Mazda Xedos6 CA KF '98 Mega Zlot Tor Poznań '19 strona 58 ®isto ©oncept
To, o co Pytasz się nie zmieni. Skrzynia jest identyczna. Zmieniona jest tylko 5. Różnica jest w ilości zębów. I zmieniła się chyba z 52 na 46, jeśli dobrze pamiętam.
Przy okazji wymieniona osłona przegubu i uszczelniacze półosi. Teoretycznie rpm na 5 biegu ma się zmniejszyć o około 800 obrotów przy 120km/h.
Teraz jest tak:
Przy okazji wymieniona osłona przegubu i uszczelniacze półosi. Teoretycznie rpm na 5 biegu ma się zmniejszyć o około 800 obrotów przy 120km/h.
Teraz jest tak:
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
wiem,pytałem z ciekawości.U mnie na trójce zamyka odcinka jest przy ok 160/h więc długa skrzyniaogólnie raczej,jakby jescze włożyc dłuższa piatke i sprawdzić Vmax?
220 osiągam bez większegowysiłku i z tegoco pamietam mam wtedy ok 5krpm(ale to mgliste wspomnienie), a gdyby tak zamknąć szafę?280
220 osiągam bez większegowysiłku i z tegoco pamietam mam wtedy ok 5krpm(ale to mgliste wspomnienie), a gdyby tak zamknąć szafę?280
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
5 wzięta z 626 2,0. Pamiętam, że raz zamknąłem licznik (w Xedosie 240 na blacie) nie pamiętam na jakich kołach ale chyba 205/55r16. Pewnie trzeba by wziąć pod uwagę jakąś korektę np. po GPS ale nie posiadam.
Ogólnie 210 czy 220 zdarza mi się jechać przez chwilę, ostatnio przed świętami ;l Nie wiem czy wieksza Vmax mi się przyda ale ciekawi mnie spalanie w trasie.
Ogólnie 210 czy 220 zdarza mi się jechać przez chwilę, ostatnio przed świętami ;l Nie wiem czy wieksza Vmax mi się przyda ale ciekawi mnie spalanie w trasie.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Ja mam piątkę z 626 GE FP, i przy stówie mam 2700-2750rpm. Przekłamanie licznika, czy jest o ząbek dłuższa?
Spalanie rośnie wykładniczo, przy 140km/h u mnie pali koło 12l, a przy 160km/h już 14l. Prędkości z GPSu. Szybciej nie ma co latać, czas który zyskasz na przejeździe to stracisz na tankowaniu.
Tak na prawdę to vmax ponad 200 przydaje się chyba tylko do pokarania szybkich i niecierpliwych na trasie. Kiedyś jedno audi mugało mi długimi namiętnie jak wyprzedzałem przy 170km/h, to go puściłem, a potem porobiłem. Biedaczek skończył się na 210km/h, a Xed nie miał litości. Facet chyba był ciężko chory i spieszył się do szpitala, bo jak go mijałem to miał całą czerwoną facjatę i toczył pianę.
*Na niemieckiej autostradzie, oczywiście.

Spalanie rośnie wykładniczo, przy 140km/h u mnie pali koło 12l, a przy 160km/h już 14l. Prędkości z GPSu. Szybciej nie ma co latać, czas który zyskasz na przejeździe to stracisz na tankowaniu.
Tak na prawdę to vmax ponad 200 przydaje się chyba tylko do pokarania szybkich i niecierpliwych na trasie. Kiedyś jedno audi mugało mi długimi namiętnie jak wyprzedzałem przy 170km/h, to go puściłem, a potem porobiłem. Biedaczek skończył się na 210km/h, a Xed nie miał litości. Facet chyba był ciężko chory i spieszył się do szpitala, bo jak go mijałem to miał całą czerwoną facjatę i toczył pianę.

*Na niemieckiej autostradzie, oczywiście.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Poczekaj, Poczekaj:
jak to rośnie?
Chyba powinno spadać, wraz ze spadajacymi obrotami? Czy ja źle rozumuję?

Chyba powinno spadać, wraz ze spadajacymi obrotami? Czy ja źle rozumuję?
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
To jakas kiepska ta 5'ka ze roznica 200rmp... A w bj silnika FS nie miały przydkiem dłuzej 5'ki?
Aaa i tez ciekawe czy samo przełozenie głowne nie jest dłuzsze w F silnikach
Aaa i tez ciekawe czy samo przełozenie głowne nie jest dłuzsze w F silnikach

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Nie no, spalanie rośnie wraz z prędkością. Tylko o tym pisałem.
A co do skrzyni to fakt, jak wymieniłem piątkę to tak z pół litra mniej ciągnie.
I w zasadzie to nie tylko chodzi o obroty (opory), co o sprawność. Słyszałem (nie badałem, nie sprawdzałem) że najlepszą sprawność silnik uzyskuje przy 70-80% obciążenia. Innymi słowy – przy tej samej prędkości ale niższych obrotach silnik jest mocniej obciążony i ma ciut wyższą sprawność, stąd zyski w spalaniu.
https://www.automobile-catalog.com/list-mazda.html
Tu są info o przełożeniach, i z tego co pamiętam to BJ miała krótsze piątki niż GE.
Na pewno mają różne przełożenia główne.
KF Xedos6 – 4.388
KL 626 – 4.105
FP 626 – 3.85
A co do skrzyni to fakt, jak wymieniłem piątkę to tak z pół litra mniej ciągnie.
I w zasadzie to nie tylko chodzi o obroty (opory), co o sprawność. Słyszałem (nie badałem, nie sprawdzałem) że najlepszą sprawność silnik uzyskuje przy 70-80% obciążenia. Innymi słowy – przy tej samej prędkości ale niższych obrotach silnik jest mocniej obciążony i ma ciut wyższą sprawność, stąd zyski w spalaniu.
https://www.automobile-catalog.com/list-mazda.html
Tu są info o przełożeniach, i z tego co pamiętam to BJ miała krótsze piątki niż GE.
Na pewno mają różne przełożenia główne.
KF Xedos6 – 4.388
KL 626 – 4.105
FP 626 – 3.85
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Co poszło nie tak?
W teorii miało być blisko 800 obrotów mniej przy 120km/h a wyszło jakieś 250 mniej. Czy skrzynia od X6 (KF) jest inna niż w Mx 3 (K8)
W teorii miało być blisko 800 obrotów mniej przy 120km/h a wyszło jakieś 250 mniej. Czy skrzynia od X6 (KF) jest inna niż w Mx 3 (K8)
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Jak się okazuje jest ciut inna, wszystko jest ładnie opisane na stronce którą podlinkowałem wcześniej. Póki jej nie znalazłem też nie wiedziałem co i jak z tymi skrzyniami i przełożeniami, co człowiek to inna opinia.
Jedynka i dwójka są takie same, trójka minimalnie (nie odczuwalne) dłuższa w Xedosie, a reszta już w kosmos. KF w Xedosie ma najdłuższą czwórkę ze wszystkich K-serii, a K8 najkrótsze 4 i 5. Nie wiem czy jechałeś kiedyś seryjnym Mx3 z K8. Piąty bieg w Mx3 jest minimalnie dłuższy, niż 4 bieg w Xedosie6. Mini-mini-minimalnie.
Masz teraz setup taki sam jak ja. 2700RPM przy 100km/h. Jak chcesz mniej, to trzeba przełożyć przełożenie główne z FPka z 626. 3.85 zamiast 4.388
Jedynka i dwójka są takie same, trójka minimalnie (nie odczuwalne) dłuższa w Xedosie, a reszta już w kosmos. KF w Xedosie ma najdłuższą czwórkę ze wszystkich K-serii, a K8 najkrótsze 4 i 5. Nie wiem czy jechałeś kiedyś seryjnym Mx3 z K8. Piąty bieg w Mx3 jest minimalnie dłuższy, niż 4 bieg w Xedosie6. Mini-mini-minimalnie.

Masz teraz setup taki sam jak ja. 2700RPM przy 100km/h. Jak chcesz mniej, to trzeba przełożyć przełożenie główne z FPka z 626. 3.85 zamiast 4.388
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Na piątkę wsadziłem od 626 GE FS i obroty na piątym biegu spadły o 800 w porównaniu do serii
Daj fotkę zegarów przy 120km/h
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Niestety auto dwa lata temu sprzedałem ale było tak jak napisałem mam teraz X9 i powiem że właśnie ta piątka od FS ma prawie takie samo przełożenie co X9
Dopisano 10 sty 2019, 18:12:
Znalazłem mòj temat to piątka była od FP nie od FS zobacz tam jest to co szukasz
Dopisano 10 sty 2019, 18:12:
Znalazłem mòj temat to piątka była od FP nie od FS zobacz tam jest to co szukasz
OK. Uzupełnię niebawem.
Ale to co widzę n a dziś dzień:
3 miażdży...
Dopisano 12 stycznia 2019, o 15:12:
Uzupełniam dla potomnych:
Skrzynia z K8 sprawuje się rewelacyjnie. Co prawda spodziewałem się czego innego a wyszło jak zwykle
Ale do rzeczy:
– Pierwszy i drugi bieg jest identyczny jak w Xedosie 6 (KF)
– Na 3 zaczyna się zabawa i pokazuje rogal na ustach. Trzeci bieg (uważam go za najważniejszy w aucie, w normalnym użytkowaniu w mieście) 50km/h na blacie wciskam gaz w podłogę, obroty zaczynają rosnąć a po chwili auto zrywa przyczepność
(zaznaczam, że jest mokro)
– Czwórka też jest krutsza niż w Xedosie ale to już mniej odczuwalne niż na 3 biegu.
– Piątka, tu założenie było inne ale i tak wyszło na +
Miało być 800 obrotów mniej (przy 120km/h) a wyszło tylko 250 mniej. Faktem jest, że jest 750 mniej jest ale w porównaniu do K8 (tak wynika z informacji od KUZAJ – dzięki)
Poza tym reszta działa jak wcześniej. 5 można zapiąć przy 50km/h i zamykać na niej licznik. Vmax jeszcze nie sprawdziłem bo pogoda na to nie pozwala ale przyjdzie i na to czas

Ale to co widzę n a dziś dzień:
3 miażdży...
Dopisano 12 stycznia 2019, o 15:12:
Uzupełniam dla potomnych:
Skrzynia z K8 sprawuje się rewelacyjnie. Co prawda spodziewałem się czego innego a wyszło jak zwykle
Ale do rzeczy:
– Pierwszy i drugi bieg jest identyczny jak w Xedosie 6 (KF)
– Na 3 zaczyna się zabawa i pokazuje rogal na ustach. Trzeci bieg (uważam go za najważniejszy w aucie, w normalnym użytkowaniu w mieście) 50km/h na blacie wciskam gaz w podłogę, obroty zaczynają rosnąć a po chwili auto zrywa przyczepność

– Czwórka też jest krutsza niż w Xedosie ale to już mniej odczuwalne niż na 3 biegu.
– Piątka, tu założenie było inne ale i tak wyszło na +
Miało być 800 obrotów mniej (przy 120km/h) a wyszło tylko 250 mniej. Faktem jest, że jest 750 mniej jest ale w porównaniu do K8 (tak wynika z informacji od KUZAJ – dzięki)
Poza tym reszta działa jak wcześniej. 5 można zapiąć przy 50km/h i zamykać na niej licznik. Vmax jeszcze nie sprawdziłem bo pogoda na to nie pozwala ale przyjdzie i na to czas

- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Gdyby zębów było mniej o 6 to przy wartości 52/46 spadek prędkości obrotowej powinien wynosić z 3400/3007 a żeby spadek był o 800 to musiało by być 14 trybów mniej 

- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Wyszło jak wyszło bo własnie skrzynie z k8 wrzuciłeś, musialbys załozyc skrzynie z kl i 5'ke z fs. głowne przełozenie sie zmieniło. To samo u Piotr89 było/jest , 3 bieg na mokrym i trakcji brak przebicie bez odpuszczania gazu i dalej brak trakcji.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kiedy pisałem o różnicy w ilości zębów, miałem policzone zęby na kółku zaznaczonym na obrazku.
Nie wiem dlaczego umyśliłem sobie, że to 5 bieg
Jakoś mnie tak przyblokowało. No mniejsza z tym. To właśnie na tym kole zębatym, między K8 a FS jest różnica tych kilku zębów.
Nie wiem dlaczego umyśliłem sobie, że to 5 bieg

- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Niektórzy już widzieli ale napiszę też tutaj. Po X latach padły moje "zenony" postanowiłem więc, zasięgnąć rady specjalisty i założyć nowy zestaw. W tym miejscu pragnę podziękować Setritusowi, co niniejszym czynię.
Wybór, za poradą wyżej wspomnianego kolegi padł na taki zestawik:
Jest to zestaw z przetwornicami 50W i żarnikami 6000K
I tu ciekawostka. Na zdjęciu poniżej, widać jaka różnica jest po zastosowaniu przetwornicy 50W. Prawa lampa z przetwornicą 35W i żarnikiem 8000K a lewa z przetwornicą 50W i żarnikiem też 8000K
Na tym skolei zdjęciu prawa lampa jak wyżej a lewa z przetwornicą 50W i żarnikiem 6000K
Jak widać różnicy w barwie żarnika prawie nie ma, natomiast przetwornica zmienia światło zupełnie.
Tak wygląda odbicie na ścianie po wszelkich ustawieniach i regulacjach:
A tak świeci w ciemnościach
PS. Hejt mile widziany...
Wybór, za poradą wyżej wspomnianego kolegi padł na taki zestawik:
Jest to zestaw z przetwornicami 50W i żarnikami 6000K
I tu ciekawostka. Na zdjęciu poniżej, widać jaka różnica jest po zastosowaniu przetwornicy 50W. Prawa lampa z przetwornicą 35W i żarnikiem 8000K a lewa z przetwornicą 50W i żarnikiem też 8000K
Na tym skolei zdjęciu prawa lampa jak wyżej a lewa z przetwornicą 50W i żarnikiem 6000K
Jak widać różnicy w barwie żarnika prawie nie ma, natomiast przetwornica zmienia światło zupełnie.
Tak wygląda odbicie na ścianie po wszelkich ustawieniach i regulacjach:
A tak świeci w ciemnościach
PS. Hejt mile widziany...
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Efekt kozak! Ci co hejtuja zenony nic wiedzą ;p
U mnie jest podobnie ale palniki 5k , przetwornice maja duzo do znaczenia jesli chodzi o barwe swiatla i jak szybko palnik sie nagrzewa.
U mnie jest podobnie ale palniki 5k , przetwornice maja duzo do znaczenia jesli chodzi o barwe swiatla i jak szybko palnik sie nagrzewa.
Ostatnio edytowano 13 lut 2019, 22:50 przez Szyna, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Ukryte przekleństwa. Ostatni raz ostrzegam.
Powód: Ukryte przekleństwa. Ostatni raz ostrzegam.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości