Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Paweł » 7 mar 2018, 21:40

Dokładnie, średnia emisji CO2 aut w gamie, która determinuje ewentualne kary, nie jest tutaj bez znaczenia. Nie zmienia to jednak faktu, że Francuzi robią powolne auta, a ich przyspieszenia maleją tylko na papierze – jak spalania u Niemców. Dzisiejsze, topowe, lifestylowe espace jest wolniejsze, niż stare, napędzane dieselkiem z pickupa.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Gib » 7 mar 2018, 21:48

To chyba o to porównanie chodzi?
Jak widać nie tylko na papierze (choć na papierze bardziej) topowe Mk5 jest szybsze od dieselka mk4.
http://www.zeperfs.com/en/duel2575-5807.htm
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez nemi » 7 mar 2018, 21:48

A może ludzie nie potrzebują takich mocnych aut? Patrząc przez pryzmat PL – każdy jedzie jak chce. Ale wystarczy wjechać do sąsiadów (Słowacji) i się okazuje, że każdy jedzie 50 i strach go ogarnia, żeby nie dostać słonego mandatu. I po co więcej niż 1.2 ;)?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez ravo » 7 mar 2018, 21:58

By bezpiecznie wyprzedzić śmieciarkę na drodze z dozwoloną prędkością 90. Śmieszą mnie zawsze argumenty po co ci taka moc do jazdy przepisowej a oczywiście że mi potrzebna. Nawet do 50 sprawia mi frajdę jazda takim autem.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez nemi » 7 mar 2018, 22:00

To nie jest mój argument :P
Ja jestem rozochocony na moc :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Paweł » 7 mar 2018, 22:00

@gib: miałem okazję porównać w rzeczywistości. Osiągi lekko zapakowanego e4 i pustego e5 są identyczne – żałośnie slabe. To nie pierwszy raz, kiedy nowe auta okazują się wolniej jeździć (i więcej palić), niż obiecywali w reklamowkach.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Neonixos666 » 7 mar 2018, 22:25

a ja tam patrzę w papiery i jak ma około 10 sek do 100 to znaczy że to wystarczy do sprawnego poruszania się :P .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 7 mar 2018, 22:29

To że więcej palą to jeszcze rozumiem nowe 7er przyspiesza do setki tak jak pali na setkę 5,5(!), ale te testy na ZEPERFS w części gdzie nie jest napisane Claimed to faktycznie jak pojechały. Oczywiście jeśli to widziałeś na własne oczy to nie ma się co spierać tym niemniej to by znaczyło że albo nowy waży faktycznie więcej, albo nie miał 200 KM albo większy niuton przy niskich obrotach robi robotę (przynajmniej jeśli chodzi o postrzeganie szybko/wolno), ale w tym wypadku Brii już się zaczyna wiercić w trumnie ;)
Może 3.0 było w manualu jakimś cudem?

@ravo, lepiej mieć niż nie mieć, tym niemniej do 50 to badziewie jest nie różnica między autem 100 konnym a 250 konnym. Zabawa zaczyna się w ciut wyższych regionach, no chyba że na jakimś stelvio czy innej górskiej drodze ale większość AMG / RS czy GTI tam raczej rzadko bywa ciesząc swych właścicieli jazdą ponad wyznaczonym przez bezduszne władze limitem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez marcinowozniako » 7 mar 2018, 22:44

ravo napisał(a):By bezpiecznie wyprzedzić śmieciarkę na drodze z dozwoloną prędkością 90.


Tak się składa że miałem wątpliwą przyjemność jeździć z ludźmi którym nie jest potrzebny mocniejszy samochód niż taki który ma 100KM, oni za taki manewr wyprzedzania biorą się jadąc te 90km/h na 5 biegu. <lol>

ravo napisał(a):Śmieszą mnie zawsze argumenty po co ci taka moc do jazdy przepisowej a oczywiście że mi potrzebna. Nawet do 50 sprawia mi frajdę jazda takim autem.


Tu też się zgodzę, i łatwiej się włączyć takim autem do ruchu i łatwiej wyprzedzić i mniej się człowiek denerwuje jak ktoś mu wyjedzie i musi zwolnić bo za chwilę można szybko i sprawnie wypzedzić takiego delikwenta :D. Mam brata który ma o wiele słabsze auto niż JA i widzę ile on się nawścieka podczas jazdy po mieście.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Gib » 7 mar 2018, 22:50

Widzisz Nemi masz te 120 KM w golfie i ani tym wyprzedzić ani się sprawnie do ruchu włączyć, no chyba że popada to wtedy 200 konne mielą w miejscu od nadmiaru dynamiki xD ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez JohnnyB » 7 mar 2018, 22:57

Nie każdy kto kupuje auto, chce się od razu nim ścigać, wyprzedzać czy testować osiągi 0-50KM, zatem czemu się ich czepiać ?
Kupujesz auto na którę Cię stać i tyle.

Normy normami, tylko skad właśnie te marki premium pozwalają sobie na oferowanie aut z tymi mocnieszymi motorami ? Czy one też wszystkie nie spelniają norm ?
Nie ejst przypadkiem tak że te większe, mocniejsze motory podlegają niższym normom własnie ?
Chyba dlatego VW w przypakdu nowego Amaroka poszedłe w silnik 3.0 TDi V6 bo 2.0 nie byłby w stanie spenić norm w EU ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez marek » 7 mar 2018, 23:00

Niestety wyżyłowana doładowana 4-cylindrówka nie da takiej przyjemnej jazdy jak doładowana sześciocylindrówka lub wolnossące V8.

Przy czym doładowana sześciocylindrówka jest chyba najlepszym kompromisem miedzy osiągami/frajdą z jazdy i ekonomią.

Brat szukał ostatnio auta i jeździł testowo BMW 430i (2,0T 252konie), Alfą Stelvio (2.0T 280koni), Kią Stinger (3,3 370km) a skończyło się na ex demo Mercedes C43 AMG (3,0T 367koni) – jest to auto o świetnych osiągach, walorach dźwiękowych (z wydechem Performance) i jednocześnie mega ekonomiczne jak na oferowane osiągi.
Zaletą większych 6 cylindrów w porównaniu do mniejszych 4 jest dużo większa elastyczność, i mocny dół sprawiajacy, że można jechać spokojnie w zakresie 1000-2000obr a przyspieszając dynamicznie nie trzeba piłować pod czerwone pole jak w doładowanych 4-cylindrach.

A większa moc to większe bezpieczeństwo, jednak do pewnej granicy (szczególnie przy napędzie RWD ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez marcinowozniako » 7 mar 2018, 23:06

Gib napisał(a):Widzisz Nemi masz te 120 KM w golfie i ani tym wyprzedzić ani się sprawnie do ruchu włączyć, no chyba że popada to wtedy 200 konne mielą w miejscu od nadmiaru dynamiki xD ;)

<czytaj>
i łatwiej się włączyć takim autem do ruchu i łatwiej wyprzedzić i mniej się człowiek denerwuje


Niestety, są ludzie którzy myślą że jak się takim 100KM autem włączają do ruchu i są już całym autem na pasie którym chcą jechać to należy również przyspieszać i to najlepiej tak aby auto przed które się włączyliśmy nie musiało hamować. Właśnie WTEDY przydaje się ta moc. Jest po prostu bezpieczniej.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez ravo » 7 mar 2018, 23:13

Ja się nie czepiam. Czepiam się dopiero osądu i zdziwienia dla innych ludzi którym się to podoba. Wisi mi to czy ktoś się kocha w Fabii 1.0 czy nie to jego sprawa.
Straszna frustracje mnie bierze na myśl o polityce jak się tego pozbyć? Już myślałem że przechodzę obok tego wszystkiego i dalej mnie szlak trafia.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez JohnnyB » 7 mar 2018, 23:14

marcinowozniako napisał(a):Niestety, są ludzie którzy myślą że jak się takim 100KM autem włączają do ruchu i są już całym autem na pasie którym chcą jechać to należy również przyspieszać i to najlepiej tak aby auto przed które się włączyliśmy nie musiało hamować. Właśnie WTEDY przydaje się ta moc. Jest po prostu bezpieczniej.


A osoby które mają 200KM pod maską tego nie robią ? Nie kojarzę statystyk wypadków w którym jako powód była informacja – za słaby silnik do jazdy w ruchu miejskim.....
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez ravo » 7 mar 2018, 23:16

Ja nie kojarzę w naszym kraju innego powodu niż niezachowanie odpowiedniej prędkości do warunków
Co wszyscy wiemy jest uproszczeniem na miarę wszyscy biali to równe chłopaki

Dopisano 07 mar 2018 23:17:

P.s właśnie o to mi chodzi
JohnnyB napisał(a):Nie kojarzę statystyk wypadków w którym jako powód była informacja – za słaby silnik do jazdy w ruchu miejskim.....

Idealnie określa moja frustracje do ludzi, to ignorancja czy specjalne robienie z nas idiotów
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez marek » 7 mar 2018, 23:18

Bo tak jest łatwiej, wpisze się "niedostosowanie prędkości do warunków jazdy" i można schować teczkę do szafy z napisem "archiwum"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez JohnnyB » 7 mar 2018, 23:23

To inny temat, jak coś jest klasyfikowane.
Mój punkt to, że wypadki są przez ludzi, nie auta (jeśli sprawne technicznie). Jak ktos jest [tiiit] i nie ogarnia to i 500 konnym autem może komuś wymusić. Po prostu nie powinno się wrzucać wszystkiego do jednego wora.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez marcinowozniako » 7 mar 2018, 23:23

JohnnyB napisał(a):A osoby które mają 200KM pod maską tego nie robią ? Nie kojarzę statystyk wypadków w którym jako powód była informacja – za słaby silnik do jazdy w ruchu miejskim.....


W statystykach największą ilość wypadków powodują ludzie którzy WYMUSZAJĄ Pierwszeństwo. To wymuszenie to każdy inny przypadek i nie ma co generalizować. Ale powiedzmy że uważam że dużej ilości wypadków kolizji można by uniknąć gdyby ludzie bardziej myśleli co robią i potrafili wykorzystać to co mają pod nogą. 100km autem też można się szybko i sprawnie włączyć do ruchu, tylko trzeba albo gaz wcisnąć do dechy na 1 biegu i pociągnąć do połowy zakresu obrotowego albo mieć zwyczajnie mocniejsze auto w którym minimalnie przeciągnięcie 1 biegu już powoduje na tyle szybkie przyspieszenie że to wystarcza.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Gib » 7 mar 2018, 23:24

Dokładnie jak prujesz 160 na 50 to nawet ktoś kto ma 200 KM nie ma w głowie tego że Ci pas blokuje, a niejednokrotnie tym co mają 150KM+ się zaraz po wbiciu włacza ecodriving i trzeba heblować.
Co do wyboru demówki to ile tych demówek jest dostępnych do zakupu? Bo może my do [cenzura] nędzy... cały czas debatujemy o autach których poziom sprzedaży jest 50 szt rocznie, a tymczasem Skoda sprzedaje 5 tys mułowatych, przeszkadzających szlachcie się wyżyć na drogach aut. Już nie wspomnę o rynku wtórnym.
BTW. Kupowanie demo auta sportowego/usportowionego to trochę jak poślubienie największego lachociąga na osiedlu. Wyjechane na wszystkie strony, przez dziennikarzy potem przez klientów którym ma się spodobać. Ale co kto lubi, może się i opłacało.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park