![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Mazda 323F BG BP+T '93 – Turbo Bagieta, czyli od gruza do odrzutowca
Brawo, piękna sprawa. I ten świst przy zmianie biegów ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 15 gru 2016, 13:19
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f IV BG 1994
1,8L 16V DOHC
Tak jak obiecałem, przyszedł czas na porządną aktualizację.
Przez ostatnie 1,5 tygodnia trwały prace nad turbo (było by szybciej ale straciliśmy koło 6 dni przez problemy z dobraniem sprzęgła i innym samochodem). Wszystko zostało zrobione w przydomowym garażu. Jedyne co komuś zleciliśmy to wycięcie triggera i flansz oraz zakucie przewodu olejowego:
Co zostało zamontowane:
– turbo TD04-13T-4 – z BMW 2,5 TDS
– kolektor wydechowy a'la frankenstein- homemade
– Intercooler – z Transita 2,4
– Blowoff
– regulator ciśnienia paliwa
– wtryski 0 280 155 968 (440cc)
– dodatkowy przetwornik ciśnienia oleju
Zaczęliśmy od demontażu wszystkiego co mogło nam stanąć na drodze, czyli starego dolotu, kolektora wydechowego, zderzaka, chłodnicy i pewnie kilku innych rzeczy o których nie pamiętam.
Później trzeba było zamocować gdzieś nasz punkt odniesienia czyli turbinę. Po wyspawaniu franken-kolektora, kombinacjach i trzech przeróbkach kolektora udało nam się znaleźć miejsce:
Niestety okazało się że wiatrak na chłodnicy już się nie zmieści. Trudno, są rzeczy ważne i ważniejsze, a turbo to zdecydowanie jedna z tych ważniejszych
Następnie zamontowaliśmy intercooler:
A później zaczęliśmy wszystko łączyć w jedną całość:
Na koniec zostawiliśmy sobie podłączenie oleju i układ paliwowy.
I tu pojawił się problem z zainstalowaniem wtryskiwaczy (nie żebym próbował wtryski boschowskie wsadzić w miejsce wtrysków denso
). Trzeba sobie radzić, wtryski zostały przetoczone:
Aktualnie turbo jest podłączone do fabrycznego wydechu, przed zlotem cały wydech wyleci i zostanie zainstalowany przelot 60mm.
Wczoraj było pierwsze odpalenie, w chwili obecnej samochód już jeździ, choć to jak jeździ pozostawia wiele do życzenia.
Z problemów:
– pojawia się wypadanie zapłonu przy pełnym ciśnieniu doładowania – 1,1 bar (wiem – grubo jak na początek, ale to ciśnienie wastegate na tej turbinie, mogę je co najwyżej podnieść). – Dzisiaj jadę po porządne świece które powinny zlikwidować problem
– samochód nie jest w pełni wystrojony, dla bezpieczeństwa jedzie na mega bogatej mieszance i opóźnionym zapłonie – strojenie w sobotę (może to pomóc na wypadanie zapłonu)
– wydech jest nieszczelny – zostanie wymieniony
– trzeba wyregulować blowoff bo strasznie dziwnie działa
– ucieka trochę oleju z powrotu z turbiny – możliwe że dokręcenie obejm wystarczy
Myślę że niedługo pojawi się kolejna aktualizacja, pewnie nawet z jakimiś liczbami
Po modyfikacjach Bagietka prezentuje się tak (okazało się że ktoś w maździe źle zaprojektował zderzak i musieliśmy go poprawić):
Przez ostatnie 1,5 tygodnia trwały prace nad turbo (było by szybciej ale straciliśmy koło 6 dni przez problemy z dobraniem sprzęgła i innym samochodem). Wszystko zostało zrobione w przydomowym garażu. Jedyne co komuś zleciliśmy to wycięcie triggera i flansz oraz zakucie przewodu olejowego:
Co zostało zamontowane:
– turbo TD04-13T-4 – z BMW 2,5 TDS
– kolektor wydechowy a'la frankenstein- homemade
– Intercooler – z Transita 2,4
– Blowoff
– regulator ciśnienia paliwa
– wtryski 0 280 155 968 (440cc)
– dodatkowy przetwornik ciśnienia oleju
Zaczęliśmy od demontażu wszystkiego co mogło nam stanąć na drodze, czyli starego dolotu, kolektora wydechowego, zderzaka, chłodnicy i pewnie kilku innych rzeczy o których nie pamiętam.
Później trzeba było zamocować gdzieś nasz punkt odniesienia czyli turbinę. Po wyspawaniu franken-kolektora, kombinacjach i trzech przeróbkach kolektora udało nam się znaleźć miejsce:
Niestety okazało się że wiatrak na chłodnicy już się nie zmieści. Trudno, są rzeczy ważne i ważniejsze, a turbo to zdecydowanie jedna z tych ważniejszych
Następnie zamontowaliśmy intercooler:
A później zaczęliśmy wszystko łączyć w jedną całość:
Na koniec zostawiliśmy sobie podłączenie oleju i układ paliwowy.
I tu pojawił się problem z zainstalowaniem wtryskiwaczy (nie żebym próbował wtryski boschowskie wsadzić w miejsce wtrysków denso
Aktualnie turbo jest podłączone do fabrycznego wydechu, przed zlotem cały wydech wyleci i zostanie zainstalowany przelot 60mm.
Wczoraj było pierwsze odpalenie, w chwili obecnej samochód już jeździ, choć to jak jeździ pozostawia wiele do życzenia.
Z problemów:
– pojawia się wypadanie zapłonu przy pełnym ciśnieniu doładowania – 1,1 bar (wiem – grubo jak na początek, ale to ciśnienie wastegate na tej turbinie, mogę je co najwyżej podnieść). – Dzisiaj jadę po porządne świece które powinny zlikwidować problem
– samochód nie jest w pełni wystrojony, dla bezpieczeństwa jedzie na mega bogatej mieszance i opóźnionym zapłonie – strojenie w sobotę (może to pomóc na wypadanie zapłonu)
– wydech jest nieszczelny – zostanie wymieniony
– trzeba wyregulować blowoff bo strasznie dziwnie działa
– ucieka trochę oleju z powrotu z turbiny – możliwe że dokręcenie obejm wystarczy
Myślę że niedługo pojawi się kolejna aktualizacja, pewnie nawet z jakimiś liczbami
Po modyfikacjach Bagietka prezentuje się tak (okazało się że ktoś w maździe źle zaprojektował zderzak i musieliśmy go poprawić):
Ostatnio edytowano 30 mar 2018, 20:27 przez Piohrun, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 150 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Piohrun napisał(a):Myślę że niedługo pojawi się kolejna aktualizacja, pewnie nawet z jakimiś liczbami
Oo i to mnie się podoba.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Noo,ładnie sobie tam poczynacie w tej łodzi
Gratulacje
U mnie obsuwa do wtorku/środy.
Det podłączony,auto odpalone ale nie zdąży na dziś bo musi już jechać na święta,DET gubi synchronizację obrotów i chodzi nierówno.
Wtryski z duuużym zapasem widzę.
Gratulacje

U mnie obsuwa do wtorku/środy.
Det podłączony,auto odpalone ale nie zdąży na dziś bo musi już jechać na święta,DET gubi synchronizację obrotów i chodzi nierówno.
Wtryski z duuużym zapasem widzę.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
@marcinowozniako tak, seryjny komp już od ponad miesiąca jest odłączony
@Bo_Lo wtryski z bardzo dużym zapasem, były dobierane tak żeby przy turbo BP miały duży zapas więc przy B6 mają jeszcze większy. I tu trochę przesadziłem, są trochę za duże i ciężko ustawić mieszankę na jałowych.
@Bo_Lo wtryski z bardzo dużym zapasem, były dobierane tak żeby przy turbo BP miały duży zapas więc przy B6 mają jeszcze większy. I tu trochę przesadziłem, są trochę za duże i ciężko ustawić mieszankę na jałowych.
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 150 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Piohrun ogarnij czerwone od rx8 360tki, wystarczą w zupełności .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Szkoda prądu na lepszy kolektor przy tym silniku. Do BPka by nie pasował i trzeba by od nowa spawać. Ten silnik z tego co twierdzi autor jest używany w celach szkoleniowych.


-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Piohrun napisał(a):ciśnieniu doładowania – 1,1 bar (wiem – grubo jak na początek, ale to ciśnienie wastegate na tej turbinie
Kurde niższego nie idzie ustawić? Weź mnie nie strasz ,mam to samo turbo i myślałem max o 0.6-0.8b
Do 1.1b to nie wiem czy te wtryski 360 ogarną.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Nie można już skręcić więcej. Sam widziałem, bo na spocie próbowaliśmy to poprawić. Nie jestem eksper od turbow, ale przeróbka WG chyba będzie konieczna.
Piohrun przedataw może jak wygladalo to od strony finansowej jeśli możesz, bo to też ciekawy aspekt i może skłonił by innych do pójścia ta drogą zamiast odwiecznego "to nie opłacalne kup sobie szybsze auto jak chcesz więcej mocy".
Piohrun przedataw może jak wygladalo to od strony finansowej jeśli możesz, bo to też ciekawy aspekt i może skłonił by innych do pójścia ta drogą zamiast odwiecznego "to nie opłacalne kup sobie szybsze auto jak chcesz więcej mocy".

-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
bardziej miękka sprężyna powinna załatwić sprawę
Biniu napisał(a): "to nie opłacalne kup sobie szybsze auto jak chcesz więcej mocy"
Ok ale każdy wie że w przypadku założenia turbo to nie samo turbo jest problemem a złożeniem tego do kupy i zamontowaniem w aucie. Tym najczęsciej zajmuje się jakiś tuner który trochę sobie liczy za to i to jest główny problem jeżeli chodzi o aspekt finansowy. Tutaj odchodzi ten problem bo wszystko zrobione samemu, więc koszty podejrzewam są śmiesznie niskie jak na takie przedsiewzięcie.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Biniu napisał(a):Nie można już skręcić więcej
Nawet jak rozkreci sztangę na maxa to minimalne cisnienie to 1,1
Bo_Lo napisał(a):skond" taką wziąć?
Mowilem Ci, wymienic np z td04hl-16t albo zmiekczyc obecny dokladajac druga sprezyne na sztange
http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=53296&mode=view
albo po prostu kupic inny aktuator np
http://www.racingforum.pl/Wastegate-aktuator-siownik-uniwersalny-05bar-08bar-10bar-12bar-t142602.html
@MIRU co do kolektora, zrobiłem go na szybko z tego co akurat miałem pod ręką (czyli rurki przewidzianej na rozpórkę
) wiem że jest ultra kijowy ale ze mną zostanie. Ten silnik i tak jest przeznaczony do wysadzenia w powietrze i szkoda by było teraz wydawać kasę na porządny kolektor żeby go za 2 miesiące wyrzucić na złom jak BP będę wkładał.
Co do ciśnienia to tak, sztanga jest na maxa rozkręcona i jest 1.1-1.25 bar
Aparat zapłonowy, jest plan zrobić zapłon na indywidualnych cewkach.
@Bo_Lo u mnie turbo jest od bmw w dieslu a ty chyba masz od subaryny w benzynie wiec możesz mieć inną sprężynę w gruszce
Co do wtrysków to zmniejszę ciśnienie paliwa na listwie i to załatwi sprawę raczej
Sprężyny wewnątrz się nie da wymienić, pomyślę nad sprężyną na sztangę ale raczej poprostu zostanę przy tym ciśnieniu
W kwestii finansów... za wszystko razem z easy ecu, szerokopasmową lambdą i materiałem na resztę wydechu wyszło 3,5k
Co do wypadania zapłonu ustaliłem że raczej nie jest winny układ zapłonowy. Prawdopodobnie jeden wtrysk podaje za mało paliwa.
Dopisano 30 mar 2018, 18:18:
Trzeba brać poprawkę że ten silnik jest jedynie królikiem doświadczalnym przed wsadzeniem i uturbieniem BP, którego by mi było szkoda wysadzić w powietrze. Postanowiłem że sprawdzę swoje umiejętności na tym silniku bo jego mi nie będzie szkoda zamiatać z asfaltu. Dlatego nie wszystko jest zrobione tak jak powinno być i mam tego pełną świadomość.
Co do ciśnienia to tak, sztanga jest na maxa rozkręcona i jest 1.1-1.25 bar
Aparat zapłonowy, jest plan zrobić zapłon na indywidualnych cewkach.
@Bo_Lo u mnie turbo jest od bmw w dieslu a ty chyba masz od subaryny w benzynie wiec możesz mieć inną sprężynę w gruszce
Co do wtrysków to zmniejszę ciśnienie paliwa na listwie i to załatwi sprawę raczej
Sprężyny wewnątrz się nie da wymienić, pomyślę nad sprężyną na sztangę ale raczej poprostu zostanę przy tym ciśnieniu
W kwestii finansów... za wszystko razem z easy ecu, szerokopasmową lambdą i materiałem na resztę wydechu wyszło 3,5k
Co do wypadania zapłonu ustaliłem że raczej nie jest winny układ zapłonowy. Prawdopodobnie jeden wtrysk podaje za mało paliwa.
Dopisano 30 mar 2018, 18:18:
Trzeba brać poprawkę że ten silnik jest jedynie królikiem doświadczalnym przed wsadzeniem i uturbieniem BP, którego by mi było szkoda wysadzić w powietrze. Postanowiłem że sprawdzę swoje umiejętności na tym silniku bo jego mi nie będzie szkoda zamiatać z asfaltu. Dlatego nie wszystko jest zrobione tak jak powinno być i mam tego pełną świadomość.
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 150 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Jak zaplon wypada to winny jest ukl zaplonowy
U mnie jak mialem aparat i cos kopulka juz byla nie teges to przy 0,6bara zaczynalo iskre gubic.
Wywal aparat, kup cewke z forda (za 10 pln kupisz) i zrob zaplon wasted spark
bo na COPy to tu raczej miejsca malo.
Btw a jaki masz afr przy wot kiedy gubi zaplon
Moze zalewasz go
U mnie jak mialem aparat i cos kopulka juz byla nie teges to przy 0,6bara zaczynalo iskre gubic.
Wywal aparat, kup cewke z forda (za 10 pln kupisz) i zrob zaplon wasted spark

Btw a jaki masz afr przy wot kiedy gubi zaplon
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
@MIRU trzy zestawy świec sprawdzałem dwuelektrodowe z przerwą 1.1mm, jednoelektrodowe bosch z przerwą 1mm (odpowiednik K16TT) i denso K20TT zaklepane do 0.8mm i nie było ŻADNEJ zmiany, więc myślę że to nie zapłon.
To nie jest losowe wypadanie zapłonu tylko takie jakby właśnie gubił jednego gara.
Poza tym oglądałem świece i pierwszy cylinder ma zdecydowanie uboższą mieszankę niż pozostałe – myślę że to jest mój problem
A co do AFR to na początku było 10-10.5 (dla bezpieczeństwa) i po podstrojeniu najpierw na 11 później na 13 też nie wiele się zmieniło.
Tak wygląda log z jednego z przejazdów:
To nie jest losowe wypadanie zapłonu tylko takie jakby właśnie gubił jednego gara.
Poza tym oglądałem świece i pierwszy cylinder ma zdecydowanie uboższą mieszankę niż pozostałe – myślę że to jest mój problem
A co do AFR to na początku było 10-10.5 (dla bezpieczeństwa) i po podstrojeniu najpierw na 11 później na 13 też nie wiele się zmieniło.
Tak wygląda log z jednego z przejazdów:
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 150 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Piohrun napisał(a):@Bo_Lo u mnie turbo jest od bmw w dieslu a ty chyba masz od subaryny w benzynie wiec możesz mieć inną sprężynę w gruszce
Mam dokładnie takie samo turbo od BMW 2.5 tds.miało być z volvo benzyny (TD04hl13T) ale kosztuje dwa-trzy razy tyle a strona ssąca jest taka sama,poza tym te od BMW tds leżało u tunera na półce z jego gwarancją.
Będę szukał innego aktuatora,ale najpierw poczekam do w torku i strojena,bo może będzie dobrze.Tjuner wie co robi ,najwyżej wyjdzie 1b a moc przytnie zapłonami.jak się nie da pomyślimy nad innym aktuatorem.Najważniejsze żeby za szybko nie bylo za dużo niuta na korby.Najlepiej żeby męsko było powyżej 3.5krpm.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość