Mazda 626 GD FE-DOHC '89 Coupe GT
1, 2
Polerka zasadniczo wyszła – i to jedyne co mnie cieszy.
Znalazłem przyczynę stuków z prawej strony z tyłu i jestem na etapie szukania ....
W wątku o rekonstrukcji znalazłem fotki nowych "nadkoli" ale to było 12 lat temu – fotki białego nadwozia
Znalazłem przyczynę stuków z prawej strony z tyłu i jestem na etapie szukania ....
W wątku o rekonstrukcji znalazłem fotki nowych "nadkoli" ale to było 12 lat temu – fotki białego nadwozia
- Od: 18 paź 2017, 22:21
- Posty: 15
- Skąd: świętokrzyskie
- Auto: Mazda 626 GD Coupe – 2.0i 16V DOHC 148KM
No kolorowo to nie jest ale dobry blacharz i to ogarnie bez problemu. Fajnie że chce Ci się ratować ja w swojej w prawdzie kielichy mam ok ale za to wnęki masakra zresztą masz tu zdjęcia. Pozdrawiam i czekam na kolejne relacje dotyczące remontu.
Hej.
Ostatnio policzyłem – mój Syn ma 7 lat, madzia 29 – za 11 lat – Syn będzie miał 18 a madzia 40
Choć nie wiem na chwilę obecną, czy dostanie samochód w prezencie... Zobaczymy co za ileś lat będzie.
Tak sobie myślę – gdyby madzia nie była w 100% w miarę zadbanym oryginale – pewnie bym jej nie kupił. Wiem, że włożę w nią duuużo więcej (nawet już lekko przygotowałem żonę psychicznie), niż teoretycznie jest warta na chwilę obecną (a może nie – na giełdzie klasyków stoi zadbana coupe z gorszym silnikiem 2.2i za 17500 bodajże). Ale po przejechanych ~ 100km pokochałem ten samochód
A przypominam, że narazie nie było czym jechać.
Narazie z ciekawości podzwoniłem po świecie – ileś tam złomowisk i nie ma takiej mazdy na stanie, Mazda Polska też szuka nadkoli, ale jak usłyszę xxxset dolarów za sztukę to podziękuję.
Znalazłem już firmę, która za (niemałą kasę
) robi piaskowanie, spawanie podłóg, konserwacje. podłużnice i rekonstrukcje podług i powoli skłaniam się, że tam się wybierze madzia. Narazie rozbieram wnętrze, odzyskuję wszystkie spinki plastikowe i szczęka mi opada, w jakim świetnym stanie są elementy, tapicerki, śruby (wszystko idzie palcami). Szukam po kieszeniach w domowym budżecie środków na konserwację i naprawę dołu.
Plan ogólny jest taki, że madzia wróci do praktycznie oryginału i ma zostać klasykiem. Ale nie do postawienia w garażu tylko do jazdy
I będę jeździł nią do pracy 30+30 dziennie po pięknej drodze. I pewnie zostanie w niej LPG i hak....
I jeszcze takie info – lakier zostaje oryginalny, do pomalowania będą jedynie doły błotników schowane pod zderzakami – nie jestem znawcą, nie drążyłem jeszcze tematu ale raczej na odpryski od kamyków są jakieś metody zaprawek (tak sobie myślę).
Ostatnio policzyłem – mój Syn ma 7 lat, madzia 29 – za 11 lat – Syn będzie miał 18 a madzia 40
Tak sobie myślę – gdyby madzia nie była w 100% w miarę zadbanym oryginale – pewnie bym jej nie kupił. Wiem, że włożę w nią duuużo więcej (nawet już lekko przygotowałem żonę psychicznie), niż teoretycznie jest warta na chwilę obecną (a może nie – na giełdzie klasyków stoi zadbana coupe z gorszym silnikiem 2.2i za 17500 bodajże). Ale po przejechanych ~ 100km pokochałem ten samochód

Narazie z ciekawości podzwoniłem po świecie – ileś tam złomowisk i nie ma takiej mazdy na stanie, Mazda Polska też szuka nadkoli, ale jak usłyszę xxxset dolarów za sztukę to podziękuję.
Znalazłem już firmę, która za (niemałą kasę
Plan ogólny jest taki, że madzia wróci do praktycznie oryginału i ma zostać klasykiem. Ale nie do postawienia w garażu tylko do jazdy
I jeszcze takie info – lakier zostaje oryginalny, do pomalowania będą jedynie doły błotników schowane pod zderzakami – nie jestem znawcą, nie drążyłem jeszcze tematu ale raczej na odpryski od kamyków są jakieś metody zaprawek (tak sobie myślę).
- Od: 18 paź 2017, 22:21
- Posty: 15
- Skąd: świętokrzyskie
- Auto: Mazda 626 GD Coupe – 2.0i 16V DOHC 148KM
Witam!
Fajna sztuka, wytrwałości i worka kasy życzę
ps 3 i 4 działajacego nawiewu, oznacza przepalony rezystor na 1 i 2. Klasyka w GD oraz starszych mazdach. odkrecasz pokrywe/plastik w nogach pasażera. następnie szukasz 2ch śrubek odkręcasz je i wyskakuje Ci cały rezystor. Ja skręciłem przepalony drucik jakimś cieniutkim przewodem, a następnie zatopiłem lutem. Wytrzymało ponad rok. Teraz muszę powtórzyć zabieg ;p.
Fajna sztuka, wytrwałości i worka kasy życzę
ps 3 i 4 działajacego nawiewu, oznacza przepalony rezystor na 1 i 2. Klasyka w GD oraz starszych mazdach. odkrecasz pokrywe/plastik w nogach pasażera. następnie szukasz 2ch śrubek odkręcasz je i wyskakuje Ci cały rezystor. Ja skręciłem przepalony drucik jakimś cieniutkim przewodem, a następnie zatopiłem lutem. Wytrzymało ponad rok. Teraz muszę powtórzyć zabieg ;p.
Wow. Chwile mnie na forum nie bylo a tu nastepna GD i to w fajnej wersji. Gratuluje zakupu i licze ze dotrzymasz wszystkich obietnic i mazda bedzie znow idealem 
Odezwę się, żeby nie było, że projekt zarzucony.
Na chwilę obecną madzia stoi w garażu, rozebrało się w większości wnętrze (siedzenia, wykładziny). Zostało mi wymontować środkową część z przełącznikami aby wyjąć wykładzinę w całości.
Nie spieszę się – bo raz zdarzają mi się wypady w teren i prace w delegacji a dwa – wolny termin u pana doktora od podług jest dopiero w połowie stycznia.
PS. Mazda odpisała odnośnie nadkoli / kielichów (jak zwał tak zwał)
"Pojazd znajduje się w katalogu części zamiennych, tak więc wspomniane przez Pana elementy powinny być dostępne w dowolnym ASO Mazda. W celu poznania dostępności oraz ceny poszczególnych części, proszę o bezpośredni kontakt z wybranym ASO."
Czyli masło maślane.
Na chwilę obecną madzia stoi w garażu, rozebrało się w większości wnętrze (siedzenia, wykładziny). Zostało mi wymontować środkową część z przełącznikami aby wyjąć wykładzinę w całości.
Nie spieszę się – bo raz zdarzają mi się wypady w teren i prace w delegacji a dwa – wolny termin u pana doktora od podług jest dopiero w połowie stycznia.
PS. Mazda odpisała odnośnie nadkoli / kielichów (jak zwał tak zwał)
"Pojazd znajduje się w katalogu części zamiennych, tak więc wspomniane przez Pana elementy powinny być dostępne w dowolnym ASO Mazda. W celu poznania dostępności oraz ceny poszczególnych części, proszę o bezpośredni kontakt z wybranym ASO."
Czyli masło maślane.
- Od: 18 paź 2017, 22:21
- Posty: 15
- Skąd: świętokrzyskie
- Auto: Mazda 626 GD Coupe – 2.0i 16V DOHC 148KM
Być może MMP nie zajmuje się dystrybucją części a tylko dysponuje informacją. Jaki problem wygooglać najbliższe ASO, tyrtnąć i spytać?
jurand napisał(a):Być może MMP nie zajmuje się dystrybucją części a tylko dysponuje informacją. Jaki problem wygooglać najbliższe ASO, tyrtnąć i spytać?
Tak też uczynię – jak tylko znajdę chwilkę czasu.
- Od: 18 paź 2017, 22:21
- Posty: 15
- Skąd: świętokrzyskie
- Auto: Mazda 626 GD Coupe – 2.0i 16V DOHC 148KM
Szukałem kiedys tych nadkoli, znalazłem tylko prawe i to w Norwegii
Pisalem nawet do gościa z hurtowni, odpisał, że możliwość zakupu tylko na działalność. Ale to i tak była b.droga część...
W ASO nawet jak by mieli to pewnie za grube tyśki :p Regulator napięcia w ASO do 626 GD ~1200zł. Zamiennik yyyyy... 80?
W ASO nawet jak by mieli to pewnie za grube tyśki :p Regulator napięcia w ASO do 626 GD ~1200zł. Zamiennik yyyyy... 80?
O to chodzi ?
GJ2371150E
GJ2371150F
http://mazdaepc.com/parts/626/ALGA03/Y2/5340A/
Tutaj mają:
http://www.teile-profis.de/page_1_3.php#oeformo
GJ2371150E
GJ2371150F
http://mazdaepc.com/parts/626/ALGA03/Y2/5340A/
Tutaj mają:
http://www.teile-profis.de/page_1_3.php#oeformo
- Od: 22 lis 2016, 11:04
- Posty: 6
- Auto: MAZDA 626, 2.0 D, sedan, 1991r.
Witajcie
Temat nie umarł – zawiesił się czasowo. Pan doktor od podłogi przesunął termin o kilka miesięcy
W planach pojawiła się rozbudowa firmy i terminy wizyt się poodsuwały. Teraz już konkretnie zaklepany początek maja. Dopiero.....
Z pewnych powodów madzia musiała przed ostatnimi mrozami trafić pod chmurkę
– po dwóch miesiącach stania w garażu, nieruszana zapaliła prawie od strzału. Kilka dni mrozu doprowadziło aku do 0V
ale po podładowaniu odpaliła od strzała
Dziś madzia poskładała się spowrotem (częściowo) a mianowicie fotel kierowcy wrócił na miejsce i pojeździ sobie troszkę. Trzeba tarcze i klocki przeszlifować, bo ruda przyłapała od niejeżdżenia. I wrócił temat równej pracy silnika. Stan początkowy – ucięte kable od sondy lambda i wkręcona jakaś inna. Podłączenie nie zmieniło pracy silnika (uszkodzona bądź nieodpowiednia). I teraz googlam i nie do końca mogę wyczaić odpowiednią.
Temat nie umarł – zawiesił się czasowo. Pan doktor od podłogi przesunął termin o kilka miesięcy
W planach pojawiła się rozbudowa firmy i terminy wizyt się poodsuwały. Teraz już konkretnie zaklepany początek maja. Dopiero.....
Z pewnych powodów madzia musiała przed ostatnimi mrozami trafić pod chmurkę

Dziś madzia poskładała się spowrotem (częściowo) a mianowicie fotel kierowcy wrócił na miejsce i pojeździ sobie troszkę. Trzeba tarcze i klocki przeszlifować, bo ruda przyłapała od niejeżdżenia. I wrócił temat równej pracy silnika. Stan początkowy – ucięte kable od sondy lambda i wkręcona jakaś inna. Podłączenie nie zmieniło pracy silnika (uszkodzona bądź nieodpowiednia). I teraz googlam i nie do końca mogę wyczaić odpowiednią.
- Od: 18 paź 2017, 22:21
- Posty: 15
- Skąd: świętokrzyskie
- Auto: Mazda 626 GD Coupe – 2.0i 16V DOHC 148KM
Cztery lata stania, dwa lata nie odpalana – dwa lata temu juz nie chciała odpalić i była przepychana pod chmurką – dziś – 12.03.2022 odpaliła od strzała na plaku czy k10. Na plaku/k10 w miarę równo pracował silnik przez kilkadziesiąt sekund. Analiza / rozbieranie wykazało całkowicie zablokowaną pompę paliwa. Z perspektywy dnia dzisiejszego, zastanawiam się, czy szwankująca już klika lat temu pompa nie powodowała braku mocy i falujących obrotów.
- Od: 18 paź 2017, 22:21
- Posty: 15
- Skąd: świętokrzyskie
- Auto: Mazda 626 GD Coupe – 2.0i 16V DOHC 148KM
Jak tam buda się trzyma?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Dobra, nie było tematu. Widziałem, że na OLX wisi 
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości