Mazda 323 BG B6->KL-DE 2.5 L V6 SWAP
Po mojej przygodzie Mx3 KL zakochałem się w tym silniku jego dźwięku i osiągach.
Niestety mój Mx3 KL de – poległ w Poznaniu na Torze z powodu braku oleju na zakręcie poszła panewka.
Zapadła decyzja że robimy kolejny projekt Mazda 323 BG z KL V6
Jako że miłość do Mazdy 323 BG od mojej 1 rajdówki zawsze była i już będzie do tego modelu.
Pomysł narodził się już dawno bo były już takie projekty w Polsce ale albo już ich nie ma albo nie jeżdżą o własnych siłach.
Zacząłem od znalezienie zdrowej budy a w przypadku 25 letnich Mazd jak wiecie to nie takie proste .
Szukałem ponad pół roku na portalach w Polsce zdrowej prostej budy bez RDZY.
Nie lubimy rdzy.
Znalazło się takie ogłoszenie słabe zdjęcia nic nie widać auto w szopie , słońce ale pisze właściciel że ma je od 10 lat i trzyma w stodole. Poprosiłem o więcej zdjęć i decyzja jedziemy zobaczyć.
Trasa 4 godziny w 1 stronę i na miejscu auto zgodne z opisem.
Jeździła Pani na działkę przez 17 lat zrobiła 70.000 km . Silnik 1.6 benzyna połączony z automatyczną 4 biegowa skrzynią . W środku grabki , łopatki i wiaderka.
Pani zamontowała sobie hak aby taczki nie wozić w aucie na ogródek więc jest hak i przyczepka.
Do auta dostałem 2 kluczyki , książkę serwisową ,
Papiery z ASO i dokumenty zakupu w salonie Mazdy , radio Ori Blaupunkt
Historia samochodu :
– produkcja 1991 12.12. ( polift ) 18 lat w Niemczech 1 właściciel ( Kobieta )
– 1 rejestracja w Polsce 2009 rok przebieg 92.800 km
– Serwis ASO MAZDA 90.000 km Niemcy
– od 2009 roku do 2019 roku Mazda zrobiła 75.000 km przez 10 lat – 625 km miesięcznie
– zakup kwiecień 2019 przebieg 171.300 km – Wrocław
Dane Samochodu :
– Produkcja 1991 rok
– silnik 1600 cm 3 – 88 KM
– skrzynia biegów Automat 4 biegowy
– Werska GLX
[b]Plany :
– obniżyć – zrobione 06 2019
– wsadzić KL de – zrobione 11 2019
– nowe hamulce – zrobione 11 2019
– zderzak Mazda GTR
– Nowe alusy 15 cali
– Nowe Opony
– Lotka GTR
– inne
– Waga 01 2020 – 1080 Kg po swapie[/b]
Ostatnio edytowano 9 cze 2021, 08:54 przez DARO MAZDA 323, łącznie edytowano 19 razy
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Jest i Dariusz ze swoim nowym "pomysłem"
Kibicuje bo przy jednym takim projekcie mogłem maczać palce wiec jestem ciekaw co z tego wyjdzie
Tylko pamiętaj o przegrodzie w misce olejowej 
Powodzenia.
Kibicuje bo przy jednym takim projekcie mogłem maczać palce wiec jestem ciekaw co z tego wyjdzie
Powodzenia.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Ładny rodzyn
i kolorek podobny jak w MX3 
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Kolor dokładnie ten sam co w Mx3. Nawet wzór obicia foteli szedł taki sam do 323 i Mx3
Będzie coś dłubane przy silniku albo więcej przy aucie? Jak rozumiem BG to plan na złamanie 2 minut na Poznaniu, bo jest 100kg lżejsza od emiksa?
Będzie coś dłubane przy silniku albo więcej przy aucie? Jak rozumiem BG to plan na złamanie 2 minut na Poznaniu, bo jest 100kg lżejsza od emiksa?
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1133 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Na początku poszedł zawias z H&R – 30 mm w dół
Potem 15 cali Alusek z nowymi oponami i wygląda to TAK
Potem 15 cali Alusek z nowymi oponami i wygląda to TAK
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
DARO MAZDA 323 napisał(a):wsadzić KL de
uuu ciekawe
prosze V6 w BG da sie to juz 3 BG z KL pod maską w Polsce o których wiem....
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
DARO MAZDA 323 napisał(a):prosze V6 w BG da sie to juz 3 BG z KL pod maską w Polsce o których wiem....
Tym bardziej jest to ciekawe
KL wchodzi tam pod maskę czy trzeba coś ciąć albo przesuwać chłodnicę? W BG jest mniej miejsca na silnik niż w mx3?
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Czarku wyjdzie w praniu ponoć łapy , poduszki pasują.
W oczekiwaniu na wolny termin podnośnika zbieram graty do projektu i tak wpadła przypadniem duża lotka z GTR
W oczekiwaniu na wolny termin podnośnika zbieram graty do projektu i tak wpadła przypadniem duża lotka z GTR
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
automat zostaje ? 

- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1133 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Silnik i skrzynia już jest czeka na demontaż , ponoć zdrowa jednostka 
Z dawcy będzie skrzynia , półosie ,silnik, zawieszenie , wiązka i komputer .
Z dawcy będzie skrzynia , półosie ,silnik, zawieszenie , wiązka i komputer .
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Kupiłem OZ do BG chyba podejdzie i po 17 czerwca ruszmay ze SWAPem na KLDE
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Podoba mi się wzór 

do sprzedania silnik z mojej BG 1600 cm 3 skrzynia automat przenieg silnika 170.000 km
a miedzy czasie Mazda się składa po rewizji stanu blacharki .
Powiem tak jest lepiej niż myślałem – sami zobaczcie .
Taka ciekawostka wygłuszeni podłogi i baku od Mx3 podeszło idealnie w BG niestety go nie było.
a miedzy czasie Mazda się składa po rewizji stanu blacharki .
Powiem tak jest lepiej niż myślałem – sami zobaczcie .
Taka ciekawostka wygłuszeni podłogi i baku od Mx3 podeszło idealnie w BG niestety go nie było.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Fajna sztuka
kielichy zdrowiuśkie
jednak do bg sentyment pozostaje
Jakie koło docelowo? bo widze ze Oz na sell.
Ja się zastanawiam czy swoich alu z mx5 nie zamienić tylko szkoda bo dopiero zimy na nie zakładałem


Jakie koło docelowo? bo widze ze Oz na sell.
Ja się zastanawiam czy swoich alu z mx5 nie zamienić tylko szkoda bo dopiero zimy na nie zakładałem
- Od: 3 paź 2010, 12:14
- Posty: 277 (58/2)
- Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
- Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"
Dziś nadeszła wiekopomna chwila SWAP czas zacząć
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości