Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Grzyby » 1 lip 2006, 18:50

Nie przekonałeś mnie do tego pomysłu.
Jaki będziesz miał pogląd na np 10 samochodach (te same silniki) które jeżdżą na np. 4 różnych olejach?
Da ci to ok. 2-3 silników z tym samym olejem – i dalej nie będziesz wiedział jak ten konkretny egzemplarz zachowałby się na innym oleju.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Robo » 2 lip 2006, 22:29

Śledziłem swego czasu ten wątek i powiem, że popieram osoby które jak najdłużej stosują oleje syntetyczne. Jeżeli jesteśmy właścicielami auta ładnych kilka lat i znamy jego historię to nie żałujmy na olej który wytwarzany jest z baz syntetycznych. Kultura pracy silnika jest całkiem inna. Myślałem że z racji przebiegu wypadało by zalać już półsyntetyk Mobil 10W40. Przejechałem na nim 6 tyś km i stwierdziłem że przechodze z powrotem na syntetyk. Zalałem Mobila 5W50 i silnik pracuje jak dawniej, co słychać już przy samym zapalaniu rozrusznik tak miękko i z lekkością kręci, popychacze szybciej cichną, silnik szybciej łapie swoją optymalną temperature, znacznie łatwiej wkręca się na obroty no i mamy pewności że wnętrze silnika jest w idealnej czystości takiej,ze przy spuszczaniu przepracowanego oleju ma on bardzo zbliżoną (nieznacznie ciemnieją) barwe do tego zalanego.

Także polecam stosować oleje syntetyczne jak najdłużej się tylko da.

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez siwy_dymek » 3 lip 2006, 18:51

Zalalem dzis valvoline Max Life 10W40, zobaczymy co sie bedzie dzialo!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Riki » 3 lip 2006, 23:08

Robo napisał:
Także polecam stosować oleje syntetyczne jak najdłużej się tylko da.

Ja też.


Wujek w Saabie ma 230tkm i leje Mobil 1 0W-40, wszystko ok



Ja zalałem dzis Mobil 10W-40 do Turbo Diesla... zobaczymy jak bedzie. Wczesniej byl Texaco Halvoline 10W-40 i bylo ok, silnik brał ok. 0.8l na 10tkm
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Xavier » 5 lip 2006, 09:13

Riki napisał(a):
Ja zalałem dzis Mobil 10W-40 do Turbo Diesla... zobaczymy jak bedzie. Wczesniej byl Texaco Halvoline 10W-40 i bylo ok, silnik brał ok. 0.8l na 10tkm

Więc..., po co kombinować i zmieniać markę jak się coś dobrze sprawdza? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez megabebzon » 5 lip 2006, 13:40

Jaksa napisał(a):
kolega Jaksa o czyms takim niesłyszał
no jakoś nie ..... Lotos czy Selenia tez niby ma te same normy(parametry )


selenia to klęska, kolo po 80000 wymieniał wałki, a serwisant przestrzegał go przed selenią
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez ...michal » 7 lip 2006, 22:15

Czyli wg Was lepiej zmienić olej na full-syntetyk?? Moja mazda ma ok 200tyś nie wiem na czym jezdziła wczesniej teraz jeżdzi na pół- syntetyku 10W-40.
Początkujący
 
Od: 20 cze 2006, 19:51
Posty: 23
Skąd: nijmegen
Auto: Peugeot 206cc 2.0 138KM:)

Postprzez Riki » 7 lip 2006, 22:48

Xavier napisał(a):Więc..., po co kombinować i zmieniać markę jak się coś dobrze sprawdza? usmiech


Zmieniłem olej, ponieważ mam znajomego ktory ma super rabat na Mobila i wychodzi taniej niz za Texaco, a mysle ze olej jest nawet lepszy :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pioteq25 » 10 lip 2006, 07:23

Ankieta bez szczegółów odnośnie typu oleju, ale za to konkretnie firma,
Niestety zapomniałem dodać opcję "inny", ale jak moderator będzie tak dobry i dołączy ją, to będzie git :)
Ostatnio edytowano 10 lip 2006, 07:28 przez Pioteq25, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jakubsa » 15 lip 2006, 09:59

siwy_dymek napisał(a):Zalalem dzis valvoline Max Life 10W40, zobaczymy co sie bedzie dzialo!


witam

mam taki od poprzedniej zmiany ( ok 10 kkm) moim subiektywnym zdaniem chodzi ładniej niż na Shellu. Następny też bedzie valvoline.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2005, 09:40
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 '02 121KM diesel kombi

Postprzez Łukasz » 15 lip 2006, 16:31

Słyszałem,że Shell jest dobrym olejem.Ja osobiście leję Lotos 10W40.Wydaję mi się,że silnik dobrze na nim pracuje ,przede wszystkim nie słychać HLA co było na castrolu 10W40.Druga przyczyna to spalanie oleju przez motor.Więc po co mam kupować drogi olej skoro motor i tak go "wciągnie"? Na remont mnie na razie nie stać więc leje Lotos.A jak wcześniej wspominałem silnik ciszej pracuje niż na Castrolu . :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez stramer » 16 lip 2006, 11:48

Witam serdelecznie,
Kupilem mazde 323 sciagnieta z NIemiec. pod maska etykieta El, f z informacja iż olej wymieniony zostal przy przebiegu takim a takim.... nastepna wymiana przy takim i takim....
Na etykiecie.... zaznaczono iż użyty olej to Elf Leichtlauföl SAE 10W-40.
Pytanie ....
Co to za olej? Połsyntetyk, syntetyk, czy minerał ?

dzieki za informacje

pozdrawiam
StRaMer

Tłumacz języka niemieckiego
tłumaczenia zwykłe, techniczne i uwierzytelnione
Białystok
tel 888 899 862
Początkujący
 
Od: 10 lip 2006, 18:30
Posty: 6
Skąd: Białystok
Auto: mazda 323 sedan,1.5 16V, 1997r

Postprzez Robo » 16 lip 2006, 12:20

Sądząc po oznaczeniach lepkościowych wynika z nich, że jest to olej półsyntetyczny. ;)

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez stramer » 16 lip 2006, 12:26

Dziekuje Ci bardzo.

Czy mozesz rozwinąc inne oznaczenia?
jakie oznaczenie sa dla syntetytkow, jakie dla minerałów? np. 5W-30, albo 0W – 30

pozdrawiam
StRaMer

Tłumacz języka niemieckiego
tłumaczenia zwykłe, techniczne i uwierzytelnione
Białystok
tel 888 899 862
Początkujący
 
Od: 10 lip 2006, 18:30
Posty: 6
Skąd: Białystok
Auto: mazda 323 sedan,1.5 16V, 1997r

Postprzez Robo » 16 lip 2006, 12:34

Z reguły oleje syntetyczne mają oznaczenie 0W.. oraz 5W.. Chociaż są wyjątki jak choćby oleje Midland które mają oznaczenia 10W... co sugerowałoby że to już półsyntetyki ale to wciąż oleje produkowane z baz syntetycznych. W przypadku ELF'a mamy do czynienia ze standardem czyli:
0W... i 5W... – oleje syntetyczne
10W... – oleje półsyntetyczne
15W... – oleje mineralne

Pozdrawiam i radzę przeglądnąć sobie cały wątek na spokojnie, nie śpiesząc sie bo jest tam naprawde bardzo dużo ciekawych informacji. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez nemi » 16 lip 2006, 13:37

stramer napisał(a):Na etykiecie.... zaznaczono iż użyty olej to Elf Leichtlauföl SAE 10W-40.
Pytanie ....
Co to za olej? Połsyntetyk, syntetyk, czy minerał ?

A co za różnica?
Producent silnika nic nie mowi o technologi wytwarzania oleju tylko o lepkosci. Wiec jesli jest 10W40 to dobrze i tak ma byc. Nie czaje po co kombinować :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez gadula » 22 lip 2006, 22:47

No więc, jako kolejny, który po przeczytaniu tego długiego wątka, oraz mądrzejszy o wiele ciekawych rzeczy, dalej nie wie co zalać ( <lol> ), zwracam się z pytaniem do Was. Niewiem co było poprzednio zalewane, a nie chce źlę wybrać. Na silniku jest stara (tzn jest wyblaknięta, ale wątpię by wyblakła od ostatniej zmiany oleju aż tak ) naklejka że zalany olej to 0W-30, marka oleju nieznana. Na silniku są ślady oleju, tzn uszczelka pod głowicą jest troszkę zaolejona(ciemna), oraz większe ślady pod rozdzielaczem, tu ostatnio pojawiła się cieniutka strużka oleju. Czyli pewnie uszczelniacze do wymiany. Po przejechaniu 1tys.km oleju nie ubyło ani grama, a rura wydechowa nie jest ani trochę czarna <jupi> Czy mogę zalać silnik olejem Midland SYNQRON 10W-50? Czy lepiej zaryzykować i wlać tam jakiś 0W-30?? Chociaż jeden i drugi to syntetyk, to jednak różnią się one lepkością :|
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Łukasz » 23 lip 2006, 17:37

gadula88 napisał(a):Midland SYNQRON 10W-50
– był bym za tym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez nemi » 23 lip 2006, 17:51

gadula88 napisał(a):Czy lepiej zaryzykować i wlać tam jakiś 0W-30??

On się chyba nie sprawdza w naszym klimacie... Szczególnie, ze teraz jest bardzo gorąco...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Grzyby » 23 lip 2006, 21:17

nemi napisał(a):gadula88 napisał:
Czy lepiej zaryzykować i wlać tam jakiś 0W-30??

On się chyba nie sprawdza w naszym klimacie... Szczególnie, ze teraz jest bardzo gorąco...

na Elfie 0W-30 jeździ tomekrvf i raczej nie narzeka. A wiecie jak on dba o samochody :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki