Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez garcia » 1 gru 2018, 19:18

Dzięki koledze fabiomaster <piwo> w końcu uporałem się z błędem poduszki powietrznej.
Błąd występował po zmianie regionu z US na EU.
Jeśli ktoś ma ten sam problem, to rozwiązaniem jest wymiana panelu wyświetlającego info o poduszce pasażera. Panel musi być z wersji europejskiej.
panel..jpg

Ja kupiłem od cx3 i też pasuje, ale wtedy ze środka trzeba wyjąć płytkę i zamienić, wykorzystując swoją obudowę. Na zdjęciu widać panel od cx3 i elementy które zamieniłem.
IMG_20181201_135556.jpg

IMG_20181201_135952.jpg

Po wymianie panelu zmieniamy region na EU, kasujemy błędy i jeśli mamy licznik europejski, to aktywują się między innymi kontrolki świateł przeciwmgielnych.
Żeby dostać się do panelu, to trzeba się trochę nagimnastykować, zwłaszcza gdy się robi to pierwszy raz.
Ja wymontowałem kratki nawiewów nad panelem, poluzowałem tunel środkowy i maksymalnie ile się dało odsunąłem do tyłu, odkręciłem cały panel środkowy i wtedy już na stole bez problemu wymieniłem płytkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 17:17
Posty: 126 (1/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 bm sedan '15
2.0 155 hp M/T
Canada soul red

Postprzez child » 1 gru 2018, 21:20

Prawilnie to się robi rozmontowując od tunelu środkowego, ale niewątpliwie jest to więcej roboty – tyle, że nic się nie odgina, tylko ściąga całą konsolę środkową.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez popi2009 » 3 gru 2018, 14:13

fabiomaster napisał(a):Jak zrobić oryginalne tylne światło przeciwmgielne.

Na wstępie chciałem podziękować następującym użytkownikom za udostępnienie swojej konfiguracji w samochodzie i dobre słowo:
@Darrecki – pomoc przy forscanie.
@Forys – za przesłanie pliki konifiguracyjnie swojego samochodu.
@Garcia – za dobre słowo :D

Co będzie nam potrzebne:
1. Licznik od wersji EU – taki posiadający kontrolkę przednich i tylnych przeciwmgielnych.
2. Manetkę EU z przednim i tylnym przeciwmgielnym.
3. Kabel USB – OBDII – z przełącznikiem MS_CAN i HS_CAN
4. Program Forscan (darmowy ale z aktywneym kluczem z forum forscana)
5. Tylne światło przeciwmgielne:
a) zamiast lewego wstecznego
rear.jpg

b) dodajecie lampę w zderzak
rear2.jpg

c) przerabiacie odblaski w zderzaku
moje.jpg

To jest moje rozwiązanie – Panel z diodami ma obudowę aluminiową by oddawać ciepło z 9W leda. Jest taka moc, że nie ma opcji by ktoś mi w du.. wjechał <faja>
d) kupujecie odblaski z ledami
aliex.jpg
@Garcia jest w temacie. <czarodziej>

Uwaga pomijam takie kwestię jak programowanie forscanem bo to wyjaśnił bardzo dobrze @darrecki – wystarczy poszukać na forum.

6. Programowanie modułu IC. Licznika – potrzebne by pokazały się nam ikony świateł przednich i tylnych.
Otwieramy arkusz OBD II calc (ten od @darrecki-iego)
zakładka IC, 720-01-01, B0 – b1 i b0 zmieniamy na 1, b2 i b3 zostaje na 0. Czyli zmieniliśmy region samochodu na EU (Jeżeli ktoś posiada przednie przeciwmgielne to od razu zauważy, że pojawiła się zielona ikona ). UWAGA w przypadku pojawienia się błędy B1202 – poduszek pasażera, należy przełączyć region na China lub Australia.
Reszta wartości w module IC pozostaje bez zmian.
ic_forscan.jpg


