Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI '09 QUATTRO Phantom Black OOOO
Kawał furacza. Szkoda, że nie JDM ale skoro już z Reichu to chyba jeden z ciekawszych wyborów.
Skoro znowu wróciłeś do ON to tak jak prawisz była uzasadniona potrzeba – te każdy ma swoje. Ja GJ,ką 4x w miesiacu robie 120km trase a reszta miasto/praca i stwoerdzam iż benzyna też jakoś przesadnie nie drenuje portfela. Średnio mam jeden bak wiecej do zalania niż miałem w ON. Ale poza spalaniem to jest zupełnie inna liga jeśli mowa o motoryzacji i pewnie też tego teraz doświadczasz. Gratulacje zakupu i niech wozi do celu.
Skoro znowu wróciłeś do ON to tak jak prawisz była uzasadniona potrzeba – te każdy ma swoje. Ja GJ,ką 4x w miesiacu robie 120km trase a reszta miasto/praca i stwoerdzam iż benzyna też jakoś przesadnie nie drenuje portfela. Średnio mam jeden bak wiecej do zalania niż miałem w ON. Ale poza spalaniem to jest zupełnie inna liga jeśli mowa o motoryzacji i pewnie też tego teraz doświadczasz. Gratulacje zakupu i niech wozi do celu.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Generalnie mimo wszystko (po ON, PB i teraz znów ON), jestem bardziej zwolennikiem benzynki, którą można wkręcać i wkręcać, aczkolwiek tu "fałka" mnie zaskoczyła jak na 4,5 tys się wkręca i ciągle jedzie tylko niestety, w tym przypadku jedyna słuszna benzyna to V8, a póki co jeszcze tak bogaty nie jestem, żeby ją zalewać i eksploatować
Obecnie nuda, ponad 3,5 tys km zrobione razem Jeśli chodzi o modyfikacje to jest ich w głowie pełno i odmienią tego kombiaka... Przepraszam – Avanta bardzo mocno, jednak dopiero za rok/dwa, bo w półśrodki tym razem bawić się nie będę o ile w międzyczasie nie sprzedam i inny pomysł na projekt do głowy nie wpadnie
Obecnie nuda, ponad 3,5 tys km zrobione razem Jeśli chodzi o modyfikacje to jest ich w głowie pełno i odmienią tego kombiaka... Przepraszam – Avanta bardzo mocno, jednak dopiero za rok/dwa, bo w półśrodki tym razem bawić się nie będę o ile w międzyczasie nie sprzedam i inny pomysł na projekt do głowy nie wpadnie
Paczcie go, wrócił! Echm, zaraz, zaraz... niech no sobie przypomnę, kto się ze mnie za kupno karawanu nabijał (choć mój nie czarny i zbyt mało prestiżowy, żeby wozić w ostatniej podróży )
Gratuluję zakupu Aczkolwiek chyba póki sam się nie przejadę tym wielbłądem, to nie zrozumiem wyboru Ogromna klempa, kombiwagen i w gnojowicy – to nie jest przepis na idealne auto dla młodego człowieka Ale miłość jest ślepa – mi się dalej Accordeon podoba, więc nie mogę Ci robić wyrzutów
Gratuluję zakupu Aczkolwiek chyba póki sam się nie przejadę tym wielbłądem, to nie zrozumiem wyboru Ogromna klempa, kombiwagen i w gnojowicy – to nie jest przepis na idealne auto dla młodego człowieka Ale miłość jest ślepa – mi się dalej Accordeon podoba, więc nie mogę Ci robić wyrzutów
Jeśli nie oglądasz się przez ramię na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
mln napisał(a):kto się ze mnie za kupno karawanu nabijał
Panie, ja nie mieć kombi, to je AVANT
mln napisał(a):nie zrozumiem wyboru
szczerze mówiąc sam nie rozumiem i ciągle się waham czy to trzymać i modzić czy pogonić i szukać czegoś bardziej w moim stylu
mln napisał(a):miłość jest ślepa
Panie, to nie miłość jak już to przelotny romans chwilowo po prostu dupowóz
Wczoraj w DR2K garage miała miejsce wymiana oleju (przebieg 297333km)
Krowa wciąga 8,2l oleju, więc wymiana jest dość kosztowna zwłaszcza jak się leje olej premium
Dziś dotarło do mnie obdeleven pro zamówiłem żeby zaadaptować akumulator (chory pomysł konstruktorów) po tym, jak ostatnio go przypadkowo rozładowałem dodatkowo odblokowałem sobie ukryte, zielone menu, a w jakich celach dalej wykorzystam obd to się zobaczy dużo tańsza alternatywa dla VCDS'a, polecam VAGowiczom
rafałmazda napisał(a):Krowa wciąga 8,2l oleju
Ło matko bosko kochano.
Weź to ogrzej zimą po odpaleniu.
Jedną rzeczą jaką mogę Cie zmartwić to ta premiumowość tego oleju nie jest do końca premiumowa.
Ten olej nie jest syntetyczny, tylko hydrocrackowany w technologii sytntetycznej. Baza olejowa nie jest syntetyczna ale mineralna a olej jako odpad, klasyfikowany jest do odpadów olejowych mineralnych.
To tak aby zachęcić Cie do lektury nad olejami
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
I aby oszczędzić środowisko przerabiają ten nieużyteczny odpad mineralny na olej silnikowy
Trzeba też pamiętać że nie ma oleju składającego się w 100% z bazy syntetycznej bo nie mieszały by się dodatki które dodawane są do oleju i zawsze dodawany jest olej po hydrokrakingu.
Trzeba też pamiętać że nie ma oleju składającego się w 100% z bazy syntetycznej bo nie mieszały by się dodatki które dodawane są do oleju i zawsze dodawany jest olej po hydrokrakingu.
Neonixos666 napisał(a):nie ma oleju składającego się w 100% z bazy syntetycznej bo nie mieszały by się dodatki które dodawane są do oleju i zawsze dodawany jest olej po hydrokrakingu.
Są oleje tylko na bazie syntetycznej – jak mnie pamięć nie myli to dodatki rozpuszczają się słabo w bazie zaliczanej do grupy IV (PAO), dobrze z kolei w bazie grupy V (estry) (albo na odwrót ). Przy w pełni syntetycznej bazie dodatków też często stosuje się po prostu mniej (bo np. nie trzeba poprawiać indeksu lepkości VI) Ale faktem jest, że jak się człowiek zagłębi trochę w temat to można się zdziwić jak niektóre oleje wypadają słabo lub ile uznanych olejów "w pełni syntetycznych" bazuje na HC. Sam z tego względu zrezygnowałem z Millersa Z ciekawych źródeł analiz itp. – oil-club.de i oil-club.ru Albo zrobić zakupy (awaga, reklama) u Tomka z czarnepaliwo.pl – doradzi fachowo co wybrać
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Weelkoo napisał(a):Sam z tego względu zrezygnowałem z Millersa
Nie możesz tak generalizować i mówić źle o całości oferty producenta, jakiegokolwiek bo nawet Castrol ma dobre oleje, niewiele ale zawsze Olej olejowi nierówny. Lepiej napisz, z jakiego oleju Millersa zrezygnowałeś i dlaczego.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
No tak, mają CFS'a w ofercie – jedyny chyba olej, który jest faktycznie na bazie syntetycznej – można by więc napisać, że zrezygnowałem z wszystkiego od Millers'a nie będącego CFS Ale będąc konkretnym – zrezygnowałem z "w pełni syntetycznego" EE LongLife Eco 5W40, który jak się okazuje jest co najwyżej dobrym hydrocrackiem (z dodatkiem PAO) w cenie bardzo dobrych olejów syntetycznych. Poza tym widząc jak nie trzymają norm i np. taki XF Longlife C3 5W30 ma CCS właściwy dla 10W a nie 5W a producent nie udostępnia MSDS dla swoich olejów a to co podaje jest ubogie i niekoniecznie zgodne z prawdą nie sięgnąłbym nawet po CFS chyba
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
To nie lepiej w takim wypadku kupić olej producenta samochodu np. Dexelia dla Mazdy lub odpowiednik dla Audi? Producent chyba najlepiej wie jaki olej stosować do danej konstrukcji. Czy taki Ravenol RUP jest o wiele lepszy czy tutaj już ma zastosowanie prawo malejących przychodów?
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Nie, bo producentom wcale nie zależy na tym aby silnik przejechał 0,5 miliona kilometrów bez problemów – olej lany w serwisach to efekt zwykłej umowy handlowej na produkt, który ma spełniać określone minimum i być przy tym jak najtańszy. Taka Dexelia czy Dexelia Ultra to olej na bazie mineralnego (hydrocrack) o przyzwoitych parametrach i tyle, nieco bazy syntetycznej ma w swoim składzie Supra (0W20) i tak jest w przypadku większości olejów OE. Na nich auto będzie pracować poprawnie i będzie mieć wystarczającą ochronę ale skoro można wlać olej, który zapewni jeszcze lepsze warunki pracy to czemu tego nie zrobić? RUP'a nie ma co porównywać bo to inna liga ale też całkiem inna półka cenowa. Ja raczej chciałem zwrócić uwagę na to, że są oleje w cenie podobnej jak Dexelia czy Liqui Moly, które faktycznie mają bazy syntetyczne i zdecydowanie lepsze parametry. Np. jak jesteśmy przy Ravenolu to dla takiego C6 3.0 TDI jest Ravenol VMP 5W30 kosztujący ok. 150PLN za bańkę – syntetyk na bazie POA i estrów, z temperaturą płynięcia na poziomie -60'C, niską odparowalnością, bardzo dobrym CCS i świetną pompowalnością niskotemperaturową a całości dopełnia bogaty pakiet dodatków w tym pakiet ZDDP, molibden i bor. Bardzo dobry olej syntetyczny, o klasę lepszy a kasa wcale nie taka inna
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
A obd wszystkie zaprogramujesz ? Przy VcDS nie ma z tym problemu. A o kodowaniu aku przy rozładowaniu pierwsze słyszę. Aku się koduje jak wkładasz nowy
Ja do swojego 3.0 tdi lałem 5W30 Motula, teraz auto ma blisko 300 tys nadal na motulu i nic z autem złego się nie dzieje
Ja do swojego 3.0 tdi lałem 5W30 Motula, teraz auto ma blisko 300 tys nadal na motulu i nic z autem złego się nie dzieje
Mr_Bartek napisał(a):nie lepiej w takim wypadku kupić olej producenta samochodu np. Dexelia dla Mazdy
Tak, Dexelia jest tak dobrym olejem, że jak po 10tys się go zlewa to jej konsystencja woła o pomstę do nieba... Dopóki nie byłem przy zmianie oleju, tak do GG ją lałem, bo przecież producent zaleca...
Weelkoo napisał(a):bo producentom wcale nie zależy na tym aby silnik przejechał 0,5 miliona kilometrów bez problemów
Akurat w przypadku oleju i LM dość mocno się zagłębiliśmy z DR2K, docieraliśmy do NIEZALEŻNYCH testów różnych firm, które sprawdzały wytrzymałość filmu olejowego i innych takich. Do BK lałem LM, kręciłem do 7tys obrotów, nie działo się kompletnie nic. Zlewany po 10tys olej nie był czarny, ubytek (w silniku, który podobno ma fabryczną wadę i dlatego pije duuuuuuużo oleju ) wynosił około 0,2l, także osobiście przetestowałem na obrotach wolnossącej, kręcącej się benzyny, więc w dieslu będzie jeszcze lepiej i chyba mam coś zepsute, bo niby diesel, a po ponad 100, prawie 200km na oleju, nadal nie jest czarny ale to już muszę się zagłębić o co z tym silnikiem chodzi, a może Vki tak mają, bo w GG (jak i w sumie w każdym dieslu, z którym miałem styczność) chwilę po wlaniu był jak smoła
Wracając do LM, płockie (i nie tylko) X9'tki również na nim jeżdżą... Oleju nie biorą, jedna wypluła na hamowni ponad 170 koni i nie zrobiła przy tym jakiegokolwiek dymu, co dla "znafcuf" tematu było wielkim zaskoczeniem, bo przecież KL'e nie trzymają mocy i biorą olej także LM póki co nie zamienię
rclmati napisał(a):obd wszystkie zaprogramujesz ?
normalnie jest podział na kanały, wpisuje się ścieżki i dokonuje ewentualnych zmian – chociażby zielone menu już tak odblokowałem
rclmati napisał(a):Aku się koduje jak wkładasz nowy
mój jak się rozładował to do tego stopnia, że centralny nie miał siły ruszyć. Widocznie stracił jakąś swoją pamięć (choć stacji radiowych nie zapomniało) i trzeba było go od nowa kodować, ale póki co poziom ciągle pokazuje 100%
Rafał, jako wybitny i ceniony specjalista w innych dziedzinach niż olejoznawstwo nieśmiało zauważam, że olej po przejechaniu 15kkm powinien być czarny – jedną z jego funkcji (poza poślizgiem i chłodzeniem) jest przecież czyszczenie np. nagaru i stałych (ubocznych) efektów spalania ze smarowanych elementów silnika. Jeśli zlewasz oliwę klarowną jak w dniu zalania, to nabyta wiedza każe mi skonkludować, że olej jest do . Tak przynajmniej całe życie byłem nauczany .
Jeśli nie oglądasz się przez ramię na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
mln napisał(a):Rafał, jako wybitny i ceniony specjalista w innych dziedzinach niż olejoznawstwo nieśmiało zauważam, że olej po przejechaniu 15kkm powinien być czarny – jedną z jego funkcji (poza poślizgiem i chłodzeniem) jest przecież czyszczenie np. nagaru i stałych (ubocznych) efektów spalania ze smarowanych elementów silnika. Jeśli zlewasz oliwę klarowną jak w dniu zalania, to nabyta wiedza każe mi skonkludować, że olej jest do . Tak przynajmniej całe życie byłem nauczany .
Trzeba pamiętać że filtr oleju zapycha się po połowie przebiegu na oleju (są na to dowody w sieci), po tym czasie olej znacznie szybciej czarnieje bo nie jest filtrowany.
rafałmazda napisał(a):(jak i w sumie w każdym dieslu, z którym miałem styczność) chwilę po wlaniu był jak smoła
To zależy od konstrukcji silnika mi olej przy CR czarnieje po paru tysiącach.
mln napisał(a):olej po przejechaniu 15kkm powinien być czarny
jasne i podpisuję się pod tym, dlatego pierwsza wymiana w BK mnie trochę zaniepokoiła, bo olej zleciał w mocno ciemnym kolorze ale później już było lepiej
Neonixos666 napisał(a):filtr oleju zapycha się po połowie przebiegu na oleju
właśnie dlatego mam plan żeby zrobić jakieś 5 tys km teraz, wymienić sam filtr, zrobić kolejne 5 tys i zmiana oleju
rafałmazda napisał(a):właśnie dlatego mam plan żeby zrobić jakieś 5 tys km teraz, wymienić sam filtr, zrobić kolejne 5 tys i zmiana oleju
Z tego co czytam to co raz częstsza praktyka, nie odkłada się nagar we wnętrzu silnika a i parametry oleju są zachowane bo nie musi tyle sadzy i zanieczyszczeń rozpuszczać w sobie.
Audi oczywiście (na oleju zgodnym z normą VW 507 00) przewiduje interwał 30tys, natomiast Liqui Moly 50tys, jeśli producent samochodu nie sugeruje inaczej
U mnie dostęp do filtra oleju jest tak genialny, że lepiej chyba się nie dało wymyślić (od razu na górze silnika), sam filtr Knechta kosztuje koło 40-50zł, więc koszt żaden, robota żadna, a może naprawdę ograniczyć syf w silniku
U mnie dostęp do filtra oleju jest tak genialny, że lepiej chyba się nie dało wymyślić (od razu na górze silnika), sam filtr Knechta kosztuje koło 40-50zł, więc koszt żaden, robota żadna, a może naprawdę ograniczyć syf w silniku
rafałmazda napisał(a):interwał 50tys
Już chyba tylko krok dzieli nas od epoki, w której olej będzie miał taką samą żywotność jak silnik.
Jeśli nie oglądasz się przez ramię na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
w Ducato producent zaleca wymianę oleju co 48 tyś lub rok
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości