Oddałem auto do mechaniorów. Mieli przerobić autko z automatu na manual. Wszystko już niby jest zrobione ale ....właśnie jest jedno ALE. Obawiam się że mają problem z elektroniką. Podobno komputer od europejskiej wersji KL manual nie pasuje do wersji USA. Włażyli ponoć kompa od Probe 200 KM w manualu, ale auto jedzie do 4000 obr, gorzej niż polonez, po przekroczeniu ich rwie się do jazdy.
Dowiedziałem sie od nich ze "zestroją" silnik do komputera, lub jakoś przerobią komputer.
Poszukuję wszelkich info na ten temat żeby być trochę mądrze jszym przy rozmowie z nimi. Boję sie także że po takim "dostrojeniu" auto będzie paliło 30l/100km.
Co radzicie zrobić w tej sytuacji?
Jak przerobić komputer?
Strona 1 z 1
Szukać komputera od zwykłego KL'a manuala... na szrocie oczywiście.
np. www.mht.pl
np. www.mht.pl
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Szukać komputera od zwykłego KL'a manuala... na szrocie oczywiście.
np. www.mht.pl
Właśnie do nich oddałem swoją maździnę na przeróbkę. Podobno musi być komp od mazdy Cronos, w wersji manualnej. Układ jest podobno fordowski.
Osobny komp może i jest, nie znam sie.Ponoć jest problem ze sterowaniem silnikiem.
Wszystko miało być gotowe w 1 tydzień a mija miesiąc i tydzień a auto jest nie sprawne. przed wczoraj otrzymałem telefon że auto jest gotowe. Pełna radość. Dojechałem (z łodzi do kórnika) a tu okazuje sie że auto ma mały defekt...nie ciągnie do 4000 tys obr. Myślałem ze szlag mnie trafi.
- Od: 30 paź 2005, 18:49
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6
andrew1982 Twój problem polega na tym,że po usunięciu AT komp silnika nie "widzi" sygnału mówiącego o obciążeniu silnika tj. D-range,w manualu info pochodzi a czujnika skrzyni NEUTRAL SWITCH i czujnika sprzęgła CLUTCH SWITCH,dlatego autko nie chce jeździć.
Po założeniu kompa z MT i tak sygnały CLUTCH SWITCH i NEUTRAL SWITCH trzeba podać.
Po założeniu kompa z MT i tak sygnały CLUTCH SWITCH i NEUTRAL SWITCH trzeba podać.
Ok, ale mechanicy mówią że komp od wersji euro jest inny niż do wersji USA. Że podobno konieczny jest komp od KL w wersji manual ale musi pochodzić od auta z USA, podobno jest tam elektronika forda.
Czy ich twierdzenia są prawdziwe? Czy można jakoś przerobić kompa żeby chodził z moim silnikiem. Mówią że sie da, ale nie wiem czy nie gadają głupot.
Czy ich twierdzenia są prawdziwe? Czy można jakoś przerobić kompa żeby chodził z moim silnikiem. Mówią że sie da, ale nie wiem czy nie gadają głupot.
- Od: 30 paź 2005, 18:49
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6
Tadziol (lub ktoś inny) czy mógłbyś mi przybliżyć cierpliwie co w moim przypadku należałoby zrobić w 2 przypadkach:
1. Nie mamy orginalnego kompa od 626 GE KL Cronos MT (czy da się coś kombinować z innymi kompami np od probe 200KM MT?0
2. Mamy potrzebny komp, co trzeba przerobić oprócz wymiany komputera
A przy okazji gdzie jest komputer sterujący silnikiem w mojej maździe?
1. Nie mamy orginalnego kompa od 626 GE KL Cronos MT (czy da się coś kombinować z innymi kompami np od probe 200KM MT?0
2. Mamy potrzebny komp, co trzeba przerobić oprócz wymiany komputera
A przy okazji gdzie jest komputer sterujący silnikiem w mojej maździe?
- Od: 30 paź 2005, 18:49
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6
andrew1982 napisał(a):Podobno musi być komp od mazdy Cronos, w wersji manualnej. Układ jest podobno fordowski.
andrew1982 napisał(a):Ok, ale mechanicy mówią że komp od wersji euro jest inny niż do wersji USA. Że podobno konieczny jest komp od KL w wersji manual ale musi pochodzić od auta z USA, podobno jest tam elektronika forda.
Cos panowie chyba sie miotaja, bo dotyczy to Cronosa z silnikiem FS. W KL jest system MECS.
the right man in the wrong place...
MECS jakiś system sterowania? A mozesz rozwinąć dokładniej?
- Od: 30 paź 2005, 18:49
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6
Tak. Jest to system zarzadzania silnikiem wg Mazdy (Mazda Engine Control System).
Tylko w Cronosach z silnikami FS i skrzynia LA4A-EL został zastosowany system Forda (EEC). Wg mnie, to o czym mowil twoj warsztat (co i tak nie jest zgodne z prawda, poniewaz sam komputer nie wystarczy) dotyczy wlasnie samochodow z systemem EEC, poniewaz caly osprzet sterowania silnikiem jest fordowski i nie mozna go po prostu podlaczyc do komputera Mazdy.
W innym watku tadziol pisal o pewnych roznicach, ktore jednak wystepuja pomiedzy komputerami A- i J-Spec (USA i Japonia/Europa), ale imho nie sa one powazna przeszkoda, zeby uruchomic Cronosa na komputerze z europejskiej 626 i odwrotnie.
Tylko w Cronosach z silnikami FS i skrzynia LA4A-EL został zastosowany system Forda (EEC). Wg mnie, to o czym mowil twoj warsztat (co i tak nie jest zgodne z prawda, poniewaz sam komputer nie wystarczy) dotyczy wlasnie samochodow z systemem EEC, poniewaz caly osprzet sterowania silnikiem jest fordowski i nie mozna go po prostu podlaczyc do komputera Mazdy.
W innym watku tadziol pisal o pewnych roznicach, ktore jednak wystepuja pomiedzy komputerami A- i J-Spec (USA i Japonia/Europa), ale imho nie sa one powazna przeszkoda, zeby uruchomic Cronosa na komputerze z europejskiej 626 i odwrotnie.
the right man in the wrong place...
Czyli wystarczy podać te sygnały na kompa z wersji europejskiej
?
Czy jeszcze coś trzeba z tym zrobić?
?
tadziol napisał(a):Po założeniu kompa z MT i tak sygnały CLUTCH SWITCH i NEUTRAL SWITCH trzeba podać.
Czy jeszcze coś trzeba z tym zrobić?
- Od: 30 paź 2005, 18:49
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6