witam, od niedawna jestem posiadaczem cx7
pewnie ten wraca ja bumerang ale muszę zapytać:
– przy odpalaniu na zimnym silniku przez 1-2 sekundy silnik wydaję odgłos jak diesel po chwili ustępuję i praca jest normalna
– po wymianie oleju zrobiłem ok.2000 km i jak sprawdziłem olej to brakuje ok. 1.5 litra , trochę dużo go ubyło, wycieków brak-suchutko , dymienia nie zauważyłem więc nie wiem ,
pomóżcie , ja mam już swoje sugestie ale chciałbym poznać wasze.
z góry dzięx. robert
Braki oleju i dziwne głosy przy odpalaniu
Strona 1 z 1
przebieg 130 000 km , z tym olejem to może turbo bo lekko zapocone jest ale w kolektorze praktycznie śladowe ilości oleju , a z tym rozrządem to pewnie łańcuch albo wariator ,
denerwuje mnie jeszcze stukanie w prawym przednim kole w okolicach podszybia-wymieniłem poduszkę górnego mocowania i nic , luzów nigdzie nie ma-czary
?
denerwuje mnie jeszcze stukanie w prawym przednim kole w okolicach podszybia-wymieniłem poduszkę górnego mocowania i nic , luzów nigdzie nie ma-czary
- Od: 17 lut 2014, 11:31
- Posty: 2
- Auto: mazda 5 2,5 kat rok 2012 benzyna
właśnie wymieniłem rozrząd i nic nie było zniszczone oprócz wariatora
Dopisano 23 cze 2017, 20:34:
kluczowe znaczenie ma dla tego silnika olej.
Zalecany jest 5W40 bo inaczej nie uszczelnia.
Polecam cały temat
viewtopic.php?t=87062
Dopisano 23 cze 2017, 20:34:
kluczowe znaczenie ma dla tego silnika olej.
Zalecany jest 5W40 bo inaczej nie uszczelnia.
Polecam cały temat
viewtopic.php?t=87062
- Od: 5 maja 2013, 18:44
- Posty: 20
- Auto: Mazda CX-7 2.3 DiSi AT USA
Terkotanie na zimnym silniku przy odpalaniu może być spowodowane obluzowaniem (rozciągnięciem) łańcucha i/lub wyrobionym napinaczem tegoż łańcucha. Łańcuch najłatwiej sprawdzić wkładając palec w otwór wlewu oleju i podnosząc łańcuch palcem. Jeśli się swobodnie podnosi nad ząbkami wałków, to zapewne łańcuch do wymiany (ja wymieniam co 100kkm). Mazdowe łańcuchy są za słabe do tego silnika i się szybko wyciągają.
Co do oleju, to 1,5 l nie może uciekać bez wyraźnych śladów. Takie ilości jak u Ciebie, to mi zjadała turbina w ostatniej już, agonalnej fazie. Turbinę łatwo można sprawdzić zdejmując kanał dolotowy do turbiny od strony filtra (taki płaska plastikowa rura nałożnona na turbinę z prawej strony obok akumulatora) i palcami pomacać oś turbiny. Jeśli się rusza wzdłóżnie, to raczej turbina wypluwa olej do kolektora. Jeśli to turbina, to sprzedają gotowe CHRA firmy Melett. Można wręcz samemu wymienić go bez potrzeby regeneracji turbiny.
Co do oleju, to 1,5 l nie może uciekać bez wyraźnych śladów. Takie ilości jak u Ciebie, to mi zjadała turbina w ostatniej już, agonalnej fazie. Turbinę łatwo można sprawdzić zdejmując kanał dolotowy do turbiny od strony filtra (taki płaska plastikowa rura nałożnona na turbinę z prawej strony obok akumulatora) i palcami pomacać oś turbiny. Jeśli się rusza wzdłóżnie, to raczej turbina wypluwa olej do kolektora. Jeśli to turbina, to sprzedają gotowe CHRA firmy Melett. Można wręcz samemu wymienić go bez potrzeby regeneracji turbiny.
- Od: 15 lut 2011, 13:15
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: ER
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9