Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
Pierwszy raz w historii modelu sedan będzie znacznie ładniejszy niż hatchback. Już po pokazaniu konceptu Kai obawiałem się, że ten garb w HB pozostanie w modelu produkcyjnym i niestety tak się stało. Tylna część od boku strasznie brzydka. Jak nie Mazda. Dobrze, że chociaż sedan prezentuje się bardzo ładnie. Połączenie elegancji z zadziornością. Aż jestem w szoku, że udało im się zrobić idealne proporcje sedana, bo w poprzednich generacjach było z tym różnie Wnętrze wygląda bardzo przyjemnie. Zapowiada się spory krok do przodu pod tym względem. Ekran centralny przypomina ten z Lexusa, a nie chińską zabawkę doklejoną w ostatniej chwili jaką można znaleźć w wielu modelach z lat 18-19 innych marek. Grill trochę za duży, ale niestety teraz chyba w każdej Maździe tak będzie. Zresztą generalnie w motoryzacji nastała moda na wielkie, nieproporcjonalne grille, które w niektórych modelach powodują, że cały przód wygląda karykaturalnie. W Mazdach i tak jest jeszcze znośnie porównując z innymi markami.
Teraz pozostaje czekać na cennik. Patrząc na wnętrze i ogólnie kierunek w którym idzie Mazda boję się, że cena najlepiej wyposażonego modelu z mocnym silnikiem będzie znacznie wyższa niż w obecnej generacji. Jeśli tak to oby chociaż jakość była adekwatna.
Ciekawe czy będzie w Polsce AWD i silnik 2.5L. Obawiam się, że nie.
Nie mogę się doczekać pierwszych testów i wrażeń z jazdy SkyActiv-X.
Teraz pozostaje czekać na cennik. Patrząc na wnętrze i ogólnie kierunek w którym idzie Mazda boję się, że cena najlepiej wyposażonego modelu z mocnym silnikiem będzie znacznie wyższa niż w obecnej generacji. Jeśli tak to oby chociaż jakość była adekwatna.
Ciekawe czy będzie w Polsce AWD i silnik 2.5L. Obawiam się, że nie.
Nie mogę się doczekać pierwszych testów i wrażeń z jazdy SkyActiv-X.
darrecki napisał(a):W UK nie będzie już 2.2D, a SkyX tylko w najwyższej wersji wyposażenia. Reszta to "nowe stare" 1.5 i 2.0 SkyG i 1.8 SkyD. Także szumnie zapowiadany nowy silnik będzie w może 10% sprzedanych modeli.
I chyba jestem jedyny jak do tej pory, któremu bardziej podoba się garbate HB. Przynajmniej jest inny, bo sedan to jest w zasadzie to samo co było tyle, że ze "zmrużonymi" światłami i innym zderzakiem/grillem
darrecki napisał(a):W UK nie będzie już 2.2D, a SkyX tylko w najwyższej wersji wyposażenia. Reszta to "nowe stare" 1.5 i 2.0 SkyG i 1.8 SkyD. Także szumnie zapowiadany nowy silnik będzie w może 10% sprzedanych modeli.
I chyba jestem jedyny jak do tej pory, któremu bardziej podoba się garbate HB. Przynajmniej jest inny, bo sedan to jest w zasadzie to samo co było tyle, że ze "zmrużonymi" światłami i innym zderzakiem/grillem
Skad to info na temat silnikow w UK?
W nowym sedanie podoba mi się to, że wreszcie uwidocznili ten podwójny wydech. Z kolei dlaczego znowu umieścili przednią tablicę rejestracyjną w tym samym miejscu, a nie tak jak w szóstce
piotrekkk1985 napisał(a):Skad to info na temat silnikow w UK?
https://www.autoexpress.co.uk/mazda/3/105340/new-2019-mazda-3-has-the-vw-golf-and-ford-focus-in-sight
Bieda straszna
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Witam wszystkich,
jedno co można na pewno powiedzieć, to że Mazda nie jest mistrzem od redagowania informacji prasowych – podobnie jak w przypadku niedawnego liftingu CX-3 w prasówce nowej Mazdy 3 prawie nic nie ma W danych technicznych o silniku napisane jest że auto ma silnik i to nie jest żart. Zero informacji technicznych.
Ale ponieważ coś tam udało mi się ustalić i zebrać trochę zdjęć (a przy okazji je rozjaśnić bo z jakiegoś powodu Mazda zrobiła bardzo ciemne foty), to się pochwalę i życzę miłej lektury materiału stworzonego w myśl idei "jak zrobić coś z niczego"
http://www.motospace.pl/prezentacje/now ... co-diesel/
Jak się czegoś więcej dowiem, będę uzupełniał.
Pozdrawiam serdecznie
jedno co można na pewno powiedzieć, to że Mazda nie jest mistrzem od redagowania informacji prasowych – podobnie jak w przypadku niedawnego liftingu CX-3 w prasówce nowej Mazdy 3 prawie nic nie ma W danych technicznych o silniku napisane jest że auto ma silnik i to nie jest żart. Zero informacji technicznych.
Ale ponieważ coś tam udało mi się ustalić i zebrać trochę zdjęć (a przy okazji je rozjaśnić bo z jakiegoś powodu Mazda zrobiła bardzo ciemne foty), to się pochwalę i życzę miłej lektury materiału stworzonego w myśl idei "jak zrobić coś z niczego"
http://www.motospace.pl/prezentacje/now ... co-diesel/
Jak się czegoś więcej dowiem, będę uzupełniał.
Pozdrawiam serdecznie
motospace.pl napisał(a):Witam wszystkich,
jedno co można na pewno powiedzieć, to że Mazda nie jest mistrzem od redagowania informacji prasowych – podobnie jak w przypadku niedawnego liftingu CX-3 w prasówce nowej Mazdy 3 prawie nic nie ma W danych technicznych o silniku napisane jest że auto ma silnik i to nie jest żart. Zero informacji technicznych.
Ale ponieważ coś tam udało mi się ustalić i zebrać trochę zdjęć (a przy okazji je rozjaśnić bo z jakiegoś powodu Mazda zrobiła bardzo ciemne foty), to się pochwalę i życzę miłej lektury materiału stworzonego w myśl idei "jak zrobić coś z niczego"
http://www.motospace.pl/prezentacje/now ... co-diesel/
Jak się czegoś więcej dowiem, będę uzupełniał.
Pozdrawiam serdecznie
Ciekawy artykuł, przyjemnie się czyta. Czekam na dalszy ciąg
piwo napisał(a):jak silnik nowy fajny zrobili (2.0 kompresor) tak reszte sp..lili. nie podoba mi sie to w ktora strone to zmierza. mam nadzieje ze r9 tak nie spitola.
zaleta tej sytuacji taka ze uzywki starszego modelu nie poleca z cena bo wiekszosc bedzie wolala starszy model od nowszego.
Druga zaleta to pewnie prosty swap SkyActive-X do starej budy
Pojawiło się więcej zdjęć wnętrza, na których już sporo widać, np. tutaj: https://www.motor1.com/photos/642971/20 ... auto-show/
-Zegary bardzo podobne do aktualnej 6, tylko obrotomierz ładniejszy.
-Kierownica bardzo mi się podoba. Ciekawe czy te wstawki to prawdziwy metal
-Fajny, duży podłokietnik
-Będzie HUD na szybie
-Nie do końca przekonuje mnie ten mocno nachylony i położony nisko pas z nawiewami, ale poza tym ciężko się do czegokolwiek przyczepić
Patrząc po samych zdjęciach bliżej temu wnętrzu do klasy premium niż do większości kompaktów konkurencji. Zobaczymy czy faktycznie jakość będzie tak dobra jak strona wizualna.
Sedan ma mieć 4662mm długości. To niecałe 3cm mniej niż szóstka pierwszej generacji. Do tego większy rozstaw osi.
-Zegary bardzo podobne do aktualnej 6, tylko obrotomierz ładniejszy.
-Kierownica bardzo mi się podoba. Ciekawe czy te wstawki to prawdziwy metal
-Fajny, duży podłokietnik
-Będzie HUD na szybie
-Nie do końca przekonuje mnie ten mocno nachylony i położony nisko pas z nawiewami, ale poza tym ciężko się do czegokolwiek przyczepić
Patrząc po samych zdjęciach bliżej temu wnętrzu do klasy premium niż do większości kompaktów konkurencji. Zobaczymy czy faktycznie jakość będzie tak dobra jak strona wizualna.
Sedan ma mieć 4662mm długości. To niecałe 3cm mniej niż szóstka pierwszej generacji. Do tego większy rozstaw osi.
Jak bym brał to chyba padło by na sedana bo ładny jest HB to jakieś nieporozumienie, tak bardzo skupili się na przodzie że na szybko tył uklepali i tyle – bez żadnego pomysłu.
– Zegary rzeczywiście ładne – obrotomierz w porównaniu z poprzednią 3 byłby ładniejszy nawet wtedy, gdyby go wcale nie było
– ja tam się cieszę, że tablica będzie na grillu – jest on tak wielki, że bez tablicy wygląda jak wielka, pusta przestrzeń i tablica przynajmniej zapełni to miejsce
– z tym premium to bym powiedział tak – zamiast wyglądu wnętrza bardziej by o tym świadczył brak rdzy i innych upierdliwych drobnych usterek
– ja tam się cieszę, że tablica będzie na grillu – jest on tak wielki, że bez tablicy wygląda jak wielka, pusta przestrzeń i tablica przynajmniej zapełni to miejsce
– z tym premium to bym powiedział tak – zamiast wyglądu wnętrza bardziej by o tym świadczył brak rdzy i innych upierdliwych drobnych usterek
Oj tam w nowej M3 rdzy na pewno nie ma a przynajmniej tak twierdzi producent
Dla zainteresowanych polecam artykuł na naszej stronie klubowej
- Od: 21 wrz 2006, 17:09
- Posty: 5603 (328/453)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE
reg napisał(a):Sedan ma mieć 4662mm długości. To niecałe 3cm mniej niż szóstka pierwszej generacji. Do tego większy rozstaw osi.
... no ja się właśnie najbardziej obawiam o miejsce nad głowami pasażerów tylnej kanapy, szczególnie w sedanie, bo dach bardzo mocno tam opada. Nie rozumiem tego zupełnie, a to w wielu markach ma miejsce, że linię dachu dyktują styliści i marketing, a nie ergonomia – tam gdzie miejsca nad głową powinno być najwięcej, dach dziś musi opadać bo tak jest modnie.
Co do rozstawu osi, to ten parametr bardzo łatwo zmarnować, co pokazują liczne przykłady samochodów produkcji francuskiej. Duże koła, duże nadkola, plus grube wygłuszenie i z 2,7 m robi się znacznie mniej w kabinie. Wydaje się, że z miejscem nad głowami z tyłu w hatchbacku będzie lepiej niż w sedanie – zrobiono bardzo fajny zabieg, podnosząc dach ponad linię okien – co jest jakby trochę bez sensu
Dopisano 29 lis 2018, 13:23:
reg napisał(a):Nie do końca przekonuje mnie ten mocno nachylony i położony nisko pas z nawiewami, ale poza tym ciężko się do czegokolwiek przyczepić.
No właśnie, te małe nawiewy – raz że lewy jest daleko od kierowcy, a dwa w obecnej M6 też zrobili takie miniaturowe dysze i efekt jest taki, że nawet przy niskim biegu dmuchawy uzyskuje się dużą prędkość przepływu powietrza i wrażenie ruchu powietrza w kabinie, a nie każdemu to odpowiada.
W M2 też zrobili dyszę-wynalazek, która nie daje się za bardzo ustawić.
Z pewnościom natomiast niemieckim dziennikarzom będzie się podobał wysoko umieszczony panel klimatyzacji, bo mają na tym punkcie lekkiego bzika
PS. Popatrzcie na Toyotę C-HR z boku, szczególnie na tylne drzwi boczne i tylny słupek. Czy to nie jest podobne do nowej M3 HTB?
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
bo to takie dziecinne miec mpsa
masakra. szkoda. zastanawiam sie po co im wogole w ofercie rx9. z takim podejsciem powinni skupic sie tylko na dupowozach dla dziaduszkow.
masakra. szkoda. zastanawiam sie po co im wogole w ofercie rx9. z takim podejsciem powinni skupic sie tylko na dupowozach dla dziaduszkow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Może powinni zmienić zarząd bo z takim podejściem to na pewno tracą dożo potencjalnych klientów.
Pogrzebałem trochę i na przykładzie i30N wygląda to tak:
"The carmaker sold a total of 907 units in September, further raising the sales performance of the vehicle, which debuted last year. The figure takes the total for this year to 4,678, surpassing its annual goal of 2,800
Of all i30 vehicles sold in Europe, 15 percent were the high performance version of the hatchback, it added. The company is expected to set a higher sales goal of i30 N next year, considering the growing popularity of the vehicle."
Można, można i nie uważam ze jest to dziecinny HH
Pogrzebałem trochę i na przykładzie i30N wygląda to tak:
"The carmaker sold a total of 907 units in September, further raising the sales performance of the vehicle, which debuted last year. The figure takes the total for this year to 4,678, surpassing its annual goal of 2,800
Of all i30 vehicles sold in Europe, 15 percent were the high performance version of the hatchback, it added. The company is expected to set a higher sales goal of i30 N next year, considering the growing popularity of the vehicle."
Można, można i nie uważam ze jest to dziecinny HH
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
brii napisał(a):Zmień sobie ksywkę na KrzyzakLeon
rozważę – a sarkazm zupełnie niepotrzebny...
Ostatnio edytowano 30 lis 2018, 19:44 przez KrzyzakMitsu, łącznie edytowano 1 raz
reg napisał(a):Pierwszy raz w historii modelu sedan będzie znacznie ładniejszy niż hatchback.
Pozwolę się nie zgodzić. Hatchback w BK moim zdaniem był ohydny, z tyłu wyglądał jak robak, a sedan to był jeden z najładniejszych w tamtym czasie (wiem, bo sam miałem )
KrzyzakMitsu napisał(a):brii napisał(a):Zmień sobie ksywkę na KrzyzakLeon
rozważę – a sarkazm zupełnie nie potrzbny...
W sumie...
to co? lepiej brać leona? tańszy, nie rdzewieje a i wersję Cupra się znajdzie
sevecc napisał(a): tańszy, nie rdzewieje a i wersję Cupra się znajdzie
pierwsze się nie zgadza – 3-ka w najbogatszej wersji jest dużo tańsza od leona fr/experience w najbogatszej wersji, jakieś 20% lub 20-kilka
chyba że masz na myśli wersję ze zdjęcia, czyli leon 1 to będzie na pewno tańsza a i z rdzą faktycznie nie ma problemu
jak zobaczyłem nową 3-kę to skojarzenie samo przyszło, są naprawdę bardzo podobne
i przyznam rację przedmówcy – obecna wersja hatch przypomina jakiegoś robala, ten tył jak u dżdżownicy sedan ładniejszy i to chyba taki ogólny standard...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości