Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba
Ja póki co przy E30 nie robię nic
Chciałbym jedynie trochę nią pojeździć bo od zakupu ( 5 lat ) zrobiłem nią 3 tysiące kilometrów 
Robota planowana jest na przyszły rok bo kupiłem silnik z M3 E46 więc będzie swap ale to najwcześniej w przyszłym roku. Teraz nie mam na to czasu i wolne środki przeznaczamy na zrobienie ogrodu i tarasu....
Robota planowana jest na przyszły rok bo kupiłem silnik z M3 E46 więc będzie swap ale to najwcześniej w przyszłym roku. Teraz nie mam na to czasu i wolne środki przeznaczamy na zrobienie ogrodu i tarasu....
ROBERTJ napisał(a):Widzę kolego czerwona wstążeczka coby sąsiedzi nie zauroczyli...
A jakże
Moja druga połówka od razu okrzykneła Beemke "Beatką" i tak już zostało hehe
ZA-MON-TO-WANE 
Zamontowałem catless downpipe ( po polskiemu to sportowa strumienica bez katalizatora ), a tłumik środkowy wyleciał – tzn. zastąpiony został prostą, pustą rurą.
Plusy:
– auto ma wyczuwalnie większego kopa
– samochód szybciej wkręca się na obroty
– reakcja na gaz zmieniła się na zero-jedynkową; niezależnie od biegu i obrotów – jest natychmiastowa – turbo wstaje w mgnieniu oka
– zimny start w garażu podziemnym powoduje "ciarki na plecach" – jest bardzo donośny
– dźwięk wydechu stał się nieco bardziej "dojrzały" i w końcu "słyszalny" – choć auto na moje oko nadal jest ciche – za ciche – pora zamontować elektronicznie sterowany "omijacz" tłumika końcowego, a później cały nowy wydech z kwasówy na 3 calach
Minusy:
– brak
– brak
– brak
– istnieje pewne ryzyko, że mogę nie przejść badania technicznego
Zamontowałem catless downpipe ( po polskiemu to sportowa strumienica bez katalizatora ), a tłumik środkowy wyleciał – tzn. zastąpiony został prostą, pustą rurą.
Plusy:
– auto ma wyczuwalnie większego kopa
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
– samochód szybciej wkręca się na obroty
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
– reakcja na gaz zmieniła się na zero-jedynkową; niezależnie od biegu i obrotów – jest natychmiastowa – turbo wstaje w mgnieniu oka
– zimny start w garażu podziemnym powoduje "ciarki na plecach" – jest bardzo donośny
– dźwięk wydechu stał się nieco bardziej "dojrzały" i w końcu "słyszalny" – choć auto na moje oko nadal jest ciche – za ciche – pora zamontować elektronicznie sterowany "omijacz" tłumika końcowego, a później cały nowy wydech z kwasówy na 3 calach
Minusy:
– brak
– brak
– brak
– istnieje pewne ryzyko, że mogę nie przejść badania technicznego

Robiłeś może jakiś pomiar na hamowani przed modami
? ciekaw jestem co i jak będzie wpływało na silnik 
Robiłem, ale nie bd wklejał, bo w wyniku wcześniejszego pomiaru wyszło, że auto ma problem z falującym przebiegiem krzywej mocy/momentu – auto nie trzymało serii ( prawdopodobnie spowodowane filtrem powietrza K&N ) – najpierw chce usunąć usterkę i doprowadzić "seryjne" parametry do "serii" ( jeśli można tak to nazwać ) a później wrzucę ponownie auto na rolki i porównamy przyrosty.
Z dupohamowni mogę powiedzieć że wzrosty między 10 a 20 koni mechanicznych, tak to czuje na plecach, jest wyraźnie mocniej.
– "Higher Intial Torque Curve. Torque curve hits faster and higher and longer."
– "Better throttle response and faster turbo spool up times"
No i to też by się zgadzało
Z dupohamowni mogę powiedzieć że wzrosty między 10 a 20 koni mechanicznych, tak to czuje na plecach, jest wyraźnie mocniej.
– "Higher Intial Torque Curve. Torque curve hits faster and higher and longer."
– "Better throttle response and faster turbo spool up times"
No i to też by się zgadzało
Jeżeli kogoś interesowałoby jak to teraz gada, to proszę bardzo:
https://www.youtube.com/watch?v=nWvhFVgdyAc
https://www.youtube.com/watch?v=nWvhFVgdyAc
Ostatnio edytowano 9 cze 2018, 23:22 przez Zagłoba, łącznie edytowano 1 raz
Coś nie pykło Ci wklejenie linka – nie działa. 

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Trochę od ostatniego czasu się zmieniło 
Na pierwszy ogień wziąłem się za przywrócenie parametrów auta do serii
– Wjechał nowy, org. filtr powietrza
– Auto potraktowałem wodorowaniem, efekt nie był jakiś piorunujący ( w końcu to nie żaden stary, zaklejony diesel ) ale zawsze coś na plus
– Następnie wybrałem się na usługę czyszczenia zaworów ( walnut blast ) 900 zł netto, ale profi wykonana robota, zawory są jak nowe ( zdjęcia przed i po )
– Dalej w kolejności przy przebiegu 94000 zrobiłem profesjonalne płukanie silnika ( trzykrotne ! , żeby spuścić cały, nagromadzony przez 90000km syf ) , a potem wymiana oleju na najlepszy z możliwych olejów do motorsportu: Millers NT+ 5w40, auto pracuje cicho a temperatury w "stresie" wyczuwalnie się obniżyły
Po tym wszytkim zanotowałem wyczuwalny wzrost mocy silnika, lepszą reakcje na gaz i spadek spalania
Załączam zdjęcie eko-rekordu 5.3l ! przy prędkości rzędu 80km/h
Na pierwszy ogień wziąłem się za przywrócenie parametrów auta do serii
– Wjechał nowy, org. filtr powietrza
– Auto potraktowałem wodorowaniem, efekt nie był jakiś piorunujący ( w końcu to nie żaden stary, zaklejony diesel ) ale zawsze coś na plus
– Następnie wybrałem się na usługę czyszczenia zaworów ( walnut blast ) 900 zł netto, ale profi wykonana robota, zawory są jak nowe ( zdjęcia przed i po )
– Dalej w kolejności przy przebiegu 94000 zrobiłem profesjonalne płukanie silnika ( trzykrotne ! , żeby spuścić cały, nagromadzony przez 90000km syf ) , a potem wymiana oleju na najlepszy z możliwych olejów do motorsportu: Millers NT+ 5w40, auto pracuje cicho a temperatury w "stresie" wyczuwalnie się obniżyły
Po tym wszytkim zanotowałem wyczuwalny wzrost mocy silnika, lepszą reakcje na gaz i spadek spalania

Załączam zdjęcie eko-rekordu 5.3l ! przy prędkości rzędu 80km/h
Ostatnio edytowano 30 sie 2018, 10:16 przez Zagłoba, łącznie edytowano 2 razy
Potem przyjechały nowe, jeszcze twardsze sprężyny, Pro-Kity od Eibacha, które czekają na założenie
https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-e ... gJtDfD_BwE
Natomiast wisienką na torcie jest multikanałowy powerbox podnoszący moc i moment do ok 230km i 360nm, autko czeka tylko na hamowanie, niestety nie mam kiedy podjechać krw.
Auto aktualnie powinno legitymować się przyspieszeniem rzędu ok 5,5sek do 100 i bardzo dobrą elastycznością, wczoraj np. przy 50km/h przy zmianie pasa ruchu wcisnąłem pełen but, a auto bez proszenia poszło driftem ( i to na suchym asfalcie przy oponie 255 ! ).
https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-e ... gJtDfD_BwE
Natomiast wisienką na torcie jest multikanałowy powerbox podnoszący moc i moment do ok 230km i 360nm, autko czeka tylko na hamowanie, niestety nie mam kiedy podjechać krw.
Auto aktualnie powinno legitymować się przyspieszeniem rzędu ok 5,5sek do 100 i bardzo dobrą elastycznością, wczoraj np. przy 50km/h przy zmianie pasa ruchu wcisnąłem pełen but, a auto bez proszenia poszło driftem ( i to na suchym asfalcie przy oponie 255 ! ).
Ostatnio edytowano 30 sie 2018, 13:17 przez Zagłoba, łącznie edytowano 1 raz
Zagłoba napisał(a):Auto aktualnie powinno legitymować się przyspieszeniem rzędu 5,5sek do 100 i bardzo dobrą elastycznością,
Aż nie wiarygodnie dobry wynik przy takiej mocy i momencie. BMW najlżejsze nie jest a ten parametr wygląda nadzwyczaj dobrze. Masz może jakieś pomiary urządzeniem albo chociaż filmik z przyspieszenia na zegarach? wersja 328i robi 5.9s do setki i 14.2 na ćwiarę co wygląda na dosyć realny wynik, ale ma trochę więcej mocy, nie wiem jak z wagą czy przełożeniam.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Nie będziemy kłócić się o dziesiąte części sekundy, ale zobacz że w sieci nie brakuje filmów gdzie seryjne 328i zamykają szafę w 5.5 sekundy.
Moje auto waży realnie 1400-1450 kg ( 1400 kg w papierach ) wobec czego 328i jest ok. 50 kg cięższe.
Myślę, że 5.5 sekundy to realny wynik w warunkach dobrej przyczepności w moim aucie ( ja na suchym startuje praktycznie bez uślizgu, wobec czego nie tracę cennego czasu ), duża tu zasługa doskonałych, szerokich opon continental contisport contact 5. Generalnie to dopiero początek modzenia, chciałbym skończyć na bezpiecznym dla tego auta wyniku 330-350 km i niutonach poniżej 450, co jest taką rezerwą bezpieczeństwa dla skrzyni i układu przeniesienia napędu w tych autach.
Wtedy na pewno pożyczę od kogoś driftboxa i potestuje, może przy finalnej mocy uda zejść się poniżej bariery 5 sekund, co byłoby bardzo dobrym wynikiem.
Ps. piszesz o mocy maksymalnej, ale to co się liczy dla przyspieszenia to moment obrotowy i krzywa jego przebiegu.
Pzdr.
Moje auto waży realnie 1400-1450 kg ( 1400 kg w papierach ) wobec czego 328i jest ok. 50 kg cięższe.
Myślę, że 5.5 sekundy to realny wynik w warunkach dobrej przyczepności w moim aucie ( ja na suchym startuje praktycznie bez uślizgu, wobec czego nie tracę cennego czasu ), duża tu zasługa doskonałych, szerokich opon continental contisport contact 5. Generalnie to dopiero początek modzenia, chciałbym skończyć na bezpiecznym dla tego auta wyniku 330-350 km i niutonach poniżej 450, co jest taką rezerwą bezpieczeństwa dla skrzyni i układu przeniesienia napędu w tych autach.
Wtedy na pewno pożyczę od kogoś driftboxa i potestuje, może przy finalnej mocy uda zejść się poniżej bariery 5 sekund, co byłoby bardzo dobrym wynikiem.
Ps. piszesz o mocy maksymalnej, ale to co się liczy dla przyspieszenia to moment obrotowy i krzywa jego przebiegu.
Pzdr.
Zagłoba napisał(a):piszesz o mocy maksymalnej, ale to co się liczy dla przyspieszenia to moment obrotowy i krzywa jego przebiegu.
Te wartości są zależne od siebie więc tylko sprostuje, to przebieg mocy jest tutaj ważniejszy, wiem że u Ciebie Turbo robi te moc więc moment też ważny. Szkoda tylko ze nie ma tu tej rzędowej 6 ale BMW już odchodzi i wkłada te 6 cylindrowe silniki tylko do tych najmocniejszych BMW.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Pewnie, że szkoda że nie ma tu szóstki, niestety różnica w cenie zadbanej 335i a 328i/320i z polskiego rynku wynosiła w momencie zakupu mojego auta bagatela 40 tyś. zł. Niestety nie było mnie stać, co nie zmienia faktu, że choruje na 335i /340i .
Bo wlasnie chciałem użyć argumentu że w 328 moc z pojemności sie wzięła, patrze na silnik a to ten sam 2 litrowy silnik, eh takie czasy. Na pewno mocno bym się zdziwił jakbym Cie spotkał na ulicy, oznaczenia 320i a auto [tiiit] nieźle 
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Aj szkoda, zawsze jak mnie wyprzedzi takie auto z oznaczeniami patrze na to z uśmiechem
Bez oznaczeń zawsze mogę powiedzieć że była to jakas M albo bardzo mocna benzyna 

-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Zagłoba napisał(a):wymiana oleju na najlepszy z możliwych olejów do motorsportu: Millers NT+ 5w40
Na bardzo dobry, jeden z lepszych ale nie najlepszy
Zagłoba napisał(a):Potem przyjechały nowe, jeszcze twardsze sprężyny, Pro-Kity od Eibacha
A tu żebyś się nie zdziwił, bo przy zawieszeniach M to różnie bywa ale oby faktycznie usztywniły

Zagłoba napisał(a):Załączam zdjęcie eko-rekordu 5.3l
Ale to chwilowe, na dystansie kilku kilometrów czy normalne spalanie z jakieś trasy?
Zagłoba napisał(a):czeka tylko na hamowanie, niestety nie mam kiedy podjechać krw
To wszystko szacunki z dupohamowni? Hamowanie konieczne, ja bym robił od razu po zakupie BOX;a żeby wiedzieć czy badziewia nie oddać w ustawowym terminie 14 dni jeśli kreski były by nie takie
Auto petarda, osiągi bez dwóch zdań świetne jak na moc i koszta (zakupu i utrzymania), względem spalania wręcz rewelacyjne

- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1177 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości