Jako nowy użytkownik forum witam wszystkich :–)
Od dłuższego czasu zmagam się z problemem wibracji (całego) auta podczas jazdy. Drgania zaczynają się od 100km/h do 120 km/h. Pomiędzy tymi prędkościami są momenty, kiedy auto nie wibruje w ogóle. Przykładowo, jadę 100 – są wibracje, przyśpieszam do 105 – wibracji nie ma, przyśpieszam do 110 – znowu wibruje, wracam do 100 – nie wibruje.
Przy puszczonym gazie, lub na luzie wibracje nie ustępują.
Zawieszenie sprawdzone, wymienione tuleje wahacza z przodu (obie strony), amortyzatory z przodu, połoś prawa. Więcej luzów nie znaleziono :-D
Geometria koł zrobiona. Od razu zaznacze, ze opony i felgi wykluczam, mam 3 komplety koł i na wszystkich to samo.
Ponadto podczas zmiany biegu z 1 na 2 jest szarpnięcie jakby silnik wysuwał się do tyłu i gdy wrzucam 2 to przy puszczaniu sprzęgła słychać stuknięcie.
Macie Panowie i Panie jakieś pomysły co tej mojej 3 może dolegać?
Dziękuje z góry za pomoc.
Pozdr. Kamil
Wibracje podczas jazdy, stuki przy zmianie biegów.
Strona 1 z 1
To stuknięcie przy puszczaniu sprzęgła występuje zawsze czy tylko pierwszy raz po uruchomieniu silnika? Jeśli tylko raz to jest to dźwięk uzbrajania ABS. Co do reszty nie mam pomysłów.
u mnie też występuje takie stuknięcie, i też się zastanawiałem co to. A może te wibracje to któraś z poduszek silnika? na filmikach widać że łatwo można tą od strony pasażera sprawdzić, zdejmując zbiorniczek z płynem chłodzącym, niestety ta od kierowcy to już by trzeba było aku zdejmować. np. https://www.youtube.com/watch?v=fBQdhuBXxkw
Jeśli pojedyncze stuknięcie przy jeździe przód tył lub zmiana biegów to są dwie opcje – poduszka skrzyni lub silnika, półoś.
Jeśli wibracje nie są wywoływane przez silnik podczas jazdy, to tylko i wyłącznie coś w kołach. Masz 3 komplety, a czy są wyważone? Z Twojego opisu z prędkości tak to właśnie wynika.
Jeśli wibracje nie są wywoływane przez silnik podczas jazdy, to tylko i wyłącznie coś w kołach. Masz 3 komplety, a czy są wyważone? Z Twojego opisu z prędkości tak to właśnie wynika.
Za stuki odpowiedzialna byla lapa/poduszka skrzyni biegow.
Drgan nadal nie wyeliminowalem.
Wszystkie komplety kol sa wywazone. Na kazdych to samo....
Dodam, ze na oponach letnich i zimowych na stalowych felgach (15", wysoki profil opony, miekka guma) wibracje sa mniej odczuwalne anizeli na felgach aluminiowych (17, niski profil).
Drgan nadal nie wyeliminowalem.
Wszystkie komplety kol sa wywazone. Na kazdych to samo....
Dodam, ze na oponach letnich i zimowych na stalowych felgach (15", wysoki profil opony, miekka guma) wibracje sa mniej odczuwalne anizeli na felgach aluminiowych (17, niski profil).
- Od: 21 wrz 2018, 20:26
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 BK 2005 1,6 Benzyna
Podepnę się pod temat.
Posiadam BK od ponad roku i również zmagam się z problemem wibracji. U mnie są to drgania kierownicy przechodzące nieraz w drgania całego samochodu, przy prędkości około 120 km/h. Przerobiłem już 3 komplety opon i na każdym wygląda to identycznie. Aktualne opony wyważałem już dwa razy w ciągu tego sezonu, a wcześniej prostowałem też felgę.
Co może być problemem?
Posiadam BK od ponad roku i również zmagam się z problemem wibracji. U mnie są to drgania kierownicy przechodzące nieraz w drgania całego samochodu, przy prędkości około 120 km/h. Przerobiłem już 3 komplety opon i na każdym wygląda to identycznie. Aktualne opony wyważałem już dwa razy w ciągu tego sezonu, a wcześniej prostowałem też felgę.
Co może być problemem?
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
Wibracje przy przyśpieszaniu to najczęściej przeguby wewnetrzne zużyte.
Marcis napisał(a):A myślałeś o tarczach hamulcowych?
Jeśli chodzi o mnie, to na starych, zużytych tarczach były wibracje i na nowych od razu od założenia nadal są wibracje. (Założone 4x tarcze TRW i 4x klocki Ate)
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
Pisałem to w innym temacie już, ale się powtórzę – też miałem efekt wibracji przy dodawaniu gazu i były to przeguby wewnętrzne. Natomiast efekt bicia zależny od prędkości udało mi się zlikwidować, gdy oddałem felgi do renowacji do porządnego warsztatu – w moim przypadku "Specjalistyczny zakład naprawy opon i felg Tujko" z Gdańska. Z 4 tylko 1 nie wymagała prostowania – felgi mogą bić na boki jak i osiowo, góra/dół. Ponadto opony też tam optymalizują sprawdzając bicie występujące przy różnym położeniu opony, ustawiają ją na feldze w wielu położeniach wybierając te najlepsze. Następnie maszyna wyważająca dobiera parametry laserem bez ręcznego wprowadzania, nie ma mowy o pomyłce.
No i kwestia przylegania koła do maszyny – w Tujko mają takie tarcze z wypustkami, które symulują szpilki/nakrętki a nie sam klin wciskany w w otwór centrujący.
To jest jedyny warsztat po którym mogę autem jechać z każdą prędkością i nie ma żadnego bicia...
No i kwestia przylegania koła do maszyny – w Tujko mają takie tarcze z wypustkami, które symulują szpilki/nakrętki a nie sam klin wciskany w w otwór centrujący.
To jest jedyny warsztat po którym mogę autem jechać z każdą prędkością i nie ma żadnego bicia...
KrzyzakMitsu napisał(a):efekt bicia zależny od prędkości udało mi się zlikwidować, gdy oddałem felgi do renowacji do porządnego warsztatu
Tak jak pisałem wyżej, moje felgi są proste i wyważone. Opony też są w porządku – tym bardziej, że problem występuje na 3 różnych kompletach – zarówno letnich jak i zimowych. Wibracje występują tylko w przedziale 110-130 km/h i są to przede wszystkim wibracje kierownicy.
Jeśli chodzi o wibracje przy przyspieszaniu – są, ale nie wielkie – raczej normalna praca silnika (jedyny problem jaki miałem to rezonujące plastiki deski rozdzielczej), a przeguby były sprawdzane niedawno i są w porządku.
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości