Serwisowanie Mazdy – Pytania
Ja tak samo, około 1100 zł i 10% rabatu na cześci i robocizne.
Teoretycznie sam olej i filtry to według cennika 650 zł. Dodatkowo trzeba doliczyć przegląd nadwozia.
Reszta usług według potrzeb.
Teoretycznie sam olej i filtry to według cennika 650 zł. Dodatkowo trzeba doliczyć przegląd nadwozia.
Reszta usług według potrzeb.
-
lukaszjakubowski
stirith napisał(a):Czy ktoś wie może gdzie w Krakowie wymienię olej w mojej mazda 3 i zrobię badanie techniczne?
Sprawy dotyczące warsztatów i sklepów znajdują się tutaj
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3115 (47/159)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Orientuje się ktoś jaki jest okres gwarancji na naprawę lakierniczą w ASO. w maju 2015 roku miałem lakierowany zderzak przedni i dziś w kilku miejscach( dokładnie w 4) zauważyłem schodzący klar. A to ewidentnie świadczy o źle pomalowanym fragmencie nadwozia.
- Od: 2 lis 2016, 00:53
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BM 2,0 165 KM Soul Red 2013r
Hej!
Pierwszy przegląd w Lubinie (dolnośląskie)– 999,10 brutto.
Pierwszy przegląd w Lubinie (dolnośląskie)– 999,10 brutto.
- Od: 26 mar 2017, 19:50
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 HB, 2016, Benzyna 120KM
sevecc napisał(a):Wymiana oleju po 9 tyś km – 567 zł
... a kto bogatemu zabroni
Tyle, to ja zapłaciłem za cały pierwszy przegląd w ASO w Warszawie
czarmi napisał(a):sevecc napisał(a):Wymiana oleju po 9 tyś km – 567 zł
... a kto bogatemu zabroni![]()
Tyle, to ja zapłaciłem za cały pierwszy przegląd w ASO w Warszawie
Zdzierstwo straszne!
Chciałem być lojalny i serwisować tam gdzie brałem auto ale na pierwszy przegląd już rozejrzę się po innych ASO.
Powoli zbliża się mój drugi (po 40 tyś i półtorej roku) przegląd mazdy 3 (w ASO Bielsko).
Planuję tym razem przyjechać z własnymi częściami. I mam w związku z tym pytanie: czy nie ma z tym problemu w ASO?
Ponadto co przy 40 tyś MUSZĘ wymienić/zrobić, aby zachować gwarancję a co jest tylko opcjonalne?
Bardzo proszę także – w miarę możliwości – o informację jakie części kupić i gdzie najlepiej.
Serdeczne dzięki za życzliwość i informacje.
Planuję tym razem przyjechać z własnymi częściami. I mam w związku z tym pytanie: czy nie ma z tym problemu w ASO?
Ponadto co przy 40 tyś MUSZĘ wymienić/zrobić, aby zachować gwarancję a co jest tylko opcjonalne?
Bardzo proszę także – w miarę możliwości – o informację jakie części kupić i gdzie najlepiej.
Serdeczne dzięki za życzliwość i informacje.
- Od: 22 mar 2016, 17:11
- Posty: 38
- Auto: Mazda 3 2016 ENSO
Możesz jechać ze swoimi częściami
Ja Ci powiem kolego nie co musisz zrobić wg książki serwisowej, ja Ci powiem co POWINIENEŚ zrobić jeśli zależy Ci na żywotności i bezawaryjności:
1. Wymienić olej. Polecam Ravenol ECS 0w20 lub Millers XF Longlife 0w20 (ravenol ma lepsze parametry – ale oba to klasa światowa) – ok. 180zł za 5l
2. Filtr oleju MANN W6018 – ok 25zł
3. Filtr powietrza (ja uważam ze trzeba wymieniac wtedy co wymieniasz olej czyli nie rzadiej niż raz na rok) – tu masz duzy wybór ale nie ma co kupować najdroższych – ważne by był czysty (czyli wymieniany kiedy trzeba) – FILTRON AP 113/6 – ok 35zł lub SCT SB 2342 – ok 22zł
4. Filtr kabiny (uważam że minimum raz na rok i uważam że z węglem aktywnym) – zatem z węglem mamy jednego producenta – Corteco CO80004568 – ok 55zł
5. Płyn hamulcowy (przy tym przebiegu ja bym wymienił) – tani/ dobry MANNOL DOT-4 – 8zł/500ml lub droższy/dobry BOSCH DOT-4 – 18zł/500ml lub bardzo drogi/bardzo dobry MILLERS UNIVERSAL BRAKE FLUID DOT4 – 28zł/500ml. Ja mam MANNOLA i nie narzekam
CENY ZE SKLEPU CZESCIARNIA_PL na allegro. Nawet jeśli czegos nie ma na allegor to pisz do nich mailem zamówienie – części dotra do Ciebie od zamówienia w max 48h
Przy tym przebiegu (zależy jak jeździsz) mogą być do wymiany klocki hamulcowe.
Ja za przednie FERODO FDB4446 płaciłem 130zł za komplet
Natomiast za tylne FERODO FDB4700 płaciłem 80zł za komplet
Ja Ci powiem kolego nie co musisz zrobić wg książki serwisowej, ja Ci powiem co POWINIENEŚ zrobić jeśli zależy Ci na żywotności i bezawaryjności:
1. Wymienić olej. Polecam Ravenol ECS 0w20 lub Millers XF Longlife 0w20 (ravenol ma lepsze parametry – ale oba to klasa światowa) – ok. 180zł za 5l
2. Filtr oleju MANN W6018 – ok 25zł
3. Filtr powietrza (ja uważam ze trzeba wymieniac wtedy co wymieniasz olej czyli nie rzadiej niż raz na rok) – tu masz duzy wybór ale nie ma co kupować najdroższych – ważne by był czysty (czyli wymieniany kiedy trzeba) – FILTRON AP 113/6 – ok 35zł lub SCT SB 2342 – ok 22zł
4. Filtr kabiny (uważam że minimum raz na rok i uważam że z węglem aktywnym) – zatem z węglem mamy jednego producenta – Corteco CO80004568 – ok 55zł
5. Płyn hamulcowy (przy tym przebiegu ja bym wymienił) – tani/ dobry MANNOL DOT-4 – 8zł/500ml lub droższy/dobry BOSCH DOT-4 – 18zł/500ml lub bardzo drogi/bardzo dobry MILLERS UNIVERSAL BRAKE FLUID DOT4 – 28zł/500ml. Ja mam MANNOLA i nie narzekam
CENY ZE SKLEPU CZESCIARNIA_PL na allegro. Nawet jeśli czegos nie ma na allegor to pisz do nich mailem zamówienie – części dotra do Ciebie od zamówienia w max 48h
Przy tym przebiegu (zależy jak jeździsz) mogą być do wymiany klocki hamulcowe.
Ja za przednie FERODO FDB4446 płaciłem 130zł za komplet
Natomiast za tylne FERODO FDB4700 płaciłem 80zł za komplet
-
popi2009
popi2009 napisał(a):Możesz jechać ze swoimi częściami
Ja Ci powiem kolego nie co musisz zrobić wg książki serwisowej, ja Ci powiem co POWINIENEŚ zrobić jeśli zależy Ci na żywotności i bezawaryjności:
1. Wymienić olej. Polecam Ravenol ECS 0w20 lub Millers XF Longlife 0w20 (ravenol ma lepsze parametry – ale oba to klasa światowa) – ok. 180zł za 5l
2. Filtr oleju MANN W6018 – ok 25zł
3. Filtr powietrza (ja uważam ze trzeba wymieniac wtedy co wymieniasz olej czyli nie rzadiej niż raz na rok) – tu masz duzy wybór ale nie ma co kupować najdroższych – ważne by był czysty (czyli wymieniany kiedy trzeba) – FILTRON AP 113/6 – ok 35zł lub SCT SB 2342 – ok 22zł
4. Filtr kabiny (uważam że minimum raz na rok i uważam że z węglem aktywnym) – zatem z węglem mamy jednego producenta – Corteco CO80004568 – ok 55zł
5. Płyn hamulcowy (przy tym przebiegu ja bym wymienił) – tani/ dobry MANNOL DOT-4 – 8zł/500ml lub droższy/dobry BOSCH DOT-4 – 18zł/500ml lub bardzo drogi/bardzo dobry MILLERS UNIVERSAL BRAKE FLUID DOT4 – 28zł/500ml. Ja mam MANNOLA i nie narzekam
CENY ZE SKLEPU CZESCIARNIA_PL na allegro. Nawet jeśli czegos nie ma na allegor to pisz do nich mailem zamówienie – części dotra do Ciebie od zamówienia w max 48h
Przy tym przebiegu (zależy jak jeździsz) mogą być do wymiany klocki hamulcowe.
Ja za przednie FERODO FDB4446 płaciłem 130zł za komplet
Natomiast za tylne FERODO FDB4700 płaciłem 80zł za komplet
Czyli kupić to i zlecić wymianę wszystkiego w ASO?
- Od: 22 mar 2016, 17:11
- Posty: 38
- Auto: Mazda 3 2016 ENSO
zależy...
wymiana filtra powietrza i filtra kabinowego trwa 2 minuty i możesz ją zrobić sam w garażu – zapewne ASO tego nie zrobi za darmo więc najlepiej podjedx na przegląd już z nowym filtrem powietrza i kabinowym i powiedz ze wymieniles dzień wcześniej (bo te cepy są w stanie Ci i tak wymienić nowy filtr i policzyć za to majatek)
resztę niech robi ASO.
oczywiście klocki dopiero po sprawdzeniu że są do wymiany – mysle że za klocki ASO krzynie z 400zł za przód i z 350zł za tył za części same. Wymiana.... nie wiem
ja klocki w czasie gwarancji wymieniałem poza ASO ale to moje ryzyko więc nie namawiam
wymiana filtra powietrza i filtra kabinowego trwa 2 minuty i możesz ją zrobić sam w garażu – zapewne ASO tego nie zrobi za darmo więc najlepiej podjedx na przegląd już z nowym filtrem powietrza i kabinowym i powiedz ze wymieniles dzień wcześniej (bo te cepy są w stanie Ci i tak wymienić nowy filtr i policzyć za to majatek)
resztę niech robi ASO.
oczywiście klocki dopiero po sprawdzeniu że są do wymiany – mysle że za klocki ASO krzynie z 400zł za przód i z 350zł za tył za części same. Wymiana.... nie wiem
ja klocki w czasie gwarancji wymieniałem poza ASO ale to moje ryzyko więc nie namawiam
-
popi2009
popi2009 napisał(a):wymiana filtra powietrza i filtra kabinowego trwa 2 minuty i możesz ją zrobić sam w garażu – zapewne ASO tego nie zrobi za darmo więc najlepiej podjedx na przegląd już z nowym filtrem powietrza i kabinowym i powiedz ze wymieniles dzień wcześniej (bo te cepy są w stanie Ci i tak wymienić nowy filtr i policzyć za to majatek)
Też tak robię, że przywożę na przegląd swoje filtry (powietrza i kabinowy). Nigdy nie usłyszałem w ASO ,że
jest coś nie tak, lecz z własnego doświadczenia wiem, iż wtedy za inne czynności policzą tak, żeby wyjść na swoje
kefas198 napisał(a):Jeśli idzie o olej. Popatrzyłem na fakturę z poprzedniego przeglądu. Wlali 5W30. Co teraz kupić?
0w20
i weź na przegląd stara fakturę, żeby Cie nie przycieli za bardzo i nie gódź się na wyższe ceny niż masz za ostatni przegląd (robocizna) – bo części zakładam weźmiesz swoje
-
popi2009
popi2009 napisał(a): i nie gódź się na wyższe ceny niż masz za ostatni przegląd (robocizna)
... i myslisz, że to pomoże ? Przecież ceny za tę czynność są różne w poszczególnych ASO, a ponadto dany serwis może je zmieniać (dać rabat, lub nie) i cena wynika z roboczogodziny ...
przyjąłem być może mylnie, że klient jedzie do tego samego ASO więc za ten sam zakres prac powinien zapłacić podobnie
-
popi2009
popi2009 napisał(a):przyjąłem być może mylnie, że klient jedzie do tego samego ASO więc za ten sam zakres prac powinien zapłacić podobnie
tak, do tego samego ASO jadę. Szczerze mówiąc to zawsze myślałem, że cena jest stała, ustalona, np wymiana oleju to 1 roboczogodzina, wymiana filtrów 1/2 roboczogodziny itp.
- Od: 22 mar 2016, 17:11
- Posty: 38
- Auto: Mazda 3 2016 ENSO
A ja miałem miły przypadek – wymiana opon na zimowe. Cena za rbg taka sama = 168zł netto.
Ale ilość w marcu 0,76 rbg, a tydzień temu 0,48rbg -->100zł brutto!!
Także jak widać czynność jesienią wykonywana jest sprawniej niż wiosną!
Ale ilość w marcu 0,76 rbg, a tydzień temu 0,48rbg -->100zł brutto!!
Także jak widać czynność jesienią wykonywana jest sprawniej niż wiosną!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości