a nie lepiej zrzucić zderzak zakuć węża i zapomnieć o temacie?Mi spawanie alu odradzali,tylko u mnie przetarlo rurkę przez opaskę która ja trzymała a tu tak sobie chyba pękło?PeKa napisał(a):Zadzwonię też jutro do zakładu, który spawa alu. Jak będą mogli pospawać bez demontażu to git, bo nie chce mi się zwalać zderzaka.
Renault Laguna III GT GrandTour 2.0 dCi 2010 (Aktualizacja fot str. 9)
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8670 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Rurka zajmę się za chwilę, gdy ustalę czy może być trochę inna.
Dziś jednak święto. Od jakiegoś już czasu miałem szarpnięcia skrzyni przy zbijaniu z 3 na 2 i z 2 na 1 oraz standardowe z D na R i odwrotnie. Podjechałem do polecanego przez mojego majstra warsztatu. Pogadaliśmy, ustaliliśmy, że przy takim przebiegu jak nie był zmieniany olej, zrobią jedną statyczną, sprawdzimy przez kilkadziesiąt kilometrów czy nie jest gorzej i podejmiemy decyzje co dalej. Dziś odebrałem auto, i kurcze... no nie ta skrzynia! Żadnego szarpania przy zbijaniu biegów, to samo przy D>R. I to po jednej wymianie! Jutro umawiam kolejne
Wycie o którym wspomniałem, to na 99% łożysko. Nie wiem jeszcze które, ale obstawiam lewy tył. Zajmę się.
A za kilka dni mikro zmiana w looku GTka
Dziś jednak święto. Od jakiegoś już czasu miałem szarpnięcia skrzyni przy zbijaniu z 3 na 2 i z 2 na 1 oraz standardowe z D na R i odwrotnie. Podjechałem do polecanego przez mojego majstra warsztatu. Pogadaliśmy, ustaliliśmy, że przy takim przebiegu jak nie był zmieniany olej, zrobią jedną statyczną, sprawdzimy przez kilkadziesiąt kilometrów czy nie jest gorzej i podejmiemy decyzje co dalej. Dziś odebrałem auto, i kurcze... no nie ta skrzynia! Żadnego szarpania przy zbijaniu biegów, to samo przy D>R. I to po jednej wymianie! Jutro umawiam kolejne
Wycie o którym wspomniałem, to na 99% łożysko. Nie wiem jeszcze które, ale obstawiam lewy tył. Zajmę się.
A za kilka dni mikro zmiana w looku GTka
Szkoda, że forumowiczów nie usłuchałeś jest ogromna poprawa po wymianie oleju. IMO trudność wymiany oleju w skrzyni to jakieś 2/10, myślę, że naprawa tej rurki co robiłeś była trudniejsza więc może warto wymienić samemu olej to Ravenol ATF J2/S
Masz jeden silnik elektryczny od ręcznego czy na każdym zacisku osobno?
PeKa napisał(a):Masz taki sam
Raczej nie. W Scenicu silniki są na zaciskach (TRW). Dlatego w tym aucie teoretycznie trzeba podpiąć CLIPa do wymiany klocków, a w praktyce wystarczy podać 12V
Nie, bo tłoczek cofnie się tylko na tyle żeby nie blokować koła. Jednak to za mało żeby wsadzić nowe klocki, trzeba go jeszcze ~1cm cofnąć. Ręcznie (wkręcając tłoczek, jak w wielu autach) się nie da, bo silnik trzyma. W L3 tego problemu nie ma, bo zacisk nie ma fizycznego połączenia z silnikiem od ręcznego. W zasadzie w L3 układ hamulcowy z elektrycznym ręcznym nie różni się za wiele od tradycyjnego. Po prostu za linkę od ręcznego ciągnie silnik zamiast wajchy w kabinie.
Robiłem hamulce z tyłu w L3, a niedawno w Scenicu, dlatego się tak mądrze Scenic mnie zaskoczył z tym rozwiązaniem. Na szczęście instalacja jest banalnie prosta, bo do silnika dochodzą tylko dwa przewody. Więc całe sterowanie polega na odwracaniu polaryzacji. Dlatego można sobie poradzić bez CLIPa, wystarczy podać 12V.
Moim zdaniem trochę to mija się z definicją hamulca awaryjnego bo powinien on działać nawet bez prądu a tak małą awaria instalacji i nie mamy ręcznego.
Bo on się już nie nazywa awaryjnym, tylko postojowym
Ja miałem małe obawy przed wymianą linek, po przestudiowaniu neta, gros ludzi miał z nimi problem. Część musiała podłączać Clipa, inna część musiała regenerować sterownik.
Na szczęście zadziała instrukcja z LII i poszło bez problemu.
Ja miałem małe obawy przed wymianą linek, po przestudiowaniu neta, gros ludzi miał z nimi problem. Część musiała podłączać Clipa, inna część musiała regenerować sterownik.
Na szczęście zadziała instrukcja z LII i poszło bez problemu.
Czy jak przykucniesz przy prawym przednim kole na wolnych obrotach słyszysz pracę łańcucha rozrządu?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości