Oleje silnikowe
Nie przekonałeś mnie do tego pomysłu.
Jaki będziesz miał pogląd na np 10 samochodach (te same silniki) które jeżdżą na np. 4 różnych olejach?
Da ci to ok. 2-3 silników z tym samym olejem – i dalej nie będziesz wiedział jak ten konkretny egzemplarz zachowałby się na innym oleju.
Jaki będziesz miał pogląd na np 10 samochodach (te same silniki) które jeżdżą na np. 4 różnych olejach?
Da ci to ok. 2-3 silników z tym samym olejem – i dalej nie będziesz wiedział jak ten konkretny egzemplarz zachowałby się na innym oleju.
Śledziłem swego czasu ten wątek i powiem, że popieram osoby które jak najdłużej stosują oleje syntetyczne. Jeżeli jesteśmy właścicielami auta ładnych kilka lat i znamy jego historię to nie żałujmy na olej który wytwarzany jest z baz syntetycznych. Kultura pracy silnika jest całkiem inna. Myślałem że z racji przebiegu wypadało by zalać już półsyntetyk Mobil 10W40. Przejechałem na nim 6 tyś km i stwierdziłem że przechodze z powrotem na syntetyk. Zalałem Mobila 5W50 i silnik pracuje jak dawniej, co słychać już przy samym zapalaniu rozrusznik tak miękko i z lekkością kręci, popychacze szybciej cichną, silnik szybciej łapie swoją optymalną temperature, znacznie łatwiej wkręca się na obroty no i mamy pewności że wnętrze silnika jest w idealnej czystości takiej,ze przy spuszczaniu przepracowanego oleju ma on bardzo zbliżoną (nieznacznie ciemnieją) barwe do tego zalanego.
Także polecam stosować oleje syntetyczne jak najdłużej się tylko da.
Pozdrawiam.
Także polecam stosować oleje syntetyczne jak najdłużej się tylko da.
Pozdrawiam.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Zalalem dzis valvoline Max Life 10W40, zobaczymy co sie bedzie dzialo!
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Robo napisał:
Także polecam stosować oleje syntetyczne jak najdłużej się tylko da.
Ja też.
Wujek w Saabie ma 230tkm i leje Mobil 1 0W-40, wszystko ok
Ja zalałem dzis Mobil 10W-40 do Turbo Diesla... zobaczymy jak bedzie. Wczesniej byl Texaco Halvoline 10W-40 i bylo ok, silnik brał ok. 0.8l na 10tkm
Riki napisał(a):
Ja zalałem dzis Mobil 10W-40 do Turbo Diesla... zobaczymy jak bedzie. Wczesniej byl Texaco Halvoline 10W-40 i bylo ok, silnik brał ok. 0.8l na 10tkm
Więc..., po co kombinować i zmieniać markę jak się coś dobrze sprawdza?
Jaksa napisał(a):no jakoś nie ..... Lotos czy Selenia tez niby ma te same normy(parametry )kolega Jaksa o czyms takim niesłyszał
selenia to klęska, kolo po 80000 wymieniał wałki, a serwisant przestrzegał go przed selenią
Xavier napisał(a):Więc..., po co kombinować i zmieniać markę jak się coś dobrze sprawdza? usmiech
Zmieniłem olej, ponieważ mam znajomego ktory ma super rabat na Mobila i wychodzi taniej niz za Texaco, a mysle ze olej jest nawet lepszy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ankieta bez szczegółów odnośnie typu oleju, ale za to konkretnie firma,
Niestety zapomniałem dodać opcję "inny", ale jak moderator będzie tak dobry i dołączy ją, to będzie git
Niestety zapomniałem dodać opcję "inny", ale jak moderator będzie tak dobry i dołączy ją, to będzie git
Ostatnio edytowano 10 lip 2006, 07:28 przez Pioteq25, łącznie edytowano 1 raz
siwy_dymek napisał(a):Zalalem dzis valvoline Max Life 10W40, zobaczymy co sie bedzie dzialo!
witam
mam taki od poprzedniej zmiany ( ok 10 kkm) moim subiektywnym zdaniem chodzi ładniej niż na Shellu. Następny też bedzie valvoline.
- Od: 23 kwi 2005, 09:40
- Posty: 6
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 '02 121KM diesel kombi
Słyszałem,że Shell jest dobrym olejem.Ja osobiście leję Lotos 10W40.Wydaję mi się,że silnik dobrze na nim pracuje ,przede wszystkim nie słychać HLA co było na castrolu 10W40.Druga przyczyna to spalanie oleju przez motor.Więc po co mam kupować drogi olej skoro motor i tak go "wciągnie"? Na remont mnie na razie nie stać więc leje Lotos.A jak wcześniej wspominałem silnik ciszej pracuje niż na Castrolu . 

- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
Witam serdelecznie,
Kupilem mazde 323 sciagnieta z NIemiec. pod maska etykieta El, f z informacja iż olej wymieniony zostal przy przebiegu takim a takim.... nastepna wymiana przy takim i takim....
Na etykiecie.... zaznaczono iż użyty olej to Elf Leichtlauföl SAE 10W-40.
Pytanie ....
Co to za olej? Połsyntetyk, syntetyk, czy minerał ?
dzieki za informacje
pozdrawiam
Kupilem mazde 323 sciagnieta z NIemiec. pod maska etykieta El, f z informacja iż olej wymieniony zostal przy przebiegu takim a takim.... nastepna wymiana przy takim i takim....
Na etykiecie.... zaznaczono iż użyty olej to Elf Leichtlauföl SAE 10W-40.
Pytanie ....
Co to za olej? Połsyntetyk, syntetyk, czy minerał ?
dzieki za informacje
pozdrawiam
StRaMer
Tłumacz języka niemieckiego
tłumaczenia zwykłe, techniczne i uwierzytelnione
Białystok
tel 888 899 862
Tłumacz języka niemieckiego
tłumaczenia zwykłe, techniczne i uwierzytelnione
Białystok
tel 888 899 862
- Od: 10 lip 2006, 18:30
- Posty: 6
- Skąd: Białystok
- Auto: mazda 323 sedan,1.5 16V, 1997r
Dziekuje Ci bardzo.
Czy mozesz rozwinąc inne oznaczenia?
jakie oznaczenie sa dla syntetytkow, jakie dla minerałów? np. 5W-30, albo 0W – 30
pozdrawiam
Czy mozesz rozwinąc inne oznaczenia?
jakie oznaczenie sa dla syntetytkow, jakie dla minerałów? np. 5W-30, albo 0W – 30
pozdrawiam
StRaMer
Tłumacz języka niemieckiego
tłumaczenia zwykłe, techniczne i uwierzytelnione
Białystok
tel 888 899 862
Tłumacz języka niemieckiego
tłumaczenia zwykłe, techniczne i uwierzytelnione
Białystok
tel 888 899 862
- Od: 10 lip 2006, 18:30
- Posty: 6
- Skąd: Białystok
- Auto: mazda 323 sedan,1.5 16V, 1997r
Z reguły oleje syntetyczne mają oznaczenie 0W.. oraz 5W.. Chociaż są wyjątki jak choćby oleje Midland które mają oznaczenia 10W... co sugerowałoby że to już półsyntetyki ale to wciąż oleje produkowane z baz syntetycznych. W przypadku ELF'a mamy do czynienia ze standardem czyli:
0W... i 5W... – oleje syntetyczne
10W... – oleje półsyntetyczne
15W... – oleje mineralne
Pozdrawiam i radzę przeglądnąć sobie cały wątek na spokojnie, nie śpiesząc sie bo jest tam naprawde bardzo dużo ciekawych informacji.
0W... i 5W... – oleje syntetyczne
10W... – oleje półsyntetyczne
15W... – oleje mineralne
Pozdrawiam i radzę przeglądnąć sobie cały wątek na spokojnie, nie śpiesząc sie bo jest tam naprawde bardzo dużo ciekawych informacji.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
stramer napisał(a):Na etykiecie.... zaznaczono iż użyty olej to Elf Leichtlauföl SAE 10W-40.
Pytanie ....
Co to za olej? Połsyntetyk, syntetyk, czy minerał ?
A co za różnica?
Producent silnika nic nie mowi o technologi wytwarzania oleju tylko o lepkosci. Wiec jesli jest 10W40 to dobrze i tak ma byc. Nie czaje po co kombinować
No więc, jako kolejny, który po przeczytaniu tego długiego wątka, oraz mądrzejszy o wiele ciekawych rzeczy, dalej nie wie co zalać (
), zwracam się z pytaniem do Was. Niewiem co było poprzednio zalewane, a nie chce źlę wybrać. Na silniku jest stara (tzn jest wyblaknięta, ale wątpię by wyblakła od ostatniej zmiany oleju aż tak ) naklejka że zalany olej to 0W-30, marka oleju nieznana. Na silniku są ślady oleju, tzn uszczelka pod głowicą jest troszkę zaolejona(ciemna), oraz większe ślady pod rozdzielaczem, tu ostatnio pojawiła się cieniutka strużka oleju. Czyli pewnie uszczelniacze do wymiany. Po przejechaniu 1tys.km oleju nie ubyło ani grama, a rura wydechowa nie jest ani trochę czarna
Czy mogę zalać silnik olejem Midland SYNQRON 10W-50? Czy lepiej zaryzykować i wlać tam jakiś 0W-30?? Chociaż jeden i drugi to syntetyk, to jednak różnią się one lepkością 


nemi napisał(a):gadula88 napisał:
Czy lepiej zaryzykować i wlać tam jakiś 0W-30??
On się chyba nie sprawdza w naszym klimacie... Szczególnie, ze teraz jest bardzo gorąco...
na Elfie 0W-30 jeździ tomekrvf i raczej nie narzeka. A wiecie jak on dba o samochody
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki