Mazda MX-5 NB B6 1998r.
Strona 1 z 1
Witam,
Po dosyć obszernym poszukiwaniu zdecydowałem się pojechać do Wrocławia, niestety tam okazała się totalna lipa, więc zahaczyłem o Kąty Wrocławskie i tam nabyłem Miate.
Stan na tą chwilę jest do roboty, zależało mi na dobrej podłodze i podłużnicach a to jest w świetnym stanie
Mazda MX-5 NB 1,6 B6 1998r.
Przebieg 186 tys. km
Wyposażenie:
Silnik
Napęd na tył (otwarty dyfer )
Centralny zamek
ABS
Elektryczne szyby
Hardtop
Do naprawy:
Zaciski hamulców
Blacharka(nadkola tylne, progi, klapa bagażnika)
Lampa tylna lewa do wymiany
Zapłon
Dziurawy softtop
Hardtop do malowania
Plany:
Jak najszybciej doprowadzić do stanu używalności. Hamulce przejdą regeneracje jeszcze w przyszłym tygodniu. Teraz samochód stoi bo muszę zarejestrować. Zrobię też kompleksowy przegląd tj.:
nowy olej i filtr – zrobione 2 dni temu ENEOS 5W40
nowy płyn hamulcowy
nowy płyn chłodniczy
nowy filtr paliwa(Zrobione)
nowy filtr powietrza
Nowe świece NGK(Zrobione)
Nowe przewody WN niebieskie NGK(Zrobione, mimo że dedykowane to za długie)
Docelowo jest to projekt kilkuletni i ma trafić 1,8 BP-T pod maskę. Aczkolwiek uznałem że najpierw całe auto ogarnę na wg mnie dobry stan, a to troche zajmie. Najpewniej najpierw będzie 1,6 uturbiane, aby na spokojnie zwiększać moc i osiągi auto.
Do zmian na pewno trafią:
Hamulce
skrzynia na 6b
dyfer na Torsen
Zawieszenie
Z tego względu że taki projekt wymaga kilku worków pieniędzy, będzie to robione na dużym spokoju:)
Do przyszłego lata chciałbym ogarnąć calą blacharkę i dach, żeby wstydu nie było:)
Modyfikacji na razie nie ma.
Wrażenia z jazdy już w tym stanie są super, spełniłem swoje marzenie kupując Miate NB także, możecie być pewni, że temat będzie się rozwijał. Zdjęcia póki co są robione na szybko, ale myśle że po rejestracji w przyszłym tygodniu zrobię dobre zdjęcia, jak wygląda teraz.
Ramki Klubu Mazdaspeed dzięki uprzejmości Szkodnika Dzięki
Po dosyć obszernym poszukiwaniu zdecydowałem się pojechać do Wrocławia, niestety tam okazała się totalna lipa, więc zahaczyłem o Kąty Wrocławskie i tam nabyłem Miate.
Stan na tą chwilę jest do roboty, zależało mi na dobrej podłodze i podłużnicach a to jest w świetnym stanie
Mazda MX-5 NB 1,6 B6 1998r.
Przebieg 186 tys. km
Wyposażenie:
Silnik
Napęd na tył (otwarty dyfer )
Centralny zamek
ABS
Elektryczne szyby
Hardtop
Do naprawy:
Zaciski hamulców
Blacharka(nadkola tylne, progi, klapa bagażnika)
Lampa tylna lewa do wymiany
Zapłon
Dziurawy softtop
Hardtop do malowania
Plany:
Jak najszybciej doprowadzić do stanu używalności. Hamulce przejdą regeneracje jeszcze w przyszłym tygodniu. Teraz samochód stoi bo muszę zarejestrować. Zrobię też kompleksowy przegląd tj.:
nowy olej i filtr – zrobione 2 dni temu ENEOS 5W40
nowy płyn hamulcowy
nowy płyn chłodniczy
nowy filtr paliwa(Zrobione)
nowy filtr powietrza
Nowe świece NGK(Zrobione)
Nowe przewody WN niebieskie NGK(Zrobione, mimo że dedykowane to za długie)
Docelowo jest to projekt kilkuletni i ma trafić 1,8 BP-T pod maskę. Aczkolwiek uznałem że najpierw całe auto ogarnę na wg mnie dobry stan, a to troche zajmie. Najpewniej najpierw będzie 1,6 uturbiane, aby na spokojnie zwiększać moc i osiągi auto.
Do zmian na pewno trafią:
Hamulce
skrzynia na 6b
dyfer na Torsen
Zawieszenie
Z tego względu że taki projekt wymaga kilku worków pieniędzy, będzie to robione na dużym spokoju:)
Do przyszłego lata chciałbym ogarnąć calą blacharkę i dach, żeby wstydu nie było:)
Modyfikacji na razie nie ma.
Wrażenia z jazdy już w tym stanie są super, spełniłem swoje marzenie kupując Miate NB także, możecie być pewni, że temat będzie się rozwijał. Zdjęcia póki co są robione na szybko, ale myśle że po rejestracji w przyszłym tygodniu zrobię dobre zdjęcia, jak wygląda teraz.
Ramki Klubu Mazdaspeed dzięki uprzejmości Szkodnika Dzięki
Ostatnio edytowano 30 lip 2018, 23:40 przez wojciechBYDGOSZCZ, łącznie edytowano 1 raz
No panie... rejestruj ją jak najszybciej i pochwal się nią w piątek
Jak dociągniesz ją chociaz do takiego stanu jak poprzedniczkę to będzie git ^^
Powodzenia!
Jak dociągniesz ją chociaz do takiego stanu jak poprzedniczkę to będzie git ^^
Powodzenia!
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003|Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT|Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"|Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003|Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT|Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"|Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
No i temat wyszedł z poczekalni
Wiem że auto doprowadzisz do super stanu i to bardzo dobrze
Jednak pojeździj trochę 1,6 i od razu turbo w 1,8 najwyżej zrób soft turbo i 0.4 bara i zwiększaj potem doładowanie
Fajf miał kilka map i wygrywał je w zależności od potrzeb
1 codzień
2 tor
3 cwiarka
Itp więc po co robić 1,6 turbo skoro 1,8 stoi na półce
PS co to za ładny garaż z pod nośnikiem
Wiem że auto doprowadzisz do super stanu i to bardzo dobrze
Jednak pojeździj trochę 1,6 i od razu turbo w 1,8 najwyżej zrób soft turbo i 0.4 bara i zwiększaj potem doładowanie
Fajf miał kilka map i wygrywał je w zależności od potrzeb
1 codzień
2 tor
3 cwiarka
Itp więc po co robić 1,6 turbo skoro 1,8 stoi na półce
PS co to za ładny garaż z pod nośnikiem
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Warsztat kolegi z którym działam w wolnym czasie.
Dużo pracy czeka bo to golas jest. Muszę zmienić zawias, heble,dolot, dyfer i zrobić blacharkę.
1,6 turbo dlatego że wykorzystam turbine z 1,8 która ma doładowanie 0,6 bara i wyjdzie taniej.
1,8 chce składać już na kuciznie i dużym turbo, a to kosztuje więc troche potrwa.
To jest projekt na ładnych kilka lat
Dużo pracy czeka bo to golas jest. Muszę zmienić zawias, heble,dolot, dyfer i zrobić blacharkę.
1,6 turbo dlatego że wykorzystam turbine z 1,8 która ma doładowanie 0,6 bara i wyjdzie taniej.
1,8 chce składać już na kuciznie i dużym turbo, a to kosztuje więc troche potrwa.
To jest projekt na ładnych kilka lat
Mimo że tydzień ciężko pracujący to coś tam zdziałałem:)
Montaż mieszka lewarka skrzyni biegów
Regeneracja zacisków hamulcowych przód
Konserwacja podwozia + dwóch osłon termicznych
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów + wstępne malowanie
Montaż grilla
Będzie chwila przerwy w temacie bo w poniedziałek wyjeżdżam na urlop z samego rana
Montaż mieszka lewarka skrzyni biegów
Regeneracja zacisków hamulcowych przód
Konserwacja podwozia + dwóch osłon termicznych
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów + wstępne malowanie
Montaż grilla
Będzie chwila przerwy w temacie bo w poniedziałek wyjeżdżam na urlop z samego rana
Widziałem na żywo, wspólnie oblatane parę winkli
Wojciech Miatą w sezonie jeździj, a dłubać będziesz zimą
Wojciech Miatą w sezonie jeździj, a dłubać będziesz zimą
jest: M6 GH 2,0 Sport MX-5 NBFL , MX-5 NB 10th Anniversary, MX-5 NA, W203 Sportcoupe
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02
- Od: 29 cze 2013, 09:32
- Posty: 211 (19/27)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: jest:
M6 GH 2,0 Sport
MX-5 NBFL
MX-5 NB 10th Anni
W203 Sportcoupe
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02
Miata sprawuje się póki co super przed wyjazdem na urlop czasami chodziła na 3 gary, ale jak jeżdżę teraz codziennie to chodzi normalnie Zobaczymy jak będzie po tygodniowym postoju. Dzisiaj w końcu mam czas i przekręciłem koła na swoje 16"x7" i okazało się że nie są potrzebne żadne dystanse nic nie obciera. Jedyne co to teraz tak klei się drogi że nie ma opcji latania bokiem. Z czasem zwiększy się moc i będzie git A póki co to mam jeszcze 14" do upalania
Wszystko po kolei, przekręciłem dlatego że opony na ori 15 były bardzo słabe.
Troche czasu było:
– short ram stożek
– led postojowe białe
– Osram Nightbreaker H4
– polerowanie lamp przednich
– centralny zamek z pilotem
–
– short ram stożek
– led postojowe białe
– Osram Nightbreaker H4
– polerowanie lamp przednich
– centralny zamek z pilotem
–
Po długim czasie i walce Miata w końcu ożyła
Rzeczy wymienione przez ten czas:
cewki
świece NGK
przewody WN NGK
czujnik położenia wału
czujnik położenia wałka rozrządu
komputer główny
kompletny rozrząd przy 189.400 km
Miata od dzisiaj jeździ
Rzeczy wymienione przez ten czas:
cewki
świece NGK
przewody WN NGK
czujnik położenia wału
czujnik położenia wałka rozrządu
komputer główny
kompletny rozrząd przy 189.400 km
Miata od dzisiaj jeździ
No to gratuluję, w samą porę uporałeś się z remontem. Też trzeba jeździć i cieszyć się z jazdy
W sobotę jedziemy do Pakości, wpadaj!
W sobotę jedziemy do Pakości, wpadaj!
jest: M6 GH 2,0 Sport MX-5 NBFL , MX-5 NB 10th Anniversary, MX-5 NA, W203 Sportcoupe
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02
- Od: 29 cze 2013, 09:32
- Posty: 211 (19/27)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: jest:
M6 GH 2,0 Sport
MX-5 NBFL
MX-5 NB 10th Anni
W203 Sportcoupe
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02
Nooooo i to jest dobra wiadomość
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003|Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT|Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"|Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003|Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT|Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"|Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Miata w końcu w domu
Udało mi się znaleźć warsztat blacharski który ją ogarnie ale dopiero w połowie października, co znaczy że sobie troche pojeżdze
Wiem, ze na 16" wygląda dziwnie więc już zamówiłem sprężyny i pójdzie 30mm w dół to będzie lepiej.
Od soboty zastępuje kolege w pracy, także lipa
Udało mi się znaleźć warsztat blacharski który ją ogarnie ale dopiero w połowie października, co znaczy że sobie troche pojeżdze
Wiem, ze na 16" wygląda dziwnie więc już zamówiłem sprężyny i pójdzie 30mm w dół to będzie lepiej.
Od soboty zastępuje kolege w pracy, także lipa
Jednak zdecydowałem się na sprężyny Eibacha Pro Kit – 25mm już są w bagażniku i czekają na montaż.
Miata sprzedana.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości