Linia po malowaniu/defekt malowania Soul Red
1, 2
Cześć,
Wczoraj przygotowywałem sobie auto pod woskowanie i pod lampa znalazłem takie o to kwiatki po obu stronach auta (załączniki).
Teraz pytanie szczególnie do posiadaczy auta w tym kolorze, też macie taką linię ? Czuć to delikatnie pod palcem... Trochę się wkurzyłem, wiem że jest to miejsce praktycznie niewidoczne ale mimo wszystko.
Wczoraj przygotowywałem sobie auto pod woskowanie i pod lampa znalazłem takie o to kwiatki po obu stronach auta (załączniki).
Teraz pytanie szczególnie do posiadaczy auta w tym kolorze, też macie taką linię ? Czuć to delikatnie pod palcem... Trochę się wkurzyłem, wiem że jest to miejsce praktycznie niewidoczne ale mimo wszystko.
Z tego co wiem to na progu jest folia zabezpieczająca. Jest to punkt narażony na uszkodzenia więc został fabrycznie zabezpieczony.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Na całym dole (wszystkie progi i spody drzwi) jest pod lakierem dodatkowa warstwa antykorozyjna. Widoczna pod doświetleniem oraz odczuwalna pod palcem. Tak było już kilkanaście lat temu jak miałem 323F i jak widać teraz w ten sam sposób zabezpieczają dolne partie karoserii. Przy aucie używanym można dzięki temu sprawdzić czy któryś element nie był malowany powtórnie- ciężko ten element pomalować tak samo jak fabrycznie i będzie widoczna różnica.
Ja u siebie czegoś takiego nie zauważyłem , obejrzę dokładnie i sprawdzę jak się pogoda poprawi bo garaż mam ciasny i oświetlenie słabe
Ciekawe czy w Hiroszimie też tak malują?
PS
Ja to bym dla świętego spokoju miernikiem "przelaeciał " wszystkie te miejsca...
PS
Ja to bym dla świętego spokoju miernikiem "przelaeciał " wszystkie te miejsca...
Musze sprawdzić na aucie rodziców bo maja ten sam model i kolor, tylko kurcze pada deszcz a w garazu stoi moj po woskowaniu i czeka jeszcze na nalozenie wycieraczki na szyby ;/
Daj znać jak swój sprawdzisz przy lepszej pogodzie
Daj znać jak swój sprawdzisz przy lepszej pogodzie
Ale to chyba sam próg jest inaczej zabezpieczony i czuc różnicę i widać ale na drzwiach??? Ale z tym soul red to same jaja sa... mnie osobiście 70 letni facet zapytal czy auto milem bite a ja co??? No róznice zderzakow i nadwozia koszmar i nie ma co zwalac na różnicę nakładania farby na plasik i metal.Osobiscie stanąłem kiedys przy 6stce tez w soul red i tam żadnych różnic nie zauważyłem
andrep napisał(a):Ja u siebie czegoś takiego nie zauważyłem , obejrzę dokładnie i sprawdzę jak się pogoda poprawi bo garaż mam ciasny i oświetlenie słabeCiekawe czy w Hiroszimie też tak malują?
PS
Ja to bym dla świętego spokoju miernikiem "przelaeciał " wszystkie te miejsca...
Odbierałem pare dni temu Mazde 3 z produkcji w Hiroszimie ,ale w kolorze Machine grey , również jest dodatkowe zabezpieczenie na dolnych częściach drzwi .
Co ciekawe jak sprawdzałem samochód miernikiem to warstwa lakieru była od 80-110 mikronów więc jest całkiem nieźle . ( około 140 miały miejsca z dodatkowym zabezpieczeniem ) .
Adrian, ja swoją nową 3 odebrałem w ubiegły czwartek. Też SkyPassion, też w kolorze Machine grey. Chyba nasze autka przypłynęły tym samym transportem. Tylko, że numer VIN mojej mazdy wskazuje na montaż w Meksyku. Także założone opony Michelin (nie Toyo) na to wskazują. Spasowanie kolorów dla nowego auta bardzo dobre. Nie widzę różnicy w odcieniach na plastikach i metalu. Jutro za dnia sprawdzę czy jest wyczuwalna warstwa antykorozyjna i porównam to z 3BL, którą też mam już 6 lat.
W starej 3 w ciągu 6 lat użytkowania lakier, także Machine grey nie zmienił odcienia na żadnym elemencie.
W starej 3 w ciągu 6 lat użytkowania lakier, także Machine grey nie zmienił odcienia na żadnym elemencie.
- Od: 22 mar 2018, 19:08
- Posty: 5
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3, BN, Sedan, Sky
PASSION + Safety + LED,120KM 6AT, 2018
Czytając ten temat zdecydowałem zakupić tester grubości lakieru i dokładnie "obmacać" Madzię
, jak odbierałem to nie miałem skąd pożyczyć a tak pewnie przyda się na przyszłość
i ciekawość zaspokoi.
Jak dotrze i pogoda się poprawi , a wszystko na to wskazuje
to posprawdzam , tylko na drzwiach mam na dole dosyć szerokie plastiki ...
Jak dotrze i pogoda się poprawi , a wszystko na to wskazuje
Witam miernik doszedł wczoraj a dzisiaj dokładnie pomierzyłem wkoło i powiem że cieniutko u mnie z tym lakierem na progach było ok 110-120 a reszta od 90 do 100 są miejsca że 70-80.Jeśli chodzi o miejsca o których piszecie to nie mogę się ich dopatrzyć a na dole drzwi mam szerokie listwy plastikowe więc może dlatego. Miernik dobrze skalibrowany , sprawdzałem na starej renówce lakier nie metalik i wszędzie w oryginalnych miejscach było 120 tam gdzie malowane też poprawnie pokazywał i w miejscu gdzie szpachla też a autko jest od nowości u mnie.
Takim sprzętem pomiar wykonany:
Takim sprzętem pomiar wykonany:
Mam Mazdę 3 z maja 2017r., wersja Energy, Soul Red, produkcja Meksyk. Dokładnie sprawdziłem po myciu: nigdzie nie mam takich "nacieków". Rozmawiałem ze znajomym lakiernikiem, który twierdzi, że nawet jeśli pod spodem jest dodatkowa warstwa zabezpieczenia antykorozyjnego, lakierowanie jest spaprane i nie powinno tak wyglądać, zwłaszcza na częściach widocznych z zewnątrz, np. drzwiach. Dziwne, że to przepuścili w kontroli jakościowej.
piotear napisał(a):Pewnie pod listwami masz.
Jeśli już "muszę" mieć to pewnie pod listwami
Pozdrawiam
No to czeka mnie wizyta w serwisie. Na 2 auta ^^
jankes2 – mógłbyś podesłać mi fotki twoich drzwi/ndakola ? Chciałbym mieć podkładkę dla serwisanta, że jednak nie jest to normą.
jankes2 – mógłbyś podesłać mi fotki twoich drzwi/ndakola ? Chciałbym mieć podkładkę dla serwisanta, że jednak nie jest to normą.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości