paweł » 19 lip 2006, 00:08

Tak. Jest to system zarzadzania silnikiem wg Mazdy (Mazda Engine Control System).

Tylko w Cronosach z silnikami FS i skrzynia LA4A-EL został zastosowany system Forda (EEC). Wg mnie, to o czym mowil twoj warsztat (co i tak nie jest zgodne z prawda, poniewaz sam komputer nie wystarczy) dotyczy wlasnie samochodow z systemem EEC, poniewaz caly osprzet sterowania silnikiem jest fordowski i nie mozna go po prostu podlaczyc do komputera Mazdy.

W innym watku tadziol pisal o pewnych roznicach, ktore jednak wystepuja pomiedzy komputerami A- i J-Spec (USA i Japonia/Europa), ale imho nie sa one powazna przeszkoda, zeby uruchomic Cronosa na komputerze z europejskiej 626 i odwrotnie.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez andrew1982 » 19 lip 2006, 00:25

Czyli wystarczy podać te sygnały na kompa z wersji europejskiej
?
tadziol napisał(a):Po założeniu kompa z MT i tak sygnały CLUTCH SWITCH i NEUTRAL SWITCH trzeba podać.


Czy jeszcze coś trzeba z tym zrobić?
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 18:49
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6