Odnośnie klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez magicadm » 5 lip 2006, 13:39

LuK napisał(a): wymieniony skraplacz klimy


A co było staremu? i ile kosztował nowy?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xtek » 6 lip 2006, 21:52

Ja ostatnio tez wymienilem skraplacz. Powod wymiany byl prosty – byl pekniety, juz kiedys czesc byla wycieta. Teraz nie dalo sie juz odratowac. Temperatury jeszcze nie mierzylem. Jak sprowadzilem swoja mazde z usa w 1997r to juz ta czesc chlodnicy byla usunieta, tak wiec nie wiem jak to powinno dzialac prawidlowo, ale teraz chyba jest okej.
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2005, 18:42
Posty: 37
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323S Protege 1995r 1,5l A/T

Postprzez ruper_323f » 9 lip 2006, 21:30

Siema
Testowałem sposób ,,Grzyby" jest całkiem nieźle, uwaga cenne spostrzeżenie, nie od razu chłodem daje, cierpliwości potrzeba, dałem narazie spokój z nabijaniem bo całkiem dobrze chłodzi, mogłoby być ciut zimniej, ale jak upał 40 stopni to weź i kuźwa zimniej zrób hahaha , Wydaje mi się też, że na drugim biegu słabo daje dmuchawa, ale za to uzyskuje się chłodniejsze powietrze, Cóż narazie zostawiam zobaczę jak bedzie dalej!
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez darkcube » 10 lip 2006, 11:57

Witam, a czy myślał ktoś o izolowaniu przewodów klimatyzacji pod maską ?? Wydaje mi się, że temperatura jaka panuje tem w czasie pracy silnika zdecydowanie zaburza pracę klimy. U mnie jak jest bardzo gorąco mam wrażenie, że wogóle samochód się nie chłodzi. Nabijałem klime około 1 miesiąca temu przy tem. okolo 25 C na dworze na słońcu wskazywało na czujniku włożonym w kratke około 1 cm 10 C. Mechanik mówił, że nabijał kilka 323F i każda schładzała max do 12-10 <lol> C i racja wspomniał o czujniku, który przy 8 C wyłącza sprężarkę.
..:::Lady in RED:::..<<<<<<<Najpiękniejsza czerwona>>>>>>
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 10:43
Posty: 9
Skąd: Lublin
Auto: 323f 98 r. 1,8 DOHC, Eibach

Postprzez Mumin » 10 lip 2006, 12:31

darkcube napisał(a):Witam, a czy myślał ktoś o izolowaniu przewodów klimatyzacji pod maską ?? Wydaje mi się, że temperatura jaka panuje tem w czasie pracy silnika zdecydowanie zaburza pracę klimy. U mnie jak jest bardzo gorąco mam wrażenie, że wogóle samochód się nie chłodzi. Nabijałem klime około 1 miesiąca temu przy tem. okolo 25 C na dworze na słońcu wskazywało na czujniku włożonym w kratke około 1 cm 10 C. Mechanik mówił, że nabijał kilka 323F i każda schładzała max do 12-10 <lol> C i racja wspomniał o czujniku, który przy 8 C wyłącza sprężarkę.


Taka sama sytuacja jest i u mnie. Póki samochód się nie rozgrzeje, coś tam ta klima daje, jak się rozgrzeje, jest prawie nieodczuwalna. Leci jakieś tam chłodniejsze powietrze na twarz, ale temperatura ogólna się nie zmienia. Pasażerowie z tyłu na pewno nic nie odczują.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Grzyby » 10 lip 2006, 12:47

To sobie włączcie dmuchawę na max. i przestańcie kwęczeć.
Jak silnik pracuje na luzie przy obrotach +/– 800obr. i dmuchawa chodzi na 1,2 biegu to czego się spodziewacie przy tych temperaturach jakie są teraz ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez darkcube » 10 lip 2006, 12:58

Problem w tym, że w czasie jazdy mam ustawioną dmuchawę na max, jadę przewentylowanym samochodem i nie czuję żeby mi było chłodniej, przy kratkach czuję lodowate powietrze ale jak sie podniesie temp silnika to powietrze już nie wypływa super zimne. nie mówię tu o biegu jałowym i obrotach +/-800. Normalna jazda oboroty pow. 3000 IV-V bieg. Dodatkowo po wyłączeniu klimy i otworzeniu maski zaraz po zatrzyamniu auta, przewody które powinny być zimne (a przy włączonej klimie lodowate) robią się gorące. Zatem ponawiam pytanie czy ktoś próbował izolować te przewody? Może wydajność chłodzenia zwiększy się właśnie wtedy kiedy temperatura pod maską nie będzie dogrzewać przewodów?
..:::Lady in RED:::..<<<<<<<Najpiękniejsza czerwona>>>>>>
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 10:43
Posty: 9
Skąd: Lublin
Auto: 323f 98 r. 1,8 DOHC, Eibach

Postprzez Grzyby » 10 lip 2006, 13:07

No to nie wiem – u mnie są gołe i chłodzi dobrze.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jedrzej » 10 lip 2006, 17:11

Tydzien temu mialem napelniana klime...w serwisie powiedzieli mi, ze sprezarka mogla byc dlugi czas nieuzywana przez co wydajnosc klimy moze sie nieznacznie obnizyc. Caly uklad jest szczelny, a jedyny element, ktory mogl uniemozliwiac poprawna prace klimatyzacji to filtr wewnetrzny. Po jego wymianie system chlodzacy w mojej F'ce dziala bez zarzutu.

Podczas codziennej jazdy wentylator ustawiony mam w pozycji 1 i nawet pasazerowie z tylu odczuwaja wyrazny spadek temperatury i przyjemny chlod. Gdy jade w koszulce z krotkim rekawkiem i wlacze wentylator na 3 bieg to jest mi po prostu zimno :) U mnie problem stanowil zatkany filtr przeciwpylkowy...
Jedrzej
 

Postprzez scanioll » 10 lip 2006, 18:43

Jak napisałem , że u mnie przy włączonej klimie temp. powietrza z kratek wynosi 3-5 stopni to MAGICADM śmiał się , że to niemożliwe . Pojechałem sprawdzić jeszcze raz i nic się nie zmieniło w tej kwestii. :D U ojca w Camry jest jeszcze lepiej bo termometr pokazuje 2-3 stopnie . W obu autach chłodzi super , a w Camry wrecz można się zaziębić .Druga sprawa jest taka , że przy parowniku nie ma żadnego czujnika , który wyłącza przy 8 stopniach :| . Fachura mi mówił , że w wielu autach klima nie włączy się poniżej zera stopni na dworze i tyle. :P
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Grzyby » 10 lip 2006, 19:42

scanioll napisał(a):Druga sprawa jest taka , że przy parowniku nie ma żadnego czujnika , który wyłącza przy 8 stopniach . Fachura mi mówił , że w wielu autach klima nie włączy się poniżej zera stopni na dworze i tyle.

A skąd wie jaka jest temperatura? Pewnie info od Boga, co?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez scanioll » 10 lip 2006, 19:58

Już wyjaśniam ( chodzi o zwykłą klimę bo klimatronic to już inna bajka i tam gra rolę nasłonecznienie pojazdu , cisnienie i kilka innych czynników) , ale przy manualnej klimie nie ma żadnych czujników , a całą sprawę załatwia presostat , który na podstawie ciśnienia w układzie włącza sprzęgiełko sprężarki i wentylator. Bóg nie ma tu nic do rzeczy. Dziękuję za uwagę.
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Grzyby » 10 lip 2006, 20:02

Ok – a skąd wie że jest zero stopni i nie włacza klimy?
Na podstawie ciśnienia? Ktoś sobie robi jaja chyba?
Na podstawie cisnienia w układzie to ci co najwyżej nie włączy sprężarki jak czynnik spierdzieli.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez scanioll » 10 lip 2006, 20:12

Ciśnienie jest uzależnione od temperatury ( chodziło się do szkoły :P )
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Grzyby » 10 lip 2006, 20:17

scanioll napisał(a):Ciśnienie jest uzależnione od temperatury ( chodziło się do szkoły )

ciekawostka – to może O Wiedzący :P powiesz jeszcze że jest to wartość stała, co?
Wg ciebie zawsze przy temp. zero stopni jest ta sama wartość ciśnienia w układzie?
Zauważ o wiedzący, że w możesz mieć pewne wachania ciśnienia zależne po prostu od ilości czynnika w układzie.


Hmmm, to już wolę szkoły w których ja się uczyłem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez xANDy » 10 lip 2006, 23:00

Wracając do tematu temp. w kratce nie zapomnijmy, że jednak inaczej funkcjonuje manualna klima a inaczej climatronic. Automat nie pozwala na zbyt drastyczne obniżenie temperatury – w moim przypadku (na 95%) schładza po kawałku (reguluje i temp. nawiewu, i ilość powietrza). Jak na dworze jest +32, w aucie o połowę więcej to z początku temp. w kratce wynoisi ok 15-20st. I stopniowo obniża się wraz z temp. całej kabiny. Zazwyczaj jest o 10st. mniej jak na dworze. (dzieje się tak niezależnie czy mam zimny silnik czy gorący).
Manual jest w stanie dać nawet owe +4 z kratki (niżej nie powinien z racji właściwości fizycznych powietrza i pary wodnej).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez scanioll » 11 lip 2006, 16:36

Grzybki-Prawdziwki , ale nikt się nie upiera , że ma być równo zero stopni. Klima może się nie włączyć przy niskich temperaturach ( czyli zero , +1 , -1 , -2,3 itd). Także wiesz...
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Grzyby » 11 lip 2006, 17:18

scanioll napisał(a):Także wiesz...

nie wiem – mało to przekonujące :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez scanioll » 11 lip 2006, 17:23

W zimie sprawdzę przy jakiej temperaturze nie włącza się i Grzybom napiszę , ok? :D
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Grzyby » 11 lip 2006, 17:41

scanioll napisał(a):W zimie sprawdzę przy jakiej temperaturze nie włącza się i Grzybom napiszę , ok?

i to będzie dowód na brak czujnika? hehehe

Dobra – koniec śmiecenia!
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323