tryb awaryjny, bląd P0093
1, 2
Proszę o pomoc już 3 mechaników sobie nie poradziło.
Po nagrzaniu się silnika wchodzi w tryb awaryjny (mazda 6 2.0 2003r) i zapala sie kontrolka silnika oraz trakcji i wyskakuje blad przeplywu paliwa (po schłodzeniu owe kontrolki nadal sie pala ale trybu awaryjnego nie ma). wszystko zaczelo sie od startej zebatki na wale i mechanik zanim doszedl co jest to grzebal z 2 tyg i po naprawie sa te cyrki.
co zostało zrobione/sprawdzone:
-regeneracja całkowita 2 wtryskow oraz czyszczenie reszty w autoryzowanym serwisie (po sprawdzeniu przelewu u nich wszystko na+)
-wymiana filtra paliwa, zaworu SCV oraz wysokiego ciśnienia turbiny
-sprawdzone zostalo ciśnienie, przeplyw paliwa oraz listwa zasilajaca wtryski
-wymiana uszczelniaczy wtrysków oraz uszczelki zaworów
-sprawdzone przelewy na zimnym i cieplym silniku i wszystko spoko tylko podczas sprawdzania na komputerze przy ciepłym silniku 1 z wtryskow nie pracuje 2 slabo a 2 wysoko ponad poziom.
Ostatni z mechaników powiedział że jedyna opcja moze byc kodowanie wtrysków a do nastepnego do którego oddaje ze problem z komputerem i nalezy cały skasowac.
Proszę o porade moze ktos juz mial taka sytuacje, bo narazie wydaje pieniadze na kupowanie czesci ktore nic nie zmieniaja.
Po nagrzaniu się silnika wchodzi w tryb awaryjny (mazda 6 2.0 2003r) i zapala sie kontrolka silnika oraz trakcji i wyskakuje blad przeplywu paliwa (po schłodzeniu owe kontrolki nadal sie pala ale trybu awaryjnego nie ma). wszystko zaczelo sie od startej zebatki na wale i mechanik zanim doszedl co jest to grzebal z 2 tyg i po naprawie sa te cyrki.
co zostało zrobione/sprawdzone:
-regeneracja całkowita 2 wtryskow oraz czyszczenie reszty w autoryzowanym serwisie (po sprawdzeniu przelewu u nich wszystko na+)
-wymiana filtra paliwa, zaworu SCV oraz wysokiego ciśnienia turbiny
-sprawdzone zostalo ciśnienie, przeplyw paliwa oraz listwa zasilajaca wtryski
-wymiana uszczelniaczy wtrysków oraz uszczelki zaworów
-sprawdzone przelewy na zimnym i cieplym silniku i wszystko spoko tylko podczas sprawdzania na komputerze przy ciepłym silniku 1 z wtryskow nie pracuje 2 slabo a 2 wysoko ponad poziom.
Ostatni z mechaników powiedział że jedyna opcja moze byc kodowanie wtrysków a do nastepnego do którego oddaje ze problem z komputerem i nalezy cały skasowac.
Proszę o porade moze ktos juz mial taka sytuacje, bo narazie wydaje pieniadze na kupowanie czesci ktore nic nie zmieniaja.
- Od: 19 mar 2014, 18:10
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km
Ja mechanikiem nie jestem ale niezle brednie napisałeś :–/. Wtryski nie pracują albo kodowanie w tym silniku wtrysków to jest bujda na resorach. Musisz pojechać do mechanika co robi przy mazdach.
Widziałeś przelewy wtrysków na własne oczy ?, czy uwierzyłeś mechanikowi ?
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Widziałeś przelewy wtrysków na własne oczy ?, czy uwierzyłeś mechanikowi ?
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Tak przelewy widzialem na wlasne oczy ale tylko na zimnym (bankach) i tak jak pisalem wszystkie podaja rownomiernie i na cieplym na kompie (gdzie na 1 nawet milimetra zielonego paska nie ma).
1 mechanik zdjagnozowal ze to wina wtryskow wiec zawiozlem do regeneracji i zregenerowali mi 2 + oczyscili kolejne samochod nadal nie dzialal i koles nie wiedzial co jest wiec dalem do wiekszego warsztatu i na tescie przelewowym zobaczyl ze 2 leja wiec wziolem wszystkie wtryski i powiedzialem zeby sprawdzili i zregenerowali te 2 kolejne ale okazalo sie po sprawdzeniu ze wszystkie sa w porzadku i nie ma sensu regenerowac i u mechanika po wymianie uszczelek tez juz bylo dobrze ale auto nadal nie chodzi:/
1 mechanik zdjagnozowal ze to wina wtryskow wiec zawiozlem do regeneracji i zregenerowali mi 2 + oczyscili kolejne samochod nadal nie dzialal i koles nie wiedzial co jest wiec dalem do wiekszego warsztatu i na tescie przelewowym zobaczyl ze 2 leja wiec wziolem wszystkie wtryski i powiedzialem zeby sprawdzili i zregenerowali te 2 kolejne ale okazalo sie po sprawdzeniu ze wszystkie sa w porzadku i nie ma sensu regenerowac i u mechanika po wymianie uszczelek tez juz bylo dobrze ale auto nadal nie chodzi:/
- Od: 19 mar 2014, 18:10
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km
marfal4 napisał(a):Tak przelewy widzialem na wlasne oczy ale tylko na zimnym (bankach) i tak jak pisalem wszystkie podaja rownomiernie i na cieplym na kompie (gdzie na 1 nawet milimetra zielonego paska nie ma).
Wczoraj byłem pijany jak odpisywałem a dziś mam chyba kaca bo dalej nie rozumiem co ty piszesz :/.
Co to znaczy to "(bankach)" i "na cieplym na kompie (gdzie na 1 nawet milimetra zielonego paska nie ma)"
Czy ty robiłeś test przelewu używając pojemników ? bo ja odnosze takie wrażenie, że przelew był sprawdzany na kompie.
A czy po montażu regenerowanych wtrysków robiłeś kalibrację ? i jakim programem ?
W tym silniku nie ma czegoś takiego jak robienie przelewu na kompie.
Na kompie to co najwyżej możesz podglądnąć korekty na wtryskiwaczach.
Z doświadczenia po regeneracji wiem, że przelewy mogą być równe a korekta wtrysku może być tragiczna.
Najważniejsze to zrobić kalibrację, czy wogóle przejdzie.
Sam mógłbyś sobie kupić ELM za 30zł i zrobić kalibrację używając laptopa i Forscana. Jest temat na forum o tym i koszty miałbyś dużo niższe.
Na kompie to co najwyżej możesz podglądnąć korekty na wtryskiwaczach.
Z doświadczenia po regeneracji wiem, że przelewy mogą być równe a korekta wtrysku może być tragiczna.
Najważniejsze to zrobić kalibrację, czy wogóle przejdzie.
Sam mógłbyś sobie kupić ELM za 30zł i zrobić kalibrację używając laptopa i Forscana. Jest temat na forum o tym i koszty miałbyś dużo niższe.
Fajnie by było jakby ci zrobił zdjęcie korekt przed kalibracją i po kalibracji.
A tak na marginesie to raz miałem do czynienia z tym błędem i winowajcą okazał się lejący wtryskiwacz. Po wymianie problem zniknął.
A tak na marginesie to raz miałem do czynienia z tym błędem i winowajcą okazał się lejący wtryskiwacz. Po wymianie problem zniknął.
marfal4 napisał(a):Okazalo się ze tych wtryskow sie nie kalibruje i wszystko jest niby sprawne wiec teraz czeka mnie wizyta u elektryka bo już 3 mechanik rece rozklada
Heh, chyba musisz zmienić mechanika skoro ci takie brednie opowiada.
Wiesz ile razy ja już robiłem kalibrację w tym silniku ? .... z milion
Podejrzewam, że jak większość mechaników i twój nie posiada interfejsu odpowiedniego więc ci wciska kity.
bylem dzisiaj u mechanika innego tez powiedzial ze nie rusza kalibracja wiec sie nie kalibruje. po 15 min grzebania w samochodzie silnik nie wchodzi w tryb awaryjny ale mam dla pewnosci z tydzien jezdzic bo kontrolki po 40min ostrej jazdy wyskoczyly po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, a jak bedzie wszystko w porzadku z tym to mam przyjechac i zrobi mi reszte bo chce miec pewnosc ze juz z tym sie uporal.
Dopisano 26 wrz 2017, 18:50:
A mowil ze kalibruje sie wtryski po roku 2002 w mazdach 6 a rocznik 2003 jest niepewny ze w 1 sie kalibruje a w innych nie
Dopisano 26 wrz 2017, 18:50:
A mowil ze kalibruje sie wtryski po roku 2002 w mazdach 6 a rocznik 2003 jest niepewny ze w 1 sie kalibruje a w innych nie
- Od: 19 mar 2014, 18:10
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km
no to nie wiem bo juz 2 mechanik mowi ze sie nie chca skalibrowac, moga byc tego jakies przyczyny? a naprawde mechanik (tzn elektromechanik) po opiniach bardzo dobry i jak podjechalem dzisiaj (bo po znajomosci, fartem i po godzinie od telefonu mnie przyjal), a samochodow od zajeba*** ale w tydzien jak nie wejdzie silnik w awaryjke to sie umowie na wizyte zeby przejrzal. bo wiem ze zawor cisnienia szfankuje chociaz wymienialem. do tego mechanika mam jakies 50 km i cala droge jakos cudem przejechalem bez awaryjki ale przed tym odlaczylem czujke od pedalu gazu i podlaczylem jeszcze raz. (jak cos sorka za orty ale mialem imprezke)
- Od: 19 mar 2014, 18:10
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km
Moze kwestia jest, nie ze sie nie da tylko jest jakis problem i z tego powodu nie chcą się kalibrować. Ciężko to na forum określić. Ale skoro jakis dobry mechanior to może wymyśli.
Jak będziesz u niego to zapytaj się czym robi kalibrację. Może nawet ci pokaże, że nie startuje. Generalnie do wykonania kalibracji, nie może się chyba palić żadna kontrolka, nawet ta od spryskiwaczy.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Jak będziesz u niego to zapytaj się czym robi kalibrację. Może nawet ci pokaże, że nie startuje. Generalnie do wykonania kalibracji, nie może się chyba palić żadna kontrolka, nawet ta od spryskiwaczy.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
ok samochód naprawiony:) Pęknięta listwa wtryskowa koszt: 550zl znając życie nawet regeneracja wtrysków nie była potrzebna chociaż lały, by na nich zapewne z 1/2 lata pojeździł. teraz znaleźć dobrego mechanika to jak wygrana w totka. 5 mechanikow nie dalo rady i do tego rozwalili mi napinacz paska alternatora:/ a 6 mechanik diagnoza po 2 godzinkach i nastepnego dnia mialem auto
- Od: 19 mar 2014, 18:10
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km
marfal4 napisał(a):ok samochód naprawiony:) Pęknięta listwa wtryskowa
A poprzednio....
marfal4 napisał(a):sprawdzone zostalo ciśnienie, przeplyw paliwa oraz listwa zasilajaca wtryski
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6