7. Programowanie modułu RBCM. Moduł odpowiedzialny, za wszystkie dodatki i tylne lampy.
Otwieramy arkusz OBD II calc (ten od @darrecki-iego)
zakładka RBCM, 7B7-01-01, B0 – b2 zmieniamy na 1. Teraz mamy aktywne tylne światło przeciwmgielne.
UWAGA-ikona pomarańczowa na liczniku nie będzie wam działać jeżeli nie podłączycie żarówki !!!
Reszta wartości w module IC pozostaje bez zmian.
rbcm_forscan.jpg


8. Tylny moduł RBCM w bagażniku posiada tylko jedną niebieską wtyczkę.
Rbcm1.jpg

Na miejscu pinu 4Q brakuje przewodu, to właśnie nasz magiczny kabelek +12v od tylnego światła przeciwmgielnego.
4q.jpg

Teraz jest wszystko tak jak powinno...
happy.jpg


Uwaga1 – Jeżeli ktoś chcę użyć LEDów musi kupić taki by CAN nie wykrywał błędu przepalonej żarówki !.
Uwaga2 – Jeżeli ktoś użyje rozwiązania 5a to będzie działało bez emulatora.
Uwaga3 – Jeżeli czegoś bardzo chcesz to wystarczy tylko trochę czasu i wszystko się uda... :)


czyli trzeba poprowadzić od niebieskiej wtyczki do zarowki wstecznego która będzie przeciwmielnym czy samo kodowanie wystarczy?
popi2009
 

Postprzez calibuster » 4 gru 2018, 22:20

No właśnie.
Po kodowaniu należy odciąć z wiązki przewód od żarówki lewego wstecznego i dorobić przewód do zaznaczonego pinu w niebieskiej kostce?
Początkujący
 
Od: 11 cze 2016, 05:05
Posty: 4
Skąd: Warszawa (Bielany)
Auto: GG Sedan '03 2.0 MZR 141KM

Postprzez garcia » 4 gru 2018, 23:05

Tak z pinu Q4 trzeba jakoś ten prąd do żarówki dostarczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 17:17
Posty: 126 (1/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 bm sedan '15
2.0 155 hp M/T
Canada soul red

Postprzez popi2009 » 4 gru 2018, 23:42

Ok Panowie mam problem.


Zmieniłem koledze zegary na europa. Blok 3 (jest to jedna linijka) nje chciał się zapisać forscanem. Konfiguracja niezgodna. Ktoś ma pomysł?

Dodatkowo pojawiły się lampki na zegarach od tej przedniej kamery. I błąd jest stałe modułu FSC. Forscanem podaje błąd konfiguracji i konieczna kalibracja

Dodatkowo na zegarach pojawiła się taka pomarańczowa żarówka. Od czego to jest? Zaznaczam ze auto ma manetkę amerykańska świateł. Nie ma przednich halogenów plus tylne nie są podpięte do auta

Nie gaśnie tez lampka temperatury silnika. Ciagle pokazuje niebieskie


Obrazek
popi2009
 

Postprzez child » 5 gru 2018, 00:59

popi2009 napisał(a):Ok Panowie mam problem.


Zmieniłem koledze zegary na europa. Blok 3 (jest to jedna linijka) nje chciał się zapisać forscanem. Konfiguracja niezgodna. Ktoś ma pomysł?


Ja też to mam i nie widzę skutków ubocznym, więc na razie olewam :) Niektóre wersje Forcana ponoć nawet tego nie pokazują, nie ma go też w arkuszu.

Dodatkowo pojawiły się lampki na zegarach od tej przedniej kamery. I błąd jest stałe modułu FSC. Forscanem podaje błąd konfiguracji i konieczna kalibracja


Trochę mało to precyzyjne. Forscan podaje błąd kiedy – jak coś próbujesz zrobić czy DTC? FSC są przynamniej dwie, mocno różniące się wersje, może licznik spodziewa się tej innej wersji?

Dodatkowo na zegarach pojawiła się taka pomarańczowa żarówka. Od czego to jest? Zaznaczam ze auto ma manetkę amerykańska świateł. Nie ma przednich halogenów plus tylne nie są podpięte do auta


A o której mówisz, bo ja widzę 2 albo 3? Te po prawej obie są od SCBS. Przydałoby się zdjęcie większej rozdzielczości.
Ostatnio edytowano 5 gru 2018, 01:11 przez child, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez popi2009 » 5 gru 2018, 01:06

Po lewej jest żarówka pomarańczowa. Ustaliłem ze jest to sygnalizacja błędu ledow przednich. Auto nie ma ledow pytanie czemu licznik myśli ze ma


Dodatkowo nie gaśnie lampka zimnego silnika

W zakresie FSC POKAZUJE DTC błąd konfiguracji oraz drugi konieczna kalibracja. Na starym liczniku ten błąd tez byl
popi2009
 

Postprzez child » 5 gru 2018, 01:17

popi2009 napisał(a):Po lewej jest żarówka pomarańczowa. Ustaliłem ze jest to sygnalizacja błędu ledow przednich. Auto nie ma ledow pytanie czemu licznik myśli ze ma


Pewnie dlatego, że licznik pochodzi z samochodu z ledami i ma to ustawione w konfiguracji IC. Arkusz nic nie zawiera na temat ledów, pewnie tego jeszcze nie rozgryźli :(

W zakresie FSC POKAZUJE DTC błąd konfiguracji oraz drugi konieczna kalibracja. Na starym liczniku ten błąd tez byl


To może o dziwo rzeczywiście kalibracja jest konieczna :)

A tak w ogóle to z którego roku ten samochód?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez popi2009 » 5 gru 2018, 08:19

Połowa 2017

Dopisano 5 gru 2018, 08:03:

w sumie zastanawia mnie dlaczego:

1) skoro kopiuję całość licznika ze starego na nowy to zastanawiam się dlaczego są błędy właśnie np. ten od świateł (lampka)

2) nie chce gasnąć lampka temperatury silnika (pokazująca że jest zimny)


Więc teraz pytanie brzmi – skoro że tak powiem ta lampka swiecaca jest od czapy, to samo z temp silnika – czy macie wiedzę da się rozebrać licznik tak żeby zakleić nie wiem taśmą izolacyjną te obie diody?

3) ktoś wie czy da się skonfigurować FSC forscanem? Widziałem gdzies instrukcję w necie ale ona dotyczyła programu diagnostycznego którego używa mazda

Dopisano 5 gru 2018, 08:51:

update – po nocy problem swiecacej zaroweczki zgasł – temp silnika tez już gasnie po przejechaniu się


zostaje błąd w module FSC. Są dwa DTC

– kamera nieskalibrowana
– błędna konfiguracja

Forscanem da się przyuczyć?
popi2009
 

Postprzez fabiomaster » 7 gru 2018, 10:14

popi2009 napisał(a):Ok Panowie mam problem.


MISTRZU !!!! to jest licznik od liftowej wersji ! nie możesz użyć tego licznika do wersji przed liftem, tak samo z modułami do radia. Lift ma więcej wpisów do radarów itd...

Chyba, że będziesz miał IC po lifcie i będziesz robił porównanie z IC przed liftem. Krok po kroku, tak jak robiłem to z przeciwmgielnym w RBCM.

P.S to, że nie może forscan zapisać jakiej liniki to wina checksum w ostatnim polu. Po lifcie pewnie jest inny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2017, 12:00
Posty: 61 (1/5)
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP
CX-5 2023 Carbon 2.5 AWD

Postprzez Raptor77 » 7 gru 2018, 16:46

Czy przebieg można wpisać czy jest nie ruszalny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez popi2009 » 9 gru 2018, 12:00

fabiomaster napisał(a):
popi2009 napisał(a):Ok Panowie mam problem.


MISTRZU !!!! to jest licznik od liftowej wersji ! nie możesz użyć tego licznika do wersji przed liftem, tak samo z modułami do radia. Lift ma więcej wpisów do radarów itd...

Chyba, że będziesz miał IC po lifcie i będziesz robił porównanie z IC przed liftem. Krok po kroku, tak jak robiłem to z przeciwmgielnym w RBCM.

P.S to, że nie może forscan zapisać jakiej liniki to wina checksum w ostatnim polu. Po lifcie pewnie jest inny.



O ch Ci chodzi? Licznik polift wsadziłem do auta polift
popi2009
 

Postprzez child » 9 gru 2018, 16:16

fabiomaster napisał(a):P.S to, że nie może forscan zapisać jakiej liniki to wina checksum w ostatnim polu. Po lifcie pewnie jest inny.


Przecież suma kontrolna to prosta suma modulo z sumy bajtów <co?> Poza tym popi2009 raczej akurat trzeciego bloku nie zmieniał, chyba że ma jakieś tajne informacje na jego temat.

Dopisano 9 gru 2018, 16:17:

Raptor77 napisał(a):Czy przebieg można wpisać czy jest nie ruszalny?


Inżynierowie Mazdy nie są idiotami i oczywiście nie umożliwiają tak trywialnego sposobu zmiany stanu licznika ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 9 gru 2018, 17:02

To raczej twórcy Forscana nie przeginają pały (i chwała im za to) i zablokowali trywialny sposób korekty licznika. Wg mnie stan licznika to właśnie niezapisywalny Blok 3.
Co niestety nie oznacza, że nie można tego łatwo obejść...
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3099 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez child » 9 gru 2018, 17:07

Jeśli mnie pamięć nie myli, to blok 3 ma tylko 2 bajty, a to zbyt mało by zapisać stan licznika. Co oczywiście nie wyklucza istnienia jakiegoś prostego sposobu "korekcji" jego wskazań, ale na chłopski rozum akurat ta funkcjonalność powinna być jakoś dodatkowo zabezpieczona.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Raptor77 » 9 gru 2018, 17:18

Czyli trzeba szukać licznika z podobnym przebiegiem albo olać sprawę bo jak rozumiem licznik jest potrzebny tylko żeby kontrolka działała ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez darrecki » 9 gru 2018, 18:11

Nie chce mi się iść do auta żeby to sprawdzić, ale jak robiłem swapa z licznika analogowego na cyfrowy z HUD w Maździe 2, to był tam jeden blok, który był "szary" i Forscan go ignorował. Był też inny, bardzo krótki którego nie dało się zapisać. Jeden z nich to stan licznika, drugi to model auta – 2/3/cx3/demio/axela, – aczkolwiek tutaj się moge mylić. Jako, że nie mogę tego zmienić to żony 2 jest teraz "demio". Ale cała reszta działa, żadnych błędów, stan licznika również udało mi się zmienić na taki jaki był w analogowym. Także wg. mnie problemy popiego nie mają nic wspólnego z przeszczepem licznika, tylko historią (wypadkową) pojazdu.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3099 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez popi2009 » 9 gru 2018, 19:07

Tak tez myśle bo błędy związane z modułem FSC pozostają przy założeniu starego licznika. Niemniej auto dostało w tył i odpaliła kurtyna wiec dziwne ze to ma wpływ na przednia kamere
popi2009
 

Postprzez azar » 15 gru 2018, 03:08

miałem to samo tylko u mnie miałem problem z którąś wagą bądź wagami przy fotelu pasażera więc kupiłem cały fotel USA i przełożyłem dolny stelaż fotela z wagami by nie rozkalibrować tych wag. musiałem również panel ten wymienić bo nadal błąd poduszek się pojawiał i komputer diagnostyczny wskazywał błąd lampki sygnalizacji poduszek więc wymiana panela i gra gitara. Może jakbym wcześniej licznika nie przemieniał na europejski to by nie trzeba było wymieniac tego panela ale warto to zrobić by się nie męczyć z tymi milami na liczniku i małymi kilometrami. Lepiej to wygląda i lepiej sie jeździ.
Załączniki
20181215_105144.jpg
20181215_105217.jpg
Ostatnio edytowano 15 gru 2018, 17:36 przez azar, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2017, 00:13
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 2014 Mazda 3 BM 2.0 Touring 155KM HB 6MT made in Japan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323