Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Bimbak » 4 wrz 2017, 11:52

sq2jul napisał(a):Ej, ale ja nie potrzebuje niczego wiekszego od kompakta. Chodzi mi jedynie o to jak sie w takim aucie siedzi. Jakbym chcial tanio powietrze wozic duzym autem to pewnie jakas lagune bym sobie sprawil :) Poza tym nie stac mnie na utrzymanie marki premium.

No to Ty potrzebujesz lepszych foteli, a nie SUVa.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Xenocyd » 4 wrz 2017, 12:04

Fotele sprzedają w pakiecie z suvem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Agnes34 » 4 wrz 2017, 12:04

To prawda, SUV nie jest najlepszy.
Agnes34
 

Postprzez sq2jul » 4 wrz 2017, 12:17

Bimbak napisał(a):No to Ty potrzebujesz lepszych foteli,


Tez mi sie tak wydawalo ale z perspektywy ostatnich tripow jednak dochodze do wniosku, ze komfortowe fotele i wolne miejsce w nogach wiele w tej kwestii nie zmieniaja. Ok, moze nie jechalem furami typu A8 long, aczkolwiek wydaje mi sie, ze w kontekscie komfortu samych siedzisk jakiejs przepasci juz by nie bylo.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Bimbak » 4 wrz 2017, 12:32

Ale nie o sam komfort chodzi tylko przy naszym wzroście bardziej o długość siedziska, regulację kąta siedziska i możliwość podniesienia fotela bez wycierania podsufitki tupecikiem. Mały SUV rozwiązuje tylko ten ostatni problem (nie zawsze). We wschodnich konstrukcjach dodatkowo sprawę komplikują płytko umieszczone pedały. Było usiąść w Vaginie Marka na lotnisku to byś inny świat poznał (o ile nie ma foteli z biedy wersji, ale chyba nie).
Kwestia też tego o Ci się tak na prawdę podoba. Jak podobają ci się suvy (GEEEEEEEJ!) to droga wolna :P.

Dość absurdalne porównanie ale pokazuje problem tanich kompaktów ... jeździłem długie trasy mx6 i siory BLem za kierownicą i lepiej je znoszę w MX6. Oba fotele mają krótkie siedziska ale GE ma głębiej pedały a siedzisko ma regulację kąta czy jestem w stanie częściowo zrekompensować braku z jego długości. W BLu też same siedziska są twarde i dupa szybko cierpnie, przez co trzeba się wiercić częściej.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez sq2jul » 4 wrz 2017, 12:44

Bimbak napisał(a):Ale nie o sam komfort chodzi tylko przy naszym wzroście bardziej o długość siedziska, regulację kąta siedziska i możliwość podniesienia fotela bez wycierania podsufitki tupecikiem. Mały SUV rozwiązuje tylko ten ostatni problem (nie zawsze). We wschodnich konstrukcjach dodatkowo sprawę komplikują płytko umieszczone pedały. Było usiąść w Vaginie Marka na lotnisku to byś inny świat poznał (o ile nie ma foteli z biedy wersji, ale chyba nie).


Mozliwe, ze masz racje. Musialbym zobaczyc jak to wyglada u germanskich oprawcow. Sportedż 'oczarował' mnie tym, ze problem, ktory myslalem, ze musi istniec okazalo sie, ze jednak do rozwiazania nie wymaga nie wiadomo jakich mega foteli. Wystarczy postawic je nieco wyzej i nagle, w cudowny sposob problem znika.

Bimbak napisał(a):Kwestia też tego o Ci się tak na prawdę podoba. Jak podobają ci się suvy (GEEEEEEEJ!) to droga wolna


W kwestii auta do ciorania chyba nie mam jakichs wiekszych ambicji, czy zamilowan. Wazne, zeby sie dobrze siedzialo, bylo w miare cicho i byl jakis tam zapas pod prawym pedalem, zeby sie dalo wyprzedzic. I jeszcze, zeby mialo radio z blututem.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez brii » 4 wrz 2017, 12:53

sq2jul napisał(a):ze problem, ktory myslalem, ze musi istniec okazalo sie, ze jednak do rozwiazania nie wymaga nie wiadomo jakich mega foteli. Wystarczy postawic je nieco wyzej i nagle, w cudowny sposob problem znika.

W Vel Satisie (i w Clio) tak właśnie jest – siedzi się dosyć wysoko – w dłuższych trasach pozycja nie męczy. Niestety praktycznie wszyscy twierdzili, że siedzi się jak małpa. W SUVach pozycja jest identyczna ale tam to już jest po szlachecku a nie na małpę hahaha Nawet w małym Clio na długich trasach pozycja bywa wygodniejsza niż w wielu dużo większych samochodach, inną sprawą jest hałas i zawieszenie...
Ostatnio edytowano 4 wrz 2017, 12:56 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 4 wrz 2017, 12:56

Zoba zoba ... czasem dobry fotel znajdziesz też u francuskich bagieciarzy, ale to w wyższych wersjach wyposażenia. Najgorsze fotele do tej pory znam z Focusa Mk1 (bieda wersja z kratką) i z Octavii I i II. Octavia III wydaje się lepsza ale nie jechałem jeszcze nią długiej trasy. Najlepsze do tej pory to były fotele z paska 6: półskóry z alcantarą. Długie siedzisko i wszystko tak regulowane, że dopiero po 800 km musiałem pierwszy raz zmieniać pozycję. Na pewno znajdzie się jakiś compact z takimi fotelami.
Jak oglądaliśmy dla siory jedną Megane 2.0dci (sedan :/) w jakiejś topowej wersji to wydawało mi się tam fotele mogły by mieć potencjał, ale nie miałem okazji ich przetestować w trasie.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Norreca » 4 wrz 2017, 12:59

sq2jul napisał(a):
Bimbak napisał(a):Kwestia też tego o Ci się tak na prawdę podoba. Jak podobają ci się suvy (GEEEEEEEJ!) to droga wolna


W kwestii auta do ciorania chyba nie mam jakichs wiekszych ambicji, czy zamilowan. Wazne, zeby sie dobrze siedzialo, bylo w miare cicho i byl jakis tam zapas pod prawym pedalem, zeby sie dalo wyprzedzic. I jeszcze, zeby mialo radio z blututem.


nie za duze te wymagania.... ;)

moze stara A6 C6 2,7TDI ? tam bylo dosc duzo miejsca. (nie mam pojecia ile moze kosztowac i czy sa w rozsadnych cenach, patrze pod katem miejsca tylko.)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez sq2jul » 4 wrz 2017, 13:02

Za duze auto. Nie potrzebuje niczego wiekszego niz kompakt. I nie chce marki premium.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Norreca » 4 wrz 2017, 13:09

u mnie w BL nie jest zle... jest lepiej w MPS niz w R2. (R2 bardzo podobne do BK)
jestem w stanie wpasowac sie idealnie... ale jestem tez pewnie pare cm nizszy a to juz robi roznice.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez loockas » 4 wrz 2017, 13:22

Szukaj czegoś co ma wydłużone siedzisko, najlepiej z regulacją w przedniej części. Nie wiem jak to się fachowo nazywa. W wielu bogatszych wersjach to występuje. Ewentualnie taka regulacja jak ja mam w foce jest fajna. Można podnieść cały fotel lub tylko przód co powoduje, że wpadasz głębiej i zwiększasz odległość do pedałów.

Ja najwygodniejsze fotele do tras miałem do tej pory w Toledo.

Obrazek
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez nemi » 4 wrz 2017, 13:35

Te fotele to strasznie indywidualna sprawa. Z mondeo, 626, golfa i mazdy 5 wysiadałem po długiej trasie prostując tylko koszulę.

Z aurisa – ani wygodnie, ani niewygodnie.

Octavia z fotelami bieda – koszmar, Octavia z fotelami z dodatkową regulacją, nieco mniejszy koszmar. Focus dramat (mam tą samą funkcję co Loockas). Ale kolega z pracy miał takiego jak mój i fotele super jego zdaniem. Nieodżałowany Brencik twierdził, że w M5 się nie da siedzieć, a ja nie miałem kłopotu z tym.
Jeszcze Clio miałem – wydawały się spoko, ale po dłuższej jeździe pękał kręgosłup.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez loockas » 4 wrz 2017, 13:54

nemi napisał(a):Te fotele to strasznie indywidualna sprawa.


Prawda. Poza tym wpływa też na to wiek i stan naszych pleców czy kolan.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez nemi » 4 wrz 2017, 14:44

Ja jeździłem kiedyś sorento pierwszej generacji i wtedy miałem 626 – uważam, że 626 biła na głowę sorento jeśli chodzi o komfort. Na wybojach wyrywało człowieka z fotela, ciężko się wsiada, żeby nie pobrudzić nogawek i nie umiałem dostrzec plusów tego samochodu... Van mi się wydaje lepszym kompromisem, bo jest bardziej osobowy niż terenowy – niżej jest zawieszony, bardziej opływowy, a jednocześnie siedzi się wysoko i ma się niezły zakres regulacji. I zawieszenie jest bardziej proludzkie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Grzyby » 4 wrz 2017, 16:41

Jeśli chodzi o fotele to te z Cronosa były o niebo lepsze od tych z szóstki.
No ale wszystko biją te z klocka. To nie są takie same jak w wersji EU – tworzą jedną całość z zagłówkiem. Bajka.
Prawie identyczne jak te:
Obrazek
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ravo » 4 wrz 2017, 17:58

Ale nuda
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez loockas » 4 wrz 2017, 18:26

ravo napisał(a):Ale nuda


Może pośpiewamy?

Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Krzemol » 4 wrz 2017, 19:02

Heh. Zniżki z roku na rok w górę, ale cena OC też. AXA ma dosyć drogo przy przedłużeniach w porównaniu do nowych klientów – zaznaczając wszystko to samo, ale dla nowego (więc zaznaczyłem tylko, że poprzednie OC było gdzie indziej) pokazało mi 1400zł a nie 1800zł... Problem w tym, że mimo drogiego przedłużenia i tak nigdzie nie ma taniej. Jedyna opcja to wziąć w You Can Drive/ MTU (bo tam też mam okolice tych 1800-2000zł w zależności od ilości rat) i za rok znowu mieć taniej wskakując do AXY z powrotem jako nowy klient. Teraz mam zgryz bo sporo za granicę będę jeździł – w maju na pewno Niemcy, a na wakacje Włochy chciałem obskoczyć a to może nie być wszystko. I nie, nie chodzi tu o sam fakt, że to Alfa (bo jestem bardzo zadowolony), ale to auto w przyszłym roku będzie miało już 14 lat – nic w tym wieku nie jest 100% bezproblemowe i zawsze może coś walnąć. Pytanie czy brać 4x 500zł w You Can Drive/ MTU bez Assistance czy 4x 630zł w AXA z najlepszym pakietem Assistance na Polskę i Europę. Ale w przypadku tej opcji to już w ogóle całkiem konkretnie zaporowo się robi... No i cały czas będę miał drogo, bo wtedy nie mam opcji z powrotem wejść do AXY jako nowy klient. A zaś to drugie ma Assistance tylko dla aut poniżej 12 lat, w co Alfa już się nie łapie. :|

Teraz zauważyłem, ze w AXA można sobie osobno Assistance wykupić nawet na rok i cenowo wychodzi podobnie jak w pakiecie z OC u nich. Chyba problem się rozwiązał, OC You Can Drive + AXA Assistance. Mam ochronę i mam możliwość powrotu do nich za rok :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Norreca » 4 wrz 2017, 19:31

a dziś wracając z roboty słyszałem, że mazda do max 6k euro daje rabat jak oddasz swojego diesla.
nie sprawdzałem co i jak jeszcze.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park