Mazda CX 7 2.3t 258km i świeżo założone LPG dramat pomocy
Witam wszystkich posiadaczy CX 7.
Miałam wcześniej Mazde 323F następnie Mazdę 6.
Miesiąc temu kupiłam CX 7 2.3t DiSi 258 km.
Jeździłam nią około miesiąca bo czekałam na termin u gazownika. Wszystko pięknie super do momentu założenia gazu (STAG 400 DPI) po założeniu zaczął się mój horror.
Podobno w karierze gazwonika to pierwszy taki problem gdzie po założeniu szarpie prycha stęka i traci moc. Same problemy. Najpierw wymieniliśmy świece bo nie były ruszane od około 2 lat ale to nie dało nic. Jest problem z odpalaniem, albo odpali albo nie, silnik faluje, potrafi chodzić głośno jak diesel, traci moc. Jeśli uda mu się utrzymać obroty po odpaleniu to po ok. Minucie wraca już na normalne obroty. Ogólnie wszystko się sypie. Wciąga olej, wcześniej przed założeniem nie było takiego problemu. Najgorszy problem że przy wysokich obrotach, powyżej 3-4 tyś zaczyna szarpać czy to benzyna czy gaz. Podłączony pod komputer pokazuje wypadanie zapłonu. Ale cewki zamienione na pro e dalej to samo tak samo. Gdy przywraca ustawienia, na których wcześniej działał to po kilkunastu km znów jest to samo. Kto s miał coś podobnego? Czytałam wpisy i posty ale każdy przypadek jest w wiekszosci indywiduakny. Na czym się skupić.? Ratunku.
Miałam wcześniej Mazde 323F następnie Mazdę 6.
Miesiąc temu kupiłam CX 7 2.3t DiSi 258 km.
Jeździłam nią około miesiąca bo czekałam na termin u gazownika. Wszystko pięknie super do momentu założenia gazu (STAG 400 DPI) po założeniu zaczął się mój horror.
Podobno w karierze gazwonika to pierwszy taki problem gdzie po założeniu szarpie prycha stęka i traci moc. Same problemy. Najpierw wymieniliśmy świece bo nie były ruszane od około 2 lat ale to nie dało nic. Jest problem z odpalaniem, albo odpali albo nie, silnik faluje, potrafi chodzić głośno jak diesel, traci moc. Jeśli uda mu się utrzymać obroty po odpaleniu to po ok. Minucie wraca już na normalne obroty. Ogólnie wszystko się sypie. Wciąga olej, wcześniej przed założeniem nie było takiego problemu. Najgorszy problem że przy wysokich obrotach, powyżej 3-4 tyś zaczyna szarpać czy to benzyna czy gaz. Podłączony pod komputer pokazuje wypadanie zapłonu. Ale cewki zamienione na pro e dalej to samo tak samo. Gdy przywraca ustawienia, na których wcześniej działał to po kilkunastu km znów jest to samo. Kto s miał coś podobnego? Czytałam wpisy i posty ale każdy przypadek jest w wiekszosci indywiduakny. Na czym się skupić.? Ratunku.
Ostatnio edytowano 28 cze 2019, 22:18 przez Mila84, łącznie edytowano 1 raz
Świece OK, trzeba szukać dalej.
To samo dotyczy
– LPG nie powinno mieć wpływu na odpalanie, przecież odpala się na benzynie. Może coś źle poskładali po montażu i dostaje się lewe powietrze?Jest problem z odpalaniem
To samo dotyczy
Wciąga olej, wcześniej przed założeniem nie było takiego problemu.
Znajomy mechanik na szybko się wczoraj nią przejechał jego wstępną diagnoza oprócz tego że Mazda nie ma mocy słychać przy każdym obciazeniu (dodawanie gazu)odgłos ocierajacego wirnika turbiny i żeby tego było mało dwumas też pada Dziś rano znowu problem z odpalaniem załapał za 2 razem przy 2tys.obrotow zaczął szarpać Teraz byłam na mieście odpalal bez problemu nie bylo szarpania Jutro oddaje ją do mechanika będzie sprawdzał co się dzieje
Jest do silników z bezpośrednim wtryskiem. Przy pracy instalacji zużywa około 80% gazu i 20% benzyny.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Witam ponownie Przyczyną szarpania okazał się elektrozawor sterowania turbiny.Dzis został on wymieniony szarpanie zniknęło moc też lepsza Ale nadal Mazda ma problem z odpalaniem na zimnym silniku Dodatkowo falowania na jałowym biegu
Szukamy dalej co jej dolega ...
Dopisano 28 maja 2019, 21:28:
Tomek670 właśnie tu jest nieszczelność odnosnie gazu
Szukamy dalej co jej dolega ...
Dopisano 28 maja 2019, 21:28:
Tomek670 właśnie tu jest nieszczelność odnosnie gazu
Nie zazdroszczę Tobie. Jak tam ogarnełas już CX 7?
Ja kupiłem swoją ponad rok temu też z myślą o LPG.
Jednak na forach mocno odradzali montaż LPG do tego silnika jako jeden z nielicznych który nie znosi wręcz gazu. I nie żałuję decyzji bo bym miał podobne kłopoty jak Ty.
Cała masa gazowników robi jeden główny błąd nie umią na samym końcu dostroić gazu robią autokalibrację i samochod dymi pyrka itp. Mazda CX 7 ma nienaturalny moment obrotowy i reka dobrych gazowników nic nie pomoże.
https://m.youtube.com/watch?v=1Wc3WIa5F28
Obejrzyj film od 6 minut gość ma Outlander 2.0 turbo.
A gość dobry od gazu to Struna.
Mazdy CX 7 niestety bardzo szybko giną od LPG dlatego ja jeżdżę na benzynie.
Pozdrawiam.
Ja kupiłem swoją ponad rok temu też z myślą o LPG.
Jednak na forach mocno odradzali montaż LPG do tego silnika jako jeden z nielicznych który nie znosi wręcz gazu. I nie żałuję decyzji bo bym miał podobne kłopoty jak Ty.
Cała masa gazowników robi jeden główny błąd nie umią na samym końcu dostroić gazu robią autokalibrację i samochod dymi pyrka itp. Mazda CX 7 ma nienaturalny moment obrotowy i reka dobrych gazowników nic nie pomoże.
https://m.youtube.com/watch?v=1Wc3WIa5F28
Obejrzyj film od 6 minut gość ma Outlander 2.0 turbo.
A gość dobry od gazu to Struna.
Mazdy CX 7 niestety bardzo szybko giną od LPG dlatego ja jeżdżę na benzynie.
Pozdrawiam.
Dlatego warto pojechać trochę dalej na montaż do polecanego gazownika który już takie auto robił i nie będzie musiał uczyć się . Prawda jest taka że 2.3 T DISI nie jest często spotykane a gazowane tylko w CX-7
Mila84 – czy temat LPG w Twoim CX-ie orgarnięty?
Mila84 – czy temat LPG w Twoim CX-ie orgarnięty?
Niestety nie książkę można pisać obecnie samochód stoi w warsztacie jest sprawdzany pod kątem mechanicznym instalacja jest odłączona
Dam znać jak sie to wszystko skończy.
Przestroga dla innych jeśli już chcecie założyć LPG do swojej Mazdy szukajcie dobrych i ogranietych warsztatów które już miały do czynienia z takimi silnikami
U mnie niedługo 2 miesiące jak.ma LPG i nawet jednego dnia nie chodził dobrze,nawet ostatnio na benzynce nie szło jezdzic szarpal dławil się i chodził jak traktor cały czas wyskakuje błąd Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
Gdzie przed gazem tego nie było chodził jak marzenie ehhhh
Dam znać jak sie to wszystko skończy.
Przestroga dla innych jeśli już chcecie założyć LPG do swojej Mazdy szukajcie dobrych i ogranietych warsztatów które już miały do czynienia z takimi silnikami
U mnie niedługo 2 miesiące jak.ma LPG i nawet jednego dnia nie chodził dobrze,nawet ostatnio na benzynce nie szło jezdzic szarpal dławil się i chodził jak traktor cały czas wyskakuje błąd Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
Gdzie przed gazem tego nie było chodził jak marzenie ehhhh
Dexur napisał(a):
Wolnossący 2.5 ponoć jest pancerny tylko rzadki i teraz już drożeje nieźle.
Wolnossący 2,5 w CX-7 to biały kruk na rynku – w ogłoszeniach czasem pojawiają się jeden czy dwa egzemplarze. Silnik popularny w Maździe 6 GH natomiast w CX nie. Kto ma ten jeździ i na rynku się nie pojawiają.
Wg mnie warto poszukać i kosztem troszkę mniejszej mocy mieć święty spokój. Moja żona takim jeździ już 4 rok i odpukać
2,3 samo z siebie jest awaryjne,a ze względu na to że jest paliwożerne, zakłada się LPG ale tu trzeba dobrego speca i silnika, który nie ma usterek na starcie.
Niestety ale silnik 2.3 Turbo nie nadaję się zupełnie do zasilania paliwa LPG tak jak kolega wspomniał to silnik specjalnej troski i nawet na samej benzynie źle użytkowany potrafi robić psikusy w sumie co się dziwić mocny silnik benzynowy z turbiną wysoki moment obrotowy sprawiają że trzeba o niego dbać żeby służył długo i bezawaryjnie.
Teraz trafić taki dobry silnik i dobrego gazownika wtedy silnik wytrzyma około 100000 Tys na gazie a później i tak strzeli.
Bardzo chętnie są te auta na kilku letnim LPG sprzedawane nawet w dobrej cenie ze względu na to że właściciele albo mieli już problemy albo już się zbliżają.
W połączeniu z wyżylowanym silnikiem i złym montażem LPG niestety silnik 2.3 umiera a koszty używki silnika są potężne tak jak części do niego i naprawa niewiadomo co lepsze.
Radzę Tobie zdjąć cała instalację LPG wraz ze zwrotem kosztów instalacji oraz naprawić gniazdo zaworowe ponieważ przez nie umiejętne założenie gazu zostało prawdopodobnie uszkodzone ogólnie naprawić silnik na koszt faceta przez swoją nie umiejętna pracę prawdopodobnie zniszczył Tobie silnik. Jak do tego dojdzie brak kompresji na cylindrze to ładna kasa wyjdzie.
W CX 7 trzeba wybrać niestety benzynę jak kupujesz za około 30 kafli takie auto 260 konne trzeba się liczyć z dużym spalaniem jak nie jest akceptowalne to radzę kupić mniejsza furmankę. Chociaż nic ładniejszego napewno nie znajdziesz od CX 7 napewno.
Teraz trafić taki dobry silnik i dobrego gazownika wtedy silnik wytrzyma około 100000 Tys na gazie a później i tak strzeli.
Bardzo chętnie są te auta na kilku letnim LPG sprzedawane nawet w dobrej cenie ze względu na to że właściciele albo mieli już problemy albo już się zbliżają.
W połączeniu z wyżylowanym silnikiem i złym montażem LPG niestety silnik 2.3 umiera a koszty używki silnika są potężne tak jak części do niego i naprawa niewiadomo co lepsze.
Radzę Tobie zdjąć cała instalację LPG wraz ze zwrotem kosztów instalacji oraz naprawić gniazdo zaworowe ponieważ przez nie umiejętne założenie gazu zostało prawdopodobnie uszkodzone ogólnie naprawić silnik na koszt faceta przez swoją nie umiejętna pracę prawdopodobnie zniszczył Tobie silnik. Jak do tego dojdzie brak kompresji na cylindrze to ładna kasa wyjdzie.
W CX 7 trzeba wybrać niestety benzynę jak kupujesz za około 30 kafli takie auto 260 konne trzeba się liczyć z dużym spalaniem jak nie jest akceptowalne to radzę kupić mniejsza furmankę. Chociaż nic ładniejszego napewno nie znajdziesz od CX 7 napewno.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9