Braki oleju i dziwne głosy przy odpalaniu

Postprzez RobertR » 16 cze 2017, 00:28

witam, od niedawna jestem posiadaczem cx7
pewnie ten wraca ja bumerang ale muszę zapytać:
– przy odpalaniu na zimnym silniku przez 1-2 sekundy silnik wydaję odgłos jak diesel po chwili ustępuję i praca jest normalna
– po wymianie oleju zrobiłem ok.2000 km i jak sprawdziłem olej to brakuje ok. 1.5 litra , trochę dużo go ubyło, wycieków brak-suchutko , dymienia nie zauważyłem więc nie wiem ,
pomóżcie , ja mam już swoje sugestie ale chciałbym poznać wasze.
z góry dzięx. robert
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 11:31
Posty: 2
Auto: mazda 5 2,5 kat rok 2012 benzyna

Postprzez rafgraf » 19 cze 2017, 20:37

Moj mechanik powiedzial ze to luz na lancuchu rozrzadu moze byc. Jaki przebieg? Wymieniales rozrzad?
Oleju nie powinien brac
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 18:44
Posty: 20
Auto: Mazda CX-7 2.3 DiSi AT USA

Postprzez RobertR » 22 cze 2017, 22:17

przebieg 130 000 km , z tym olejem to może turbo bo lekko zapocone jest ale w kolektorze praktycznie śladowe ilości oleju , a z tym rozrządem to pewnie łańcuch albo wariator ,
denerwuje mnie jeszcze stukanie w prawym przednim kole w okolicach podszybia-wymieniłem poduszkę górnego mocowania i nic , luzów nigdzie nie ma-czary ???
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 11:31
Posty: 2
Auto: mazda 5 2,5 kat rok 2012 benzyna

Postprzez rafgraf » 23 cze 2017, 20:29

właśnie wymieniłem rozrząd i nic nie było zniszczone oprócz wariatora

Dopisano 23 cze 2017, 20:34:

kluczowe znaczenie ma dla tego silnika olej.
Zalecany jest 5W40 bo inaczej nie uszczelnia.
Polecam cały temat
viewtopic.php?t=87062
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 18:44
Posty: 20
Auto: Mazda CX-7 2.3 DiSi AT USA

Postprzez deeceee » 26 cze 2017, 01:08

Terkotanie na zimnym silniku przy odpalaniu może być spowodowane obluzowaniem (rozciągnięciem) łańcucha i/lub wyrobionym napinaczem tegoż łańcucha. Łańcuch najłatwiej sprawdzić wkładając palec w otwór wlewu oleju i podnosząc łańcuch palcem. Jeśli się swobodnie podnosi nad ząbkami wałków, to zapewne łańcuch do wymiany (ja wymieniam co 100kkm). Mazdowe łańcuchy są za słabe do tego silnika i się szybko wyciągają.
Co do oleju, to 1,5 l nie może uciekać bez wyraźnych śladów. Takie ilości jak u Ciebie, to mi zjadała turbina w ostatniej już, agonalnej fazie. Turbinę łatwo można sprawdzić zdejmując kanał dolotowy do turbiny od strony filtra (taki płaska plastikowa rura nałożnona na turbinę z prawej strony obok akumulatora) i palcami pomacać oś turbiny. Jeśli się rusza wzdłóżnie, to raczej turbina wypluwa olej do kolektora. Jeśli to turbina, to sprzedają gotowe CHRA firmy Melett. Można wręcz samemu wymienić go bez potrzeby regeneracji turbiny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2011, 13:15
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: ER

Postprzez rafgraf » 2 wrz 2017, 11:43

dzięki za cenne wskazówki @deeceee
Czy są jakieś inne symptomy zużycia turbiny np jakiś dźwięk na zimnym?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 18:44
Posty: 20
Auto: Mazda CX-7 2.3 DiSi AT USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9