Mazda z USA / Kanady – problemy i porady
Kaszpir3 napisał(a):a jeśli deska zmieniona, albo inna kontrolka założona, to problemu nie będzie?
W liczniku z USA, kontrolka jest ale zaślepiona (wrzuciłem parę postów wcześniej). Wymiana licznika nic nie da bo moduł komfortu BCM nie ma tego wpisu. Podobno wymiana modułu rozwiązuje problem -100-150 zł taki moduł kosztuje.
MAZDA MIRAI SOSNOWIEC – robią takie rzeczy a koszt to 1000 zł. Jak nie da rady przeprogramować modułu BCM to wtedy wymiana na EU. Po tej operacji działa przeciwmgielny z manetki i działa kontrolka.
Problem jest jeden, RVM i RCTA. Modele z USA mają RCTA ( ruch poprzeczny ) a EU nie mają, zostaje wtedy tylko funkcja samego martwego pola. Szkoda bo moja Żona bardzo sobie chwali jak pika gdy wycofuje z parkingu :–).
fabiomaster napisał(a):Modele z USA mają RCTA ( ruch poprzeczny ) a EU nie mają, zostaje wtedy tylko funkcja samego martwego pola.
Hmmmm ciekawe rzeczy piszesz... RCTA jest od SkyEnergy w zwyz w Polsce wiec tez w EU. Tak jest w katalogu i tak mi pika jak wyjezdzam tylem z miejsca postojowego
Jeśli ktoś jednak planuje mieć tą funkcję z manetki to mogę odstąpić europejską manetkę najlepiej wymieniając się na Waszą amerykańską bez funkcji auto ale by miała halogeny przeciwmgielne przednie. Przeciwmgielne przednie u siebie dokładałem i funkcji tej u siebie na manetce nie mam.
Czekam obecnie na opracowanie tarczki licznika z mil na km w jednej firmie produkującej tarczki.
A mam jeszcze pytanie jak u nas załączyć światła postojowe by po 30 sec same nie gasły?
Może się w końcu zdarzyć, że trzeba będzie na jakiś czas auto pozostawić same ale oświetlone.
Steel napisał(a):fabiomaster napisał(a):Modele z USA mają RCTA ( ruch poprzeczny ) a EU nie mają, zostaje wtedy tylko funkcja samego martwego pola.
Hmmmm ciekawe rzeczy piszesz... RCTA jest od SkyEnergy w zwyz w Polsce wiec tez w EU. Tak jest w katalogu i tak mi pika jak wyjezdzam tylem z miejsca postojowego
Aaaa to nie wiedziałem, myślałem, że tylko te po lifcie mają. Dzięki za info.
fabiomaster, na pewno w po-lifcie tak maja. Ale w przedliftowej tez byla wzmianka o RCTA i chyba tez od skyenergy o ile dobrze pamietam, ale folderu nie mam (wyrzucilem rok temu po wybraniu polifta) wiec na 100% nie potwierdze.
azar napisał(a):Moim zdaniem nie ma co się bawić w zakładanie przeciwmgielnego z manetki. Najprostsze i skuteczne rozwiązanie to zastosowanie ładnego podświetlanego włącznika w miejscu nierzucającym sie w oczy.
Koszt i robota taka sama w obu przypadkach (no przełącznik tańszy jest od manetki), ale estetyki nie ma co porównywać...
- Od: 1 wrz 2010, 18:48
- Posty: 59
- Skąd: Przemyśl
- Auto: mazda 626gf 2000r, 1,8, 74kW
mazda 3bm 2015, 2,0 115kW
Jak zrobić oryginalne tylne światło przeciwmgielne.
Na wstępie chciałem podziękować następującym użytkownikom za udostępnienie swojej konfiguracji w samochodzie i dobre słowo:
@Darrecki – pomoc przy forscanie.
@Forys – za przesłanie pliki konifiguracyjnie swojego samochodu.
@Garcia – za dobre słowo
Co będzie nam potrzebne:
1. Licznik od wersji EU – taki posiadający kontrolkę przednich i tylnych przeciwmgielnych.
2. Manetkę EU z przednim i tylnym przeciwmgielnym.
3. Kabel USB – OBDII – z przełącznikiem MS_CAN i HS_CAN
4. Program Forscan (darmowy ale z aktywneym kluczem z forum forscana)
5. Tylne światło przeciwmgielne:
a) zamiast lewego wstecznego
b) dodajecie lampę w zderzak
c) przerabiacie odblaski w zderzaku
To jest moje rozwiązanie – Panel z diodami ma obudowę aluminiową by oddawać ciepło z 9W leda. Jest taka moc, że nie ma opcji by ktoś mi w du.. wjechał
d) kupujecie odblaski z ledami
@Garcia jest w temacie.
Uwaga pomijam takie kwestię jak programowanie forscanem bo to wyjaśnił bardzo dobrze @darrecki – wystarczy poszukać na forum.
6. Programowanie modułu IC. Licznika – potrzebne by pokazały się nam ikony świateł przednich i tylnych.
Otwieramy arkusz OBD II calc (ten od @darrecki-iego)
zakładka IC, 720-01-01, B0 – b1 i b0 zmieniamy na 1, b2 i b3 zostaje na 0. Czyli zmieniliśmy region samochodu na EU (Jeżeli ktoś posiada przednie przeciwmgielne to od razu zauważy, że pojawiła się zielona ikona ). UWAGA w przypadku pojawienia się błędy B1202 – poduszek pasażera, należy przełączyć region na China lub Australia.
Reszta wartości w module IC pozostaje bez zmian.
7. Programowanie modułu RBCM. Moduł odpowiedzialny, za wszystkie dodatki i tylne lampy.
Otwieramy arkusz OBD II calc (ten od @darrecki-iego)
zakładka RBCM, 7B7-01-01, B0 – b2 zmieniamy na 1. Teraz mamy aktywne tylne światło przeciwmgielne.
UWAGA-ikona pomarańczowa na liczniku nie będzie wam działać jeżeli nie podłączycie żarówki
!
Reszta wartości w module IC pozostaje bez zmian.
8. Tylny moduł RBCM w bagażniku posiada tylko jedną niebieską wtyczkę.
Na miejscu pinu 4Q brakuje przewodu, to właśnie nasz magiczny kabelek +12v od tylnego światła przeciwmgielnego.
Teraz jest wszystko tak jak powinno...
Uwaga1 – Jeżeli ktoś chcę użyć LEDów musi kupić taki by CAN nie wykrywał błędu przepalonej żarówki !.
Uwaga2 – Jeżeli ktoś użyje rozwiązania 5a to będzie działało bez emulatora.
Uwaga3 – Jeżeli czegoś bardzo chcesz to wystarczy tylko trochę czasu i wszystko się uda...
Na wstępie chciałem podziękować następującym użytkownikom za udostępnienie swojej konfiguracji w samochodzie i dobre słowo:
@Darrecki – pomoc przy forscanie.
@Forys – za przesłanie pliki konifiguracyjnie swojego samochodu.
@Garcia – za dobre słowo
Co będzie nam potrzebne:
1. Licznik od wersji EU – taki posiadający kontrolkę przednich i tylnych przeciwmgielnych.
2. Manetkę EU z przednim i tylnym przeciwmgielnym.
3. Kabel USB – OBDII – z przełącznikiem MS_CAN i HS_CAN
4. Program Forscan (darmowy ale z aktywneym kluczem z forum forscana)
5. Tylne światło przeciwmgielne:
a) zamiast lewego wstecznego
b) dodajecie lampę w zderzak
c) przerabiacie odblaski w zderzaku
To jest moje rozwiązanie – Panel z diodami ma obudowę aluminiową by oddawać ciepło z 9W leda. Jest taka moc, że nie ma opcji by ktoś mi w du.. wjechał
d) kupujecie odblaski z ledami
@Garcia jest w temacie.

Uwaga pomijam takie kwestię jak programowanie forscanem bo to wyjaśnił bardzo dobrze @darrecki – wystarczy poszukać na forum.
6. Programowanie modułu IC. Licznika – potrzebne by pokazały się nam ikony świateł przednich i tylnych.
Otwieramy arkusz OBD II calc (ten od @darrecki-iego)
zakładka IC, 720-01-01, B0 – b1 i b0 zmieniamy na 1, b2 i b3 zostaje na 0. Czyli zmieniliśmy region samochodu na EU (Jeżeli ktoś posiada przednie przeciwmgielne to od razu zauważy, że pojawiła się zielona ikona ). UWAGA w przypadku pojawienia się błędy B1202 – poduszek pasażera, należy przełączyć region na China lub Australia.
Reszta wartości w module IC pozostaje bez zmian.
7. Programowanie modułu RBCM. Moduł odpowiedzialny, za wszystkie dodatki i tylne lampy.
Otwieramy arkusz OBD II calc (ten od @darrecki-iego)
zakładka RBCM, 7B7-01-01, B0 – b2 zmieniamy na 1. Teraz mamy aktywne tylne światło przeciwmgielne.
UWAGA-ikona pomarańczowa na liczniku nie będzie wam działać jeżeli nie podłączycie żarówki

Reszta wartości w module IC pozostaje bez zmian.
8. Tylny moduł RBCM w bagażniku posiada tylko jedną niebieską wtyczkę.
Na miejscu pinu 4Q brakuje przewodu, to właśnie nasz magiczny kabelek +12v od tylnego światła przeciwmgielnego.
Teraz jest wszystko tak jak powinno...
Uwaga1 – Jeżeli ktoś chcę użyć LEDów musi kupić taki by CAN nie wykrywał błędu przepalonej żarówki !.
Uwaga2 – Jeżeli ktoś użyje rozwiązania 5a to będzie działało bez emulatora.
Uwaga3 – Jeżeli czegoś bardzo chcesz to wystarczy tylko trochę czasu i wszystko się uda...
Ostatnio edytowano 16 kwi 2018, 11:15 przez fabiomaster, łącznie edytowano 1 raz
@fabiomaster – Szacun! Dobra robota, widzę że ogarnąłeś zanim zrobiłem zdjęcie wtyczki
Pozwolisz że wydzielę to jako osobny poradnik? Na pewno się przyda
Co do wtyczki – podłączyłeś tam +12V z przeciwgielnego i to by było tyle jeśli chodzi o przeróbkę instalacji? Żadnego ciągnięcia druta do kierownicy?

Co do wtyczki – podłączyłeś tam +12V z przeciwgielnego i to by było tyle jeśli chodzi o przeróbkę instalacji? Żadnego ciągnięcia druta do kierownicy?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):@fabiomaster – Szacun! Dobra robota, widzę że ogarnąłeś zanim zrobiłem zdjęcie wtyczkiPozwolisz że wydzielę to jako osobny poradnik? Na pewno się przyda
Proszę bardzo. A sukces to też twoja zasługa, bo pokazałeś jak używać Forscana i OBD calc.
darrecki napisał(a):Co do wtyczki – podłączyłeś tam +12V z przeciwgielnego i to by było tyle jeśli chodzi o przeróbkę instalacji? Żadnego ciągnięcia druta do kierownicy?
Nic nie dokładasz !, komunikacja pomiędzy RBCM i IC następuje po szynie CAN czyli 2 przewody. Cała instalacja jest, brak tego jednego przewodu w pinie 4Q.
Dopisano 7 kwi 2018, 20:46:
Poniżej infografika co zmienia zmiana regionu na EU. By nie było paniki jak ktoś zmieni region.
Hej,
jestem właśnie w trakcie poszukiwania Mazdy 3 sedan, przeglądam oferty na OtoMoto i przyznam się szczerze że jestem zaskoczony jak wiele Mazd tego typu jest sprowadzana z USA czy Kanady. Zastanawia mnie z czego to wynika, czy to kwestia tylko lepszego wyposażenia.
Inna sprawa ze moje zaufanie do takich samochodów, jest bardzo ograniczone, mianowicie samochody te przyjechały do kraju jako uszkodzone. W większości przypadków żadnej ze sprzedających nie chce, czy też nie ma zdjęć samochodu przed naprawą. W moim mniemaniu to implikuje poważne uszkodzenia, w końcu jeśli samochód był lekko uszkodzony, to chciałbym pokazać zainteresowanej osobie że nic poważnego z samochodem się nie działo.
Ciekawi mnie jakie są Wasze opinie
jestem właśnie w trakcie poszukiwania Mazdy 3 sedan, przeglądam oferty na OtoMoto i przyznam się szczerze że jestem zaskoczony jak wiele Mazd tego typu jest sprowadzana z USA czy Kanady. Zastanawia mnie z czego to wynika, czy to kwestia tylko lepszego wyposażenia.
Inna sprawa ze moje zaufanie do takich samochodów, jest bardzo ograniczone, mianowicie samochody te przyjechały do kraju jako uszkodzone. W większości przypadków żadnej ze sprzedających nie chce, czy też nie ma zdjęć samochodu przed naprawą. W moim mniemaniu to implikuje poważne uszkodzenia, w końcu jeśli samochód był lekko uszkodzony, to chciałbym pokazać zainteresowanej osobie że nic poważnego z samochodem się nie działo.
Ciekawi mnie jakie są Wasze opinie
- Od: 8 kwi 2018, 14:55
- Posty: 2
- Auto: W zamiarze kupno Mazda 3 Sedan, niebawem update.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości