Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM
Pewien nie jestem, tak wyczytałem na zachodnim forum dotyczącym 6, więc i w 3 powinno być tak samo.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3091 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
No i wymieniłem tarcze i klocki TRW komplet, cały koszt zabiegu 550zl z wymiana
A nie to co ASO powiedzielo 1600 zł.. hehe
Pojezdzilem narazie tak 50km, chodzi lux w sumie to nie zauważyłem różnicy w hamowaniu hehe, tylko na około tarczy zrobiła się taką rysa do około, na środku jak by cyrklem, do okola objechal, nie hamowalem gwałtownie, może jakieś ziarenko piasku się dostało, albo dopiero się docierają;D
Pojezdzilem narazie tak 50km, chodzi lux w sumie to nie zauważyłem różnicy w hamowaniu hehe, tylko na około tarczy zrobiła się taką rysa do około, na środku jak by cyrklem, do okola objechal, nie hamowalem gwałtownie, może jakieś ziarenko piasku się dostało, albo dopiero się docierają;D
Po roku i 12.5k przejechanych km zostało mi 7mm klocków zarówno z przodu jak i z tyłu. Na następnym przeglądzie będzie trzeba zmienić przód, może wcześniej.
Tarcze ponoć są w porządku i na następnym przeglądzie też będą; jestem w stanie w to uwierzyć bo jak oglądałem je przy zmianie kół to są równe i gładkie.
Tarcze ponoć są w porządku i na następnym przeglądzie też będą; jestem w stanie w to uwierzyć bo jak oglądałem je przy zmianie kół to są równe i gładkie.
Szarny napisał(a):Po roku i 12.5k przejechanych km zostało mi 7mm klocków zarówno z przodu jak i z tyłu. Na następnym przeglądzie będzie trzeba zmienić przód, może wcześniej.
Zostało 7 mm klocka (całego) czy okładzin? To subtelna różnica.
Ja mam problem z tylnymi zaciskami. Jeden klocek ma tylko 3,5 mm okładziny, gdzie reszta ma 7 mm. Dodatkowo do wersji z elektrycznym ręcznym nie ma jeszcze klocków nie OEM. Chyba czeka mnie mała potyczka z ASO ws zacisku.
5200 km przebiegu i już mam rowki na tylnych tarczach, przy hamowaniu słychać ciche piski.
Troszkę z innej beczki, ale jednak o hamulcach
:
Czy szybko podnosząc nogę z pedału hamulca, gdy ten odbija do góry też pojawia się u was głośny, metaliczny dźwięk? W innych autach tego nie miałem, ot po prostu przytłumiony odgłos uderzającej gumy/plastiku. W m3 jak szybko zabiorę nogę z pedału hamulca, to ten strzelając w górę wali w jakiś ogranicznik z odgłosem młotka walącego w arkusz blachy
Troszkę z innej beczki, ale jednak o hamulcach
Czy szybko podnosząc nogę z pedału hamulca, gdy ten odbija do góry też pojawia się u was głośny, metaliczny dźwięk? W innych autach tego nie miałem, ot po prostu przytłumiony odgłos uderzającej gumy/plastiku. W m3 jak szybko zabiorę nogę z pedału hamulca, to ten strzelając w górę wali w jakiś ogranicznik z odgłosem młotka walącego w arkusz blachy
U mnie przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca słychać skromne piszczenie z tyłu.
Niedługo będę w ASO to zobaczymy co na to powiedzą. Dziwi to bo tarcze i klocki nawet 17000 tyś nalotu nie mają
. Jak coś będzie z nimi nie tak to po tym co mówicie zmieniam na coś innego. Te TRW to jakaś padaka.
Niedługo będę w ASO to zobaczymy co na to powiedzą. Dziwi to bo tarcze i klocki nawet 17000 tyś nalotu nie mają
kubala147 napisał(a):U mnie przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca słychać skromne piszczenie z tyłu.![]()
Niedługo będę w ASO to zobaczymy co na to powiedzą. Dziwi to bo tarcze i klocki nawet 17000 tyś nalotu nie mają. Jak coś będzie z nimi nie tak to po tym co mówicie zmieniam na coś innego. Te TRW to jakaś padaka.
Też mam TRW klocki i tarcze, nic nie piszczy jest ok, a dlatego że dopilnowalem ich żeby blachy założyli z oryginalnych klocków na nowe TRW, Ponoć te blachy zapobiegają piszczeniu, przekładke robiłem nie w ASO
Z doświadczenia wiem, że TRW nie będą piszczały, ale szybciej się zużywają i często są powodem skrzywienia tarcz. Sam zakładam tylko ferodo i ate. bosch to jest loteria w jakości i jeden model klocków będą bardzo dobre, a inne nie będą lepsze od najtańszych chińczyków.
ps. mogę odsprzedać klocki ferodo na tył-niestety do wersji usa nie pasują
ps. mogę odsprzedać klocki ferodo na tył-niestety do wersji usa nie pasują
- Od: 13 wrz 2014, 14:16
- Posty: 20
- Auto: brak
Jestem przed drugą wymianą klocków, więc może moje doświadczenie pomoże komuś w decyzji. Wymieniłem przy 40k zużyte oryginały (tarcze nie wiem jakiej marki + klocki ferodo) na komplet TRW. Skuteczność hamowania porównywalna, ciężko zaleźć różnice. Co do piszczenia, to po czystej wymianie nic nie pisnęło ani razu do momentu uruchomienia wskaźnika/ogranicznika. Najważniejszym parametrem tak naprawdę jest trwałość, bo z tym mamy wszyscy największy problem i wygląda to tak, że przy takiej samej jeździe, a nawet ciut bardziej dynamicznej, natomiast z zachowaniem podobnego stosunku trasy krajowej do autostrady i miasta TRW wytrzymały 10k więcej niż oryginalne ferodo, czyli w moim przypadku dokładnie 25% więcej. Tarcza dalej się nadaje do użytku, wymieniam same klocki też na TRW.
Tak sobie czasami szperam po obcojęzycznych forach M3 i znalazłem taką alernatywę dla oryginalnych placków montowanych w naszych Mazdach: BBK dla M6 zainstalowana w M3
Ktoś chyba na polskim forum M6 coś takiego montował, koszt w okolicach 10k 
Wygląda super
Link:
http://mazda3revolution.com/forums/2014 ... alled.html
Wygląda super
Link:
http://mazda3revolution.com/forums/2014 ... alled.html
Klocki przód wymienione po 35 tyś. km (dotarte do mm). Oryginalne na pierwszy montaż robi FERODO, dlatego założyłem FERODO PREMIER ECO FRICTION FDB4446. Jak dotąd sprawują się wyśmienicie
Koszt: 120zł klocki + 50zł (wymiana) = 170zł (w ASO chcieli 550zł)
Koszt: 120zł klocki + 50zł (wymiana) = 170zł (w ASO chcieli 550zł)
Ja mam pytanie, czy – a jeśli tak, to w jaki sposób – sygnalizowane jest w aucie zużycie klocków hamulcowych, bo dzisiaj zmieniałem koła na letnie, po raz pierwszy poza ASO Mazdy i tamże poinformowano mnie, że klocki przednie mam już w zasadzie "wykończone". Przebieg auta 33.000 km. Nie odczuwam żdanych negatywnych z tego powodu działań układu hamulcowego, ani też nie słychać jest żadnych z tego powodu dźwięków
.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości