Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan
Ja chcialem nadmienic ze mimo iz mam zolte pole przy sterowniku com3 forscan dziala bardzo dobrze. Robilem juz funkcje serwisowe jak wypalanie dpf i wszystko bez problemow. Wiec po co ten sterownik, mam win10.
- Od: 30 sie 2015, 11:14
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GH,2.2,2009
Witam znalazłem w szafie starego elma używałem go w gg, czy elm 1.4b nadaje się do przeróbki(czy lepiej kupić coś nowszego a jak tak to co) ? czy ktoś z forum przerobił by mi taki interfejs i zamontował przełącznik ?
Jaki kabel najlepiej się spisze z FORscan-em?
Znalazłem takie oto:
https://allegro.pl/oferta/elm327-ford-mazda-hs-can-ms-can-forscan-przelaczni-7346995073
https://allegro.pl/oferta/els-27-forscan-interfejs-diagnostyczny-kabel-mazda-7582890642
Zastanawiam się czy dedykowany kabel do Ford/Mazda będzie lepszy od uniwersalnego?
Czy obsłuży więcej opcji czy to bez różnicy? Uniwersalny przyda się do innych marek a taki "specjalizowany" tylko Fordy i Mazdy w dodatku z konkretnych roczników.
Jestem w tym zielony więc proszę o pomoc. Może jakieś sugestie co do modelu.
Znalazłem takie oto:
https://allegro.pl/oferta/elm327-ford-mazda-hs-can-ms-can-forscan-przelaczni-7346995073
https://allegro.pl/oferta/els-27-forscan-interfejs-diagnostyczny-kabel-mazda-7582890642
Zastanawiam się czy dedykowany kabel do Ford/Mazda będzie lepszy od uniwersalnego?
Czy obsłuży więcej opcji czy to bez różnicy? Uniwersalny przyda się do innych marek a taki "specjalizowany" tylko Fordy i Mazdy w dodatku z konkretnych roczników.
Jestem w tym zielony więc proszę o pomoc. Może jakieś sugestie co do modelu.
- Od: 22 lut 2019, 23:06
- Posty: 9
A może taki kabelek będzie lepszy?
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668
- Od: 22 lut 2019, 23:06
- Posty: 9
Przecież w focusie i mondeo jest ten sam sterownik i tam można na yt gość w 6 z 2005r. Programuje bez problemu ryglowanie drzwi.
Panowie,
Od jakiegoś czasu jeżdżę Mazdą 5 CW 1.6 diesel 2010rok.
Na zimnym silniku odczuwam drgania na biegu jałowym(780rpm). Czuć na fotelu kierowcy w odcinku lędźwiowym, minimalnie na drążku biegów. W trakcie jazdy też są odczuwalne również w tylnym rzędzie.
Chciałbym podejrzeć parametry pracy wtrysków w Forscan, ale.. takie PIDy nie pojawiają się w LOG'ach.
Wersja Forscana – 2.3.30/ VIAKEN STN1170 po USB.(przez Bluetooth VLINK te same opcje poza szyną MSCAN)
Wyskoczył mi błąd P02D3. Skasowałem, zalałem Liqui Moly Spulung. Wyjeździłem cały bak i teraz po ponownym podpięciu Forscan pokazuje, że ponownie mam błędy na 4 i jeszcze 2 cylindrze:
P02D3 – Programowanie odchylenia wartości wtryskiwacza A” cylindra 4 na granicy maksymalnej
P02CF – Programowanie odchylenia wartości wtryskiwacza A” cylindra 2 na granicy maksymalnej
W załączniku LOG, błędy i odczyt z PCM'a(brak PID odpowiedzialnych za wtryski)
Chciałbym podejrzeć pracę wtrysków na bieżąco (korekty oraz il. paliwa, np. PID: F_INJ).
Orientujecie się jak to zrobić? Wygląda na to jakbym nie miał możliwości podglądu wartości PIDów z szyny paliwowej(?) Czy zmiana Forscana na starszą wersję pomoże? Może inne sterowniki?
Edit: wyczytałem że ECU tego nie pokaże.
Co dalej z tymi wtryskami? Trochę mnie to martwi.
Poza drganiami auto ma moc, dobrze się zbiera. Spalanie 6,2L/100km w cyklu mieszanym. (wg. komputera 6,7). Minimalnie ter-/klekocze.
Forscan umożliwił mi podejrzenie kodów korekcyjnych wtrysków. Poniżej foto.
To normalne, że kodowanie 2 i 4 zaczyna się od cyfr, a 1 i 3 od liter?
Do sprawdzenia:
– kodowania w PCM z tymi na obudowach wtrysków
– "reset nauczonej wartości pilotażowej dawki wtrysku"
– test przelewowy
– układ paliwowy /filtr/pompa?
– płukanka wtrysków- FORTE /LIQUI MOLY?
Proszę o jakieś wskazówki.
Od jakiegoś czasu jeżdżę Mazdą 5 CW 1.6 diesel 2010rok.
Na zimnym silniku odczuwam drgania na biegu jałowym(780rpm). Czuć na fotelu kierowcy w odcinku lędźwiowym, minimalnie na drążku biegów. W trakcie jazdy też są odczuwalne również w tylnym rzędzie.
Chciałbym podejrzeć parametry pracy wtrysków w Forscan, ale.. takie PIDy nie pojawiają się w LOG'ach.
Wersja Forscana – 2.3.30/ VIAKEN STN1170 po USB.(przez Bluetooth VLINK te same opcje poza szyną MSCAN)
Wyskoczył mi błąd P02D3. Skasowałem, zalałem Liqui Moly Spulung. Wyjeździłem cały bak i teraz po ponownym podpięciu Forscan pokazuje, że ponownie mam błędy na 4 i jeszcze 2 cylindrze:
P02D3 – Programowanie odchylenia wartości wtryskiwacza A” cylindra 4 na granicy maksymalnej
P02CF – Programowanie odchylenia wartości wtryskiwacza A” cylindra 2 na granicy maksymalnej
W załączniku LOG, błędy i odczyt z PCM'a(brak PID odpowiedzialnych za wtryski)
Chciałbym podejrzeć pracę wtrysków na bieżąco (korekty oraz il. paliwa, np. PID: F_INJ).
Orientujecie się jak to zrobić? Wygląda na to jakbym nie miał możliwości podglądu wartości PIDów z szyny paliwowej(?) Czy zmiana Forscana na starszą wersję pomoże? Może inne sterowniki?
Edit: wyczytałem że ECU tego nie pokaże.
Co dalej z tymi wtryskami? Trochę mnie to martwi.
Poza drganiami auto ma moc, dobrze się zbiera. Spalanie 6,2L/100km w cyklu mieszanym. (wg. komputera 6,7). Minimalnie ter-/klekocze.
Forscan umożliwił mi podejrzenie kodów korekcyjnych wtrysków. Poniżej foto.
To normalne, że kodowanie 2 i 4 zaczyna się od cyfr, a 1 i 3 od liter?
Do sprawdzenia:
– kodowania w PCM z tymi na obudowach wtrysków
– "reset nauczonej wartości pilotażowej dawki wtrysku"
– test przelewowy
– układ paliwowy /filtr/pompa?
– płukanka wtrysków- FORTE /LIQUI MOLY?
Proszę o jakieś wskazówki.
Tak dla potomnych odpowiem sam sobie. Uwalone miałem wszystkie cewki we wtryskach Siemens/VDO. Wymiana kompletu wtrysków rozwiązała problemy z błędami.
Drgania pozostały, podejrzewam dwumase bo poduszki sprawdzałem..
Forscan nie pozwala na podejrzenie parametrów pracy wtrysków. Ale poprzez IDS jest to możliwe.
Drgania pozostały, podejrzewam dwumase bo poduszki sprawdzałem..
Forscan nie pozwala na podejrzenie parametrów pracy wtrysków. Ale poprzez IDS jest to możliwe.
Witam. Mam pytanie odnośnie oceny DPF. U mnie w forscan procedura nie dochodzi do końca. Przy pierwszym użyciu dochodzili do 28% i przerywało. Wczoraj przeinstalowałem program i odziwo doszło do 52% ale wciąż nie zakończył.ma ktoś jakieś pomysły dlaczego tak się wyrabia?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 12 cze 2020, 06:38
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 GH 2010 2.2 185KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6