Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Bimbak » 24 sie 2017, 09:11

Mamy jedną włoską maszynę i uwielbiam rozmowy z Włochami na temat usterek związanych z wadliwym oprogramowaniem. Oni zawsze zakładają że to niemożliwe, w oprogramowaniu jest wszystko super i z fochem sugerują, że to my nie potrafimy maszyn obsługiwać. Cztery razy wysyłali poprawi ewidentnie nie przetestowane bo z każdą było coraz gorzej. Jak przysłali piątą to juz zdążyliśmy sami poprawki zrobić do pierwotnej wersji.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Norreca » 24 sie 2017, 09:19

tacy juz sa.... ;)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez loockas » 24 sie 2017, 09:41

Bardzo mi się spodobała procedura kasowania check engine w tej alfie.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 24 sie 2017, 09:54

Nawet nie chce mi się szukac tej procedury :). Auto ładne, ale IMHO tylko ładne. Już wolałbym M3.

Ktoś, coś o nowych skrzyniach CVT w Subaru ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez loockas » 24 sie 2017, 10:06

3. „5 razy start-stop, 5 razy otwórz drzwi i zamknij”
Tego zdania podobno uczą już na szkoleniu na temat modelu Giulia. Naciśnięcie 5 razy start-stop, pięciokrotne otwarcie drzwi i zamknięcie, to procedura kasowania komunikatu o zakłóceniach w pracy silnika. Mają na to procedurę. Doskonały pomysł, nie musisz odwiedzać serwisu na kasowanie błędów.


:D
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 24 sie 2017, 10:09

<lol> <glupek2>

Zajebiaszcze, dobrze że nie trzeba jeszcze białej flagi wywiesić na autenie i machać ręką przez otwarte okno pasażera :D.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez ravo » 24 sie 2017, 10:42

Brii wie o skrzyniach
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez brii » 24 sie 2017, 13:27

JohnnyB napisał(a):Ktoś, coś o nowych skrzyniach CVT w Subaru ?

Nowych masz na myśli od 2012/2013?

ravo napisał(a):Brii wie o skrzyniach

Coś tam słyszałem ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez TheMonster » 24 sie 2017, 13:32

loockas napisał(a):
3. „5 razy start-stop, 5 razy otwórz drzwi i zamknij”
Tego zdania podobno uczą już na szkoleniu na temat modelu Giulia. Naciśnięcie 5 razy start-stop, pięciokrotne otwarcie drzwi i zamknięcie, to procedura kasowania komunikatu o zakłóceniach w pracy silnika. Mają na to procedurę. Doskonały pomysł, nie musisz odwiedzać serwisu na kasowanie błędów.


:D

Taaaa... potem zadzwonisz do aso i usłyszysz "a próbował pan wysiąść i wsiąść?"


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003|Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT|Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"|Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT|Seat Arona FR 1.5 TSI DSG :(
|...
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1530 (228/226)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Seat Tarraco 1.4 e-HYBRID

Postprzez JohnnyB » 24 sie 2017, 13:52

brii napisał(a):
JohnnyB napisał(a):Ktoś, coś o nowych skrzyniach CVT w Subaru ?

Nowych masz na myśli od 2012/2013?

ravo napisał(a):Brii wie o skrzyniach

Coś tam słyszałem ;)


Tak, chodzi np. o nowego Forka 2.0i z CVT, ewentualnie w 2.5i. Raz jechałem w CVT w nissanie i dziwnie to jechało jak tramwaj :). Coś tam kiedyś w Subaru ludzie narzekali na te skrzynie. Jak jest teraz ? Zamierzam się wybrać na jazdę testową.
Do tego coś widziałem że w przypadku CVT przenieisenie napędu na tył odbywa się nieco inaczej i to już nie jest to co w manualu.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez brii » 24 sie 2017, 14:15

JohnnyB napisał(a):Tak, chodzi np. o nowego Forka 2.0i z CVT

Określenie nowy trochę mierzi – każdy Forester był kiedyś nowy, trzeba mówić jasno – chodzi o IV generację.

JohnnyB napisał(a):Raz jechałem w CVT w nissanie i dziwnie to jechało jak tramwaj

Zasada działania skrzyni jest ta sama, ale sposób sterowania i wynik pracy zupełnie inny – nie przypomina to tego co oferuje w temacie CVT Nissan czy Toyota, można powiedzieć, że to CVT Subaru to inna jakość.

JohnnyB napisał(a):Coś tam kiedyś w Subaru ludzie narzekali na te skrzynie. Jak jest teraz ? Zamierzam się wybrać na jazdę testową.

Uzasadnione narzekania były na poprzednie CVT – działały jak te Nissan/Toyota i paliły paliwo jak głupie. Te skrzynie od 2012 są znacząca lepsze i Subaryci narzekają tylko dla narzekania, albo z powodów ideowych. Nie kieruj się opiniami z Subarytów z SiP bo zrobią z ciebie głupka albo oszalejesz ;) Skrzynia jeździ naprawdę dobrze, zauważalnie poprawia ekonomię, nie zastanawia się czy zmienić przełożenie – robi to od razu. Momentami potrzyma silnik w jednym zakresie na chwilę, ale nie powoduje takie wycia jak poprzednia skrzynia. Łopatki przy kierownicy w tym samochodzie nie dość, że są badziewiaste (kręcą się z kierownicą i są plastikowe) to są przede wszystkim niepotrzebne :) 2.0T ma taki ciąg, że nawet jak się postawi cegłę na gazie i skrzynia chce trzymać silnik stale na 6krpm to nie będzie to trwało dłużej niż 8-10 sekund – potem grożą człowiekowi poważne konsekwencje ze strony drogówki nawet poza terenem zabudowanym ;) Mnie odrobinę irytuje dosyć bezwzględna praca sprzęgła, nie jest ono brutalne, nie szarpie, ale chce ruszać (nawet bez dodawania gazu) dosyć "szybko". W trybie pełzania mam wrażenie, że jedzie się nieco za szybko, tocznie się z prędkością 5km/h jest upierdliwe, 10km/h nie stanowi problemu.

JohnnyB napisał(a):Do tego coś widziałem że w przypadku CVT przenieisenie napędu na tył odbywa się nieco inaczej i to już nie jest to co w manualu.

To już jest praktycznie Haldex.

Przed zimą będę w tej skrzyni zmieniał olej – zobaczę przy okazji jak wygląda zużycie konstrukcji po 60 000km, myślę, że będzie dobrze, bo skrzynia pracuje jak nowa :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 24 sie 2017, 14:21

Ty masz jeszcze Forka 2.0XT ?
Pisałem o nowym z salonu, generacja nie wiele mi mówi :). Niestety szansa na 2.0XT jest prawie żadna, stąd ciekawe jak to wygląda w 2.0i. No nic jak się nie przejadę to się nie dowiem.
Dzięki.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez brii » 24 sie 2017, 14:27

JohnnyB napisał(a):Ty masz jeszcze Forka 2.0XT ?

Szwagier ma i ma hak, a my mamy przyczepkę, stąd zdarza mi się Foresterem pojeździć ale w zamian go serwisuję ;)

JohnnyB napisał(a):ciekawe jak to wygląda w 2.0i. No nic jak się nie przejadę to się nie dowiem.

Pewnie podobnie, ale wolniej ;) W przypadku N/A przy pałowaniu dźwięk silnika jadącego na jednostajnych obrotach maksymalnych będzie częściej gościł w kabinie. Trzeba się przejechać żeby zobaczyć – jazda próbna wskazana.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bartek1986 » 24 sie 2017, 14:34

JohnnyB napisał(a):stąd ciekawe jak to wygląda w 2.0i.


Jeździłem tym i tym. Ogólnie nie kupiłbym 2.0i w ogóle no ale to moje zdanie <glupek2>
Jak ktoś chce już koniecznie 2.0i to ja polecam jednak manual. Jak w XT skrzynia mi nie przeszkadzała
tak w 2.0i już jej nie lubiłem. Przejedź się sam i zobaczysz. Spalanie praktycznie takie samo, więc moim zdaniem warto wysupłać te kilka k euro i wziąć zupełnie inny samochód jakim jest XT :)
Forum SiP faktycznie nie czytać dla swojego dobra w ogóle. Tam można się dowiedzieć, że utrzymanie seryjnego WRXa kosztuje rocznie 50kPLN <lol>

Dopisano 24 sie 2017 14:37:

Jeszcze mi się przypomniało, że jak obecny XT wszedł do sprzedaży to właściciel lubelskiego ASO jechał demem i dopiero jak się pojawiły ronda i ostre zakręty to dałem rade mu uciec GTkiem hehe one jakieś szybsze są niż w katalogu :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez brii » 24 sie 2017, 14:44

Bartek1986 napisał(a):one jakieś szybsze są niż w katalogu

I szybsze niż się człowiekowi wydaje, co niestety w połączeniu z budą i zawiasem SUVa oraz normalnymi hamulcami powoduje, że momentami robi się człowiekowi mokro w gaciach jak się za bardzo rozpędzi i trzeba tą prędkość nagle wytracić :P
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 24 sie 2017, 15:08

Różnica między 2.0i a 2.0XT to około 40% ceny tego pierwszego. Jak bym miał taką kasę, nie celowałbym w Subaru :). Wolałbym zostać przy aktualnej marce :D. No nic, karne się i bede wiedział co i jak. Jak mini się sprzeda, Volvo pojeździ jeszcze z rok i pewnie bede chciał je wymienić na coś nowego. Tak się to na chwle obecną przdstawia. A jak wyjdzie.....zobaczymy :D
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez brii » 24 sie 2017, 15:11

JohnnyB napisał(a):Różnica między 2.0i a 2.0XT to około 40% ceny tego pierwszego.

Ło kurcze, nie spodziewałem się aż takiej różnicy.

JohnnyB napisał(a):Volvo pojeździ jeszcze z rok i pewnie bede chciał je wymienić na coś nowego.

To na razie sobie nawet tym nie zaprzątaj głowy – wiele się w ciągu roku może zmienić w temacie dostępnych pojazdów i sensowności zakupu tych obecnie dostępnych ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bartek1986 » 24 sie 2017, 15:39

JohnnyB napisał(a):Różnica między 2.0i a 2.0XT to około 40% ceny tego pierwszego.


Mnie chyba innej matematyki uczyli. Między podstawową wersją 2.0i CVT,a XT jest 4,5k euro różnicy.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez PeKa » 24 sie 2017, 15:40

Johny, przecież sam wiesz, że przez ten rok, to się jeszcze kilka innych pomysłów na auto przewinie u Ciebie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez JohnnyB » 24 sie 2017, 16:11

Bartek1986 napisał(a):
JohnnyB napisał(a):Różnica między 2.0i a 2.0XT to około 40% ceny tego pierwszego.


Mnie chyba innej matematyki uczyli. Między podstawową wersją 2.0i CVT,a XT jest 4,5k euro różnicy.


Patrzylem na allegro. 2.0i widzialem za 100 kpln jakies wyprzedaze itp. 2.0XT stal za 145 tys. Mozliwe ze katalogowo jest jak piszesz ale 2.0i idzie kupic z placu albo demo itp sporo taniej.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park