Przekładki silników – dyskusja.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez pinky » 25 cze 2006, 16:09

65 kucy przy napędzie na jedną oś, i do tego przednią, w tak lekkim aucie – moim zdaniem średni pomysł


Po warszawie śmigał Colt z silnikiem od Evo 320km to jest bez sensu :D
Ale jak już, to warto poszukać skrzyni G15M-R od silnika FS

A podeszła by skrzynia od FE3?? Teoretycznie FE3 i BP to jednostki bliźniacze wedłyg tej strony http://groups.msn.com/1stgenMX6ProbeGTTurbochat
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Grześ1mazda » 25 cze 2006, 16:53

a czy jest możliwość Przełozenia Całego Zawieszenia wraz z dyfrem od BG 4WD do 323f z 91r?
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez Briareos » 25 cze 2006, 17:08

pinky napisał(a):A podeszła by skrzynia od FE3?

Powinna. Co prawda nie wiem dokładnie co tam siedzi, ale do wersji turbo FS też montowali G15, i zdaje się do RF (wysokoprężny spotykany w 626, na bloku FE oparty) też. Ogólnie to między B8, BP i F powinna być duża, jeśli nie pełna zgodność, bo wymiary i moce mają zbliżone (FE3 to taki przerośnięty BP). Zasadniczy problem jest jednak taki, że mocowania to jedno, a wielkość koła zamachowego to drugie. A trzeba się jeszcze zmieścić z rozrusznikiem, oraz dopasować półosie... Acha, te skrzynie mają tą samą budowę, ale przełożenia są kapkę inne – pół biedy, jak się zgadza przełożenie główne, a reszta lekko odstaje.

UPDATE: Właśnie wyczytałem, że G25M-R nie wejdzie na FE3, jest za mała. Co prawda G5 i G15 są większe, ale na rodzinę FE idą skrzynie H i teraz mam 2 sprzeczne informacje – czy to spasuje w drugą stronę. Obejmie koło, ale może wymagać dopasowania otworów, a z tym kupa zabawy... Jedno jest pewne: pomiając problemy z mocowaniami i pierdułki w stylu przewód ciśnieniowy sprzęgła, to skrzynie od F są tak kobylaste, że raczej nie wejdą pod maskę 323.

Grześ1mazda – a wał to jak zamierzasz pociągnąć na tył? :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Grześ1mazda » 25 cze 2006, 17:52

Heh Tak tylko Z Ciekawości Spytałem:PP TO ta skrzynia z 1,6 16V Pasuje DO 1,8 Dohc..? BO ja juz się Pogóbiłem;/ Mi chłopy muwili ze są zupełnie inne!! do w 1,8 dohc pól oś długa jest mocowana na Podpoże!! a w 1,6 nie!!
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez Orin » 25 cze 2006, 18:06

Grześ1mazda napisał(a):w 1,8 dohc pól oś długa jest mocowana na Podpoże!! a w 1,6 nie!!


Zgadza się. 1,8 SOHC też ma prawą półoś mocowaną w połowie. Skoro pisałeś że masz komplet 1,8 DOHC z kompem i półosiami, to przecież co za problem to mocowanie zrobić?

Grześ1mazda napisał(a):czy jest możliwość Przełozenia Całego Zawieszenia wraz z dyfrem od BG 4WD do 323f z 91r?

Nie masz miejsca na wał... Podłoga jest cała inna, inny bak i głębokość bagażnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez pinky » 25 cze 2006, 18:16

Nie masz miejsca na wał... Podłoga jest cała inna, inny bak i głębokość bagażnika.

Dokładnie, podłoga w 323, a w 323f jest zupełanie inna. Nawet w 323, a 323 AWD jest równica, a 323 GTX, a GTR to juz wogóle :D :D :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Briareos » 25 cze 2006, 18:32

Grześ1mazda napisał(a):skrzynia z 1,6 16V Pasuje DO 1,8 Dohc

Jak masz F25M-R to na pewno, jak F5M-R to powinna. One ogólnie mają słabsze półosie, z podparciem czy nie... Ech, ja o tym wspomniałem tylko i wyłącznie w kontekście tych półosi, bo bez nich miałbyś dylemat. Montuj tą od BP, ona wytrzyma np. dołożenie turbo, a jak to jest G5 to już pełnia szczęścia.

Jedyną zaletą skrzyń F dla właściciela pojazdu jest to, że odbierają silnikowi parę % mniej mocy niż większe skrzynki G. Za to się mogą rozpaść, bo silnik BP to już trochę za dużo na nie.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Grześ1mazda » 25 cze 2006, 20:02

No Mam Wszystko. Jak będzie dobrze to przekłatka będzie w tym tygodniu:PP:D
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez pinky » 25 cze 2006, 20:18

Jedyną zaletą skrzyń F dla właściciela pojazdu jest to, że odbierają silnikowi parę % mniej mocy niż większe skrzynki G


Tak z ciekawości dlaczego mniejesze straty?? Mniejsze kolo zamchowe, sprzegło, przełorzenia???
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Briareos » 25 cze 2006, 20:50

Nie rozbierałem, przytoczyłem znalezioną informację, ale ma mieć nieco mniej masywne kółka, itp. Ogólnie mniejsze straty na opory własne – przy czym, jak pisałem, to są pojedyncze %.

PS. 2h mi to zajęło, ale pogrzebałem po EPC. Wersje BG z BP bez katalizatora mają kod silnika 7, a z katalizatorem G. Te pierwsze EPC rozpoznaje jako LEADED, a te drugie UNLEADED FUEL. No i rzecz jasna, brak katalizatora w wydechu dla 7, a jest dla G. I wałki, oba, mają różne oznaczenia :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez pinky » 25 cze 2006, 21:06

I wałki, oba, mają różne oznaczenia


Możesz podać mi te oznaczenia??? Może być na priv
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Briareos » 26 cze 2006, 15:35

I jeszcze raz o różnicach między skrzyniami, znalazłem takie dane do 1.8 BA:

bieg / F25M-R / G25M-R:
1 / 3.416:1 / 3.307:1
2 / 1.842:1 / 1.833:1
3 / 1.290:1 / 1.310:1
4 / 1.028:1 / 1.030:1
5 / 0.820:1 / 0.795:1
R / 3.214:1 / 3.166:1
F / 3.850:1 / 4.105:1

(F – final drive, czyli przełożenie główne)

I akompaniament do tego taki, że skrzynki G (BG i BA '95) są bardziej nastawione na osiągi, a mniej na ekonomię jazdy, a F odwrotnie. Powiem tyle, że moja madzia ekonomią to nie powala :P Choć pewnie skrzynia ma w tym niewielki udział.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Grześ1mazda » 26 cze 2006, 20:17

Te silniczki BP Kat. i BP CZym się rużnią?? BP Kat. ma 128Ps a BP Ma 137 Ps!!;| Moze mi ktoś wytłumaczyć czym one się rużnią?? i dlaczego BP Ma o 9Ps-ów więcej...?
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez pinky » 26 cze 2006, 20:33

Jak narazie znaleźliśmy takie:
-brak katalizatora ;)
-inne wałki (przynajmniej inne oznacznie w stosunku do wersji 94 kW)
-inny ECU

Briareos

Skrzynia G5M-R ma takie:
1/ 3.30
2/ 1.83
3/ 1.31
4/ 1.03
5/ 0.83

Final / 4.10
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Grześ1mazda » 26 cze 2006, 20:40

a jak ci sie jeździ mazdzą...? mam pyatnko:) jakie ona ma Przyśpieszenie...?
a-ha a katalizator juz jest wytargany:)
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez Orin » 26 cze 2006, 21:01

Grześ1mazda napisał(a):a-ha a katalizator juz jest wytargany:)


Ehhh..... Bez obrazy, ale mam wrażenie że potrafisz czytać... ale czytać ze zrozumieniem to już nie :] I po co wytargałeś kata? Żeby mieć więcej kucy? :) Przecież jesteś w błędzie... <lol> pół tego postu jest o tym że demontaż samego kata ma jedynie ujemny wpływ na osiągi, spalanie (o ekologii już nie wspominając). Najwidoczniej umknęły Ci te linijki, a było ich kilka <lol> No cóż, Twój wybór :D
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Grześ1mazda » 26 cze 2006, 21:11

aaaaaaaa no to Zakładam Kata :)
Thx Pozdro:)
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez mlody1921 » 28 cze 2006, 12:46

hehe sie temat bujnoł :)

a co z zalozeniem tego 1.8 140 kucy do mx-3 1.6 16v dohc sam silnik by spasił bez zmiany skrzyni bo sie zamotałem juz albo 1,8 od gtr-a lub 1,6 gtx-a
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez pinky » 28 cze 2006, 13:27

sam silnik by spasił bez zmiany skrzyni bo sie zamotałem juz albo 1,8 od gtr-a lub 1,6 gtx-a


Pasowałby, ale przy takich mocach długo by nie wytrzymał. Przeczytaj jeszcze raz cały wątek wszystko jaest napisane :D :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Orin » 28 cze 2006, 14:11

mlody1921 napisał(a):1,6 gtx-a

Pomyliło Ci się z z inną serią, tzn '86-'89 – BF GTX – najpopularniejsza sportowa 323 – z silnikiem 1.6 TURBO o mocach 132/136 KM, 143 KM, 156 KM; napęd na wszystkie koła (4WD), wersja GT-Ti z napędem na przednie koła. Mowa jednak w tym wątku o serii BG, czyli:
Mazda 323 GTX BG (okres produkcji '89-'93) miała silnik DOHC, 16 V, o pojemności 1839 ccm i mocy 168 KM. Stosowano sprężarkę VJ-21, GT-R miała 186 KM, zaś była jeszcze Mazda 323 GT-aE:sportowa, A-grupowa wersja 323 bazującą na modelu GT-R. W silniku o mocy ponad 300 KM zastosowano turbosprężarkę VJ-17.

W kilku miejscach spotkałem się oprócz tego z informacjami, że GTX BG produkowany w latach '90'–'93 miał napęd 2WD lub 4WD ! Czyli musiała być całkiem inna skrzynia :) Czy skrzynia 2WD od takiego GTX była jakoś dodatkowo wzmocniona?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto