To dzisiejszy update zrobię ja

A właściwie to bardziej fotorelację
Kolektor od ZMa Część 2Prace przy dolocie można uznać na chwilę obecną za zakończone.
Kanały powiększyliśmy od strony głowicy żeby zgrały się z tymi w głowicy:
Wymyśliliśmy też metodę szlifowania kanałów kolektora nawet za zagięciami więc ją wykorzystaliśmy i kanały na całej długości wyglądają tak:
Tak jak Płomień pisał w poprzednim poście wlot do kanałów VICS'a też został oszlifowany i zaokrąglony tak samo jak łączenie się kanału VICS z długim kanałem:
Głowica i zawory Część kto by to liczyłPrzy okazji docierania zaworów odkryliśmy że jest jeszcze duży zapas pomiędzy krawędzią zaworu a przylgnią:

- To matowe to czynna powierzchnia przylgni, to błyszczące jest zbędne :P
I tak zawory zostały oszlifowane i zaokrąglone:
Powinno to poprawić przepływ raz ze względu że mniejszy zawór to mniejsza przeszkoda dla powietrza a dwa to powietrze powinno lepiej zakręcać wokół grzybka.
Finalnie zawory skurczyły się z 32mm do 31,5 mm.
Dla jasności, robimy to tylko na dolocie, na wydechu nie można sobie pozwolić na takie zabawy ze względu na dużo większe obciążenia cieplne na które jest narażona krawędź zaworu.
Dla ciekawych trochę liczb:
Stare zawory miały 30mm, gardziele miały 26mm.
Nowe zawory mają 31,5mm, gardziele mają 28,5mm.
To oznacza że nie dość że zwiększyliśmy pole powierzchni przekroju gardzieli o 20 % to udało nam się to zrobić dając zawór tylko o 10% większej powierzchni czyli poprawiając stosunek zawór/gardziel z 1,33 do 1,22.
Od tygodnia próbuję namówić Płomienia na kute korby, dzisiaj po tym co policzyliśmy zaczyna się przekonywać
Aero Część 1Po doświadczeniu z Toru Poznań i lekkim uciekaniu

na zakrętach postanowiliśmy w końcu zająć się areodynamiką.
Zaczynamy łagodnie od instalacji prawie oryginalnego mazdowskiego spoilera.
Prawie ponieważ oczywiście spoiler został zmodyfikowany. Konkretnie dorobiliśmy regulowaną stopkę dzięki czemu możemy zmieniać kąt natarcia. W oryginale jest on bardzo mały dzięki czemu spoiler nie stawia zbyt dużych oporów powietrza (zapewnia ekonomię) jednocześnie dając jakiś tam minimalny docisk a przede wszystkim jest i wygląda. My planujemy go tak ustawić żeby uzyskać jak największy docisk.
Ogólnie przez to że przy głowicy może pracować tylko jedna osoba na raz zostało zrobione wiele prac pobocznych
