323f BG -czy występowała klimatyzacja??
1, 2
Sluchajcie, mam mozliwosc kupienia klimy do mojej MAdzi z identycznego modelu. Chcialem sie w zwiazku z tym zapytac ile mnie to bedzi ekosztowalo pracy i jakie elementy musze miec, zeby nie zapomniec o zadnym szczegole. Auto jest do rozbiorki, wiec musze pamietac, zeby wymontowac wszystkie potrzebne czesci. Z gory dzieki za pomoc.
------------------------------------------------------------
- Od: 10 maja 2006, 01:00
- Posty: 18
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F GT BG '89 1.8 DOHC 136 hp
tommi_ag napisał(a):Sluchajcie, mam mozliwosc kupienia klimy do mojej MAdzi z identycznego modelu. Chcialem sie w zwiazku z tym zapytac ile mnie to bedzi ekosztowalo pracy i jakie elementy musze miec, zeby nie zapomniec o zadnym szczegole. Auto jest do rozbiorki, wiec musze pamietac, zeby wymontowac wszystkie potrzebne czesci. Z gory dzieki za pomoc.
Hehe przybywa klim w naszych autkach
Pododnie jak poprzednikowi radze zaopatrzyc sie w origi gumowe znajdujace sie przy rorkach... warto przy montarzu je wymienic bo stare beda raczej juz nie elastyczne a wydatek nie bedzie zbyt wielki – a nabicie klimy wiadomo ze tanie nie jest
Teraz do rzreczy:
Musisz wymontowac wszystko Czyli wszystkie przewody, instalacje przekaznik wlacznik A/C
No to powodzonka
KArol
PS najlepiej rob sobie zdjecia jak wszystko po kolei wyjmujesz to wtedy na pewno sie nie pomylisz jak dany przzewodzik szedl
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Jeżeli zechcesz się bawić w przekładanie klimy (a to jest niemało pracy- wiem coś o tym
) to radziłbym Ci wczesniej sprawdzić skraplacz tj. chlodnicę – w autach w tym wieku często jest jak sito, i parownik (w 323F BG niema filtra pyłkowego i czasami jest tam straszne bagno).I jeszcze jedno w samochodach do 93 roku był stosowany czynnik R12 a po 93 R134a. R12 nie dostaniesz w oficjalnym obiegu, więc jak bedziesz miał rozmontowany cały układ może warto pokusić się o tzw. retrofit czyli zmiane gazu na R134a – wiąże sie to z wymianą oleju sprężarkowego na jakiś typu PAG100.
pozdrawiam
pozdrawiam
323f BG 1,6 16v '92 ;LPG, klima, ogrzewanie postojowe B5Wsc, szyberdach.
- Od: 12 wrz 2005, 20:06
- Posty: 12
- Skąd: biala podlaska
- Auto: 323f BG 1,6 16v
W końcu kupiłem klimę (od 1.8 DOHC) i wkrótce będę ją zakładał do 1.6 SOHC...
Pytanie odnośnie oringów – czy są one standardowe, czy w jakimś specjalnym wykonaniu (mam na myśli rodzaj gumy) ?
Zastanawiem się również, czy klimę nabijać samodzielnie – butle z czynnikiem chłodniczym mozna kupić na allegro (np.
http://www.allegro.pl/item111625093_r134a_w_butlach_jednorazowych_okaazja_350zl_.html),
czy jednak oddać to do warsztatu?
Biorąc pod uwagę pojemność butli, ot nawet jak spieprzę coś, to i tak gazu starczy mi na kilka napełnień.
Może ktoś z was orientuje się ile czynnika wchodzi do pustej instalacji?
jeśli macie jakieś sugestie, to piszcie śmiało – do końca tygodnia muszę uruchomić klimę, bo później mazda, z której ją wyciągnąłem idzie na żyletki i nic więcej z niej nie wyciągnę
Pytanie odnośnie oringów – czy są one standardowe, czy w jakimś specjalnym wykonaniu (mam na myśli rodzaj gumy) ?
Zastanawiem się również, czy klimę nabijać samodzielnie – butle z czynnikiem chłodniczym mozna kupić na allegro (np.

czy jednak oddać to do warsztatu?
Biorąc pod uwagę pojemność butli, ot nawet jak spieprzę coś, to i tak gazu starczy mi na kilka napełnień.
Może ktoś z was orientuje się ile czynnika wchodzi do pustej instalacji?
jeśli macie jakieś sugestie, to piszcie śmiało – do końca tygodnia muszę uruchomić klimę, bo później mazda, z której ją wyciągnąłem idzie na żyletki i nic więcej z niej nie wyciągnę
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
wiesz ta butla to ja znalazles na allegro to wyglada jak do urzadzenia do nabijania klimatyzacji...Pamietaj ze wraz z czynnikiem potrzebny jest olej bodja ATMOS czy jakos tak
przynajmniej jakis taki jest na tabliczce napisany od klimy
Ja bym polecal jednak udac sie do fachowego warsztatu gdzie sprawdza ci szczelnosc a potem nabija
Pozdrowionka
Ja bym polecal jednak udac sie do fachowego warsztatu gdzie sprawdza ci szczelnosc a potem nabija
Pozdrowionka
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Witam.
Zawodowo zajmuję się między innymi lodówkami, więc odradzałbym ci samodzielne napełnianie układu czynnikiem chłodniczym. Chyba, że masz wymagany sprzęt, tzn. pompę próżniową, przy pomocy której wytwarzasz próżnię w układzie w celu usunięcia wilgoci oraz sprawdzenia szczelności, przewodów, oraz przejściówki do wpięcia się tymże przewodem do klimy. Przy okazji dobrze byłoby wymienić olej smarujący sprężarkę. No i podstawowy problem, trzeba posiadać podstawową wiedzę co do ilości wtłoczonego czynnika chłodniczego( zbyt mało-kiepska wydajność, silne szronienie na parowniku; zbyt dyżo-można szybko zarżnąć zawory w sprężarce).
Apropo czynnika chłodniczego, są zbiorniki 1 kg., cena ok. 100 zł., kupując proponowałbym pytać o R 134 z dodatkiem środka reagującego na promieniowanie UV, w przypadku nieszczelności można zlokalizować wyciek przy pomocy lampy UV np. testera do banknotów.
Pozdrawiam.
Zawodowo zajmuję się między innymi lodówkami, więc odradzałbym ci samodzielne napełnianie układu czynnikiem chłodniczym. Chyba, że masz wymagany sprzęt, tzn. pompę próżniową, przy pomocy której wytwarzasz próżnię w układzie w celu usunięcia wilgoci oraz sprawdzenia szczelności, przewodów, oraz przejściówki do wpięcia się tymże przewodem do klimy. Przy okazji dobrze byłoby wymienić olej smarujący sprężarkę. No i podstawowy problem, trzeba posiadać podstawową wiedzę co do ilości wtłoczonego czynnika chłodniczego( zbyt mało-kiepska wydajność, silne szronienie na parowniku; zbyt dyżo-można szybko zarżnąć zawory w sprężarce).
Apropo czynnika chłodniczego, są zbiorniki 1 kg., cena ok. 100 zł., kupując proponowałbym pytać o R 134 z dodatkiem środka reagującego na promieniowanie UV, w przypadku nieszczelności można zlokalizować wyciek przy pomocy lampy UV np. testera do banknotów.
Pozdrawiam.
- Od: 24 cze 2006, 02:37
- Posty: 8
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BA 1.8 16V 95 r.
Witam ponownie
Widzę, że nie rezygnujesz
więc tak: mazda 323bg R12 0,8 kg – jeśli chcesz to napełnić R134a to daj go trochę mniej, sprężarkę zalej olejem syntetycznym najlepiej PAG100, może być także SEZ (zobacz tutaj: http://sklep.climateam.pl/index.php/cPath/39 ) około150 ml do sprężarki i przy napełnianiu jeszcze z 50 ml do układu.
A oringi muszą być ze specjalnej gumy.
Ale jeżeli nigdy wcześniej tego nie robiłeś to polecałbym ci wizytę w jakimś dobrym serwisie klimy, za 350zł sprawdzą szczelność napełniąi i zostanie jeszcze na ... oranżadę.
Miłej zabawy
Widzę, że nie rezygnujesz
więc tak: mazda 323bg R12 0,8 kg – jeśli chcesz to napełnić R134a to daj go trochę mniej, sprężarkę zalej olejem syntetycznym najlepiej PAG100, może być także SEZ (zobacz tutaj: http://sklep.climateam.pl/index.php/cPath/39 ) około150 ml do sprężarki i przy napełnianiu jeszcze z 50 ml do układu.
A oringi muszą być ze specjalnej gumy.
Ale jeżeli nigdy wcześniej tego nie robiłeś to polecałbym ci wizytę w jakimś dobrym serwisie klimy, za 350zł sprawdzą szczelność napełniąi i zostanie jeszcze na ... oranżadę.
Miłej zabawy
323f BG 1,6 16v '92 ;LPG, klima, ogrzewanie postojowe B5Wsc, szyberdach.
- Od: 12 wrz 2005, 20:06
- Posty: 12
- Skąd: biala podlaska
- Auto: 323f BG 1,6 16v
Witam ponownie,
Jak zapewne pamiętacie wziąłem się za zakładanie klimy do mojej 323F i wczoraj trafił się pierwszy zonk:
Klima jest wyciągnięta z modelu z 90 roku, a moja jest z 91 roku po liftingu, przez co mam inną instalację elektryczną
Czy ktoś z kolegów mógłby podesłać mi zdjęcia kostki elektrycznej znajdującej się przy wymienniku ciepła (nad nogami pasażera)?
Najprawdopodobniej będę musiał podciągnąć nowy odcinek elektryki pod klimę
Jak zapewne pamiętacie wziąłem się za zakładanie klimy do mojej 323F i wczoraj trafił się pierwszy zonk:
Klima jest wyciągnięta z modelu z 90 roku, a moja jest z 91 roku po liftingu, przez co mam inną instalację elektryczną
Czy ktoś z kolegów mógłby podesłać mi zdjęcia kostki elektrycznej znajdującej się przy wymienniku ciepła (nad nogami pasażera)?
Najprawdopodobniej będę musiał podciągnąć nowy odcinek elektryki pod klimę
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
HexeHarry – jaka jest nazwa tego tematu?
proszę o przestrzeganie regulaminu – inaczej będę koszował!
proszę o przestrzeganie regulaminu – inaczej będę koszował!
Grzyby – cały komplet informacji jest już w tym poście, podobnie jak ludzie którzy mogą pomóc, więc chyba lepiej jest jak już tu zostanie by nie rozpoczynać nowego wątku?
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
Wszystkie posty o montowaniu zostaną wyodrębnione do osobnego tematu (albo tu albo w Poradach).
Ale to później – na razie jest tu kuuuuuuuuupa pilniejszej roboty
Ale to później – na razie jest tu kuuuuuuuuupa pilniejszej roboty

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości