
Zgubiłem jedyny kluczyk z immobilizerem, mam drugi, który kiedyś dorobiłem po to żeby otwierać auto.
Oczywiście objaw odcięcia jest po zapaleniu auta bez immo każdemu dobrze jest znany, pali i gaśnie po 3 sekundach. Ale do rzeczy. Chcę kupić na alledrogo zestaw startowy od innej Madzi 323 f BA i wpiąć do mojej, co powinienem wiedzieć, czyli:
1. Jak dobrać się do kompa który już wiem, że siedzi w słupku za radiem i żebym niczego nie uszkodził.
2. Podobno przy kierownicy (pod) jest coś jeszcze co powinienem zmienić jakiś przekaźnik czy coś takiego?
3. Czy zestaw wepnę wtyczkami, czy będę musiał ciąć lub wymieniać jakieś kable/wiązki.
4. Czy istotny jest numer kompa, czyli czy zestaw z innej Magdy winien mieć dokładnie taki sam numer jak mój, czy wystarczy, że będzie pochodził z takiego samego rocznika i modelu Mazdy, czy może być to zestaw z 1998 roku jeśli moja Mazda jest z 1996 r?
5. Czy mogę podmienić mój zestaw na zestaw bez immobilizera, i czy Magda na takim zestawie zagada?
Dziękuje z góry za pomoc i odpowiedzi. Jeśli się za to zabiorę umieszczę fotorelację z operacji. Pozdrawiam.
No dobra widzę, że nikt tego chyba nie wymieniał
1. Odkręciłem trzy śruby pod kierownicą i rozczłonkowałem obudowę:
2. Rozłączyłem kostkę która znajduje się na zdjęciu 2,3 tę z białym kabelkiem.
3. Wykręciłem jedną śrubkę która mocuje ten elektroniczny układ w skrzyneczce.
4. Podważyłem pętlę przy wejściu stacyjki i odłożyłem na bok.
5. Zdemontowałem tunel przy ręcznym, trzyma się na 2 śrubkach krzyżakowych z boku i zatrzaskach które spinają tunel z słupkiem dźwigni zmiany biegów popielniczki.
6. Wyjąłem spinki które trzymają tunel i osłony boczne. Spinki takie małe okrągłe przy prawej nodze kierowcy i lewej pasażera
7. odkręciłem dwie śruby przy dzwigni drążka zmiany biegów, uniosłem tunel do góry poddał się bez problemu. odłączyłem jedną kostkę która dostarcza prąd do zapalniczki i odłożyłem tunel na bok. Ukazał się widok zdj. nr 5
8. Komp ma 3 wtyczki, które rozłączyłem, mocowany jest na 4 śrubach kluczyk nr 10, po ich odkręceniu komp wpadł w moje łapska

9. oto ON zdj nr. 7, 8 i pętelka od stacyjki i ta mała skrzyneczka .
Teraz muszę dowiedzieć się czy nr kompa i tej skrzyneczki ma znaczenie, bo jeśli tak to samochód będzie działał tylko z takim samym numerem kompa, a jeśli nie to wystarczy kupić komplet z innej Madzi, to byłoby OK. Praca związana z rozkręceniem i wyjęciem kompletu to około godzinki, nawet mniej. Dajcie znać z tymi numerami, może ktoś wie???
Dopisano 19 sie 2017 17:21:
Musiałem nadpisać posta, na alledrogo znalazłem taki kpl. ciekawe czy by pasił, tylko, że jeszcze coś leży na tym zestawie, chyba czegoś nie wyjąłem ze swojej Magdy
Yuppi znowu samoodpowiedź – to sterownik immobilizera, znajduje się tuż nad komputerem widocznym na zdjęciach.
Dopisano 22 sie 2017 19:30:
