Po sześciu latach z szóstkami, a konkretnie z GG 2.0i i GH 2.5 przyszedł czas na zmiany, a jak to bywa z zmianami – chciało by się czegoś lepszego. W moim (i małżonki) przypadku przesiadając się z GH chcieliśmy przede wszystkim lepszego wyciszenia, wygodniejszych foteli, dobrego wykonania – wszystko to miało towarzyszyć silnikowi benzynowemu o co najmniej zbliżonych osiągach, przestronnej kabinie zapewniającej komfortową podróż dla 4 osób (i przyzwoite warunki dla 5) i bagażnikowi, który pozwoli się na spokojnie spakować na 2~3 tygodnie. Oczywiście całość do tego musiała się jednocześnie podobać. Wybór wydawał się oczywisty, 6 GJ – po raz kolejny w sedanie, po raz kolejny 2.5. Niestety po przymiarkach do kilku przedliftowych i poliftowych (po pierwszym FL) egzemplarzy 2.5 stwierdziliśmy z małżonką, że to zdecydowanie nie to i choć urody nie sposób jej odmówić to w wielu kwestiach nas nie przekonała (a czasem wręcz rozczarowała). O kolejnych przymiarkach do przeróżnych modeli długo by pisać bo było tego sporo – finalnie w nierównej walce poległo Volvo V60 na rzecz nowego nabytku, mianowicie Audi A6 C7 z silnikiem 2.0 TFSI, w sedanie oczywiście. Także rzec można, że to kolejna 6'tka choć korzenie zgoła odmienne.
Kilka słów o historii samochodu – został on zakupiony został przeze mnie od drugiego właściciela, który sprowadził go prywatnie w lutym 2015 zza zachodniej granicy z przebiegiem 47 tysięcy i po niespełna trzech latach postanowił go sprzedać. W dniu mojego zakupu A6 miała 76 tysięcy kilometrów, regularne i potwierdzone wizyty w ASO (w miarę sensowne, bo co 20 tys. a nie jak w przypadku wielu innych egzemplarzy co 30~35 tys), czystą historię wypadkową oraz oryginalną powłokę lakierniczą praktycznie na każdym elemencie – jedynym wyjątkiem jest górna część klapy bagażnika, gdzie miernik sugeruje drugą warstwę lakieru bezbarwnego (odczyty na poziomie 190~200µm podczas gdzie reszta auta to od 120 do 160 µm.
Jak wspomniałem pod maską pracuje silnik 2.0 TFSI o oznaczeniu CDNB wyprodukowany 11.2011, legitymujący się mocą 180KM i momentem na poziomie 320Nm. Za przeniesienie na przednią oś odpowiada manualna skrzynia biegów, jeden z warunków koniecznych w czasie moich poszukiwań A6.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to wersja ta ma to czego minimum od A6 wymagałem, mianowicie m.in.:
- zawieszenie sportowe S-Line (-30mm, sztywniejsze nastawy zawieszenia) w połączeniu z felgami 19x8.5J
- sportowa kierownica S-Line
- sportowe fotele S-Line (skóra Nappa w połączeniu z tekstylnym materiałem)
- czarna podsufitka
- oświetlenie Ambiente
- oświetlenie powitalne (zewnętrzne i wewnętrzne)
- zestaw multimedialny MMI Navigation Plus Touch
- duży kolorowy ekran FIS między zegarami z pełną obsługa komputera pokładowego, multimediów i wizualizacją trasy nawigacji
- czterostrefowa automatyczna klimatyzacja
- podgrzewane fotele
- reflektory Xenon Plus (biksenony) z światłami All Weather
- czujniki parkowania przód / tył
- tempomat
Całość zamknięta w budę w kolorze Phantomschwarz Perleffekt
i wymiany/naprawy/zakupy:
11.2017 – wymiana Nokian WR A4 235/35R19 na nowe Hankook Winter i'Cept Evo 2 235/45R19
12.2017 – zakup gumowych dywaników Petex
12.2017 – wymiana wycieraczek – Bosch AeroTwin
12.2017 – wymiana oleju (Millers Oils EE 5W40) i filtrów – oleju oraz powietrza (Knecht) – 77925 km
01.2018 – chiptuning w Dynosoft – wynik finalny 267KM / 395Nm
01.2018 – wymiana klocków i tarcz na obu osiach – Zimmermann Coat-Z i Ferodo
01.2018 – wymiana płynu hamulcowego
01.2018 – wymiana świec – NGK PFR7S8EG
03.2018 – wymiana kompletnego sprzęgła (LUK) – 82510 km
04.2018 – zakup fabrycznie nowych felg AEZ Straight Shine 20x9.5" ET35
04.2018 – zakup kompletu nowych opon Pirelli P Zero PZ4 L.S. 255/35ZR20
05.2018 – korekta lakieru i aplikacja powłoki ceramicznej GTechniq Crystal Serum Light
06.2018 – zakup nakładek na pedały i podstopnicy z stali nierdzewnej
06.2018 – aktualizacja oprogramowania MMI i map do najnowszej wersji
07.2018 – wymiana oleju (Ravenol RUP 5W40) i filtrów (Knecht) poprzedzona aplikacją dodatku do paliwa Archoil AR6400-P MAX- 87 796km
09.2018 – oklejenie chromowanego elementu grilla folią 3M 1080 G12 (czarny połysk)
11.2018 – zakup fabrycznie nowych felg Brock B37 Kristallsilber Voll-Poliert 19x8.5" ET25
11.2018 – wymiana filtra kabinowego – Knecht Caremetix
12.2018 – wymiana wycieraczek – Denso
02.2019 – wymiana oleju (Ravenol VST 5W40) i filtrów (Knecht) poprzedzona aplikacją dodatku do paliwa Archoil AR6400-P MAX- 98 300km
06.2019 – wymiana czujnika MAP i zaworu odcinającego turbiny (DV) – OE Audi – 105 500km
06.2019 – wymiana kompletu świec (Denso PK22PR8) i cewek (OE Audi)
08.2019 – wymiana wycieraczek – Oximo
09.2019 – wymiana oleju (Ravenol VST 5W40) i filtrów (Knecht) poprzedzona aplikacją dodatku do paliwa Archoil AR6400-P MAX- 109 000km
09.2019 – wymiana oleju w skrzyni biegów (Ravenol MTF-2 75W85) – 109 000km
12.2019 – wymiana filtra kabinowego – Knecht Caremetix
02.2020 – wymiana łożyska mechanizmu różnicowego (OE Audi)
03.2020 – wymiana akumulatora (Yuasa YBX9019 AGM 95Ah 850A)
03.2020 – wymiana kierunkowskazów w lusterkach
04.2020 – wymiana oleju (Ravenol VST 5W40) i filtra – 114 000km
– przyciemnianie szyb (?)
– i może kilka smaczków/detali jak czas i fundusze pozwolą
Po programie w Dynosoft
A6 – stan aktualny
A6 po pierwszym szybkim myciu na zbyt małych oponach, tj 235/35R19
Wnętrze S-Line, nappa + materiał
Duży kolorowy ekran FIS + MMI Plus Touch (3G, hot-spot WiFi, Google Earth, touchpad)
A6 w prawidłowej konfiguracji zimowej (Hankook Winter i'Cept Evo 2 235/45R19)
Letni komplet – AEZ Straight Shine 20x9.5" + Pirelli P Zero PZ4 L.S 255/35ZR20
Chromowany element grilla oklejony czarną folia 3M 1080
Nowy zimowy komplet – Brock B37 Kristallsilber Voll-Poiliert 19x8.5" ET25
c.d.n.