Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez michuski » 19 lip 2017, 23:46

apx napisał(a):czy ma ktos juz textary ? jak sie sprawuja?

Po wymianie w maju zrobiłem na Textarach (nowe tarcze/klocki przód i tył) 3tyś.
Wrażenia pozytywne. Siła hamowania przyzwoita, piski minimalne (ale da się słyszeć), żadnych bić ani wibracji. Mam lekką nogę (jazda raczej eko) ale w gęstym ruchu kilka razy hamowałem 'awaryjnie' z abs i bez i muszę powiedzieć, że auto hamuje aż miło.
michuski
 

Postprzez arex56 » 20 lip 2017, 11:03

Potwierdzam dobra jakośc Textarów. wymiana na poczatku czerwca. Hamowanie OK , pisków żadnych nawet cichutkich. Kupiłem w komplecie z tarczami ale na razie nie było konieczności wymiany tarcz.
Wymiana po 42 tys.
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2014, 12:50
Posty: 36 (0/1)
Auto: mazda 3 BM sedan, skyenergy 120KM MT czerwiec 2014

Postprzez darrecki » 23 lip 2017, 11:54

No i ja chyba załatwiłem tarcze, wystarczyły do tego Niemieckie i Polskie autostrady i kilka hamowań (no dobra, więcej niż kilka) ze 150-160 do 100. Żadne gwałtowne żeby nie było. No i są delikatne drgania przy dohamowywaniu. Uważam, że to wynik co najmniej słaby. Przebieg 50k.
Zamawiam Textary, bo na BBK mnie nie stać.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3091 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez darrecki » 26 lip 2017, 20:42

Ciekawi mnie różnica 2mm w średnicy tarcz z przodu pomiędzy BM a GJ. Zabieg bez sensu wg mnie.

Do GJ wybór ogromny, do BM jakieś resztki. Wziąłem Zimmermana, Textar wszędzie niedostępny.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3091 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez MichG » 22 sie 2017, 19:27

Mam pytanie do osób, które miały problem z tarczami tylnymi. Moje wyglądają jak na załączonym obrazku. Wygląda, jakby zacisk wcale nie dociskał klocków. Jednocześnie tarcza jest ciepła po jeździe.
Jutro jadę do serwisu, zobaczę co powiedzą. Powiem szczerze, że przez ponad 20 latach jeżdżenia francuzami, Mazda trochę mnie rozczarowuje.
IMG_20170818_180135.jpg
IMG_20170818_180115.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 141 (0/10)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024 SDN, 150KM, AT, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, MT, SDN, SnowFlake.

Postprzez apx » 23 sie 2017, 09:13

mi nie dosciskal od wewnatrz i tego w pore nie zauwazylem okazuje sie ze zaciski przednie tez sa zrypane w niektorych 3kach ogolnie hamulce sa tragiczne
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez darrecki » 23 sie 2017, 10:58

Zgadzam się z przedmówcą, u mnie z przodu po niecałym roku coś stukało / trzeszczało przy dohamowywaniu. Winne zaciski i prawdopodobnie kowale z ASO. Przy wymianie klocków / tarcz nie mogłem odkręcić śrub, które powinny być dokręcone z siłą ledwo 30Nm. Smar był wszędzie, tylko nie na prowadnicach klocków. Zresztą to samo miałem wcześniej z filtrem oleju, ale to już inna historia.

Wracając do tematu hamulców, to trzeba do nich regularnie zaglądać, w przeciwnym wypadku zaraz coś będzie nie tak.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3091 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez MichG » 23 sie 2017, 22:04

Byłem dziś w ASO. Zrobili zdjęcia, wyślą do Mazdy, ale dla szefa serwisu wszystko jest w porządku. Pewnie długo stał na dworze, pewnie wilgoć była zbyt duża, że parkuję na zewnątrz, i tak dalej. A że na całym parkingu nie było drugiego auta z takimi tarczami, to nie ma znaczenia.
jeszcze trochę i się okaże, że Mazda po wyjeździe z salony nadaje się tylko do muzeum, żeby było ciepło i sucho, i nie jeździć, bo się coś jeszcze zepsuje i cała magia niezawodnych japońskich aut pryśnie.
Jestem sarkastyczny, ale teksty szefa serwisu mnie załamują.
Zobaczę, co dalej będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 141 (0/10)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024 SDN, 150KM, AT, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, MT, SDN, SnowFlake.

Postprzez creet » 23 sie 2017, 22:08

MichG – zostaniesz spławiony przez MMPol. Tarcze hamulcowe nie podlegają gwarancji producenta, co jest jasno napisane w jej warunkach. Kupiłeś auto w 2017r, dlaczego nie korzystasz z rękojmii dealera?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez MichG » 27 sie 2017, 07:53

Na razie stwierdzili, że klocki zużywają się nie nierównomiernie. Oczywiście, zapomnieli mi powiedzieć, że od środka jest ok, tzn. tarcza jest gładka i bez żadnego nalotu. Czekam na odpowiedź MMPol.
Pożyjemy zobaczymy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 141 (0/10)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024 SDN, 150KM, AT, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, MT, SDN, SnowFlake.

Postprzez Krzychu86 » 28 sie 2017, 15:48

Dziś wymieniłem komplet tarcze/ klocki Zimmermann na przednią oś , przebieg 70 kkm. Jak do tej pory tył nie ruszany natomiast z przodu raz wymieniałem w ASO same klocki przy przebiegu okolo 38 kkm . Dodam , że powodem wymiany był wyraźnie słyszalny pisk z prawego przedniego koła przy skręcaniu w przy wolnej jeździe ( tarcie klocka o tarcze ), poza tym klocki nie ścierały się równomiernie bo z prawej strony bylo go już bardzo niewiele , z lewej o okolo 1-2mm wiecej.
Początkujący
 
Od: 8 sty 2014, 13:59
Posty: 13 (1/1)
Auto: Mazda 3 sedan BM Skyenergy 2.0 120 hp , 2013

Postprzez Edi1111 » 28 sie 2017, 20:14

Klocki przód po ok 30.000 wymieniłem na TRW – byłem bardzo zadowolony. Dzisiaj – przebieg 92.000km wymienione drugi raz przód i pierwszy raz tył również na TRW. Tarcze oryginalne jeszcze ok. Jeżdzę w 90% na autostradach i ekspresówkach. Textary mam z Grand Vitarze – długo popiskiwały, ale hamowanie OK.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2014, 09:18
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 5 TOP 2.0d 143km
2007
obecnie trójka 120kM soul red

Postprzez Krzychu86 » 30 sie 2017, 16:36

Krzychu86 napisał(a):Dziś wymieniłem komplet tarcze/ klocki Zimmermann na przednią oś , przebieg 70 kkm. Jak do tej pory tył nie ruszany natomiast z przodu raz wymieniałem w ASO same klocki przy przebiegu okolo 38 kkm . Dodam , że powodem wymiany był wyraźnie słyszalny pisk z prawego przedniego koła przy skręcaniu w przy wolnej jeździe ( tarcie klocka o tarcze ), poza tym klocki nie ścierały się równomiernie bo z prawej strony bylo go już bardzo niewiele , z lewej o okolo 1-2mm wiecej.


Co sie okazalo po wymianie kompletu klocki tarcze na przód, metaliczny odgłos tarcia nie ustał , udałem się ponownie na dokladną diagnostyke hamulców tylnej osi tym razem . Efekt – mocno starte klocki od wewnetrznej strony tarczy , doadtkowo w prawym kole zacisk sie blokowal i dociskal caly czas klocki . Powodu takiego stanu nie udalo sie ustalic , wg mechanika na jarzmach sie przycinal i nie odbijal zacisk przy zwolnieniu pedalu hamulca przy rozgrzany układzie . Tłoczek w zacisku pracuje prawidłowo . Reasumując tylne oryginalne klocki wytrzymaly 70 kkm, tarcze z tyłu jak narazie ok, brak oznak zuzycia.
Początkujący
 
Od: 8 sty 2014, 13:59
Posty: 13 (1/1)
Auto: Mazda 3 sedan BM Skyenergy 2.0 120 hp , 2013

Postprzez darrecki » 30 sie 2017, 19:20

Krzychu86 napisał(a):Dziś wymieniłem komplet tarcze/ klocki Zimmermann na przednią oś , przebieg 70 kkm.


A mi komplet Zimmermana zaczął bić po 4 tys. km – ledwo miesiąc na aucie. Sprawdzę czy to przypadkiem nie wina piasty (poprzednie zaczęły telepać kierownicą po 50 tys. km) i wówczas wydam wyrok.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3091 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Krzychu86 » 31 sie 2017, 15:20

darrecki napisał(a):
Krzychu86 napisał(a):Dziś wymieniłem komplet tarcze/ klocki Zimmermann na przednią oś , przebieg 70 kkm.


A mi komplet Zimmermana zaczął bić po 4 tys. km – ledwo miesiąc na aucie. Sprawdzę czy to przypadkiem nie wina piasty (poprzednie zaczęły telepać kierownicą po 50 tys. km) i wówczas wydam wyrok.


To powiem szczerze , że mnie zmartwiłeś tymi 4 tys. :| Nie wiem czy dobrze został zrozumiany moj post. Zimmermann'a założyłem teraz , natomiast 70 tys przejechalem na oryginlanych tarczach oraz 2 kompletach oryginalnych klocków .
Początkujący
 
Od: 8 sty 2014, 13:59
Posty: 13 (1/1)
Auto: Mazda 3 sedan BM Skyenergy 2.0 120 hp , 2013

Postprzez child » 31 sie 2017, 23:06

darrecki napisał(a):Sprawdzę czy to przypadkiem nie wina piasty (poprzednie zaczęły telepać kierownicą po 50 tys. km) i wówczas wydam wyrok.


A jak zdiagnozowałeś winę piasty?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 31 sie 2017, 23:57

Nie zdiagnozowałem jeszcze, ale to główny podejrzany. Dlaczego? Mam wibracje na kierownicy przy 120-140, czasami większe czasami mniejsze. Koła zmieniałem, opony zmieniałem, wyważałem po 5x i zero poprawy. Musi być coś nie tak z układem przeniesienia napędu. Albo półoś albo piasta / łożysko. A że załatwiłem 2 komplety tarcz w mniej niż 2 miesiące (drgania przy delikatnym hamowaniu) to wg. mnie jest to właśnie piasta. Po "sąsiedzku" narzekają na ich jakość, a w GJ i BM są takie same. Przy dobrych wiatrach jutro będę sprawdzał, jak się nie uda to po weekendzie dopiero. Zgłosiłem już problem u dilera, jak się sprawdzą moje przewidywania będę ich męczył aż zmienią.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3091 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez child » 1 wrz 2017, 23:14

No to koniecznie daj znać, bo ja mam dokładnie to samo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 3 wrz 2017, 23:24

Pierwsze testy nie wykazały nieprawidłowości w piastach, bicie znacznie poniżej max limitu wynoszącego 0.05mm. Jedna tarcza wyraźnie krzywa, aczkolwiek znów poniżej zalecanych 0.08mm. Póki co nie mam pojęcia co jest przyczyną wibracji. Zostało zmierzenie współosiowości, ale tu raczej wszystko będzie ok.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3091 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez apx » 4 wrz 2017, 09:23

czy ktos wie gdzie mozna kupic przednie zaciski do mazdy – cos lepszego co obecnie maja zalozone nasze mazdy bo mam je do wymiany ale nie bede placil zlodziejskich pieniedzy w ASO
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323