reg napisał(a):Sedan ma mieć 4662mm długości. To niecałe 3cm mniej niż szóstka pierwszej generacji. Do tego większy rozstaw osi.
... no ja się właśnie najbardziej obawiam o miejsce nad głowami pasażerów tylnej kanapy, szczególnie w sedanie, bo dach bardzo mocno tam opada. Nie rozumiem tego zupełnie, a to w wielu markach ma miejsce, że linię dachu dyktują styliści i marketing, a nie ergonomia – tam gdzie miejsca nad głową powinno być najwięcej, dach dziś musi opadać bo tak jest modnie.
Co do rozstawu osi, to ten parametr bardzo łatwo zmarnować, co pokazują liczne przykłady samochodów produkcji francuskiej. Duże koła, duże nadkola, plus grube wygłuszenie i z 2,7 m robi się znacznie mniej w kabinie. Wydaje się, że z miejscem nad głowami z tyłu w hatchbacku będzie lepiej niż w sedanie – zrobiono bardzo fajny zabieg, podnosząc dach ponad linię okien – co jest jakby trochę bez sensu
Dopisano 29 lis 2018, 13:23:reg napisał(a):Nie do końca przekonuje mnie ten mocno nachylony i położony nisko pas z nawiewami, ale poza tym ciężko się do czegokolwiek przyczepić.
No właśnie, te małe nawiewy – raz że lewy jest daleko od kierowcy, a dwa w obecnej M6 też zrobili takie miniaturowe dysze i efekt jest taki, że nawet przy niskim biegu dmuchawy uzyskuje się dużą prędkość przepływu powietrza i wrażenie ruchu powietrza w kabinie, a nie każdemu to odpowiada.
W M2 też zrobili dyszę-wynalazek, która nie daje się za bardzo ustawić.
Z pewnościom natomiast niemieckim dziennikarzom będzie się podobał wysoko umieszczony panel klimatyzacji, bo mają na tym punkcie lekkiego bzika

PS. Popatrzcie na Toyotę C-HR z boku, szczególnie na tylne drzwi boczne i tylny słupek. Czy to nie jest podobne do nowej M3 HTB?