Mazda MX-5 NB B6 1998r.

ND / NC / NB / NA

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 20 lip 2018, 00:24

Witam,
Po dosyć obszernym poszukiwaniu zdecydowałem się pojechać do Wrocławia, niestety tam okazała się totalna lipa, więc zahaczyłem o Kąty Wrocławskie i tam nabyłem Miate.
Stan na tą chwilę jest do roboty, zależało mi na dobrej podłodze i podłużnicach a to jest w świetnym stanie :D


Mazda MX-5 NB 1,6 B6 1998r.
Przebieg 186 tys. km

Wyposażenie:
Silnik
Napęd na tył (otwarty dyfer :( )
Centralny zamek
ABS
Elektryczne szyby
Hardtop

Do naprawy:
Zaciski hamulców
Blacharka(nadkola tylne, progi, klapa bagażnika)
Lampa tylna lewa do wymiany
Zapłon
Dziurawy softtop
Hardtop do malowania

Plany:

Jak najszybciej doprowadzić do stanu używalności. Hamulce przejdą regeneracje jeszcze w przyszłym tygodniu. Teraz samochód stoi bo muszę zarejestrować. Zrobię też kompleksowy przegląd tj.:
nowy olej i filtr – zrobione 2 dni temu :) ENEOS 5W40
nowy płyn hamulcowy
nowy płyn chłodniczy
nowy filtr paliwa(Zrobione)
nowy filtr powietrza
Nowe świece NGK(Zrobione)
Nowe przewody WN niebieskie NGK(Zrobione, mimo że dedykowane to za długie)

Docelowo jest to projekt kilkuletni i ma trafić 1,8 BP-T pod maskę. Aczkolwiek uznałem że najpierw całe auto ogarnę na wg mnie dobry stan, a to troche zajmie. Najpewniej najpierw będzie 1,6 uturbiane, aby na spokojnie zwiększać moc i osiągi auto.

Do zmian na pewno trafią:
Hamulce
skrzynia na 6b
dyfer na Torsen
Zawieszenie

Z tego względu że taki projekt wymaga kilku worków pieniędzy, będzie to robione na dużym spokoju:)

Do przyszłego lata chciałbym ogarnąć calą blacharkę i dach, żeby wstydu nie było:)

Modyfikacji na razie nie ma.

Wrażenia z jazdy już w tym stanie są super, spełniłem swoje marzenie kupując Miate NB także, możecie być pewni, że temat będzie się rozwijał. Zdjęcia póki co są robione na szybko, ale myśle że po rejestracji w przyszłym tygodniu zrobię dobre zdjęcia, jak wygląda teraz.

Ramki Klubu Mazdaspeed dzięki uprzejmości Szkodnika :) Dzięki <spoko>
Załączniki
DSCN5258.JPG
DSCN5259.JPG
DSCN5260.JPG
DSCN5261.JPG
DSCN5262.JPG
DSCN5263.JPG
DSCN5264.JPG
DSCN5265.JPG
DSCN5269.JPG
DSCN5266.JPG
Dachu nie idzie domknąć:(
DSCN5267.JPG
DSCN5268.JPG
Ostatnio edytowano 30 lip 2018, 23:40 przez wojciechBYDGOSZCZ, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 16:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez TheMonster » 26 lip 2018, 15:10

No panie... rejestruj ją jak najszybciej i pochwal się nią w piątek ;)

Jak dociągniesz ją chociaz do takiego stanu jak poprzedniczkę to będzie git ^^
Powodzenia!
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003|Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT|Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"|Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1526 (228/226)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Seat Arona FR 1.5 TSI DSG

Postprzez szkodnik_byd » 27 lip 2018, 21:31

No i temat wyszedł z poczekalni

Wiem że auto doprowadzisz do super stanu i to bardzo dobrze

Jednak pojeździj trochę 1,6 i od razu turbo w 1,8 najwyżej zrób soft turbo i 0.4 bara i zwiększaj potem doładowanie

Fajf miał kilka map i wygrywał je w zależności od potrzeb

1 codzień
2 tor
3 cwiarka

Itp więc po co robić 1,6 turbo skoro 1,8 stoi na półce

PS co to za ładny garaż z pod nośnikiem
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6180 (915/438)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 29 lip 2018, 13:50

Warsztat kolegi z którym działam w wolnym czasie.
Dużo pracy czeka bo to golas jest. Muszę zmienić zawias, heble,dolot, dyfer i zrobić blacharkę.
1,6 turbo dlatego że wykorzystam turbine z 1,8 która ma doładowanie 0,6 bara i wyjdzie taniej.
1,8 chce składać już na kuciznie i dużym turbo, a to kosztuje więc troche potrwa.
To jest projekt na ładnych kilka lat :)
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 16:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 5 sie 2018, 01:34

Mimo że tydzień ciężko pracujący to coś tam zdziałałem:)
Montaż mieszka lewarka skrzyni biegów
Regeneracja zacisków hamulcowych przód
Konserwacja podwozia + dwóch osłon termicznych
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów + wstępne malowanie
Montaż grilla

Będzie chwila przerwy w temacie bo w poniedziałek wyjeżdżam na urlop z samego rana :)
Załączniki
38391729_951014845083875_6859223072776388608_n.jpg
DSCN5272.JPG
DSCN5274.JPG
DSCN5276.JPG
DSCN5278.JPG
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 16:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez Sachim » 13 sie 2018, 22:09

Widziałem na żywo, wspólnie oblatane parę winkli :)
Wojciech Miatą w sezonie jeździj, a dłubać będziesz zimą :)
jest: M6 GH 2,0 Sport MX-5 NBFL , MX-5 NB 10th Anniversary, MX-5 NA, W203 Sportcoupe
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 29 cze 2013, 09:32
Posty: 211 (19/27)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: jest:
M6 GH 2,0 Sport
MX-5 NBFL
MX-5 NB 10th Anni
W203 Sportcoupe
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 18 sie 2018, 15:21

Miata sprawuje się póki co super przed wyjazdem na urlop czasami chodziła na 3 gary, ale jak jeżdżę teraz codziennie to chodzi normalnie :) Zobaczymy jak będzie po tygodniowym postoju. Dzisiaj w końcu mam czas i przekręciłem koła na swoje 16"x7" i okazało się że nie są potrzebne żadne dystanse nic nie obciera. Jedyne co to teraz tak klei się drogi że nie ma opcji latania bokiem. Z czasem zwiększy się moc i będzie git :) A póki co to mam jeszcze 14" do upalania :D
Załączniki
DSCN5369.JPG
DSCN5370.JPG
DSCN5371.JPG
DSCN5372.JPG
DSCN5373.JPG
DSCN5374.JPG
DSCN5375.JPG
DSCN5376.JPG
DSCN5377.JPG
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 16:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez Bo_Lo » 18 sie 2018, 16:10

Szczerze mówiąc na takiej kozie to wglada tragicznie :(
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D
MX5 NB

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 19 sie 2018, 18:12

Wszystko po kolei, przekręciłem dlatego że opony na ori 15 były bardzo słabe.
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 16:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 2 wrz 2018, 09:52

Troche czasu było:
– short ram stożek
– led postojowe białe
– Osram Nightbreaker H4
– polerowanie lamp przednich
– centralny zamek z pilotem

Załączniki
40500449_441747802999998_3931898239996919808_n.jpg
DSCN5383.JPG
DSCN5384.JPG
DSCN5385.JPG
DSCN5387.JPG
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 16:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 25 wrz 2018, 21:41

Wchodzi zielony kolor :) Zaciski i pokrywa zaworów już jest
Załączniki
DSCN5429.JPG
DSCN5430.JPG
DSCN5431.JPG
DSCN5432.JPG
DSCN5433.JPG
DSCN5434.JPG
DSCN5435.JPG
DSCN5444.JPG
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 16:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 26 cze 2019, 23:09

Po długim czasie i walce Miata w końcu ożyła :)
Rzeczy wymienione przez ten czas:
cewki
świece NGK
przewody WN NGK
czujnik położenia wału
czujnik położenia wałka rozrządu
komputer główny
kompletny rozrząd przy 189.400 km
Miata od dzisiaj jeździ :D
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 16:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez Sachim » 26 cze 2019, 23:24

No to gratuluję, w samą porę uporałeś się z remontem. Też trzeba jeździć i cieszyć się z jazdy :)
W sobotę jedziemy do Pakości, wpadaj!
jest: M6 GH 2,0 Sport MX-5 NBFL , MX-5 NB 10th Anniversary, MX-5 NA, W203 Sportcoupe
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 29 cze 2013, 09:32
Posty: 211 (19/27)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: jest:
M6 GH 2,0 Sport
MX-5 NBFL
MX-5 NB 10th Anni
W203 Sportcoupe
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02

Postprzez TheMonster » 27 cze 2019, 12:00

Nooooo i to jest dobra wiadomość :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003|Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT|Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"|Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1526 (228/226)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Seat Arona FR 1.5 TSI DSG

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 28 cze 2019, 12:09

Miata w końcu w domu :)
Udało mi się znaleźć warsztat blacharski który ją ogarnie ale dopiero w połowie października, co znaczy że sobie troche pojeżdze :D
Wiem, ze na 16" wygląda dziwnie więc już zamówiłem sprężyny i pójdzie 30mm w dół to będzie lepiej.

Od soboty zastępuje kolege w pracy, także lipa :(
Załączniki
IMG_0836.JPG
IMG_0837.JPG
IMG_0842.JPG
IMG_0844.JPG
IMG_0856.JPG
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 16:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 29 cze 2019, 19:03

Jednak zdecydowałem się na sprężyny Eibacha Pro Kit – 25mm już są w bagażniku i czekają na montaż. :D
Załączniki
IMG_0869.JPG
IMG_0870.JPG
IMG_0871.JPG
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 16:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 14 lip 2019, 13:40

Różnica niby mała, ale jest dużo lepiej. :D
Załączniki
IMG_0902.JPG
Seria 1
IMG_1009.JPG
Eibach pro kit
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 16:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez loockas » 28 lip 2019, 23:46

One jeszcze trochę klepną z czasem :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (316/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 5 paź 2019, 10:16

Miata sprzedana.
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 16:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy